Moderátor: Moderátori
juraj1 napísal:Spojenie Prešov-Košice by malo ísť zo severného košického zhlavia priamo do Prešova (mimo Kysak). Myslím, že by sa dalo aj bez tunela, ale to by lepšie povedala nejaká technická štúdia. Rýchlosť 200km/h. V tejto fáze by stále zostal prestup v Kysaku po pôvodnej jednokoľajke cez Obišovce. V ďalšej fáze by sa vybudovala trať Prešov-Krompachy (200km/h), na ktorú by sa zároveň presmeroval koridor. Z trate Krompachy-Kysak-Košice by sa stala lokálka. Náklady na vybudovanie Krompachy-Prešov by podľa mňa neboli príliš vysoké oproti modernizácii Krompachy-Kysak (na 200 km/h). Pri rýchlostiach 200 km/h by zachádzka cez Prešov (vzdušnou čiarou je zachádzka cez prešov cca 17km navyše) by nepredstavovala výrazné zdržanie oproti pôvodnému trasovaniu (cca 5 min.), pričom by znamenala výrazný benefit zapojením tretieho najväčšieho mesta na hlavný koridor. IC vlaky so zastávkami BA-ZA-PP-PO-KE by potom mohli tvoriť základný kameň rýchleho presunu naprieč Slovenskom.
rexino napísal:A prešovčania pôjdu na bratislavsky rýchlik s prestupom do Košíc že? Už teraz je extrémna hlúposť, že tretie najväčšie mesto musí na rýchlik dochádzať do nejakej dedinky.
K riešeniu zdvojkoľajenia je určite potrebný tunelový variant. Tak to je v územnom pláne VUC aj v plánoch, ktoré boli na preložku Kysak-Krompachy cez Prešov. Ten tunel by bol ale dlhý niečo cez 3km a to by bola obrovská investícia, takže so zdvojkoľajením nepočítam. Netunelové riešenie, ako už bolo spomenuté, by bolo vysoko neefektívne.
eric987 napísal:Bez tunela to nedas ani omylom. Ak by sa to od sucasnej trate odklonilo za mostom na II/547 okrajom ruin magnezitky, popod THC s vyustenim pri Budimiri, tak musis na 2,5 km nabrat vysku 114 m, co je na zeleznicne pomery nerealne. Este horsie je to z opacnej strany, v cca 4,2 km mas maximalnu vysku 333 mnm a vyustilo by to v km 6,8 kde je iba 199 mnm, cize na 2,6 km by bolo prevysenie 134 m !
eric987 napísal:Aj ked by sa nasla rozumna nova trasa KE-PO (co az taky problem nie je), odklon severnej trasy na PO je nezmysel hlavne kvoli tomu, ze akekolvek trasovanie Krompachy - PO je riadna divocina. Co bola robena studia v roku 2006 http://www.reming.sk/files/2014-08-06-103016-0609b.pdf , vacsina trasy sla v tuneli; na novej trati sa uvazovalo s iba 2 zastavkami - Ovcie a Kojatice, z toho Ovcie je zabudnuta dedinka s cca 300 obyvatelmi. Topkou vsak bol prechod samotnym PO - uprednostneny bol 8,5 km dlhy tunel popod zastavane uzemie PO, ktory by viedol v usadeninach Torysy (a aj popod nu). Ak je problem do takehoto podlozia zalozit piliere dialnicneho mosta, razit tunel je v tom takmer nemozne. Magnus alebo ini geologovia by k tomu mohli povedat viac. Alternativou je zeleznicny obchvat PO o ktorom samospravy snivaju (modry variant) - predlzenie trasy PO-Krompachy o dlasich 9 km pri navrhovej rychlosti 120 km/h spolu s 3 dlhsimi tunelmi, jeden popod centrum PO. To ti fakt pride realne ? ved za tie peniaze moze byt elektrifikovana, zdvojkolajnena a optimalizovana rovno na 200 polka trate PO-KE-ZV.
eric987 napísal:Pri vsetkej ucte, prelozka Krompachy - PO je sci-fi, a to hovorim ako rodeny Presovcan. Poloha PO mimo severnej hlavnej trate je velmi silny argument aby sa rozvijalo sekundarne kvalitne V-Z zeleznicne spojenie BA-NR-ZV-LC-KE-PO, ktore by zaroven zahrnalo zapojenie NR a RS do tejto trasy a dostojne obsluzilo prakticky cele SVK. Nie aby sa vrazili miliardy do trate vyuzitelnej pre par R a nakladiakov denne (ND na PO smeruje vacsinou v S-J smere). Alternativne, ako som uz hovoril, postavit novu trat DNV-KE so zapojenim do J zahlavia Zst KE a severne R/IC predlzit z KE dalej do PO, cim ale opadnu argumenty pre vyssie kategorie vlakov juznou trasou. Kazda z tychto dvoch alternativ ma svoje ratio, pre aj proti.
juraj1 napísal:Neviem či sa rozumieme, mal som na mysli nasledovné trasovanie: od Košíc v pôvodnej trase, tesne za mostom cez Hornád odklon doprava, tesne okrajom Družstevnej pri Hornáde, ďalej vo svahu ponad Bretejovce, Janovík a Lemešany, s napojením na súčasnú trať pod Obišovcami. Ďalej zhruba v súčasnej trase, samozrejme s dvojkoľajnením a optimalizáciou na potrebnú rýchlosť. Možno by predsa len boli potrebné krátke tunely, ale výškové rozdiely nie sú také veľké aké si spomínal.
juraj1 napísal:Pozrel som tvoj link ako aj to druhé PDF na stránke Remingu, ale neviem, odkiaľ čerpáš informácie z trasovania varianty Krompachy-Prešov. Na uvedených PDF je len časť cez Prešov a Prešov-Kysak. Je mi jasné, že bez tunelov to v úseku Krompachy-Prešov nepôjde, ale myslím si, že terén je veľmi podobný aj v pôvodnej trase Krompachy-Kysak, ktorá ak by mala byť modernizovaná na 200 km/h, tak s nižšími nákladmi to asi veľmi nebude. Čo sa týka obslužnosti, v súčasnej trase toho tiež práve veľa nie je, v podstate len Margecany, Lodiny a Kysak, ktorým by pritom prístup na železnicu zostal zachovaný, akurát nie na koridorovú trať.
juraj1 napísal:Čo sa týka trasovania cez Prešov, opomínaš červený variant so stanicou Prešov-západ, kde je tunelov menej, aj zachádzka je menšia. Poloha stanice oproti ŽST Prešov nie je nejako zvlášť nevýhodná. Mínusom je nutnosť presunu medzi stanicami pri prestupoch smer severovýchod, ale riešiť by sa to dalo.
rexino napísal:úhlasím s eric987, že ten projekt je napísaný megalomansky. Ale pokiaľ viem, podmienky na budovanie nových trati pre koridor dávajú takéto podmienky. Vedenie železnice tunelom pod mestom je moderné riešenie, ale to ani Bratislava nemá, nie to ešte Prešov.
DrX napísal:Suhlasim, ze v nasich podmienkach je dnes jedine realne riesenie zdvojkolajnenie Kysak-PO.
DrX napísal: ta trat by sa mala optimalizovat, napr. aby sa od Tornale nezachadzalo k Banreve, aby prechadzala cez dolezite mesta (RS, blizsie k centru RV, Nitra atd)
eric987 napísal:Praveze zachadzka az k Lenartovciam by nemala byt takym problemom. Suhlasim akurat v tom, ze by trat v tomto mieste bolo vhodne skratit spojkou Abovce - Ciz. Cela trat od Tornale az po Jesenske (teda az na spominanu zachadzku na Lenartovce) ma priam idealne smerove vedenie na to, aby sa tu uvazovalo s cielovom vmax 200 km/h. Problem je dalej - usek Filakovo - Jesenske. A prave tento obchadza RS, takze by to bolo vhodne spojit a postavit novu trat LC - RS okolo Ozdan, optimalizovat trat RS - Jesenske a postavit priamu spojku okolo Jesenskeho smer V. Obchadzat trat Jesenske - Ciz mi pride naozaj scestne.
EmBe napísal:V súčasnosti sa chystá zavedenie I. etapy IDS na území Košického kraja, v spádovej oblasti Košice - Moldava nad Bodvou v regióne Abova, v meste Košice + Prešovskom samosprávnom kraji.
pa3ck napísal:Takže PSK a KSK sa budú riešiť spolu?
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.