Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 16. Jan 2019 22:56

sorry, príspevok je v inom vlákne :roll:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 17. Jan 2019 09:45

Ja reagujem preto, lebo ako poznamenal správne Vlados, poukazuješ selektívne a zaujato na úplné hlúposti. Tak ako na severe sa prispieva na zimnu údržbu, tak sa na juhu nájde niečo iné ako napr spomínané hrádze. A nikoho normálneho nenapadne vyčítať, že niekde dostali viac peňazí keď ich tam bolo jednoducho treba.


to nie je hlupost, samosprava hlavne mala obec pocita kazde euro. praveze vacsinou nebolo treba, lebo 277 metrov je nic. to jablonovske sedlo ktore niektori nepovazujete za horsky prechod ma cez 500 metrov. obycajne prelievanie penazi so samosprav kde mali sudruhovia vacsiu podporu.

s tymi hradzami ma byt akoze co ? rieky su aj na severe aj na juhu tak aj hradze.

Si reálne myslíš ,že v pôde na severe sa dá niečo plodné vypestovať? Omg.


ale zvysene dotacie tam su. tak potom vidim inu paralelu. ked sa daju dotovat neurodne pody preco nestavat dialnice bez intenzit ???? :wink:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 17. Jan 2019 09:50

pomerom cena/prínos je Soroška z pripravených projektov na poslednom mieste


lenze ja s tebou v tomto uplne suhlasim. a dokonca aj kopa nepripravenych projektov ma lepsi prinos. lenze ty si vtedy nenapisal "z pripravených projektov" ale na "vychodnej R2". a to je nieco uplne ine.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 17. Jan 2019 10:02

malo to vyplývať z kontextu - z pripravených projektov na R2, nepripravené sa žiaľ nemôžu uchádzať o "vítaztvo". ako som písal skutočná potreba Sorošky bude okolo 2030, po dostavbe dnes pripravovaných... a staval by som ju na plný profil ;)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 17. Jan 2019 10:24

devil napísal:ked sa daju dotovat neurodne pody preco nestavat dialnice bez intenzit ????

Ak nevidíš medzi ZA - CA dostatočnú intenzitu ,zájdi k očnému.
(pozn. aj D1 ktorá "nemá intenzity" má väčšie intenzity ako R2 na niektorých miestach)
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: Brno

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 17. Jan 2019 11:18

este raz, ked sa daju dotovat neurodne pody preco nestavat dialnice bez intenzit ???? cize aj na ukor tych co intenzity maju....len poukazujem ze v roznych oblastiach sa pouziva rozny meter. ale na potvoru z toho sever vychadza lepsie. cim to je ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 17. Jan 2019 11:41

IceFox napísal:
devil napísal:ked sa daju dotovat neurodne pody preco nestavat dialnice bez intenzit ????

Ak nevidíš medzi ZA - CA dostatočnú intenzitu ,zájdi k očnému.
(pozn. aj D1 ktorá "nemá intenzity" má väčšie intenzity ako R2 na niektorých miestach)


Ty zajdi k psychiatrovi, ak vidis existujucu R2 - zjavne mas halucinacie. A ked chces porovnavat porovnatelne, tak kludne porovnaj intenzity na I/16 RV-KE s I/18 PP-PO (D1 ubera intenzity obom). Ale intenzity na dokoncenej D1 s neexistujucou R2 asi velmi porovnat nejde.

Co sa tyka D3, tak sa podme pozriet na dokoncenu a tolko pozadovanu/oplakavanu neskutocne dolezitu (a neskutocne predrazenu) Svrcinovec-Skalite.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 17. Jan 2019 13:09

Ku hradzam sa mozem kludne vyjadrit :) je to neuveritelne ale najviac penazi vzdy slo do ZA kraja :) a neuverite kde bolo na striedacku dlhe roky GR SVP... ano bola to ZA..
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 17. Jan 2019 13:22

DrX napísal:Ty zajdi k psychiatrovi, ak vidis existujucu R2 - zjavne mas halucinacie. A ked chces porovnavat porovnatelne, tak kludne porovnaj intenzity na I/16 RV-KE s I/18 PP-PO (D1 ubera intenzity obom). Ale intenzity na dokoncenej D1 s neexistujucou R2 asi velmi porovnat nejde.

1.) D1 nie je súvislá
2.) V inom topicu sa nás snažíš presvedčiť ako je v súčasnosti ,aj napriek nedorobenej R2, výhodné ísť juhom a teraz argumentuješ ,že D1 odoberá intezity R2. To znamená ,že ľudia očividne chcú ísť po D1 alebo R2 nie je také Terno.
DrX napísal:Co sa tyka D3, tak sa podme pozriet na dokoncenu a tolko pozadovanu/oplakavanu neskutocne dolezitu (a neskutocne predrazenu) Svrcinovec-Skalite.

IceFox napísal:Ak nevidíš medzi ZA - CA dostatočnú intenzitu...

Svrčinovec - Skalité bolo to najhoršie čo sa mohlo postaviť (a to tvrdím stále).
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: Brno

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 17. Jan 2019 16:53

Prečo to však nevidieť na intenzitách cez juh resp. tvrdí ,že D1 sťahuje intenzity.


to mas pravdu. co chodili juhom chodia juhom aj teraz. intenzity stiahla R1 ale su tam aj "nove" intenzity ktore su vdaka suvislej ceste. pre ilustraciu intenzity v tisicoch

2010 TT-ZA: 34,31,30,31,34,31,31,30,25,26,22,24,23
2015 TT-ZA: 27,25,25,25,25,28,24,27,26,23,24,22,22,21,23,22,22,24,24

2010 TT-BB: 43,33,30,30,27,24,27,33 (NR) 18,18,16,16,16,11,14,14,14,15,15,13,16,20,22,24,24,26,24,28,20
2015 TT-BB: 34,39,37,30,30,26,28,29 (NR) 19,18,19,18,16,15,23,17,19,19,19,18,24,24,26,25,15,13,23,27,25,28

2010 ZA-CA: 23,22,15,15,15
2015 ZA-CA: 20,22,14,14,15

2010 ZV-LC: 13,17,13,16,15,15,14,12,9,10,11,12,14
2015 ZV-LC: 12,16,13,16,15,14,11,9,9,10,10,11,

nie su zahrnute npr. estakada ZA ani neresnica ZV ....vieme ze v 2015 bol ina metodika kvoli ktorej boli hodnoty nizsie. to je vidiet najma na dolnom povazi, na novsich usekoch severneho povazia su take iste cisla cize ide o "relativny" rast. detto ZA-CA. cisty rast co je realne kvoli metodike este vyssi je na R1 kt. sa dotahuje na D1 - tam kde bol odovzdanych najviac km od medzi 10-15. ZV-LC porovnatelne cisla s 2010 cize relativny rast. cize tam kde sa postavi suvisla dialnica su citelne narasty intenzit s dosahom na ovplyvnene useky.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 17. Jan 2019 17:59

Vďaka za tvoju vyčerpávajúcu odpoveď a vysvetlenie. Teraz už rozumiem prečo je to tak.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: Brno

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 17. Jan 2019 22:51

tie čísla nezahŕňajú všetku dopravu na trase, t.j. sú klamlivé. aby boli objektívne treba pripočítať aj paralelné jednotky aj dvojky (na považí sú paralelné dokonca obe).
zjednodušene máme trojuhloník BA-ZA-KE. tvrdý zástancovia R2 vidia len priamku BA-KE ako keby zvyšok Slovenska bol vzduch.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 17. Jan 2019 22:59

Ano, "tvrdý/í/ě/ú/ä zástancovia" tvrdia, ze zvysok Slovenska je vzduch a do "vzduchu" chcu davat 60% financii, ked navrhuju delenie 60:40, vsakze. Uz prestan pisat sprostosti.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 18. Jan 2019 00:00

suhlasim s Tebou DrX tiez nechapem co je zle na tomto pomere... Jaaaj viem niekto chce 100p pre seba :), ja neviem ale ked viem ze som zanedbal urcitu vec tak sa naopak budem snazit to dohnat 2x takym usilim a nie to este viac zanedbavat... Opravte ma ak sa mylim na D1 zapad ostava 1 slovom jeden usek na vystavbu a na D3 -3 useky,
D1 vychod -6usekov a na R2 -vychod 10usekov /neratal som to co sa sutazime resp vieme ze budeme coskoro Soroska, obchvat KE/... takze nechapem co je zle na pomere 60-40..
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 18. Jan 2019 10:36

to je nie za ucelom vypoctu celkovych intenzit ale ako sa zvysovala intenzita po odovzdani suvislych usekov.

trojuholnik by mal mat rovnocenne strany a to nema. v oblasti BA-MA-TT-NR-NZ-KN mas skoro 1,5 mil. ludi a najvacsi ekonomicky vykon doma a najvacsi objem prepravy do zahranicia. hlavna uloha je napojit tam ostatne oblasti Sk a nie poprepajat nejake mestecka medzi sebou. takto sa to robi aj inde. ale to fanaticky zastancovia D1 a D3 nevidia.

gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=40422

teraz je pomer tak 90:10, aby bolo 60:40 tak by sa malo spustit vsetko co sa tendruje a este soroska.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod vladik67 » 18. Jan 2019 10:43

Devil ten deficit je poriadný a aj to čo si spomenul by bolo málo, či už na východnej R2 alebo aj východnej D od Dargova.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 602
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 18. Jan 2019 11:11

delenie na sever a juh je veľmi komické, lebo nie je jasné čo je server a čo je juh. istí demagógovia tu napísali, že D1 o Košických Olšian je na severe ???? to že je Bratislava na juhu sa snáď zhodneme - teraz ta, lejeme takmer 2 mld. prečo toto nie je započítane k juhu?
ak sa pozrieme do mapy čo tu pripojil devil, tak vhodnejšie delenie Slovenska by bolo na západ a východ nakoľko krajina je natiahnutá v smere západ-východ, ale aj rozdelenie či hustota obyvateľstva je viac západná a východná ako severná a južná. netrúfam si povedať aký spravodlvivý pomer by mal byť medzi západom a východom... no ani pri takom delení by R2 nemala prednosť pred (východnou) D1 a R4.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 18. Jan 2019 13:52

Vlados sa nam tu uz toci a mota a prekruca jak had. Az sa v tom sam zamotava. A este odvadza pozornost na vsetko mozne - kedy zacnes spominat, ze "zem je gulata", a "kdo jde porad na zapad, octne se na vychode..."????
Od zaciatku je cielom spojenie vychod-zapad, cize si akoze objavil teplu vodu????
A od zaciatku je delenie sever juh myslene tam, kde je to severne a juzne spojenie alternativne, tj od krizovatky D1xR1 pri Trnave po krizovatku D1xR2 pri Kosiciach. Medzi tymito dvoma bodmi je D1 sever a R1+R2 juh. A delenie 60:40 sa vzdy tykalo tohoto tu, nanajvys bolo este dospecifikovane, ze 60:25:15 ako D1(Trnava-KE):R1(Trnava-ZV/BB):R2(ZV-KE). A presne z toho potom vyplyva, ze D1 od Olsian na sever je sucastou severneho spojenia vychod-zapad.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod 1mmortal2 » 18. Jan 2019 14:09

Je niekde tabulka kde by toto co pise Drx bolo presne rozpocitane? Idealne aj so zahrnutou inflaciou podla toho kedy sa day usek staval aby sme dostali realne dnesne ceny? Zaujimalo by ma ako velky je investicny dlh na juznej trase (asi to bude dost)
1mmortal2
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 450
Obrázky: 37
Založený: 28. Dec 2007 18:34
Bydlisko: Trencin

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 18. Jan 2019 14:31

1mmortal2, delenie 60:40 nie je v žiadnom zákone, to si len SMK presadila na jedno volebné obdobie. nakoľko nikto nebol ochotný upraviť plány výstavby D/RC tak, aby sa nejaký výsledok dosiahol v primeranom čase, tak je toho rozbabraného a nasľubovaného veľmi veľa. ak by to ktokoľvek zreálnil možnosti tak by zrušil polovicu RC a D3 nahradil RC v pôvodnej trase. nakreslili sme si vzdušné zámky a potom sa vidíme že nemáme dostavané severné ani južné krídlo (do oboch prší), nutne by sme mali stavať východné krídlo a staré juhozápadné krídlo sa nám rozpadáva.
dlh nemáme len na južne trase, dlh voči infraštrujktúre máme na celkom slovensku. rozpadávajú sa nám cesty a mosty, no trárime sa že je to OK.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 18. Jan 2019 14:48

S tymto sa da na 90% suhlasit. Akurat, podla standardneho manipulatorstva, Vlados "zabudol" spomenut, ze najvacsi tunel, ktory sposobuje, ze na nic nie su peniaze, je megalomanska nedostavatelna a nezaplatitelna severna D1 s desiatkami tunelov, estakad, mostov, krizovatiek na styl tej pri PO (a jej naslednik D3).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod 1mmortal2 » 18. Jan 2019 16:28

Vlados to ja vsetko viem, som tu uz nejaky ten rok:) Len by ma zaujimali realne data
1mmortal2
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 450
Obrázky: 37
Založený: 28. Dec 2007 18:34
Bydlisko: Trencin

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 18. Jan 2019 21:37

velky rozpis je v tejto teme, str. 134. ale teraz som pocital to co je rozostavane bez D4/R7, to by musel byt pomer skor opacny....

http://dialnice.szm.com/

budimir-bidovce som pripocital k juhu, to je tych 10 percent. sever je samozrejme aj D3, ak bude R4 v PO kraji bude to tiez sever. bez D4/R7 su to useky za skoro 2 mld. eur. potom kludne moze ist 1+ mld. na juh. 400 mega kri-tom, 300 mega na sorosku, 200-300 mega na saca-olsany.

a o par rokov ak sa najdu prachy na dokoncenie D3 a R4 mali by sa najst aj na D1 pri MI, a samozrejme prelozky bakta, batka, sahy, krupina, d. niva.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 18. Jan 2019 21:43

systematicky sa rozkradaju financie napr na D/RC,, a konecne sme nasli aj vinnika,, niesu to politici, ktori za 21 rokov nevedia postavit 30km dialnice (ktoru by napr v Cine alebo Japonsku mali za apar mesiacov) ale moze za to "megalomanska, nezaplatitelna severna D1 a D3.. no hura,, tak konecne to niekto pomenoval,, tak to fakt dajte zburat,, a postavte si za to tu vasu tak minimalistickomansku, zaplatitelnu,, najviac na SR potrebnu R2 s nula tunelmi, nula estahadami, nula krizovatkami. Nechajte oddelit severnu cast SR od ekonomicky najdolezirejsej casti SR,, sak na severe ziju len sedlaci a kysucania,, a budu "snad" vsetci spokojni..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 768
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 18. Jan 2019 23:59

trafil si klinec po hlavicke - jednoducho, R2 je o tolko lacnejsia, ze aj pri tom istom rozkradani, ak by sa davalo na juh 40%, dnes by spojenie vychod-zapad bolo, v KE by bolo BMW, regionalne rozdiely by boli ovela mensie a z D1 by neubudlo - lebo aj tak ju nie sme schopni postavit, a ak by tam bolo menej megalomanie (napr. ak by sa miesto Visnoveho postavil kratucky tunel vedla zeleznicneho), a boli by sme ovela dalej.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Hank a 7 hostí.