R4 Prešov, severný obchvat

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Jarda Retarda » 13. Júl 2019 20:19

Jano1 napísal:Zaujimalo by ma ako si prisiel na to, ze to bude 22,4 km po obchvate? Scital nejake dve niekde uvedene dlzky usekov?


Ano, presne tak. Dlzky usekov sa urcuju od krizovatky po krizovatku, takze aj ked tam nie su uplne zapocitane vetvy mimourovnoveho krizenia, tak pre ucely porovnania je presnost dostatocna. Ak by sa to lisilo o par 100 m, potom je casova odchylka v sekundach a vysledok by to teda zasadne nemenilo. Dlzky jednotlivych usekov su vseobecne zname, ja som cerpal odtialto: https://sk.wikipedia.org/wiki/Prešovský_obchvat

Jano1 napísal:Hlavne si nenapisal, kolko maju byt intenzity pre plny profil. Mame aj plny profil pre 3 tisic v./24h. Pritom polovicny profil, kde nie su urovnove krizovatky alebo vacsie stupania (ci dokonca priechody pre chodcov v pripadoch dobrych ciest I.triedy) funguje relativne dobre az do 20 tisic v./24h, len je jasne, ze uz okolo 15 tisic v./24h je v spicke doprava vyznamne spomalena a obiehanie dost obmedzene az riskantne.

Teda tak ako aj v inych pripadoch by to polovicny profil zvladol, ale uz sa stavaju a idu sa stavat plne profily aj pre intenzity pod 10 tisic v./24h.


Myslim tym intenzity v intervale 10 - 12 tisic v./24h. Podla mna tam tolko bude. Verim, z HzP ma v tomto pripade tazke rozhodovanie, pretoze tento usek je z tohto pohladu myslim celkom na hrane.
Jarda Retarda
diskutujúci
 
Príspevky: 103
Založený: 14. Apr 2016 18:07

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Jano1 » 14. Júl 2019 12:20

Jarda Retarda napísal:Dlzky usekov sa urcuju od krizovatky po krizovatku, takze aj ked tam nie su uplne zapocitane vetvy mimourovnoveho krizenia, tak pre ucely porovnania je presnost dostatocna. Ak by sa to lisilo o par 100 m, potom je casova odchylka v sekundach a vysledok by to teda zasadne nemenilo.


Ak das po R4 cca 900 metrov za par sekund tak je vsetko v poriadku, ak nie tak len obhajujes neohajitelne.

Odporucana trasa ma byt kombinacia modreho a fialoveho variantu, cez modry, ktory je kratsi by to vyslo 23.1 km, cez fialovy priblizne 23.5 km, takze pravda bude niekde medzi tym. Tomu zodpoveda trasa MUK Kapusany - juzny koniec useku D1 PO,zapad - PO,juh v trase cez Sekcov 15.5 km a opacne 15.3 km, v trase po I/20 16.1 km a casy momentalne 16 minut obe trasy. Pri trase 23.3 km po R4 a D1 pri 100 km/h je to 14 minut. Samozrejme v dopravnej spicke bude trasa cez mesto casovo dlhsia.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Jarda Retarda » 14. Júl 2019 17:04

Jano1 ja sa nesnazim nic obhajovat, len som popisal svoj postup. 900m je pri 100 km/h cca 40 sekund. Priznavam, ze som trasu dopodrobna nestudoval a preto suhlasim s tym, co si uviedol.

Cez vikend je cesta cez PO v pohode, cez tyzden je to uz horsie, preto si myslim, ze obchat hlavne v pracovne dni bude z pohladu casovej uspory zaujimava alternativa voci jazde cez mesto. To je vsetko, co som chcel povedat svojim prispevkom :)
Jarda Retarda
diskutujúci
 
Príspevky: 103
Založený: 14. Apr 2016 18:07

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Jano1 » 14. Júl 2019 17:49

Intenzitu som uz davnejsie napisal, ze odhadujem na 10 tisic v/24h pri sucasnom stave, ale kym to bude hotove, bude to zrejme viac, teda sa zhruba zhodneme. Za dolezitu povazujem aj podstatne vyssiu bezpecnost na obchvate, zvlast ak to bude cele v plnom profile, takze ja uprednostnim jazdu obchvatom aj mimo spicku, zvlast pri sucasnych cenach elektriny(snad aj buducich) a skoro autonomnej jazde :wink: .
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 15. Júl 2019 09:29

Myslim tym intenzity v intervale 10 - 12 tisic v./24h. Podla mna tam tolko bude. Verim, z HzP ma v tomto pripade tazke rozhodovanie, pretoze tento usek je z tohto pohladu myslim celkom na hrane.


na dlzke 10 km plny profil usetri oproti polovicnemu 1-2 minuty, cize kto uprednostni obchvat urobi tak aj keby bol polovicny profil. oproti upchatemu mestu nie je co riesit.

keby bol usek hotovy teraz neverim ze by tam bolo 10.000 aut. tretina aut z 22.000 tolko nie je (jeden prieskum dokonca hovoril o menej ako 30%). vy tu sice stale pozerate len na intenzity lenze HzP musi pouvazovat kolko bude trvat pri danej cene kym intenzity pojdu hore na 2 az 3 nasobok cize na hodnotu ked poloprofil uz vobec nestaci. a inak sa uvazuje pri 10-15 mil za kilometer ako pri 30 mil za kilometer.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Jano1 » 15. Júl 2019 20:28

devil napísal:keby bol usek hotovy teraz neverim ze by tam bolo 10.000 aut. tretina aut z 22.000 tolko nie je (jeden prieskum dokonca hovoril o menej ako 30%).


Len odhadujem, takze mozes mat samozrejme iny nazor. Ja nevychadzam, z tych 22 tisic medzi Kapusanmi a PO, ale z 14.6 tisic medzi Kapusanmi a Lipnikmi, ktore odhadujem, ze uz v tomto roku je okolo 16 tisic, z toho 50%, je 8 tisic, ale aj z Kapusian ci z cesty II/545 sa casti dopravy moze hodit obchvat, teda zajdu kusok na vychod, aby sa dostali na obchvat, preto navysenie o 2 tisic. Pritom zohladnujem, ze sa bude odtial dat dostat na I/68, D1 smer zapad aj D1 smer juh.


Ked sa pozries na D1 MT-Turany, tak tam na starej ceste zostalo 5286 v./24h a 11047 v./24h (cca 67%) islo po dialnici a to je pritom scitanie, ktore nie je uplne regulerne lebo v tom roku ako bolo scitanie to v lete otvarali. Druha cast D1 DS-MT ma na dialnici 10482 v./24h (39%), kym medzi Vrutkami a MT 16267 v./24h, lenze tu nie je vhodne vyuzit D1 na trasu do MT a TR, co v pripade PO, kompletny obchvat splna a pokryva smer PP,KE aj SB a ciastocne mestske casti PO, len pre smer KE to moze byt 7-8 km dlhsia trasa po obchvate.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 16. Júl 2019 08:01

prave ta obchvadza sposobi ze cast OA mimo spicky nepojde po obchvate.

ale to je detail, chcel som len naznacit ze pre HzP ide o ekonomicky vypocet. ale neodpustim si to iste ako pri dalsich castiach PO obchvatov ze je naplanovany megalomansky a vidiet to najma na MUK, okolo NR mas oproti tomu uplne usporne MUK. aj soroska sa uz optimalizovala snad aj 3x...pritom si myslim ze R1 tam bude aj do buducna viac vytazena ako D1-R4 okolo PO. a tymto natahovanim sa moze stat ze tato vlada uz nevypise tender a ktovie co bude potom.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod EmBe » 23. Júl 2019 18:53

Podľa FB stránky prešovskej primátorky sa 30.7.19 uskutoční poklepanie základného kameňa I. etapy.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod caki » 24. Júl 2019 23:22

a podla clanku
viewtopic.php?f=35&t=24287
29.7. nabehnu bagre
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 26. Júl 2019 10:43

Nechcem sklamať, ale hlavné práce začnú až budúci rok. Tento rok začnú provizórnym premostením Torysy, zakladanie dvoch mostov (SO 202 a SO 219), nejaké preložky a v novembri severným portálom tunela. Razenie v máji 2020.

čo sa týka subdodávok, tak asi najzaujímavejší je dodávateľ prác pri realizácii technológie tunela -> Duerr Austria
Malé množstvo prác (0.4%) pri realizácii tunela má vykonávať Marti Tunnel AG.

Prevzatie stavby: 29.7.2019
Ukončenie prác: 30.3.2023

2.5.2020 by mali začať práce na preložke cesty I/68 a budú trvať 721 dní.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Ivanisevic » 27. Júl 2019 20:32

Marti je 100% akcionar Tuconu, takze az take zaujimave mi to nepride..
Ivanisevic
diskutujúci
 
Príspevky: 58
Obrázky: 0
Založený: 25. Feb 2015 13:25

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Jano1 » 27. Júl 2019 22:57

devil napísal: ale neodpustim si to iste ako pri dalsich castiach PO obchvatov ze je naplanovany megalomansky a vidiet to najma na MUK


MUK pri Presove su vysoko nadstandardne. Na MUK Presov,zapad maju vetvy vyse 9 km a z toho mosty vyse 2 km.
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinierske-stavby/dialnice/mimourovnova-krizovatka-presov-zapad-na-dialnici-d1

A bude tam aj inaksia pikoska. Elektricky otvaratelne zvodidla (6 ks) pri tunely Bikos, pricom jeden z uchadzacov o stavbu zistil, ze sa predavaju (ze ich vie zohnat) za celkovo 1,5 mil.E bez DPH.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod i15 » 28. Júl 2019 07:31

Závidite, že sa konečne stavia MÚK s ohľadom na plynulosť dopravy? Koľko kilometrov ciest 1.triedy sa postavilo za peniaze, ktoré sa ušetrili na poddimenzovanej MÚK Trnava? :D Koľko vozidiel využíva MÚK PB centrum a koľko kilometrov ciest 1.triedy sa postavilo za ušetrené peniaze na tých križovaniach so STOPkami? :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Jano1 » 28. Júl 2019 09:19

Argumentovat krizovatkou PB, ktoru stat vobec nechcel stavat sa Ti nezda od veci? Je to kompenzacia PB. Co stat musi kompenzovat PO, ze stavia a ide stavat nadstandardne krizovatky pre nizke intenzity na niektorych vetvach?

Na privadzaci KM stat vylucuje postavit samostatnu vetvu z privadzaca smerom na ZA na krizovatke s I/11, kde ide o 100 m 1-pruhovej cesty. Namiesto toho tam bude lave odbocenie na ceste, kde je intenzita vyse 20-tisic v./24h, odhaduje sa, ze tento stav bude najmenej 5 rokov, nez sa dostavia D3, teda tam nasledne strcia semafory.

Na krizovatke PO,zapad vobec by nemuseli byt STOP-ky, len by sa jednoducho zlucili vetvy, tym sa dala skratit celkova dlzka vetiev o kilometre, podla toho, co vsetko by sa zlucilo.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 28. Júl 2019 10:49

vies co nech sa stavia megalomanska MUK, 2 tunely a plny profil druha etapa....ale necakajte ziadne pokracovanie R4....a uz vobec nie nejake MK3 a MK5
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 28. Júl 2019 12:28

Jano1 napísal: ...ide stavat nadstandardne krizovatky pre nizke intenzity na niektorych vetvach?

:lol:
to uz aj na vetvach chces merat intrnzity? A ak postavime dietne
cesty tak kde skoncia "usetrene" peniaze? :lol:

zavist je slovenska vlastnost, ale toto kovikanie je trapne, zvlast
ked ssc doposial zvysoka kaslalo na PO a okrem nabreznej sa predtym
30 rokov nic poriadne neodovzdalo. Hlavne ze na zapade ma kopa
okresnych miest obchvaty uz davno hotove...

A devil: zabudnite na pokracovanie R4... A to uz preco? Tam ludia
neplatia dane a odvody rovnako ako na zapade? Videl si dilanicnu siet SK? Zapad ma napalnovanych daleko viac R+D ako na vych.SK!
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 28. Júl 2019 12:36

sám ideš proti východu. jednoduchšia MÚK mohla ušetriť na jeden-dva obchvaty. nevadí, aspoň aj tvoje deti budú môcť frflať...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 28. Júl 2019 15:33

Dendik, ssc je v tomto smere "zasadova"...kasle rovnako na vychod aj zapad. skus prejst I/51 a I/64 kolko obchvatov najdes.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Jano1 » 28. Júl 2019 16:33

Dendik napísal: to uz aj na vetvach chces merat intrnzity? A ak postavime dietne
cesty tak kde skoncia "usetrene" peniaze? :lol:

Kedze ide o peniaze z EU, ktore treba vycerpat, tak by skoncili na inom useku D/RC.

Dendik napísal:zavist je slovenska vlastnost, ale toto kovikanie je trapne, zvlast
ked ssc doposial zvysoka kaslalo na PO a okrem nabreznej sa predtym
30 rokov nic poriadne neodovzdalo.


Jasne, tych vyse 100 km D/RC v PO kraji je nic a bolo to uplne zadarmo. :roll:

Vidim, ze pre niektorych by bol lepsi hyperloop z jedneho konca mesta na druhy, nez 100 km D/RC!

Dendik napísal:Zapad ma napalnovanych daleko viac R+D ako na vych.SK!


A si si uplne isty, ze to co ty nazyvas "zapad" ma viac naplanovanych km D/RC na obyvatela nez "vychod"? Predpokladam, ze Tvoje obmedzene vnimanie skutocnosti povazuje za "vychod" len PO a KE kraj a "zapad" zvysnych 6 krajov.

Obmedzenost niektorych ludi nepozna hranice. :roll:
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 29. Júl 2019 11:34

Si precitajte co najnovsie hovori Kovalcik. Článok je v monitoringu.
Prestavam reagovat na zosmiesnovanie.(Jano ak niekomu nadavas do
obmezdencov, tak to samo svedci o...) Zapad (mas problem chapat co myslim?) dostal ovela vaic investicii ako vychod, nechapem preco to zpochybnjes?

Vlado,stat ma davat viac penazi na cesty, si pozri pokrok v Srbsku,
tam fondy nemaju.. je trapne sa tvarit pocas ekonomickeho rozmachu, ze "nie su peniaze" a stavat len z fondov. Potom sa necudujem ze po uzhorod nebude stat d1 ani o 10r.
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 29. Júl 2019 12:28

na vetvach nechces riesit intenzity tak podla coho tie vetvy nakreslis ?? alebo ich tam das viac ze vsak pre istotu. ja niekedy zasnem. toto je vychodna europa bud sa nieco kasle alebo uplne prehana.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Jano1 » 29. Júl 2019 16:26

Dendik napísal: Zapad (mas problem chapat co myslim?) dostal ovela vaic investicii ako vychod, nechapem preco to zpochybnjes?


Predtym si pisal:
Dendik napísal:Zapad ma napalnovanych daleko viac R+D ako na vych.SK!
a teraz uz prekrucas na investicie?

Napis kde spochybnujem, ze zapad dostal viac investicii ako vychod?

Napis co je v Tvojom ponimani "zapad" a "vychod", nech vieme o com sa bavime.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod i15 » 29. Júl 2019 17:52

tak poďme riešiť intenzity na tých 10-tkách mostov nad diaľnicami, po ktorých jazdí 1 traktor denne
Vlados dobre vieš, že keby sa MÚK Prešov zredukovala, na východe sa to ho nepostaví viac. Ak chceme postaviť viac km, treba robiť transparentné súťaže, ktoré netrvajú 2 roky
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod nevo83 » 29. Júl 2019 18:56

i15 hohoho neprehanaj, ak tam prejde traktor 3x za mesiac tak vela... :) absolutne zbytocne vyhodene peniaze...
Ano suhlasim nie je normalne mat sutaz 1,5-2r... ked sa este aj ceny zmenia za to obdobie, a zaciname ,,dodatkovat cez necakane udalosti,, a iny vymysly aby sme sa dostali aspon na 0..

Jano1: neviem dostavame sa opat do stadia ze SVK delime na zapad- stred /BB+ZA/ a vychod /PO+KE/,
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod milan_KM » 29. Júl 2019 19:01

Tieto reči ma vedia vždy dojať o tom ako je všetko zbytočné. Pochybujem ale, že si niekto z vás uvedomuje aká je diaľnica obrovská líniová prekážka. Teda sa nedá nijako obísť. Prekážka pre osoby, stroje a hlavne zver.... to, že sa niekde postaví nadjazd, alebo most na hlavnej trase aj keď nemusí je všeobecne prospešné. Vy ale jednoducho nedokážete pochopiť, že na Slovensku nie je problem v technickom riešení, ale v nekompetentnosti parazitov, čo stavbu pripravujú.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.