devil napísal:to od ludí čo "objektívne" vidia len južné okresy nemožno čakať... vždy musí byť juh:severu 2:1. na juhu sú akceptovateľné predraženia, na severe nie.
uz zase si sa neobtazoval nejakymi faktami. kri-tom bude aj s megaestakadou nieco cez 15 mega/km a PO budu vyse 30 mega/km bez ohladu ci bude druha etapa plny alebo polovicny. cize 2 nasobne naklady.
btw. do PO kraja uz islo vyse 1,5 mld. a spolu so SO to bude cca 2 mld. BB kraj bude tesne cez 1 mld ak bude kri-tom. a KE kraj je niekde na urovni tusim 300 mil.
je to tuším 18 mil/./km a nie 15. ak raz niečo stojí veľa, lebo je to komplikované tak ho stojí viac. ak sa nájde vhodné jednoduchšie riešenie tak použime to. pre PO by to boli MK-3 a MK-5. ak sa "PO" rozhodol oželieť MK-3 a MK-5 do 2050 tak budú mať obchvat. tunely je nutné stavať v plnom profile. prvá etapa v polovičnom nič neušetrí, druhá niečo ušetrí. prvá by nemusela zahrňať I/68 2+2, mala byť tam zostať priestorová rezerva na druhý profil. druhá by mala plynule nadväzovať na pokračovanie, t.j. ak bude pokračovanie v polovičnom tak aj druhá etapa by mala byť v polovičnom. ušetrené by mali ísť na pokračovanie R4... čo sa najskôr nestane lebo PO bude primárne myslieť len na seba.
ak očakávaš že KRI-TOM stojí 18mil./km tak aj obchvat PO musí stáť 18 mil. tak doporujem liečenie...
PS: porovnávanie koľko v ktorom kraji stáli diaľnice bez porovnania počtov km ciest I./II./III. triedy, počtom najazdených km, počtom obyvateľov, príjmom so známok a mýta, príjmom zo spotrebnej dane, vytvoreného HDP, príjmom obyvateľov, investičného dlhu... počtom svišťov, teplotou potokov a v neposlednom rade počtom mienkotvorných poslancov je irelevantné. tam kde ide D/RC v blízkosti hranice kraja majú z D/RC osoh až 2 kraje no to som nikde nevidel započítané.