Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 28. Sep 2018 19:28

devil napísal:na kysuciach este nechat celu staru C11,5. na druhej strane aj na juhu sa platia dane takze tam kde je realny predpoklad ze bude 10k a viac aut plny profil cize zatial po LC


To sa tak na teba podoba! Tam kde je intenzita 20-22 tisic, z toho 4700-5100 NA na 2 pruhovej ceste, netreba nic stavat a tam kde su intenzity 8-11 tisic, z toho 1800-2400 NA na 2 pruhovej ceste treba plny profil RC!

A prezradim Ti, ze z 8 tisic vozidiel na ceste I.triedy 10 tisic na novej paralelnej RC nevyrobis, bude ich tam okolo 6 tisic na RC.
Pstrusa - Detva mala I/16 v roku 2015 intenzitu vyse 14 tisic, ale podla toho neoficialneho scitania na R2 Pstrusa - Detva z roku 2016 tam bolo len 8662 v./24h
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 28. Sep 2018 19:34

devil napísal:tranzit chodi aj juhom aj severom. na severe je doprava ktora hlavne pendluje kratke trasy cize klasicke dochadzanie do susedneho okresu alebo regionalna typu RK-ZA. alebo inac, od PB po LM je nieco cez 120 km skus odhadnut kolko aut by ostalo pod strecnom alebo v radoli ak by tam neboli auta evc. ZA, MT, CA, KM, RK, LM, DK, TR, BY, PB......

Zase len Tvoje dojmy. A opat Ti len odporucim dopravny smerovy prieskum, ktory som nedavno uvadzal. A hlavne vymenuj okresy, kde zije million obyvatelov a tvar sa, ze nemozu mat 50% podiel na hlavnych tepnach v ich okoli.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 28. Sep 2018 20:02

devil napísal:iste ked to vychadza autom lepsie tak chodia autom. ked je autom lepsie ako vlakom tak predsa ta cesta nie je na tom az tak zle.


Ludia su nuteni ist vlakom napr. CA-ZA, MT-ZA, pretoze autom to trva neumerne dlho, ale nie vsetci si to mozu dovolit, z casovych, organizacnych a inych dovodov. Kombinovat viacere hromadne dopravne prostriedky casto vedie k dlhemu cestovaniu a proto je to rychlejsie autom napriek zdrzaniu 30-60 minut. Takze ked sa zvysi kapacita pretazeneho cestneho tahu, ludia tento tah zacnu viac vyuzivat.

Aj preto je na I/11 podiel NA vo Svrcinovci az vyse 40%. Najdi inu cestu I.triedy na Slovensku, kde je podiel NA vyse 40%? Pod Strecnom mas 6911 NA/24h. Kde inde na Slovensku na dvojpruhovej ceste I.triedy mas tolko NA? Ten tovar asi vlakom nemoze ist vsak?


devil napísal: pamatam si stary dopravny prieskum v ZA kde tranzit bol 10%, zvysok zdroj a ciel.



Na to Ti odpoviem intenzitou na D3.
"Podľa údajov zo sčítania za jún 2018 bola intenzita dopravy priemerne 6500 vozidiel za 24 hodín. Maximálna intenzita za jeden deň dosiahla 8782 vozidiel."
https://www.zilinskyvecernik.sk/clanok/kolko-aut-v-skutocnosti-prejde-tunelom-povazsky-chlmec/8141/

Teda z 20 tisic na I/11 ide do tunela 6,5 tisic. Je to Tvojich 10%?

Pricom tranzit V-Z je cez Zilinu este silnejsi.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 28. Sep 2018 20:19

devil napísal:MT-TR bol vzdy problem betonka, ovela horsia je co sa tyka vyskovych a sirkovych parametrov ci prietahov I/51 NR-LV od TT na SE, I/64 TO-NR a dalej alebo SA. a ma to velky vplyv na rychlost a priepustnost. cielove destinacie NR, LV, NZ, SA, GA, sered a potom NR, TT aj samotna BA. to je trosku vacsi objem aut ako ZA, MT a kysuce tomu mozes verit.


Ano, tak daj niekedy premavku z Googlu ake zdrzanie je v pracovny den od 7-16h pri Cadci+Radoli, ci pod Strecnom + v ZA a ake je v NR,LV,NZ,SA,GA.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 28. Sep 2018 20:24

DrX napísal:Ja ti vravim, ze je to najlepsie spojenie 6 krajov BA-Trnava-NR-BB-KE-PO.


Zase Tvoje blaboly o tom ako je PO kraj lepsie obsluzeny cez R2. PP v PO kraji a SNV v KE kraji budu zarucene preferovat R2.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 28. Sep 2018 20:30

nevo83 napísal:yoggy: mas pravdu mas .... na R2 ziaden tunel nie je... A ak sa raz dokonci tak mi to vychadza az na 2 tunely a to Plesivec a Soroska... zatial co na D1 je ich uz teraz kolko ???
Ak dobre pocitam 10ks....


Ak sa Sliac ubrani variantu R2 pri Sliaci a ZV sa bude branit variantu cez mesto, tak ostava juzny variant, a potom tych tunelov bude zrejme viac. V podstate 6 km estakada namiesto povodne uvazovaneho tunela je sice riesenie, ale neviem ci lacnejsie.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 28. Sep 2018 20:39

devil napísal:ak sa idu stavat useky na 30-40-60 milionov za kilmeter tak ver tomu ze inde nebude takmer nic

A nebodaj Kysuce môžu za to, že sa D3 navrhuje predražene a s nezmyslami ako súbežná I/11 (KM-Oščadnica). Tiež by som bol radšej keby bola D3 lacnejšie navrhnutá. Pretože by:
1.) Ostali peniaze na ostatné úseky
2.) Lacnejšie sú väčšinou aj rýchlejšie postavené lebo sú tam menej komplikované veci.
Ale namiesto toho by si chcel 17 000 áut/24hod. napchať na dvojpruh (pretože prečo nie však stačí "len vyriešiť križovatky" :roll: )
devil napísal:iste ked to vychadza autom lepsie tak chodia autom. ked je autom lepsie ako vlakom tak predsa ta cesta nie je na tom az tak zle.

Ako povedal Jano1: niektorí ľudia (a že je ich dosť) nemôžu z nejakého dôvodu ísť vlakom. resp. sa im oplatí ísť autom. A tí čo môžu ísť vlakom aj chodia. Dnes som išiel vlakom 13:48 zo ZA a na každej stanici sme stáli asi 3 minúty ,čo sa dvere nedokázali zatvoriť lebo bol vlak tak plný. Ľudia stáli aj v medzivagónových prechodoch. Toľko k "nevyužívaniu" vlaku.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod okorec » 28. Sep 2018 21:37

devil napísal:MT-TR bol vzdy problem betonka, ovela horsia je co sa tyka vyskovych a sirkovych parametrov ci prietahov I/51 NR-LV od TT na SE, I/64 TO-NR a dalej alebo SA. a ma to velky vplyv na rychlost a priepustnost. cielove destinacie NR, LV, NZ, SA, GA, sered a potom NR, TT aj samotna BA. to je trosku vacsi objem aut ako ZA, MT a kysuce tomu mozes verit.


Sorry, ale o čom to píšeš? Chcel si poukázať na nejaké úseky ciest prvej triedy na Slovensku, kde treba diaľnicu viac ako medzi MT-ZA a ZA-CA? Alebo som ťa len zle pochopil?
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 29. Sep 2018 05:59

Jano1 napísal:
DrX napísal:Ja ti vravim, ze je to najlepsie spojenie 6 krajov BA-Trnava-NR-BB-KE-PO.


Zase Tvoje blaboly o tom ako je PO kraj lepsie obsluzeny cez R2. PP v PO kraji a SNV v KE kraji budu zarucene preferovat R2.


No zas ides trocharit? Tak si kludne odrataj z 3.5miliona ludi tych par desat tisic z PP a SNV. Ale zas, prirataj vsetky tie mestecka v ZA a Trencinskom kraji, pre ktore je D1 nepouzitelna a na spojenie s vacsinou Slovenska potrebuju R1+R2. Napr. Prievidza, Turcianske Teplice.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 29. Sep 2018 11:58

DrX napísal:No zas ides trocharit? Tak si kludne odrataj z 3.5miliona ludi tych par desat tisic z PP a SNV. Ale zas, prirataj vsetky tie mestecka v ZA a Trencinskom kraji, pre ktore je D1 nepouzitelna a na spojenie s vacsinou Slovenska potrebuju R1+R2. Napr. Prievidza, Turcianske Teplice.


Okresy PP a SNV nemaju par desiatok tisic obyvatelov, ale vyse 200 tisic obyvatelov. A Tvoje ratanie ako R1+R2 obsluzi 3.5 mil.obyvatelov je len presne Tvoja uroven myslenia. Zarucene okresy SE, SI, PN budu uplne nadsene z R1+R2, uz sa tohto prepojenia nemozu ani dockat. A tak by som mohol pokracovat dalsimi okresmi KK, SL, LE, SB, samozrejme PO a dalsie pre ktore ci na zapad alebo do BA to bude postatne kratsie po D1 ako po R1+R2.

TR zavisi kam ludia potrebuju ist a intenzity ukazuju, ze urcite viac ich smeruje k D1 nez k R1. Obsluznost DS, ci KN cez R1 je naozaj prevratne uzasna, v Sturove, ale aj NZ sa uz nevedia dockat kedy bude R2 do KE, lebo tam jazdia v tisicoch denne.

Z TT kraja ja vacsina okresov lepsie obsluzena cez D1 nez R1.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 30. Sep 2018 14:38

Ako tradicne, ked treba tak riesime mesta, ked treba, tak okresy. Ale kludne, mozes si vybrat juzne okresy TN a ZA kraja, ktore su zas obsluzene lepsie po R1 a R2. A ako tradicne, co vsetko BUDE D1 OBSLUZENE LEPSIE. ALE KEDY???? R1+R2 uz mohla s jednym tunelom 15 rokov byt. A to, ze dnes niekto viac potrebuje ist smerom na zapad nez na vychod je dane presne tym, ze na vychod nie su dobudovane spojenia a tak je tam menej priemyslu atd, pre ktory by tam sli. Proste zakladna geometria, ked ma Slovensko priblizne polkurhovy tvar, tak najkratsie spojenie nemoze byt take, ze sa pojde z vonku po obvode, tak ako po nasej D1. A uz vobec nemoze byt najlepsie, ked po tom obvode su len vsade same kopce.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 30. Sep 2018 20:19

DrX ty to stale nechapes, to mas ako s letmi do Miami z Viedne, 99p leti smer Glasgow, Island, St. John a dole na NY... to je to zakryvenie uspora paliva ,atd.. No a ty mas podobne cestovat z KE do BA cez ZA :)
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 01. Okt 2018 16:11

To sa tak na teba podoba! Tam kde je intenzita 20-22 tisic, z toho 4700-5100 NA na 2 pruhovej ceste, netreba nic stavat a tam kde su intenzity 8-11 tisic, z toho 1800-2400 NA na 2 pruhovej ceste treba plny profil RC!


no dobre ukaz mi kde existuje pri 15.000 autach dialnica D24,5 a paralelna C11,5 s jestvujucou MUK a az na kratke vynimky obchadzajuca obce.

A prezradim Ti, ze z 8 tisic vozidiel na ceste I.triedy 10 tisic na novej paralelnej RC nevyrobis, bude ich tam okolo 6 tisic na RC.
Pstrusa - Detva mala I/16 v roku 2015 intenzitu vyse 14 tisic, ale podla toho neoficialneho scitania na R2 Pstrusa - Detva z roku 2016 tam bolo len 8662 v./24h


pstrusa-detva bola spocitana pred uvedenim do prevadzky zvolen-vychod-pstrusa. ja by som si znamku kvoli 10 km RC tiez nekupil pokial ju nemam kvoli inym D/RC. tych 60% je, teda vlastne bolo pekne cislo. na tomasovce-mytna boli v 2015 9-10.000 intenzity a v udoli krivanskeho potoka 8.800. ja neviem ake intenzity tam budu. ale viem ze terajsia cesta I/16 je oproti I/11 daleko horsia, v udoli krivanskeho potoka miestami ako cesta II. triedy.

tu je krasne vidiet most rozsireny podla normy ktoru samotna cesta NESPLNA.

https://www.google.sk/maps/@48.4616686, ... 312!8i6656

Sorry, ale o čom to píšeš? Chcel si poukázať na nejaké úseky ciest prvej triedy na Slovensku, kde treba diaľnicu viac ako medzi MT-ZA a ZA-CA? Alebo som ťa len zle pochopil?


tak teraz citaj velmi pozorne. Št 27. Sep 2018, 16:45 si napisal toto: Sú však cesty ako ZA-KM-CA alebo ZA-MT-TR, kde je hustá premávka celý deň, či večer až neskoro večer. takze este raz:

MT-TR bol vzdy problem betonka, ovela horsia je co sa tyka vyskovych a sirkovych parametrov ci prietahov I/51 NR-LV od TT na SE, I/64 TO-NR a dalej alebo SA. a ma to velky vplyv na rychlost a priepustnost. cielove destinacie NR, LV, NZ, SA, GA, sered a potom NR, TT aj samotna BA. to je trosku vacsi objem aut ako ZA, MT a kysuce tomu mozes verit.

Zase len Tvoje dojmy. A opat Ti len odporucim dopravny smerovy prieskum, ktory som nedavno uvadzal. A hlavne vymenuj okresy, kde zije million obyvatelov a tvar sa, ze nemozu mat 50% podiel na hlavnych tepnach v ich okoli.


asi mi nieco uslo. aky prieskum ??

Ludia su nuteni ist vlakom napr. CA-ZA, MT-ZA, pretoze autom to trva neumerne dlho, ale nie vsetci si to mozu dovolit, z casovych, organizacnych a inych dovodov. Kombinovat viacere hromadne dopravne prostriedky casto vedie k dlhemu cestovaniu a proto je to rychlejsie autom napriek zdrzaniu 30-60 minut. Takze ked sa zvysi kapacita pretazeneho cestneho tahu, ludia tento tah zacnu viac vyuzivat.


podla cp vlaky rano v spicke chodia cca. 1x/pol hodinu. to je ako v BA. isteze nie vsetci si to mozu dovolit ale otazka stoji tak kolko ludi posedi radsej 10-20 ci nebodaj 30+ minut v aute aby nemuselo zdvihnut zadok a ist na stanicu a este prestupovat na MHD.

Teda z 20 tisic na I/11 ide do tunela 6,5 tisic. Je to Tvojich 10%?


OK, citoval som stary prieskum. 20 tisic z jednej strany a 23,5 tisic z druhej strany. vlastne bolo v 2015 kedze si "velmi korektne" porovnal udaje z rozneho casu. to sa k tebe ani nehodi. to by teda bolo 27-30% podiel tranzitu pre tie udaje 2015 teraz zrejme o nieco menej. otazka je ci povazujes za normalne ked tranzit je menej ako 30% ci nebodaj 25%.

pre porovnanie po spusteni R1 okolo NR jazdi 18,5 tisic a na starej R1(cize dnesR1a) ostalo 10,5 tisic aut. vsetko v 2015 :wink: to je 64-36 v prospech noveho obchvatu. z opacnej strany 18 tisic vs. 8.700 na I/64 cize 67%.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 01. Okt 2018 16:29

Ale namiesto toho by si chcel 17 000 áut/24hod. napchať na dvojpruh (pretože prečo nie však stačí "len vyriešiť križovatky" :roll: )


ja by som ich napchal na stvorpruh ktory by som vyrobil z velkej casti z toho dvojpruhu.

A tí čo môžu ísť vlakom aj chodia. Dnes som išiel vlakom 13:48 zo ZA a na každej stanici sme stáli asi 3 minúty ,čo sa dvere nedokázali zatvoriť lebo bol vlak tak plný. Ľudia stáli aj v medzivagónových prechodoch. Toľko k "nevyužívaniu" vlaku.


a kolko mal vagonov. alebo inac kolko vagonov ma bezny osobak na trase ?

Ano, tak daj niekedy premavku z Googlu ake zdrzanie je v pracovny den od 7-16h pri Cadci+Radoli, ci pod Strecnom + v ZA a ake je v NR,LV,NZ,SA,GA.


no ja neviem teraz je ZA,tesco-dubna skala 18km/16min, NR, R1xI/51-telinca 20km/18 min. NR I/64-II/562-komjatice 18km/22 min. podobne je to smerom na TO, podobne smerom na SA. je dnes podcever pracovneho dna ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 01. Okt 2018 17:45

devil napísal:
Ale namiesto toho by si chcel 17 000 áut/24hod. napchať na dvojpruh (pretože prečo nie však stačí "len vyriešiť križovatky" :roll: )


ja by som ich napchal na stvorpruh ktory by som vyrobil z velkej casti z toho dvojpruhu.

Na tomto sa zhodneme. Súčasná D3 ,tak ako je nakreslená, je čosi strašné. Najnovšie to zaklincovala zachovaná paralelná I/11 medzi KNM - Kras. n. Kys. Drahé, neefektívne a hlúpe.
devil napísal:a kolko mal vagonov. alebo inac kolko vagonov ma bezny osobak na trase ?

Bežný osobák má 5 vagónov. Jediná výnimka je Od 3955 kde chodieva 7 vozňov.
Na vyťažené časy chodieva aj slušne narvaný Jánošík.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 01. Okt 2018 18:43

devil napísal:
To sa tak na teba podoba! Tam kde je intenzita 20-22 tisic, z toho 4700-5100 NA na 2 pruhovej ceste, netreba nic stavat a tam kde su intenzity 8-11 tisic, z toho 1800-2400 NA na 2 pruhovej ceste treba plny profil RC!


no dobre ukaz mi kde existuje pri 15.000 autach dialnica D24,5 a paralelna C11,5 s jestvujucou MUK a az na kratke vynimky obchadzajuca obce.


Pokial si si nevsimol, tak ja pisem o 20-22 tisic v./24h, ktore su zdrzovane svetelnou krizovatkou, casto az niekolko desiatok minut a kedze stat to nie je schopny inak vyriesit, tak sa bude stavat paralelna dialnica. A ked sa trasa sprejazdni, ze nebudu na Kysuciach kazdy pracovny den bezne zdrzania 30-60 minut, tak intenzita narastie o dalsie tisice voz.

Ked mas niekde na trase R2 intenzitu 8 tisic na existujucej ceste, tak na novej paralelnej R2 bude intenzita okolo 6 tisic, v niektorych pripadoch aj menej.


devil napísal:
Pstrusa - Detva mala I/16 v roku 2015 intenzitu vyse 14 tisic, ale podla toho neoficialneho scitania na R2 Pstrusa - Detva z roku 2016 tam bolo len 8662 v./24h


pstrusa-detva bola spocitana pred uvedenim do prevadzky zvolen-vychod-pstrusa. ja by som si znamku kvoli 10 km RC tiez nekupil pokial ju nemam kvoli inym D/RC. tych 60% je, teda vlastne bolo pekne cislo. na tomasovce-mytna boli v 2015 9-10.000 intenzity a v udoli krivanskeho potoka 8.800. ja neviem ake intenzity tam budu. ale viem ze terajsia cesta I/16 je oproti I/11 daleko horsia, v udoli krivanskeho potoka miestami ako cesta II. triedy.

Pstrusa-Detva, ked nemala paralelnu RC, tak mala intenzitu v roku 2015 vyse 14 tisic. Neoficialne udaje prezentovane na tomto fore ukazuju, ze intenzita na 18 km useku RC v roku 2016 bola na R2 ZV-Pstrusa 8662 v./24h a R2 Pstrusa-Krivan 8725 v./24h

Tak ak ide I/16 mimo obce treba ju zrekonstruovat, pre intenzity okolo 8 tisic mimo obce staci 2 pruhova cesta.

A je rozdiel, ci je na 2 pruhovej ceste intenzita 8-9 tisic alebo 20-22 tisic, pretoze pri vysokej intenzite su problemom urovnove krizovatky a priechody pre chodcov. Ten najnovsi vymysel v ZA kvoli vysokej intenzite na Kosickej, kde auta namiesto par stoviek metrov budu musiet prejst cez mesto navyse 4 ci 5 km stoji za povsimnutie. Kde inde mas takyto problem?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 01. Okt 2018 19:35

devil napísal:
Teda z 20 tisic na I/11 ide do tunela 6,5 tisic. Je to Tvojich 10%?


OK, citoval som stary prieskum. 20 tisic z jednej strany a 23,5 tisic z druhej strany. vlastne bolo v 2015 kedze si "velmi korektne" porovnal udaje z rozneho casu. to sa k tebe ani nehodi. to by teda bolo 27-30% podiel tranzitu pre tie udaje 2015 teraz zrejme o nieco menej.



Udaje z rovnakeho casu nie su k dispozicii, ale z historie vieme, ze za 5 rokov bezna intenzita obvykle nenarastie o viac ako 20%, samozrejme ked nedojde medzicasom k vyznamnej kvalitativnej zmene, co mozu byt aj zapchy, ktore sposobia presmerovanie (aj prestup na vlaky v pripade CA-ZA a MT-ZA) alebo naopak uvolnenie trasy, co tiez sposobi presmerovanie.

To co som uviedol ukazuje, ze tranzit nie je urcite 10%, ale je podstatne vacsi, zrejme okolo 30% je len v smere od CA (CA<->BA), podobne silny smer bude od CA smer (CA<->MT) - ten je podla smeroveho prieskumu este silnejsi a k tomu este slabsie smery CA<->Rajec, CA<->II/507 a CA<->II/583

Teda celkovy tranzit v smere od CA v ziadnom pripade nebude 10%, ale s istotou najmenej 50% a pravdepodobne az okolo 70%. Smer od BA na Kysuce je len okolo 25%, ale tam je omnoho silnejsi smer na MT, ktory urcite bude viac ako 30% (ja ocakavam az okolo 50% z hodnoty D1 BY-HP co bolo v 2016 26 254 v./24h), ale kolko to bude sa ukaze az po otvoreni Visnoveho.


Devil napísal:otazka je ci povazujes za normalne ked tranzit je menej ako 30% ci nebodaj 25%.


Nie tranzit 25-30% je maly, ale v ZA je tranzit len pre jeden zo smerov 25% od BA->CA a 30% od CA->BA, ale v ZA su tri hlavne tranzitne smery CA-BA, CA-MT, BA-MT a dalsie slabsie tranzitne smery. Inak povedane tranzit z kazdeho hlavneho smeru predstavuje pravdepodobne 50 a viac percent.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 01. Okt 2018 19:44

Ano, tak daj niekedy premavku z Googlu ake zdrzanie je v pracovny den od 7-16h pri Cadci+Radoli, ci pod Strecnom + v ZA a ake je v NR,LV,NZ,SA,GA.


no ja neviem teraz je ZA,tesco-dubna skala 18km/16min, NR, R1xI/51-telinca 20km/18 min. NR I/64-II/562-komjatice 18km/22 min. podobne je to smerom na TO, podobne smerom na SA. je dnes podcever pracovneho dna ?


Podvecer nie je premavka ako cez bezny pracovny cas. Pokial si si nevsimol, tak som napisal 7-16h!

https://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=241&image_id=40543

https://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=241&image_id=40393

https://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=241&image_id=39819
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 02. Okt 2018 09:23

Bežný osobák má 5 vagónov. Jediná výnimka je Od 3955 kde chodieva 7 vozňov.


tak treba pridat vagony. alebo aj vozne - raz za pol hodinu zvlada aj RJ na jednokolajovke do KN nieze elektrifikovana dvojkolajovka.

Pstrusa-Detva, ked nemala paralelnu RC, tak mala intenzitu v roku 2015 vyse 14 tisic. Neoficialne udaje prezentovane na tomto fore ukazuju, ze intenzita na 18 km useku RC v roku 2016 bola na R2 ZV-Pstrusa 8662 v./24h a R2 Pstrusa-Krivan 8725 v./24h

Tak ak ide I/16 mimo obce treba ju zrekonstruovat, pre intenzity okolo 8 tisic mimo obce staci 2 pruhova cesta.


nikto ti nepovoli rekonstruovat cestu kde 4. alebo 5. stupen ochrany - PP krivansky potok a k tomu este znama migracna trasa zvierat to je take priznacne ked som pisal o SO ZA paralelne s tratou tak ste tu vyskakovali ze je tam ochranne pasmo narodneho parku co je pokial viem 2. stupen. ochrany. ani to nie uplne po dubnu skalu. rekonstruovat by sa dalo max. od lovinobane po tomasovce aj to by boli horsie vyskove parametre ako I/11.

A je rozdiel, ci je na 2 pruhovej ceste intenzita 8-9 tisic alebo 20-22 tisic, pretoze pri vysokej intenzite su problemom urovnove krizovatky a priechody pre chodcov. Ten najnovsi vymysel v ZA kvoli vysokej intenzite na Kosickej, kde auta namiesto par stoviek metrov budu musiet prejst cez mesto navyse 4 ci 5 km stoji za povsimnutie. Kde inde mas takyto problem?


ten problem si vytvorili nezmyselnym planovanim dialnice. mal byt SO a na CA sa malo pokracovat rozsirovanim a vyuzivat cestu I/11 v co najvacsej miere. uz to mohlo byt hotove. aj tak bude problem lebo smer CA-MT nebude vyriesenim tak sa uz "tesim" ked v ZA zacnu pytat tentokrat vychodny obchvat.

Podvecer nie je premavka ako cez bezny pracovny cas. Pokial si si nevsimol, tak som napisal 7-16h!

a teda kde je ten smerovy prieskum ???
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 02. Okt 2018 16:57

žiadna cesta nie je v stupni ochrany. cesta je vyňatá z územia ochrany, inak by sa na cestách nemohlo ani soliť...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 04. Okt 2018 15:54

devil napísal:nikto ti nepovoli rekonstruovat cestu kde 4. alebo 5. stupen ochrany - PP krivansky potok a k tomu este znama migracna trasa zvierat


Cesta nie je sucastou Prirodnej pamiatky Krivansky potok.

Výmera chráneného územia: 102 341 m2
"Ochrana horného toku Krivánskeho potoka v dĺžke cca 2,65 km s pobrežnou vegetáciou, s výskytom chráneného a ohrozeného druhu flóry - perovníka pštrosieho (Matteuccia struthiopteris). Pozornosť si zasluhuje výskyt nezábudky močiarnej a zubačky žľaznatej. "
http://uzemia.enviroportal.sk/main/detail/cislo/1067)

Teda ide o chranene uzemie priemernej sirky 38 metrov, ktore v casti dlzky sa nachadza v blizkosti cesty I/16 a zrejme len na 2 miestach ju krizuje.

Tvrdis, ze nikto nepovoli rekonstrovat cestu pri Krivanskom potoku?
A prave na jednom z tych miest, kde Krivansky potok krizuje cestu I/16 bola cesta nedavno zrekonstruovana.

https://www.google.com/maps/@48.4857364,19.515761,3a,75y,182.98h,78.95t/data=!3m6!1e1!3m4!1sxi7P9O7VkW5THHRIdbhnAw!2e0!7i13312!8i6656

Ziadny zdokumentovany migracny koridor zveri v udoli Krivanskeho potoka som nenasiel.

Som presvedceny o tom, ze ochranari by prave uvitali, keby sa cesta I/16 zrekonstruovala, pretoze by bola pozadovana kanalizacia s odlucovacmi ropnych latok, osadili by sa nove zvodidla a pritom by rozsirena cast cesty nemusela zasiahnut do chraneneho uzemia, ale by sa o 2-3 m (podla potreby) posunula od chraneneho uzemia. Vyrazne by sa znizilo riziko znecistenia potoka ropnymi latkami.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod okorec » 06. Okt 2018 08:50

devil napísal:
Sorry, ale o čom to píšeš? Chcel si poukázať na nejaké úseky ciest prvej triedy na Slovensku, kde treba diaľnicu viac ako medzi MT-ZA a ZA-CA? Alebo som ťa len zle pochopil?


tak teraz citaj velmi pozorne. Št 27. Sep 2018, 16:45 si napisal toto: Sú však cesty ako ZA-KM-CA alebo ZA-MT-TR, kde je hustá premávka celý deň, či večer až neskoro večer. takze este raz:

MT-TR bol vzdy problem betonka, ovela horsia je co sa tyka vyskovych a sirkovych parametrov ci prietahov I/51 NR-LV od TT na SE, I/64 TO-NR a dalej alebo SA. a ma to velky vplyv na rychlost a priepustnost. cielove destinacie NR, LV, NZ, SA, GA, sered a potom NR, TT aj samotna BA. to je trosku vacsi objem aut ako ZA, MT a kysuce tomu mozes verit.


devil, ale tieto tvoje konstatovania su same o sebe uplne nezaujimave. otazka znie, co tym chces povedat. fakt ti nerozumiem, ze ci ti vadi, ze sa rekonstruovala betonka MT-TR alebo co ti vadi.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 06. Okt 2018 14:50

a tvoje konstatovania o hustej premavke neskoro vecer nie su pravdive. a ty to dobre vies.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 06. Okt 2018 15:01

Jano1, precitaj si zaverecne stanovisko useku zvolen-lovinobana, Číslo: 4366/04-1.6 zo 1.2.2006. pise sa tam o migracnych koridoroch. co sa tyka toho mosta to bola oprava nakolko bol v zlom technickom stave. na tom zabere vidiet aj ev. cislo.

http://www.ssc.sk/sk/cinnosti/vystavba- ... v-2007.ssc
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod okorec » 09. Okt 2018 20:11

devil napísal:a tvoje konstatovania o hustej premavke neskoro vecer nie su pravdive. a ty to dobre vies.


prosim ta, daj si niekedy pre zaujimavost trasu Ziar nad Hronom - Trinec cez tyzden okolo 21:00 a napis kolko si stretol v protismere kamionov skor nez ma sprosto zacnes zase obvinovat z klamstva.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 20 hostí.