ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod EmBe » 21. Feb 2019 23:02

viewtopic.php?f=35&t=24008
Koľaje chátrajú, obrie tendre na obnovu za 300 miliónov sa naťahujú
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod lolo » 22. Feb 2019 15:24

vypracovanie projektovej dokumentácie na úsek Malacky- Kúty vyhral PRODEX
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dok ... il/3026300
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 24. Feb 2019 10:56

Vyhrali s cenou 6,79 mil. eur
Druhý bol Italferr (talianska projekčná firma spadajúca pod talianske železnice) - 9,54 mil. eur
Celkovo 5 uchádzačov.
Odhadovaná cena 15,6 milióna eur.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 05. Apr 2019 20:13

Keďže sú problémy s VO, INEA zriadila skupinu na sledovanie problémových projektov. Mnoho projektov má problém s priebehom VO a tento problém je v mnohých krajinách, preto sa rokuje o predĺžení termínov. Predbežné stanovisko INEA je rok 2022 namiesto 2020, samozrejme s podmienkami spĺňania míľnikov projektu.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 23. Máj 2019 13:51

jarino napísal:Vraj námietky podal Strabag.
Pred mesiacom ÚVO začalo konanie.
Ktovie ako to dopadne, keďže CEDIS (partner Kazachov v niektorých tendroch) v prípade Karloveskej radiály v BA už vyhodili z tendra (potvrdené ÚVO), keďže rátali okrem techniky firmy Hant BA aj s technikou TSS Grade a aj Strabag-u, pričom zmluvy s druhou a treťou menovanou spoločnosťou evidentne nie sú.

Tretí v poradí (Strabag - Swietelsky - Eurovia) namietal:
- mimoriadne nízku cenu v najnižšej ponuke (Integra),
- mimoriadne nízku cenu v druhej najnižšej ponuke (ICM - Váhostav-SK),
- referencie Integry k ETCS,
- referencie Integry ku GSM-R.
Všetky námietky ŽSR odmietali s tým, že v prípade referencii boli na ÚVO neúspešný a združenie s ničím novým neprišlo.

V prípade mimoriadne nízkych ponúk v oboch prípadoch bolo združenie okolo Strabagu úspešné.
Integra mala chyby v cenovej ponuke, ktoré objavili ŽSR pri kontrole položiek. V skutočnosti namiesto 212 mil. eur to má byť 216 mil. eur. Následne ŽSR kontaktovali Kazachov, ktorí chybu potvrdili a ŽSR vyhodnocovali upravenú cenu z hľadiska mimoriadne nízkej ponuky. Tým ŽSR nekonali správne, nakoľko v prípade alternatívnych ponúk vplyvom chyby v počítaní atď. majú vždy rátať s cenou horšou pre uchádzača, ktorého sa to týka, t.j. 212 mil. eur. Okrem toho ŽSR upravovali zápisnicu z otvárania ponúk časť Kritériá bez vedomia ostatných uchádzačov v súťaži, čím porušili princípy transparentnosti, nakoľko obálky sa otvárali pred zástupcami firiem, ktorí podpisovali zápisnicu.

V oboch prípadoch ŽSR vyhodnotili ponuky s mimoriadne nízkou cenou, avšak otázky smerované k obom uchádzačom k cene boli iba formálne - či je v ponuke dostatočný priestor na primeranú mieru zisku a pod. Integra potvrdila cenu, dala si vypracovať znalecký posudok, či je cena reálna a poslala ceny od subdodávateľov. Združenie druhé v poradí na všeobecne položené otázky dalo všeobecné odpovede.
Podľa ÚVO by sa ŽSR mali cenami oboch uchádzačov poriadne zaoberať a neklásť im iba formálne otázky v listoch, ale vyžiadať si kalkulácie, znalecké posudky atď.

V prípade referencii k ETCS združenie okolo Strabagu napadlo, či vôbec v Kazachstane došlo k realizácii stavby, keď existenciu potvrdil bývalý vlastník záujemcu - národné železnice v Kazachstane. Okrem toho napadli, že ETCS je jasne definované v Nariadení EK, aby fungovalo tak musí byť interoperabilné a musí prejsť notifikáciou od NoBo a schváleniu. Zároveň uviedlo, že ETCS Level 3 v EÚ nie je schválené, tak by táto referencia nemala byť uznaná.
ŽSR kontaktovali UIC aj OSŽD za účelom zistenia, či na danej stavbe ETCS je a funguje. UIC nemá vedomosti a OSŽD poslali kontakt na kazašské železnice, keďže im kazaši na danú vec nechceli odpovedať. ŽSR po kontaktovaní kazašských železníc nedostali odpoveď.
Nakoľko ŽSR v podmienkach účasti nešpecifikovali level ETCS ani interoperabilitu (tým chceli prilákať čo najviac uchádzačov), ÚVO tieto námietky zamietol. Keďže Strabag dodal iba internetové zdroje a článok DenníkaN, tak tieto dôkazy voči potvrdeniu kazašských železníc (aj keď kedysi tam bolo priame vlastnícke prepojenie), že Integra zrealizovala ETCS neobstoja.
ŽSR chceli od uchádzača notifikáciu alebo iné potvrdenie, avšak v Kazachstane také procesy nepoznajú. Uchádzač Integra dodal fotodokumentáciu z referenčnej stavby, vyjadrenie dodávateľa ETCS, príslušného ministerstva a aj odberateľa - t.j. národných železníc.

V prípade GSM-R Strabag namietal, že referencia nemôže prejsť z jednej firmy na druhú.
Spoločnosť Imet-Societa per Azioni bola súčasťou konzorcia, ktoré realizovalo práce pre talianske železnice v hodnote 394 mil. eur, z toho participácia tejto spoločnosti bola 11%, t.j. 43,3 mil. eur. Firma sa dostala do problémov, prebehla reštrukturalizácia a následne aj konkurz, kde ďalšia spoločnosť odkúpila jej časť realizujúcu aj GSM-R, pričom túto časť podniku mala pred tým prenajatú.
Strabag napadol, že okrem práv a povinností nemohli prejsť na kupujúceho aj referencie spoločnosti, obzvlášť keď vplyvom problémov sa predávajúce firma už predtým musela zbaviť zamestnancov a pod. Podľa talianskych zákonov môžu byť súčasťou predaja spoločnosti aj jej referencie a z toho dôvodu ÚVO túto námietku zamietol.

Z podkladov vyplýva, že ETCS by mal zrejme realizovať Bombardier a GSM-R Fullsystem S.P.a., ktorý kúpila Telemetrica.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 23. Máj 2019 14:33

Rozhodnutie ÚVO napadlo druhé združenie ICM - Váhostav-SK.

Združenie obhajovalo svoju cenovú ponuku s tvrdením, že je najbližšie k predpokladanej hodnote zákazky, má skúsenosti s podobnými stavbami cez Design and Build a drahšie ponuky označilo za špekulatívne. Rada ÚVO rozhodla, že ŽSR majú obe ponuky opäť vyhodnotiť z hľadiska mimoriadne nízkej ponuky.

Združenie napadlo dostatočné preverenie referencie Integry na realizáciu GSM-R zo strany ŽSR, avšak nie z hľadiska možnosti predaja samotnej referencie, ale či bola splnená podmienka účasti: „verejný obstarávateľ uzná aj referenciu, pri ktorej uchádzač uzavrel zmluvu v požadovanom finančnom objeme mimo uvedeného obdobia predchádzajúcich piatich rokov odo dňa vyhlásenia verejného obstarávania, ale preukáže, že v uvedenom období piatich rokov predchádzajúcich dňu vyhlásenia verejného obstarávania splnil zmluvné povinnosti z tejto zmluvy v požadovanom finančnom objeme.“ Uchádzač mal teda predložiť aspoň jednu zmluvu, na základe ktorej boli dodané práce súvisiace s dodávkou a montážou a implementáciou GSM-R v hodnote aspoň 5 mil. eur.
VO bolo vyhlásené 1.2.2017, rozhodujúce obdobie je teda 1.2.2012 až 1.2.2017, pričom zmluva mohla byť podpísaná aj predtým, ale práce v hodnote aspoň 5 mil. eur museli byť zrealizované v tomto požadovanom období.
Uchádzač predložil referenciu spoloťnosti IMET zo stavby zazmluvnenej v roku 2002, ktorej riadne plnenie bolo ukončené 1.7.2012. Participácia spoločnosti IMET bola 43,3 mil. eur.
V Taliansku sú všetky stavebné práce kategorizované do kategórií SOA, čiže každé záverečné potvrdenie o vykonanej práci obsahuje rozdelenie prác do jednotlivých kategórií a hodnotu prác vykonanú v tej kategórií.
Stavebné práce na realizáciu GSM-R sú v kategórií 0S19, pričom spoločnosť IMET za celú dobu plnenia kontraktu mala v tejto kategórií podiel 19,55 mil. eur.
Podľa podkladov z rozhodnutí ÚVO do 31.10.2010 spoločnosť IMET zrealizovala práce 28,3 mil. eur.
Nakoľko rozhodné obdobie je od 1.2.2012 do 1.7.2012, združenie si nemyslí, že boli za polroka zrealizované práce za 5 mil. eur a za týmto účelom vypracovalo aj fiktívne výpočty a tvrdí, že hoci práce nemajú lineárny priebeh, tak je krajne nepravdepodobné, že uchádzač splnil podmienku vzhľadom na:
- trvanie a rozsah prác,
- podiel spoločnosti A na prácach,
- skutočnosť, že je potrebné skúmať výlučne objemy prác vykonaných v kategórii 0S19,
- skutočnosť, že A realizovala práce v hodnote 28 343 514, 23 eur do 31. 10. 2010.
V Taliansku pre overenie priebehu prác a súvisiacich platieb vo verejných zákazkách existuje dokument Stato avazamento lavori, t.j. stav postupu prác, v ktorom objednávateľ potvrdzuje všetky práce a platby od začiatku až do konca zákazky.

ŽSR zistili, že sú to nové skutočnosti a využijú inštitút vysvetlenia ponuky.

Združenie okolo Strabagu s rozhodnutím ÚVO k mimoriadne nízkym cenám súhlasí. Upozornil, že Váhostav-SK práve kvôli mimoriadne nízkej cene meškal s plnením zmluvy na D1 a problémy skončili procesom reštrukturalizácie, čím narážal na údajné predchádzajúce skúsenosti konzorcia ICM - Váhostav-SK.
S rozhodnutím UVO ohľadom referencií nesúhlasí, ale neodvolal sa.

Takže ŽSR musia znova vyhodnotiť splnenie podmienky účasti spoločnosťou Integra Construction a vyhodnotiť všetky mimoriadne nízke cenové ponuky.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 18. Jún 2019 09:06

Čo sa týka projektovania úseku Malacky - Kúty, 9.5.2019 ŽSR podali podnet na ÚVO na vykonanie kontroly pred uzavretím zmluvy.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod lolo » 18. Jún 2019 11:26

takže by to mal robiť asi PRODEX predpokladám
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 12. Júl 2019 07:50

Na modernizáciu úseku DNV - Kúty bolo podané odvolanie na ÚVO.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

DNV - Kúty - hranica SR/ČR

Odoslaťod jarino » 01. Okt 2019 08:47

Prebiehajú rokovania o posune termínov a etapizácii projektu.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 20. Nov 2019 09:03

jarino napísal:Na modernizáciu úseku DNV - Kúty bolo podané odvolanie na ÚVO.

ŽSR za víťaza súťaže určili združenie ICM - Váhostav-SK.
V súčasnosti sú na ÚVO podané dve námietky.
Jedna namieta vylúčenie z VO (vylúčení boli Kazaši) a druhá vyhodnotenie VO.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod lolo » 20. Nov 2019 17:05

čo sú zač tí taliani čo idú s váhostavom ? niečo ako Salini ?
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 21. Nov 2019 10:23

Salini je väčšia firma. ICM má väčšinu zákaziek v Taliansku prípadne v Afrike.
https://www.gruppoicm.com/images/foto-c ... nglese.pdf

Bola zverejnená zmluva s PRODEXOM na vypracovanie projektovej dokumentácie Malacky - Kúty.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 18. Dec 2019 10:04

V týchto dňoch by mal ÚVO rozhodnúť o odvolaniach k modernzácii trate.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 31. Dec 2019 11:57

ÚVO námietky proti vylúčeniu z VO (navrhovateľ č.1) aj proti vyhodnoteniu ponúk (navrhovateľ č.2) zamietol.
Obidvaja navrhovatelia sa voči rozhodnutiu ÚVO odvolali a včera začalo odvolacie konanie.
Buď Rada ÚVO rozhodnutie potvrdí a víťazom sa stane Združenie zložené z firiem ICM a Váhostav-SK alebo ŽSR opäť budú vyhodnocovať ponuky.
Ponuky v tendri na modernizáciu trate Devínska Nová Ves – št. hranica
Integra Construction: 212 493 055 eur
ICM S.P.A (Taliansko) – Váhostav: 274 985 419 eur bez
Strabag – Swietelsky – Eurovia: : 353 484 139 eur
TSS Grade – Doprastav – PORR: 375 281 871 eur
Subterra a.s.: 392 411 079 eur
Odhadovaná cena ŽSR: 305 035 160 eur
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod lolo » 31. Dec 2019 13:19

Tak ak Strabag nezamiesa karty mohol by sa to konečne uzavrieť
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 06. Feb 2020 08:43

Rada ÚVO všetky námietky zamietla.
Víťazom tendra by sa malo stať konzorcium ICM - Váhostav-SK, s ktorým by ŽSR mali uzavrieť zmluvu.
https://e.dennikn.sk/1745214/vahostav-m ... /?ref=side
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 18. Feb 2020 09:34

Kazachov vylúčili na základe toho, že nesplnili podmienku, aby práce na trakčnom vedení boli aspoň za 5 miliónov eur. Ako referenciu použili projekt, kde tvrdili, že túto podmienku spĺňajú, avšak nerátali so správnym kurzom euro - tenge (rátali s priemerným kurzom za obdobie realizácie projektu v referencii). ŽSR spravili výpočet podľa kurzu určeného v podmienkach súťaže (príslušný deň a kurz určený NBS) a vyšlo to okolo 4,9 milióna eur. Na základe toho boli vylúčení.

Združenie okolo Strabagu napadlo fakt, že úspešným uchádzačom sa stalo konzorcium ICM - Váhostav.
Tvrdilo, že ich ponuka nebola správne vyhodnotená s ohľadom na to, že sa jedná o mimoriadne nízku ponuku a stačí možno na materiál a technológie. V námietkách uviedlo povesť Váhostavu na stavebnom trhu, spochybnilo schopnosť úspešného uchádzača zákazku zrealizovať podľa predloženej ponuky. Združenie v podstate spochybnilo aj PHZ (predbežná hodnota zákazky) určenú z CBA.
ŽSR sa bránili, že si vypýtali nacenenie, ktoré následne porovnávali. Problémom je, že neexistujú podrobné projekčné riešenia a úspešný uchádzač ich dá vypracovať po získaní zákazky. Váhostav sa bránil, že na niektoré práce má cenové ponuky od subdodávateľov, ktoré predložil ŽSR (napríklad realizácia jedného z mostov) a množstvo prác chcú realizovať vlastnými kapacitami. ŽSR konštatovali, že taliansky partner Váhostavu má oprávnenia realizovať práce, ktoré tunajšie firmy nemajú (napr. archeologické prieskumy).
A keďže Integra - Todini dodali ŽSR posudok, že stavba sa dá zrealizovať aj za 217 mil. eur, tak podľa ŽSR ťažko ponuku Váhostavu spochybniť. Navyše ich ponuka je blízko PHZ.
Vykonali porovnanie ponuky úspešného uchádzača s vypracovanou CBA a pri významných rozdieloch sa podrobnejšie pýtali úspešného uchádzača, čo zarátal a nezarátal, pričom všetko bolo úspešným uchádzačom vysvetlené.
Okrem toho boli napadnuté referencie úspešného uchádzača na realizáciu ETCS a GSM-R, avšak neúspešne.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 01. Máj 2020 20:34

22.4.2020 sa začalo konanie na základe podnetu kontrolovaného na výkon kontroly ním zadávanej zákazky pred uzavretím zmluvy
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod roadmaster » 07. Máj 2020 11:27

Tak mozno do konca maja uz podpisu zmluvu. Mali by cim skor, nech sa to spravi, aby aj stihli vycerpat fondy. Ta trat si naozaj uz zasluzi modernizaciu...
roadmaster
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 07. Máj 2020 11:14

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 20. Júl 2020 11:08

Medzi ŽSR a INEA bol podpísaný dodatok, ktorým sa značne upravuje zmluva o poskytnutom grante.
Zásadnou vecou je, že sa znížil príspevok z 200 mil. eur na 37,6 mil. eur
Príspevok štátneho rozpočtu je 13 mil. eur.
Predpokladá sa, že už v roku 2021 by sa prestavalo 17 mil. eur.
V uvedenom dodatku sa uvažuje s prípravou úsekov DNV - Malacky a Kúty - hranica. V prípade realizácie pripadá do úvahy iba úsek Brodské - hranica, na ktorý ŽSR disponujú územným rozhodnutím.

Harmonogram:
29.5.2020 -> podpis zmluvy s realizátorom (nesplnené)
30.6.2020 -> začiatok projekčných príprav
30.11.2020 -> DSPRS vydaná pre úsek Brodské - hranica
31.12.2020 -> dodaná DÚR pre úsek DNV - Malacky a Kúty - Brodské
31.1.2021 -> prvé stavebné povolenie na úseku Brodské - hranica
31.8.2021 -> územné rozhodnutie pre stavbu DNV - Malacky a Kúty - Brodské
31.1.2022 -> prvé stavebné povolenie na úseku DNV - Malacky a Kúty - Brodské
31.10.2020 -> znalecký posudok MPV

31.1.2021 -> začiatok stavebných prác na úseku Brodské - hranica
31.12.2022 -> ukončenie prác na úseku Brodské - hranica
Brodské - hranica je cca 2-kilometrový úsek

INEA si v dodatku vyhradzuje právo odstúpiť od zmluvy o udelení grantu, ak nedôjde k podpisu zmluvy so zhotoviteľom do 29.5.2020

Pre predstavu, čo by sa dalo za uvedené peniaze postaviť na koridore na rýchlosť 160 km/h: Košice - Kysak alebo Strečno - Vrútky alebo Liptovský Hrádok - Východná
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod lolo » 20. Júl 2020 20:58

Takže zmodernizuje sa 3km úsek na hranici vrátane mostu ponad Moravu a zbytok sa zrealizuje len PD ? Za 200 mega by si nepostavil Strečno -Vrutky ani Kysak- Košice
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 21. Júl 2020 21:40

Presne tak.
Aj to je otázne.


Základné investičné náklady sú pod 200 mil. eur (otázne je, či sa dá úplne spoľahnúť na CBA).
V prípade Košice - Kysak to je 170 mil. eur plus ostatné asi za 100 mil. eur. Dokopy do 300 mil. eur. Nepozdáva sa mi tá suma v Správe EIA, čo dosahuje pomaly 400 mil. eur (podľa mňa prestrelené).
Tá reálnosť je otázna. Všimol som si, že v CBA sa pri Palúdza - LH udáva 292 mil. eur (tak isto iné dokumenty). Pôvodne ŽSR uverejňovali astronomické sumy (500 mil. eur?). Zrejme to riadne skresali a zreálnili po rokovaní s JASPERS, kedy sa kopa vyvolaných investícii v LM škrtla ako neoprávnené výdavky pre železničnú infraštruktúru.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod rexino » 19. Aug 2020 09:55

Tento rok sa zrejme pohnú všetky zaseknuté obstarávania na ŽSR.
https://www.uvo.gov.sk/prehlad-rozhodnu ... ument/8583
Obstarávanie prešlo cez kontrolu UVO.
rexino
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Obrázky: 3
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 19. Aug 2020 10:29

Áno, ale ÚVO našiel mnoho pochybení zo strany ŽSR.
Najlepšia je, že požadovali referenciu výstavby oceľového mosta s dĺžkou nad 100 m. Následne vo vysvetlení uchádzačom ŽSR túto požiadavku upravili a doplnili, že to musí byť most na železnici. Potom sa prišlo na to, že úspešný uchádzač má v referencií cestný most... Úspešný uchádzač sa bránil, že to je chyba ŽSR.
Totiž ŽSR nikde túto informáciu o úprave podmienok účasti poriadne nezverejnili...
ŽSR tento problém zvalili na množstvo otázok uchádzačov, ktorými boli zahltení. ÚVO zistil, že na dve otázky uchádzačov ŽSR neodpovedali.

Dlho to trvalo, lebo ÚVO si dal mnoho problematických vecí overiť znalcom + samozrejme vysvetlenia ŽSR na otázky ÚVO.
V júli už MDV SR urgovalo, lebo im prišiel z Bruselu list, že projekt je v takom omeškaní, že jeho financovanie prehodnotia (t.j. vyhodia z CEF-u).
Finančná kontrola na MDV SR tiež prebehla, takže v blízkej dobe by mal byť podpis zmluvy.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.