Moderátor: Moderátori
magnus napísal:A ja navrhujem úplne novú trať Varín - Terchová - Zázrivá - Istebné - Dolný Kubín. Je to možno sci-fi (sme na Slovensku), ale kto pozná aglomeráciu terchovskej doliny, vie, že je tam veľký potenciál na koľajovú dopravu. Je to podľa mňa len na osobnej statočnosti niektorého ministra alebo župana alebo niekoho s vplyvom, aby sa aspoň preverila možnosť trasovania železnice a odstránil sa neuralgický úsek Kraľovany - Párnica, ktorý je z hľadiska železničného napojenia Oravy najhorším. Je to vlastne hluchý úsek bez osídlenia ale v náročnom teréne, kde akákoľvek reko na vyššie rýchlosti je investične náročná ale bez nejakých extra benefitov. Novou traťou by sa podľa mňa jednak sprístupnila horná Orava železnicou a zároveň sa prepojili významné lyžiarske a turistické strediská a aj sa železnica zatraktívnila pre dennú dochádzku do práce či už z Oravy alebo terchovskej doliny do krajského mesta. Proste viac múch jednou ranou. Ale samozrejme, to by sa nejaké štúdie vôbec museli vypisovať a vypisovať zmysluplnejšie ako tá posledná, ktorá vlastne nepovedala nič svetoborné.
Aquila, cyklocesta by bola super
magnus napísal:johhan napísal:Takže už je to vonku ? ... dlho čakali Samozrejme nič nie je 100% kým to nestojí a nejazdí ale údolný variant bol pre EU veľmi ťažko priechodný .. ale keď si niekto nechcel dať 15 rokov povedať
.
Nejaké drobnosti k článku a tomu všetkému:
- variantov Korbeľky je niekoľko - asi 5 - pričom asi 3 využívajú už postavenú trasu dialnice aj s MUK Turany - teda nie je nutné stavať novú MUK
- cena je skutočne odhadovaná na 900 mil. € ale ... na DG bolo prezentované že za úsek Turany - Likavka
- rok 2023 - preto tak neskoro že sa má posúdiť celý úsek Turany Likavka a zoptimalizovať ho.
- v "lufte" sa pohybuje požiadavka - návrh na financovanie z junckerovho fondu za 0% ako triangel Turany - Hubová - Likavka + Hubová - Komjatná - Dolný Kubín ( prieskumný balonik ) - prípadne PPPmagnus napísal:A ja navrhujem úplne novú trať Varín - Terchová - Zázrivá - Istebné - Dolný Kubín. Je to možno sci-fi (sme na Slovensku), ale kto pozná aglomeráciu terchovskej doliny, vie, že je tam veľký potenciál na koľajovú dopravu.
Toto tu už tiež existuje niekte v šuflíku ako Žilina Terchová Zázrivá Námestovo Rabka-PKP .. ale ani verzia DK-TS-Zakopane PKP nie je na zahodenie ...
Jeeeej tak takú štúdiu by som chcel vidieť, kto to spracoval? To je podľa mňa budúcnosť.
K tým variantom Korbeľky - áno, bolo ich niekoľko, pričom niektoré sa zmietli hneď zo stola ako nepriechodné z rôznych hľadísk. Vzhľadom na okrajové podmienky a cieľ minimalizovať vplyvy na prostredie je aktuálny variant ktorý sa posudzuje asi ten najlepší. Optimalizovať by sa samozrejme ešte dal, aj s ohľadom na podzemné vody a železničný koridor. Ale myslím, že si treba počkať a neradovať sa predčasne. Aspoň ja som zatiaľ opatrný skeptik
Vlados napísal:nedokáže primerane modernizovať ani hlavné trate, lokomotívy, vozne... a
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 24 hostí.