od jarino » 09. Aug 2019 08:50
ZSSK pre diaľkovú dopravu majú Vectrony, ktoré 200 km/h dajú. Vozne asi nemajú, no aj tie si chceli zaobstarať. Na vyššie rýchlosti by boli ďalšie náklady, to nevidím reálne. Jednotky, ktoré nasadzujú/budú nasadzovať na osobáky dajú 160 km/h. Takže čo sa týka rýchlosti, skôr nemáme infraštruktúru a ani ju mať tak skoro nebudeme.
Ja si myslím, že ŽSR by primárne mali realizovať úseky, kde dosiahneme 160-tku za nízke investičné náklady. CBA identifikovala úseky, kde netreba ani preložky, konkrétne: Poprad - Lučivná (9,8 km), Východná (1,1 km), Kráľova Lehota - Liptovský Hrádok (2,9 km), Liptovský Hrádok (1,4 km), Palúduza - Vlachy (4,8 km), Lisková (4,2 km), Varín - Žilina (6,6 km).
Vybraná alternatíva ráta s nasledovnými preložkami na 160 km/h: Chrasť nad Hornádom (5,2 km), Markušovce (3,2 km), Spišská Nová Ves (7,6 km), Smižany - Vydrník (10,4 km), Gánovce úsek č. 1 (3,8 km), Východná - Kráľova Lehota úsek č.1 (1,3 km), Liptovský Hrádok - Palúdza (15,7 km), Krpeľany (5,5 km), Turany - Vrútky (9,9 km).
Dokopy viac ako jedna miliarda eur. Keď prirátame Malacky - Kúty, Kysuce, niečo z uzla BA; nie je dostatok peňazí ani v ďalšom období na realizáciu všetkého, čo som uviedol.
Súvislá 160-tka môže byť od Chrasti nad Hornádom po Vydrník (368 mil. eur) a od Kráľovej Lehoty po Liptovské Vlachy (364 mil. eur) - príp. až po Liskovú, ale okolo Bešeňovej je to problematické, iba 110 - 120 km/h.. K tomu Turany - Vrútky (112 mil. eur), čo sú pekné aspoň cca 10 km dlhé úseky.