Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod lostrail » 26. Aug 2019 14:25

V podstate sa s tym da suhlasit, najma ked Cinania vymyslaju s nakladnym terminalom. Tam by mohli byt prostriedky na celu trat Haniska - Zvolen este aj so sirokou ako bonus. Elektrifikacia Nitra-Leopoldov s pokracovanim na Prievidzu (a samozrejme masivnym zlepsenim parametrov) ma teraz vacsi zmysel vzhladom na JLR, kym na juhovychode zatial nie je nic, co by takto podporilo osobnu vlakovu dopravu (par mensich zavodov na trase nepocitam, na to sucasna trat v pohode staci). Novy, krasny terminal v Moldave ziva prazdnotou, takmer nikto ho nevyuziva.
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 432
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod pa3ck » 26. Aug 2019 16:13

Frosbite, nie sú jediní, čo si myslia, že máme na železniciach dôležitejšie projekty ako tento. A nečudoval by som sa, ak by jediná zmena po elektrifikácii bola tá, že by tá bageta, čo tam jazdí, mala nad sebou drôty :D
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 27. Aug 2019 21:23

Chcú tam dať elektrické poschodové jednotky.
MDV SR si pretlačilo redukovaný variant za 57,6 mil. eur. S realizáciou sa ráta už v roku 2020.
Celkom by ma zaujímalo, kto má pravdu:
Ministerstvo dopravy napísal:vybuduje sa bezbariérový nástup a výstup pre pohyb imobilných a ťažko telesne postihnutých.

alebo
Hodnota za peniaze napísal:Navrhnutá výška nástupíšť 300 mm nad úrovňou koľaje je neštandardná a vychádza z historického zámeru jazdiť po trati vlakoelektričkami. Výška nie je kompatibilná s dnes uvažovanými štandardnými vlakovými súpravami a spôsobí bariérový nástup aj do nízkopodlažných vlakov


Teraz tam chodí 7 párov vlakov s tým, že pre rýchliky je projekt nepoužiteľný. Trať ZV - KE má byť komplet elektrifikovaná v roku 2038.
Pre porovnanie. Na trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno by elektricky mohlo jazdiť až 55 osobných a 10 nákladných vlakoch za deň, Zvolen – Fiľakovo 40 osobných a 10 nákladných a Nitra – Leopoldov 30 osobných a 5 nákladných s potenciálom nárastu v súvislosti so začatím výroby v automobilke Jaguar-Land Rover.
Pritom ani nie sú vyhliadky zvýšiť počet spojov. V minulosti sa hovorilo o obmedzení autobusov a pridaní 4 párov spojov, ale k ničomu nedošlo. Štúdia uvádza až 17 párov spojov, lenže MDV SR zatiaľ neplánuje zvýšiť počet spojov.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod rexino » 28. Aug 2019 14:08

Chcú tam dať elektrické poschodové jednotky.

Nechystá sa náhodou liberalizácia trate? Potom sú si nejako istý, že to vyhrá ZSSK :D
Každopádne, to chcú aj jedinú funkčnú jednotku zobrať z trate do Prešova a Čiernej nad Tisou a posunúť ju do mesta, kde chodia teraz bagety s oveľa menšou kapacitou? Pokiaľ viem, počíta sa aj s elektrifikáciou do Humenného a tam teda tiež vznikne potreba elektrických jednotiek na osobáky.
rexino
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Obrázky: 3
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod lostrail » 28. Aug 2019 15:15

^^
Jednak toto (671 ma nanajvys ZSSK, cize to bude taka ista "liberalizacia" ako na trati Zilina-Rajec), po druheje na zaplakanie, ze idu tahat droty niekam, kde budu mat asi taky efekt ako medzi ZV a BB. No ale ved na priklade ZV-BB krasne vidno, ze peniaze na elektrifikaciu sa vzdy vrazia tam, kde ich treba najmenej, este by to nejaku dobu pockalo, alebo je to uplne nekoncepcne a vytrhnute z akehokolvek kontextu. To zas budu trate 140 a 141 cakat dalsich 100 rokov. Do Komarna potiahne druhu kolaj a droty hadam Vallo osobne, lebo inak to nevidim. Tak potrebnu trat, ako Trnovec-Nitra zmietnu zo stola a takuto kovadlinu schvalia. Ale da sa to pochopit. Totiz, ze budu mat volicov niekde na juhozapade Slovenska, uz asi cakat nemozu.

Na druhej strane skutocnost, ze vlada nieco schvali par mesiacov pred volbami, vobec nemusi znamenat, ze sa to bude aj realizovat.
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 432
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod IceFox » 28. Aug 2019 16:36

rexino napísal:
Chcú tam dať elektrické poschodové jednotky.

Nechystá sa náhodou liberalizácia trate? Potom sú si nejako istý, že to vyhrá ZSSK :D
Každopádne, to chcú aj jedinú funkčnú jednotku zobrať z trate do Prešova a Čiernej nad Tisou a posunúť ju do mesta, kde chodia teraz bagety s oveľa menšou kapacitou? Pokiaľ viem, počíta sa aj s elektrifikáciou do Humenného a tam teda tiež vznikne potreba elektrických jednotiek na osobáky.

Nezoberú ju skôr zo ZA kraja, keď tam budú regiopantery?
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod pa3ck » 28. Aug 2019 17:39

Čo viem, tak poschodové majú ísť prioritne ku Bratislave kvôli nedostatočnej kapacite
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 28. Aug 2019 21:14

Je otázne, či s tými jednotkami môže jazdiť aj niekto iný než ZSSK. Nechcem to tu písať na istotu, ale myslím, že môže.

CBA predpokladá, že počet cestujúcich vlakom narastie zo súčasných 720 na 3747 cestujúcich.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod frostbite » 29. Aug 2019 04:28

a co vychod? dostanú sa nejake nove poschodove jednotky aj na trat Lipany-Kosice prip Ke- Cierna n-Tisou? ci zas nic a pre zsr a zssk vychod neexistuje? dokoedy tu budu behat tie smradlave zhnite pantaky a dobytcaky ktore mali byt uz davno zosrotovane do jedneho? hajzli zsr, aj zssk zas vsetko len na zapad ide..
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod IceFox » 29. Aug 2019 07:20

A odkiaľ? Čo ich naklonujú?
ZSSK nie je schopná zabezpečiť peniaze na to aby vypísala súťaž na ne.
A takéto objednávky, že 12 ks sú na smiech.
ZSSK a ŽSR robia s financiami, ktoré im dá MinDop.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Vlados » 01. Sep 2019 20:28

tu je pekne vidno, že modernizácia nie je len o zvýšovaní rýchlostí ale aj opatrením voči poruchovosti trate
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Yoggy52 » 02. Sep 2019 09:37

Modernizacia ano, zvysovanie rychlosti nie.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 26. Okt 2019 20:02

V dohľadnej dobe by mal byť vypísaný tender na Elektrifikáciu trate do Moldavy nad Bodvou za 55 mil. eur.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 27. Okt 2019 14:00

Prezentácia HzP ku analýze ŽSR
https://www.finance.gov.sk/files/archiv ... 191016.pdf
V roku 2022 majú byť náklady ŽSR o 106 mil. eur vyššie ako v roku 2018 a v prípade nič nerobenia hrozí zhoršenie prevádzky oproti súčasnému stavu.
Jedným z návrhov (okrem redukcie zamestnancov a vedúcich pozícií, rozumného nákupu atď.) má byť automatizácia tratí financovaná ešte zo súčasných eurofondov.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 20. Nov 2019 09:00

Na projekt rekonštrukcie ozubnice Štrba - Štrbské Pleso podalo najnižšiu ponuku združenie firiem Strabag a Swietelski Slovakia (18,58 mil. eur).
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod lolo » 20. Nov 2019 17:01

jarino napísal:Na projekt rekonštrukcie ozubnice Štrba - Štrbské Pleso podalo najnižšiu ponuku združenie firiem Strabag a Swietelski Slovakia (18,58 mil. eur).

pokryjú si to pekne so stavbou Poprad - Lučivná
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 21. Nov 2019 21:35

jarino napísal:Na projekt rekonštrukcie ozubnice Štrba - Štrbské Pleso podalo najnižšiu ponuku združenie firiem Strabag a Swietelski Slovakia (18,58 mil. eur).


4 km za 20 milionov im uz musi hrabat.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod frostbite » 22. Nov 2019 01:00

vsak co cakas od ficovskych mafianskych ZSR? tie kolajnice budu zo zlata alebo je to dalsi tunel storocia.. na tuti capo di tutti capi ze? Leopoldov uz po februari caka, dufam ze vsetky tieto zlodejiny budu zastavene okamzite
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod asdf » 23. Nov 2019 15:57

Vy ste si nevšimli, že to je zubačka v oblasti, kde sa veľmi ťažko realizuje prístup k stavenisku a akákoľvek logistika? A ako bonus TANAP?
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 234
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod lolo » 18. Dec 2019 13:07

na UVO bolo zverejnený výsledok VO na THÚ vo Zvolene. Mal by to robiť STRABAG.
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak ... nty/418680
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod EmBe » 20. Dec 2019 05:22

VO na elektrifikáciu trate do Moldavy:
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak ... ail/421605
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod frostbite » 29. Dec 2019 16:20

nieco k pripravovanej modernizacii zubacky Strba-Strbske Pleso https://www.railpage.net/pripravovana-r ... ske-pleso/?
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Optimalizácia trate Prievidza –Jelšovce, 1. etapa

Odoslaťod jarino » 16. Feb 2020 09:47

Predpokladaný začiatok realizácie: 3. kvartál 2020
Doba realizácie: 42 mesiacov
Oprávnené výdavky: 52 mil. eur

Účelom optimalizácie je:
zvýšenie bezpečnosti železničnej dopravy,
odstránenie rýchlostných prepadov,
zvýšenie kapacity trate,
postupné zavádzanie interoperability (TSI CCS),
zrýchlenie železničného spojenia Prievidza –Nitra / Bratislava o 25 min.,
vytvorenie podmienok pre posilnenie železničnej dopravy (zníženie početnosti vozidlového parku na obeh vlakových súprav na danej trati).

Charakter projektu
Prvou časťou projektu bude vyprojektovanie komplexnej projektovej dokumentácie na zabezpečenie modernizácie trate Prievidza –Jelšovce–Zbehy(mimo)/Lužianky(mimo), ktorá bude zahŕňať 1. a2. etapu.Druhou časťou projektu bude najmä realizácia nových, modernizovaných alebo obnovených zabezpečovacích, oznamovacích a rádiových zariadení v traťovom úseku Prievidza – Jelšovce – Zbehy(mimo)/Lužianky(mimo), ktorý bude dispečersky diaľkovo ovládaný z jedného obslužného lokálneho centra riadenia dopravy. Súčasťou realizácie bude tiež realizácia modernizácie alebo obnovy ďalších nevyhnutných zariadení infraštruktúry (napr. rekonštrukcia nástupíšť, výhybiek vonkajšieho osvetlenia, ...) potrebných pre zabezpečenie celkovej funkčnosti a predpokladaných prínosov 1. etapy.
Podrobný opis požadovaného technického riešenia bude určený adoplnený na základe štúdie realizovateľnosti po jej spracovaní.

V dopravniach na úseku trate Prievidza –Jelšovce budú vyprojektované a vybudované nové staničné zabezpečovacie zariadenia (ďalej len „SZZ“) 3. kategórie zapojené do diaľkového ovládania zabezpečovacieho zariadenia (ďalej len „DOZZ“). V ŽST Prievidza bude zriadené lokálne centrum riadenia dopravy (ďalej len „LCRD“) Prievidza ako dispečerské pracovisko pre diaľkovo obsluhovanú trať (ďalej len „DOT“) Prievidza –Jelšovce, ktoré umožňuje zabezpečenie chodu vlakov obsluhou z jedného miesta pre celý úsek, resp. viac dopravní a medzistaničných úsekov. Pracovisko bude vybavené systémami pre diaľkovú obsluhu zabezpečovacích, oznamovacích a informačných systémov na DOT, automatickým stavaním vlakových ciest podľa cestovných poriadkov vlakov a automatickým vedením dopravnej dokumentácie. Na celom úseku trate Prievidza –Jelšovce budú vyprojektované a vybudované traťové zabezpečovacie zariadenia (ďalej len „TZZ“) 3.kategórie typu automatické hradlo. V priľahlých medzistaničných úsekoch Chrenovec – Prievidza, Chynorany – Rybany, Jelšovce – Zbehy a Jelšovce - Lužianky bude vyprojektované a vybudované TZZ 3. kat. typu automatické hradlo, v medzistaničnom úseku Prievidza – Nitrianske Pravno nebude vybudované TZZ.

Hlavnou aktivitou projektu bude„Projektová príprava“ a „Realizácia stavebných prác“ (Žltý FIDIC),ktorá bude zabezpečená externým dodávateľom na základe výsledku verejného obstarávania.
Projektová príprava bude vypracovaná na úrovniach DUR, DSPRS a DVZ. Doba trvania vypracovania PD je 12 mesiacov. Náklady: 6 mil. eur
Realizácia stavebných prác by mala trvať 30 mesiacov s odhadovanými nákladmi 46 mil. eur.

CBA projektu je v súčasnosti spracovávaná. V termíne 3/2020 bude zverejnená.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod lostrail » 18. Feb 2020 21:18

^^
Preco je to rozdelene na etapy? Asi som nenasiel co patri do prvej a co do druhej etapy a hlavne, ci 42 mesiacov je doba len na prvu etapu alebo na obidve.

Ale ked to tak zhodnotim, ak by sa to realizovalo, tak 25 minut usetreneho casu nie je zle za tie peniaze. Horsie je, ze ked teraz sadnem do auta a idem do PD po R1, cez obchvat ZH a Handlovu, co je aj tak neuveritelna zachadzka, zmestim to v pohode do dvoch hodin, vacsinou do 1:45. Chcelo by to napriamenie oblukov, modernizaciu zvrsku a zvysenie tratovej rychlosti, aby sa naslo dalsich aspon 15-20 minut. Okrem toho, hustota spojov na tej trati je cokolvek, len nie atraktivna, ale to ZZ nevyriesi, jedine aspon ciastocne zdvojkolajnenie.
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 432
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod korfo27 » 23. Feb 2020 13:11

Tých 15minut by sa dalo ušetriť len tým ze by tu trať s elektrifikovali až do PD lebo tento čas sa stratí len na prepinani so závislej na nezávislú trakciu a opačne teraz sa stráca čas aj tým ze Rex-y čakajú na tie co idú opačným smerom od 10 minút aj viac
korfo27
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 478
Založený: 14. Dec 2009 18:10
Bydlisko: PD

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.