ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod devil » 10. Aug 2019 08:49

Paralelne stavat zeleznicu prinasa iste financne naroky, ale ma to svoje benefity.


skor nema. nie je dostatocny dopyt a na dialnicu + rychle vlaky a neda sa nafuknut, ak z aut prejdu do IC/R bude este prazdnejsia dialnica a naopak. ked nasadili statne IC, RJ skoncil to je jasny argument ze dopyt je nedostatocny. o Os sa snad nebavime. problem sa vola hustota obyvatelov a trend je skor pokles populacie.

dialnica bude aj napriek problemom za par rokov hotova az tur-hub a problem bude vyrieseny.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod Pacho » 10. Aug 2019 09:05

devil, zasa táraš 2 na 3. V prvom rade žlté vlaky neodstavili štátne IC, ale súdruh kapitám plg. Danko , takže nemýľ si pojmi s dojmami. Ďalšia magorina z Tvojej strany je, síce populácia klesá, ale stále je trend s navyšovaním dopravných požiadaviek, či už AD, alebo ŽD. Tiež nechápem, kde berieš istotu, že po dostavbe D bude problém vyriešený, či zasa Tvoja taranina?.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod devil » 10. Aug 2019 11:05

Súkromný železničný prepravca RegioJet oznámil, že po znovuzavedení IC vlakov sa sťahuje z hlavnej trasy z Bratislavy do Košíc. Posledný vlak vypravia ku koncu januára.

a preco teda nemohli sucasne fungovat statne IC a sukromne IC ??? zeby kvoli nedostatocnemu dopytu....navysovanie dopravnych poziadaviek je najvyraznejsie pri dochadzani za pracou co je zalezitost najma osobakov.

takze pre koho sa robi 160 km/h ? nakladne vlaky potrebuju 100, max 120 km/h. Os vlaky stoja pri kazdej vrbe.

cisty cas pri 160-ke by bol asi 2:45. s tym ze by sa aj cez stanice islo 160. R ale aj tie maju zastavku po 20-25 km. kazda zastavka je aj pri 80-120 km/h aspon 3-4 minutova strata (brzdenie, vystupovanie/nastupovanie,rozbeh). 3-4 x 20 je 60-80 minutova strata. cize R 4+ hod. co nie je lepsie ako po D.

160-ka citelne pomoze tym par IC. daju sa zrusit R a pridat IC s tym ze sa prida zopar MALO zastavok a ostatne budu obsluhovat prestupmi na Os. velka cast ludi vsak velmi nerada prestupuje....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod IceFox » 10. Aug 2019 14:15

A pozri koľko ľudí išlo IC RJ a koľko chodí IC ZSSK?
RJ chcel ICčka dĺžky rýchliku R 6xx (čo ZSSK blokovalo).
Keď dvaja robia to isté, nie je to to isté.
Čiže dopyt je.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod Pacho » 10. Aug 2019 17:30

pozri sa devil, s blbosťou sa nedá bojovať, čo jančura hneď pochopil, proste hlavov múr nepreraziš, ani kpt. plagiatora s 30m stožiarom nedonútiš, aby sa začalô správať zodpovedne a racionálne. Ešte nech zavedú národného leteckého prepravcu a katastrófa bude dokonaná . Ešte otázočku k RJ, pamätáš sa za koľko chdil RJ a za koľko chodía dankovlaky?. Nedivím sa, že ľudia sa vrátili do OA.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod Yoggy52 » 10. Aug 2019 20:28

Narodny letecky dopravca je ale ovela lepsia myslienka ako narodny zeleznicny dopravca. :wink: Dat na leteckeho dopravcu 10mio rocne je vela. Ale to ze dotujeme zeleznice par sto milionoami to nevadi :lol:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod Pacho » 10. Aug 2019 20:53

hej jasné, treba nám aj námorného národneho prepravcu, a budem splavovať Váh a Hron na pltiach.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod IceFox » 10. Aug 2019 21:06

Yoggy52 napísal:Narodny letecky dopravca je ale ovela lepsia myslienka ako narodny zeleznicny dopravca.

Ak bude fungovať ako ZSSK, tak nám pán Boh pomáhaj.
Hlavne, že si chceme zasierať oblohu lietadlami...
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod asdf » 10. Aug 2019 22:05

RegioJet v dobe, keď odchádzal, pýtal za kilometer vyššiu sumu v ČR, odkiaľ nielenže neodchádza, ale ešte sa tvári, že je tam v zisku. Náklady sú prakticky totožné (o niečo drahšia DC, o niečo lacnejšia elektrina a mzdy), takže akékoľvek kecanie o kapitánovi (akokoľvek je to ch*j), IC ZSSK, a vlastne aj "vlakoch zadarmo" (akokoľvek sa mi to samo o sebe prieči) je len prejav skočenia na Jančurove marketingové lži. Dôvody boli úplne inde, ostatne na trati, kde jazdí teraz (Praha-Brno-BA/Viedeň) jazdí s 5 vozňovými "ultravlakmi" a moc sa mu to asi nerentuje. Bude sranda zistiť, čo všetko sa zoškrtá, až začne jazdiť so záväzkovými R Brno-Bohumín. Lebo zatiaľ na to nemá žiadne nové vagóny (potrebuje ich 50) a december sa blíži míľovými krokmi.
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 234
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod IceFox » 10. Aug 2019 23:12

My sa bavíme o obsadenosti vlakov, nie o ich ekonomickej výnosnosti.
Každému normálnemu je jasné, že Jančurove vzdušné zámky o BA-KE za 9€ sú len zámky. To boli len jeho dumpingové ceny na vytlačenie IC ZSSK - zisk bol stratový (resp. nebol) alebo skôr minimálny/nulový (rovnako ako súčasné IC ZSSK). Avšak pri obsadenosti (dĺžke vlaku, v tom čase) 8-9 vozňov a ZSSK blokovala 10 (ICčka ZSSK majú štandartne 5 vozňov - "ultravlak")
Po odchode štátnych IC Jančura navýšil ceny ale ľudia mu to stále kupovali lebo vedeli, že dostanú kultúrne cestovanie.
Celé to bojovanie proti cestovnému zadarmo potom, bola len trápna fraška na získanie dotácií - nevydalo (prečo chceš zrazu dotácie, keď doteraz to išlo bez nich? Oh, wait...)
To nič nemení na veci, že RJ ukázal, že ľudia chcú cestovať vlakom - ale normálne, kultúrne a pokiaľ možno aj so servisom.
Osobne si myslím, že ZSSK by pomohlo keby ICčkam vytvorili vlastný "dizajn"/definíciu - aby vedeli rozlíšiť, že toto je ten "hnusný" rýchlik a toto je ich ICčko ale oboje od ZSSK.
Zatiaľ to vyzerá parodicky, ba až komicky - len je to rýchlejší rýchlik, nič viac.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod asdf » 11. Aug 2019 01:17

IceFox: Treba si uvedomiť, že v tej dobe boli ale ICčka vplyvom Jančuru, redukované na "pásmový provoz". Za Žilinou zastavovali prakticky rovnako, ako 6xx rýchliky, vynechali možno 1-2 zastávky + stáli v PB (aj keď to potom zrušil) a myslím ešte niekde. Takže to nejde porovnávať s IC (aj keď zastavujú častejšie, než kedysi). Ani s Praha - Brno, kde je jednak polovičná jazdná doba, dvak sú obe mestá trojnásobnej veľkosti a do tretice sa nechá pokračovať do Viedne alebo Bratislavy.

On ten servis asi fungoval na začiatku, ale spomeňme si ako "vyšumel" servis na BA-KN (pamätá si tu ešte niekto naň?). Ja občas (párkrát za rok) použijem RJ do Pardubic (vychádza mi to dobre časovo). A mimo byznys triedy je servis skôr rarita. A to je to najnovšia linka, kde by sa mal najviac snažiť.
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 234
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod Yoggy52 » 11. Aug 2019 01:18

Ludia chcu cestovat vlakom.. ale stoja tie miliardy za zrychlenie o par minut? Podla mna nie. Preto je lepsie mat leteckeho dopravcu a nemusime cakat par rokov, ale mozeme to mat uz teraz. :wink:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod IceFox » 11. Aug 2019 07:31

asdf napísal:Za Žilinou zastavovali prakticky rovnako, ako 6xx rýchliky, vynechali možno 1-2 zastávky + stáli v PB (aj keď to potom zrušil) a myslím ešte niekde. Takže to nejde porovnávať s IC (aj keď zastavujú častejšie, než kedysi).

Väčšina IC ZSSK takmer na chlp kopíruje Jančurovu trasu (okrem jedného (?) páru, ktorý chodí až do Viedne) - jedine majú navyše SNV (a to neviem či nie preto lebo si to ľudia vydupali - lebo však od štátneho môžu :roll:) - takže to ide to porovnávať s IC.
Česi hlavne majú celkom dosť rozšírenú 160tku a idú na 200.
K stevardkám - nemôže čakať, že mu niekto tú robotu pôjde robiť za taký plat, aký ponúka - to je čistý výsmech. Ale ešte to jakž-takž funguje.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod devil » 11. Aug 2019 09:11

A pozri koľko ľudí išlo IC RJ a koľko chodí IC ZSSK?
RJ chcel ICčka dĺžky rýchliku R 6xx (čo ZSSK blokovalo).
Keď dvaja robia to isté, nie je to to isté.
Čiže dopyt je.


IC RJ mal viac zastavok ako IC ZSSK ale menej ako R ZSSK. samozrejme ze to blokovalo kedze RJ chcel dotiahnut ludi aj z R ZSSK. cize nie je dopyt.

zaujimave ze na ceskej trati do ostravy funguju traja prepravcovia...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod Vlados » 11. Aug 2019 09:35

lebo tam nemajú kapitána plagiátora sponzorovaného móricovou vagónodieľňou
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod IceFox » 11. Aug 2019 10:25

devil napísal:zaujimave ze na ceskej trati do ostravy funguju traja prepravcovia...

Táto veta sa absolútne vyníma v kontraste so stavom liberalizácie želeníc v Česku a tu. V Česku sú preto lebo im to aj niekto dovolí a súkromný dopravcovia nie sú zámerne blokovaní nejakým politikom (ani nemôžu - Jančura a Babiš majú k sebe blízko).
devil napísal:samozrejme ze to blokovalo kedze RJ chcel dotiahnut ludi aj z R ZSSK.

Prečo dotovať niečo, čo by sa dokázalo uživiť na základe dopytu? Jáj lebo Slovakistan.
btw. Aj na tebou spomínanej trati sa volá po zrušení dotovaných spojov - ak, tak maximálne v okrajových časoch.
Trať BA-KE by mohla mať tak vysokú úroveň cestovania keby tam nebolo zabetónované ZSSK so svojím "zadarmom"
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod jarino » 11. Aug 2019 12:57

Medzi Prahou a Ostravou cestuje oveľa oveľa viac ľudí. To je všetko. Taký potenciál počtu cestujúcich na Slovensku nie je. K tomu tam funguje inak dotovanie a Čechov tí traja dopravcovia stoja nemálo peňazí.
Keďže na Slovensku nebol záujem zaviesť dotovanie podobné ako v ČR a ešte si jedna zo strán zaviedla znovuzavedenie IC (rozumej nechcená konkurencia), tak RJ si aj pre nedostatok vozňov zrátal, kde je výhodnejšie jazdiť. Aby to vysvetlil svojím zákazníkom, hodil to na Danka, ktorému to nevadí, lebo verejne vystupoval proti RegioJetu a mohol tak deklarovať svojím voličom, čo všetko on dokáže. A tupci sa vadia :lol:
Pritom v skutočnosti nie je sily, ktorá by mala brániť niekomu pôsobiť na tratiach v rámci celej EÚ, pokiaľ to naozaj chce. Fakt by ma zaujímalo, čím akože Danko vyhnal RegioJet, ale skutočný dôvod, nie všeobecné frázy...

RegioJet by som provnával s rýchlikom, zastavoval pri každej vŕbe. Akurát služby boli neporovnateľne na vhej úrovni a jedlo/nápoje stáli rozumný peniaz, čo bola rozumná stratégia majiteľa.
Vo všeobecnosti bolo dobré, keď bola na trati konkurencia, lebo hocikto prevádzkoval tie rýchlejšie vlaky bez konkurencie, tak to vysokú úroveň cestovania nevidelo (ale možno niekto sa vyžíva v záchodovej turistike po celom vlaku) :lol:

Čo sa týka dotácií, to je škoda riešiť. Tie budú tak či tak. Akurát je na štáte, ako budú nastavené a kto ich dostane.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod devil » 11. Aug 2019 17:15

jancura je znamy vyberac hrozienok z kolaca a vykrikoval aj na dotovane rychliky ale vtedy este ale svoje vlaky udrzal. zrusil ich vtedy ked sa znovuzaviedli statne IC.

len pre porovnanie moravskosliezsky kraj ma vyse dvojnasobnu hustotu obyvatelov ako zilinsky. a potom je tam samotna praha.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod frostbite » 11. Aug 2019 18:13

tak rozhodne odkedy zdrazeli dankove IC co je max hnus chodit za dvojnasobnu cenu oproti RJ, uz od toho casu chodim pravidelne len RJ, uz len vramci ZA-KE vdakabohu ze aspon tu ostali a chodia pravidelne aspon 3x za den ,snad si ceny zachovaju a hlavne sluzby ktore maju aj pri sem tam nejakom tom preslape a nedostatku stale na neporovnatelne lepsej urovni oproti plagiatorskemu IC.. a este ti otravni sprievodcovia ta nekontroluju a neotravuju s predlozenim listka.. toto v 21 storoci nepochopim preco aj u statnych vlakov v dnesnej technicky vyspelej dobe stale listky kontroluju a stikaju ako za byvalej ery.. chore toto ..a podla mna dankove ic s tymi cenami velmi rychlo skoncia, uz teraz su opat stratovi maximalne a je to max nerentabilne.. a vacsina "bezplatneho stada" cestuje ajtak beznymi R vramci Ba-Ke uz dlhodobo
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod Yoggy52 » 11. Aug 2019 18:22

Tak zacni viac zarabat. Statna kasa sa nenaplni sama od seba... Potom bude aj na taketo veci cez politicky spriaznene firmy. :wink:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod frostbite » 11. Aug 2019 20:38

aj keby som zarabal viac ten plagiatorsky tchor nedostane odo mna ani cent.. nech sa strci niekam ten mafiansky zmrd, za par mesiacov je po nich, skoncia vsetci v Leopoldove(aspon dufam) jeden po druhom..
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod IceFox » 11. Aug 2019 20:56

jarino napísal:Medzi Prahou a Ostravou cestuje oveľa oveľa viac ľudí. To je všetko. Taký potenciál počtu cestujúcich na Slovensku nie je.

Tak veľká asi nie. Najbližšie sa približuje BA - ZA (polhodinový takt)
jarino napísal:Keďže na Slovensku nebol záujem zaviesť dotovanie podobné ako v ČR a ešte si jedna zo strán zaviedla znovuzavedenie IC (rozumej nechcená konkurencia), tak RJ si aj pre nedostatok vozňov zrátal, kde je výhodnejšie jazdiť.

Kto by to bol čakal, že bude chcieť súkromník zarábať...
jarino napísal:Fakt by ma zaujímalo, čím akože Danko vyhnal RegioJet, ale skutočný dôvod, nie všeobecné frázy...

Skús predávať na trhu jablká, keď susedný stánok ich rozdáva zadarmo...
jarino napísal:RegioJet by som provnával s rýchlikom, zastavoval pri každej vŕbe.

Aha...
http://www.vlaky.net/upload/images/repo ... KCP180.pdf
No nič, tak dotujme ďalej.
Jančuru si nezastávam ale to znovuzavedenie ICčiek bola čistá komédia. Aby ZSSK zavádzala komerčné vlaky na základe rozhodnutia Granka...
devil napísal:jancura je znamy vyberac hrozienok z kolaca

Ukáž mi súkromníka jazdiaceho na vlastné riziko v okrajových/nezaujímavých časoch. Súkromník, ktorý chce zarobiť nemá povinnosť jazdiť v časoch kedy by nezarobil.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod jarino » 11. Aug 2019 22:10

BA - ZA určite nie je polhodinový takt. A mimochodom, tie hodinové rýchliky sú tam len preto, že si ich objednal štát a teda ich aj platí. Keby to bolo také eldorádo, už dávno tam niekto jazdí a konkuruje ZSSK, ale zázrak sa vôbec nekoná.

Jasné, že súkromník chce zarábať a tak sa vykašle na tú, ktorá nemá taký potenciál ako tie, na ktoré plánuje nastúpiť.

A čo má spoločné Danko s vlakmi bezplatne? Všeobecná fráza a ešte aj nepravdivá...
Aj to rozdávanie pokrivkáva, keďže tých bezplatných je obmedzený počet, z ktorých je kopa nevyužitých a mnoho ľudí si vlaky platí.
Dotuje sa už len to, aby vlaky boli také lacné (videl som štatistiku, že jedny z najlacnejších z EÚ). Pracujúci jazdiaci každý deň majú 50% zľavu.

Zastávky Vrútky, Ružomberok, Štrba ... fakt úžasné. V každej diere, aj keď pochopiteľná stratégia, aby tých desať vozňov vôbec naplnil.
Prichádza mi to úplne komické v rovine, keď niektorí tu píšu príbehy o VRT a IC-čka (a ďalšie spoje navonok hrajúce sa na diaľkové) majú stáť za každou vŕbou a pri každom ihrisku, lebo inak by tým nikto nechodil.
Inak, SNS aby pretlačila svoj návrh, musela k tomu dostať mandát, takže chyba je aj vo voličoch...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod IceFox » 11. Aug 2019 22:49

Samozrejme som myslel ten súčasný hodinový takt (neviem prečo som napísal polhodinový :D asi už blúznim)
jarino napísal: A mimochodom, tie hodinové rýchliky sú tam len preto, že si ich objednal štát a teda ich aj platí.

A prečo sa nesúťažia? Jaj lebo treba zabetónovať náhodného dopravcu.
Spoločné má to, že ako člen koalície môže namietať. Jemu to však vyhovuje. Ale fajn, dajme tomu, že za to nemôže. Avšak kriviť trh politickými žvástami o zmiznutí žltých vlakov a zavedení trucproduktu IC ZSSK je totálna neospravedlniteľná zvrátenosť.
Inak hádajte kto zaplatí stratu štátnych IC a kto súkromných...
Mimochodom súčasné IC kopírujú RJ, takže žvatlanie o státí pri každej vŕbe je zbytočné - protiotázka: ktorý vlak, podľa teba nestojí pri každej vŕbe - odpoviem si: žiadny.
Celá ZSSK na vrchole s Grankom patrí do šrotu.
Vlaky (okrem R6xx) vozia staré šroty ktoré horia, pomaly sa nerozpadajú počas jazdy, ale stále si budeme tento podnik parodujúci vlakového dopravcu, držať.
No čo... Na Dankov podnet sa má vraj predĺžiť zmluva so ZSSK až do 2035. Hlavne buďme šťastní lebo tu nemáme fuj fuj RJ. Hlavne, že máme laminátky a Bčka a dotujeme ako hluchí každú jednu blbosť ZSSK.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod jarino » 13. Aug 2019 09:49

Železnice sú skostnatelé, donedávna vnímané ako sociálny podnik. Avšak v zahraničí si svoj trh štáty pre svoje štátne podniky držia ešte tvrdšie (správca infra posúval dáta štátnemu podniku o konkurencii).
Napriek tlakom dlho potrvá, kým k súťažiam dôjde. A aj to bude iba obmedzené percento výkonov. Čakať nejaké súťaže je mimo realitu, aj keď aj k tomu príde.

Čiže keď budúca vláda nezruší bezplatné cestovné, tak vlastne môže za odchod RegioJetu.

Dankove výroky sú krivenie trhu? A v čom preboha? Pred voľbami čosi táral a tým si vydobíjal mediálny priestor.

IC-čko zavádzať nemuseli, avšak nevnímam ju ako zvrátenosť, však zákazník by mal byť rád, lebo sa o neho budú biť dvaja.
A čo povieš na to, že pán minister po rokovaní s majiteľom RJ zrazu zrušil IC-čka? Tiež to bude zvrátené?
Čo sa týka straty, je to vtipné, koľko je tu zrazu sporivých ľudí v republike a každá strata sa ich dotýka. Ale nejakých zopár stomiliónov do svojej doliny na diaľnicu by mohlo byť aj zajtra (keď už sme na fóre o diaľniciach).
A to píšem napriek tomu, že podľa mňa stratové IC by mali zrušiť.

To že žiadny skutočný vlak nie je na Slovensku diaľkový, je skutočnosť, za ktorú ja nemôžem. Že stoja pri každej vŕbe, za tým si stojím. A je mi úplne jedno, že IC kopíruje RegioJet.

Celý prístup na Slovensku je hrozný a ako čítam, ty sa od toho moc nevzďaľuješ. Keď je niečo zlé, treba to vylepšiť, nie hneď rušiť, zatracovať.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.