Moderátor: Moderátori
ak chceš poukázať na regionálne rozdely, o to sa tuším snaží aj doktor tak, ale veľmi veľmi zvláštne... lebo podpora východu sa sústreďuje len na trasu KE-ZV. východu ďaleko viac pomôže MI-KE a SK-PO. je +- jedno či do BA by išli po D1 alebo D1+R1+D1 alebo R2+R1+D1. nakoľko sa z východu necestuje len do BA, ale aj do ZA, TT, NR, CZ, D... tak potom nie vždy je tá D1 takou zachádzkou. ak chceme spravodlivejšie delenie/stavanie na viacerých miestach tak už dávno sme mali stavať len polprofily. paralená cesta 1+2 k jednotke je lepšia ako drôtom do oka...
pls. ako chceš dosiahnúť spravodlivosť keď na polovici SK uzemia stále cítiť nespravodlivosť a na jej odstránenie nemáš isté prostriedky v horizonte 10-15 rokov? (toľko trvá od zámeru po ukončenie realizácie)
"Maďar" nič nestavá, ani na juhu, ani nikde. robí len prípravu. až niečo podpíše potom môžeme hovoriť že stavia. aj kedy všetko čo je pripravené išlo do výstavby tak sa spravodlivosť nedosiahne. dokonca sa zanedbané územia budú ďalej zanedbávať. realita bude taká že možno polovica z pripraveného pôjde do 5 rokov do výstavby.
devil napísal:prekucas - vytahujes fakty ktore vobec nie su podstatne....je jedno kedy bola podpisna zmluva.....
devil napísal:cize na D1 chybalo 10 km a na R1 chybalo asi 70 km ...ale ked v tom nevidis rozdiel tak potom mas problem zo zrakom.
devil napísal:Ti este nikto neprezradil, ze mame vacsiu hustotu zaludnenia na zapade, mame viac priemyslu na zapade a obchodujeme co sa tyka dopravy kamionmi viac so zapadom nez s vychodom, pripadne este s Madarskom a Polskom.
to ja viem a mozno lepsie ako ty. len neviem teda co si tym chcel naznacit.
devil napísal:ale v najskorsom moznom case a nie v 2025-30. medzi ZA a PO nemas ziadne velke mesta ani velke priemyselne centra - zato vacsina njadhrahsich usekoc je prave tam.
devil napísal:a ked bude hotova M30 tak severna trasa ostane len pre lokalku, cp a regionalne prepojenia.....
devil napísal:myslis na tych prelozkach ktore na nazyvaju R2....myslim ze na toto uz napisal DrX....
devil napísal:lebo tam nie je taka vysoka lokalka okrem toho tu vypisujete ze strecno sa neda obist....tak akoze obchadzaju samozrejme opat tvrdenie bez smerovych prieskumov.....
nevo83 napísal: filozofovovat ci D/RC maju mat 1/2 profil je hanba.. ked vezmeme,ze niekt useky ideme rozsirovat na 3x3 alebo nebodaj 4x4...
Sam si z LC tak Ti pisat o Bakte a okoli nemusim pisat.. takato cesta je hodna tak doby Marie Terezie ale nie hlavneho tahu ZV-Ke.
nevo83 napísal:Mas pravdu necestuje sa len do BA z vychodu ale aj na stred a to do ZV BB a dalej NR... no skus ist z vychodu do ZV cez D1.. to si rovno zacni tukat po cele
Loe napísal:alfonz napísal:Jednoznacne sa preukazalo, ze zastavit PPP projekt bola obrovska chyba, ludia uz mohli davno chodit cez tunel Visnove, ale vdaka diletantizmu neschopnej Radicovej vlady a hlavne strany SaS Richarda Sulika nie je postavene nic. Robert Fico mal pravdu, ze najdrahsia dialnica je ta ktora nie je postavena. Stavat dialnice lacno tak ako to presadzovali praviciari je cesta do pekla, nic sa nepostavi. Zastavili dialnice za Dzurindu, urobili to znova za Radicovej a zase sa pokusaju dostat do vlady aby presadili aby sa na severe Slovenska dialnica D1 nikdy nedokoncila.
viewtopic.php?f=35&t=24103
No ako vtip resp. irónia je to dobré Ale ak to náhodou predsa len myslíte vážne, tak vedzte že:
1. Tie diaľnice ktoré "Dzurinda zastavil" Dzurinda aj postavil. Viete v tej dobe nemal tento štát peniaze ani na platy úradníkov, dokonca niekoľko dní mal na účte v NBS čistú nulu. To je výsledok kriminálneho bačovania "otca národa" Mečiara. Naviac Mečiar diaľnice staval bez finančného krytia na princípe priebežnej fakturácie, kedy stavebné firmy veselo fakturovali, štát platil a cena diela závaratne stúpala, pretože nebola zmluvne dopredu daná. Mimochodom vŕtať sa v záležitosti z roku 1999, teda spred 20 rokov je dnes úplne zbytočné. Záver: Dzurindove zastavené diaľnice sú už dávno postavené a sprejazdnené, a je to len zásluhou Dzurindu.
2. Mýtus o "zrušení" PPP. Viete, máte tak trochu v tom, že Figeľ v PPP nekonal. Ani nemusel, veď v zmluvách bola klauzula o tom, že pokiaľ stavebník PPP diaľnicu v určitom termíne nerozostavia, platnosť zmluvy sa skončí. Keďže stavebné konzorciá, ktoré s takým obrovským mediálnym humbugom Fico vybral nezohnali peniaze na stavbu, nedokázali diaľnicu ani rozostavať. Pozor, nemýľte si to s tzv. "prípravnými prácami", kedy v priam stachanovskom nadšení do lesov na Turci vpadli bagre. Tieto práce, mimochodom úplné zbytočné, si objednal a zaplatil štát aby Fico vo svetle kamier mohol ukázať všetkým neprajníkom našej mladej a bohabojnej vlasti, že výstavba sa spustila. Záver: Fico pridelil výstavbu diaľnic firmám, ktoré ju neboli schopné postaviť, naviac keďže v medzičase za toho istého Fica došlo k zmenám trás niektorých úsekov, štát úplne zbytočne poškodil životné prostredie.
3. "Ľudia mohli dávno chodiť cez tunel Višňové". Nuž viete, po tom ako PPP projekty vybuchli keďže zhotovitelia nezohnali peniaze, tá zlá a neschopná Radičovej vláda rozhodla o tom, že diaľnica sa bude stavať z eurofondov. A vyhlásila tender na úsek s tunelom Višňové. Víťaz? 26.6.2012 bolo zverejnené že vyhrala Skanska s vlastným technickým riešením a termínom dokončenia v roku 2016. Ako iste viete, Radičovej vláda padla. Kto nastúpil po Radičovej? Fico. Kto mal takú enormnú snahu aby Skansku z tendru vyhodili až premrhali dva roky? Fico a Počiatek. Kto napokon podpísal zmluvu na tretiu najdrahšiu ponuku Dúha - Salini? Fico, Počiatek. Záver: Ficova vláda vyhodila najlacnejšiu ponuku od renomovanej spoločnosti len preto, aby podpísala zmluvu na tretiu najdrahšiu ponuku s prešovským podnikateľom síce pochybnej povesti, ale zato oddaným sponzorom strany SMER.
4. "...zastavili diaľnice znovu za Radičovej". Nuž viete, za Radičovej nebolo veľmi čo zastavovať, keďže toho po Ficovi zase až tak veľa vo výstavbe v tej dobe nebolo. Radičovej vláda ale dokázala spustiť, vyhodnotiť tendre a rozostavať úseky ako Jánovce - Jablonov 18,5km, Fričovce - Svinia 11,2km či Dubná Skala - Turany, 16,5km. Tieto úseky rozostavané touto zločinnou Radičovej vládou, ktorej členom bol aj ten krivák Sulík, otváral Fico v roku 2015 s obrovskou pompou. Chvalabohu, pretože inak by nemal čo otvoriť, presne tak ako v minulom roku kedy Fico otvoril presne nula kiometrov diaľnic. Záver: Fico zastavil výstavbu diaľnic!
Mimochodom, veľmi dobre je spracovaná diaľničná sekcia na slovenskej wikipédií, špeciálne pokiaľ ide o D1. Všetkým laikom túto stránku silne doporučujem aby sa aspoň trochu zorientovali v tej spleti klamstiev a polopráv o "zastavených diľniciach", "zrušení PPP" atď. a preto ju doporučujem aj Vám, snáď to pomože. A ak nie, no tak potom poteš rodina
DrX napísal:Je to ubohe ze po 26 rokoch vzniku SR stale riesime nezmysel VISNOVE. Uz len naklady na pripravu, analyzy, prieskumne stvolne, sutaze, zmeny pristupu, zahlcovanie MD a stavebnych firiem, to nas stalo tolko, ze ak by neexistoval tento ***egalomansky mokry sen, dnes sme mohli mat vychod-zapad v pohode juhom prepojeny. Cim skor sa ten nezmysel zrusi, tym lepsie pre cele Slovensko.
"Mazák" "bažantovi".nevo83 napísal:Jozko vidno ze si Tu novy a tento blby argument Ti tu odpustime Lebo ani 2-5 nie prepojene ani 2-12 a tak by sme mohli kludne pokracovat
Jozef7 napísal:Višňové je mimoriadne významná investícia. Prepája 4. a 9. najväčšie mestá na Slovensku. Je smutné, že u nás sa tento tunel tak dlho stavia. R1 + R2 má význam po Zvolen, maximálne po Lučenec. Porovnávať 26 tisícivé intenzity s 6 tisícovými je zbytočné.
ondrejko_t napísal:Jozef7 napísal:Višňové je mimoriadne významná investícia. Prepája 4. a 9. najväčšie mestá na Slovensku. Je smutné, že u nás sa tento tunel tak dlho stavia. R1 + R2 má význam po Zvolen, maximálne po Lučenec. Porovnávať 26 tisícivé intenzity s 6 tisícovými je zbytočné.
Jozko, vidno, ze si tu novy, inak by si vedel, ze na DrX neplatia ziadne argumenty. slovom ziadne rozumej naozaj Ziadne! on ma len svoje juzne prepojenie, nic ine nie je treba a je to vymysel komunisticko - meciarovsko dzurindovskeho bacovania a zlych, priam az kolosalne chybnych rozhodnuti
nevo83 napísal:Jozko vidno ze si Tu novy a tento blby argument Ti tu odpustime Lebo ani 2-5 nie prepojene ani 2-12 a tak by sme mohli kludne pokracovat
Miro napísal:ondrejko_t napísal:Jozef7 napísal:Višňové je mimoriadne významná investícia. Prepája 4. a 9. najväčšie mestá na Slovensku. Je smutné, že u nás sa tento tunel tak dlho stavia. R1 + R2 má význam po Zvolen, maximálne po Lučenec. Porovnávať 26 tisícivé intenzity s 6 tisícovými je zbytočné.
Jozko, vidno, ze si tu novy, inak by si vedel, ze na DrX neplatia ziadne argumenty. slovom ziadne rozumej naozaj Ziadne! on ma len svoje juzne prepojenie, nic ine nie je treba a je to vymysel komunisticko - meciarovsko dzurindovskeho bacovania a zlych, priam az kolosalne chybnych rozhodnuti
Mýliš sa, trasu cez Žilinu vymyslel už Baťa: http://veteran.auto.cz/clanek/62/projek ... ensko-1938
Jonathan napísal:nevo83 napísal:Jozko vidno ze si Tu novy a tento blby argument Ti tu odpustime Lebo ani 2-5 nie prepojene ani 2-12 a tak by sme mohli kludne pokracovat
Skusme to trochu rozvinut. Je zrejme, ze intenzita medzi mestami je umerna ich velkosti a nepriamoumerna ich vzdialenosti cize (M1+M2)/d.
Ak sa stymto vzorcom pohrame a porovname cisla, tak je zrejme, ze najvacie intenzity budu v relaciach BA-SC (17746), BA-TT (10442), BA-NR (5632), TT-Sered (5199), KE-PO (8895) a pod.
Vacsina tychto usekov uz kvalitne spojenie ma. Tie ktore to nemaju, su napr. ZA-KM (8144), ZA-MT (4532) ale aj MI-KE (4692).
Naopak hore spominane KE-BB ma len 1564 a KE-ZV 1341. Takych spojeni je na SK neurekom, napr. MT-PD 2008 alebo HE-MI 2792 kde nikto nekrici, ze im chyba kvalitne spojenie. Tolko potrebna soroska (KE-RV) vychadza na 3820.
Da sa namietat, ze medzi MT-ZA sa mala stavat nejaka lacnejsia alternativa. Osobne si myslim, ze keby existovala, uz stoji. Riesenia, ktore tu kreslili planovaci cez google maps neobstoja technicky, alebo enviromentalne.
Jonathan napísal:Je zrejme, ze intenzita medzi mestami je umerna ich velkosti a nepriamoumerna ich vzdialenosti cize (M1+M2)/d.
DrX napísal:Ake parametre, ktore by sa nedali vyriesit jednoduchou upravou/rozsirenim/mostami/pretrasovanim sucasnej cesty, nema? Prekonava nejaky horsky masiv (ako Soroska)?
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.