A ešte jedna zmluva:
https://www.crz.gov.sk/index.php?ID=4742480&l=skPopis stavby:
Železničný uzol Bratislava – vetva VÝCHOD (ďalej len „vetva VÝCHOD“) je tvorený traťami:
ŽST. Bratislava hl. stanica (od železničného mosta ponad ulicu Sliacka) – zast. Bratislava
Vinohrady – Odb. Vinohrady – ŽST. Rača (po priecestie v žkm 7,1)
ŽST. Bratislava hl. stanica (od železničného mosta ponad ulicu Sliacka) – ŽST. Bratislava Nové
Mesto (vrátane)
ŽST. Bratislava hl. stanica (od železničného mosta ponad ulicu Sliacka) – zast. Bratislava
Vinohrady – ŽST. Bratislava Vajnory
ŽST. Bratislava Predmestie (vrátane) – ŽST. Bratislava Nové Mesto (mimo)
ŽST. Bratislava Predmestie (mimo) – Odb. Močiar (vrátane)
Odb. Vinohrady (vrátane) – Odb. Močiar (mimo)
Hlavným cieľom modernizácie vetvy VÝCHOD je optimálne využitie železničnej infraštruktúry so
zameraním sa na zvýšenie priepustnosti trate, zlepšenie dopravnej obslužnosti mesta, bratislavského
regiónu, ostatných regiónov Slovenska, ale aj potreba zabezpečiť kvalitné dopravné prepojenie v rámci
euroregiónu. Trať je smerom na západ ohraničená železničným mostom ponad ulicu Sliačska, smerom
na východ železničnými stanicami Bratislava Rača (po priecestie v žkm 7,1), Bratislava Nové Mesto
(vrátane) a Bratislava Vajnory (vrátane). Trať Bratislava predmestie (mimo) - Bratislava Filiálka
(vrátane) nie je predmetom tohto zadania.
Modernizáciou technickej infraštruktúry železničnej trate sa dosiahnu parametre AGC (európska
dohoda o medzinárodných železničných magistrálach, 1985) a AGTC (európska dohoda
o najdôležitejších trasách medzinárodnej kombinovanej dopravy, 1993).
Modernizácia vetvy VÝCHOD spočíva najmä, ale nie výlučne v:
prestavbe resp. komplexnej rekonštrukcií železničných staníc a zastávok
vybudovaní 2.traťovej koľaje v úseku ŽST. Bratislava hl.st. – ŽST. Bratislava Nové Mesto
vypracovaní návrhu zhlavia ŽST. Bratislava Predmestie, ktoré umožní v budúcnosti napojenie
dvojkoľajnej trate ŽST. Bratislava Predmestie (mimo) – ŽST Bratislava Filiálka (vrátane)
výmene súčasných zastaraných staničných a traťových zabezpečovacích zariadení za moderné,
elektronické a realizácia systému ERTMS (ETCS L2 + GSM-R)
modernizácii železničného zvršku, spodku, trakčného vedenia, vybudovaní nových
informačných a dohliadacích systémov
odstránení úrovňových križovaní pozemných komunikácii so železničnou traťou a ich náhrada
mimoúrovňovými za účelom zvýšenie bezpečnosti železničnej prevádzky