Trochu aktualizujem stav, keďže tu je posledne dni mŕtvo.
- Na Levočskej boli zabetónované oba piliere. Taktiež sa betónuje protihluková stena pri bytovke za Torysou. Ostrovček, vďaka ktorému ešte stále nie sú spustené 2 pruhy v smere S3-KE sa začal pomaly ale isto rozkopávať a pribudol tam nový stlp pre trolejové drôty. Asfaltovanie (a hlavne premaľovanie) LIDL po križovatku si zrejme nechajú na prázdniny rovnako ako preložky trolejov či hlavné práce na mostoch. Počul som, že vraj sa má v lete spustiť nový most a bude naňho presmerovaná premávka, aby sa opravil starý. Taktiež vidno občas prácu na chodníku popod most.
- Čo sa týka nákupov DPMP tak tam sa čaká snáď v Apríli na zmluvu s Mercedesom. Eurofondy sú na 4 dlhé a 2 krátke (aj keď Mercedes dal fakt lacnú ponuku, takže možno to bude viac a taktiež sa má kupovať z vlastných zdrojov či úverov) + 5 elektrobusov. Dátum dodania očakávam na jeseň, takže Bratislavske SORky tu ešte zrejme ostanú cez leto vypomáhať pri rekonštrukciách (aj keď DPMP ich využíva hojne aj teraz). K elektrobusom iba toľko, že súťaž už prebieha. Na moje prekvapenie nechcú rýchlonabíjanie z trolejov, na druhu stranu je otázne, či by sa také niečo vedelo využiť. V súťažných podmienkach je stanovená podmienka na maximálnu výšku 3,3m (zrejme kvôli mostom Pod Táborom a na Jilemnického). Problém je, že Škoda so Solariskovou karosériou má 3,4m. Takže to vidím na SOR EBN 8, ktorý ma tuším pod 3m. Jediná šanca je, že by to Škoda vedela znížiť, keďže nabíjanie z pantografu nebude (a to zaberá dosť priestoru), ale oficiálne nič také neponúkajú (aj keď konfigurácie na elektrobusy sú veľmi variabilné). Sám som zvedavý na ponuky, keďže na diesle sa tu prihlásili aj netradičný hráči (Mercedes a Scania, ktorá bola vylúčená) a naopak neprihlásil sa taký SOR (aj keď tam sa podľa môjho názoru napísali súťažné podmienky tak, že nemal veľa šancí).
- Primátorka sa viac krát vyjadrila, že majú záujem uplatniť opciu na 10 (6 dlhé, 4 krátke) trolejov, ktorá je platná už len do konca roka. Na to ale treba eurofondy na ktoré musí prve mestské zastupiteľstvo schváliť masterplán. Taktiež sa majú žiadať eurofondy na parciálne trolejbusy, nové trate (zatiaľ Rusinská a Kuzmányho), informačné tabule na zastávkach a rekonštrukciu vozovne.... toto všetko je ale skôr otázka budúcnosti.
- Na cyklisťáku na Masaryčke je kompletne mrtvo a podľa môjho skromného názoru je tam fakt strašne zle tempo. Tuším, že zmluva bola predlžená do apríla, alebo júla ... teraz presne neviem. Ostatné cyklisťáky neviem v akom sú stave. Pri mestskej hale sa vraj pokračuje a cykloželeznička už stojí. Nič nevidím zatiaľ na Sekčove v smere na Šalgovík.
- Na Rusínskej sa konečne premaľovala cesta a na významnom úseku je tam 2+2 resp. 2+1. Taktiež stavba Hobby parku ide svižným tempom. Na druhej strane vraj má (konečne aj v Prešove!!!!) vyrásť administratívny komplex -
http://atrios.sk/referencia/administrat ... ex-presov/ .
- Forum sa už stava v plnom tempe a vidím tam každý deň progres. Na úpravu cesty ešte nie je stavebné povolenie, ale je možné, že to začnú stavať hneď, ako ho dostanú.
- Na stanici sa už osadili eskalátory a aj strecha už vyzerá k svetu a tempo je taktiež celkom solídne. Jediné, čo tam kazí dojem sú tie stlpy, aj keď vraj sa majú čoskoro dávať dole. Mesto hľadá financie aj na druhú etapu, keďže sa tam objavili rôzne nezaznačené IS a taktiež sa bude žiadať o navýšenie EU fondov.