Návrh Územného plánu Prešovského samosprávneho kraja
Dátum ukončenia pripomienkového konania: 30. 04. 2018
Grafická časť - výkres Verejné dopravné vybavenie
Dávam do pozornosti:
-preložky koridoru v úseku od Štrby po Vydrník
-preložky trate Kysak-Prešov (tunel pri Ličartovciach)
-železničný tunel na severnom okraji Prešova spájajúci
-novonavrhovanú trať Bardejov-Svidník-Stropkov-Vranov
-novonavrhovanú trať Stropkov-Medzilaborce
Z textovej časti:
Zámerom je úseky Bánovce nad Ondavou - Strážske - Humenné elektrifikovať, úsek Strážske - Humenné zdvojkoľajniť, Prešov - Vranov nad Topľou – Strážske elektrifikovať a Plaveč - Stará Ľubovňa – Poprad, ktorý slúži ako odklonová trasa hlavného ťahu v úseku Poprad - Kysak je zámerom elektrifikovať.
Návrhy:
- modernizáciu železničničnej trate Poprad - Plaveč a železničný uzol Plaveč,
- územnú rezervu pre druhú koľaj a stavebné úpravy jednokoľajovej trate Poprad – Starý Smokovec,
- predĺženie ozubnicovej železničnej trate z Tatranskej Štrby do Štrby do novej železničnej zastávky,
- zvládnutie hromadnej dopravy osôb, vytvorením integrovaného dopravného systému na celom území mesta Vysoké Tatry vrátane Štrbského Plesa,
- vytvorenie podmienok zvýšenia cestovnej rýchlosti vlakových súprav TEŽ prostredníctvom odstránenia úsekov s nízkou dovolenou traťovou rýchlosťou,
- súvisiace stavby na území PSK so železničným tunelom Obišovce podľa schváleného ÚPN VÚC Košického kraja (dopravný koridor severo – južného magistrálneho ťahu),
- zdvojkoľajnenie a modernizáciu železničnej trate č.188 Kysak - Prešov – Plaveč,
- na rýchlosť 120 km/hod,
- výstavbu preložky a zdvojkoľajnenie trate č.188 Kysak – Prešov na území mesta Prešov so železničným tunelom Dúbrava;
- intervalovu dopravu medzi Košicami a Prešovom, resp. integrovaný systém osobnej hromadnej dopravy medzi týmito krajskými mestami v intenciách Územného plánu sídelného útvaru mesta Prešov,
- modernizáciu a elektrizáciu trate č.191 hranica s KSK - Humenné - Medzilaborce – Palota, vrátane rekonštrukcie tunela Lupków,
- novozriaďované mimoúrovňové križovania cestných komunikácií so železnicou (tak, aby žiaden objekt ani zariadenie nezasahovalo do obvodu dráhy),
- modernizáciu a stavebné úpravy železničných tratí a železničných zariadení, staníc, peronizáciu železničných staníc a zastávok a rekonštrukciu železničných
priecestí, využitie nepotrebnej dopravnej infraštruktúry, hlavne neprevádzkovaných regionálnych železníc, vlečiek, prekladísk, plôch a zariadení pre depóniu a údržbu
železničných vozidiel a pod., s preferenciou využitia pre dopravné účely (napr. využitie telies tratí ako cyklotrasy),
- zachovanie koridoru železničnej trate Spišské Podhradie – hranica KSK (Spišské Vlachy),
- zachovanie koridoru železničnej trate Levoča – hranica KSK (Spišská Nová Ves),
- je potrebné hľadať koridor pre novú železničnú trať pomocou Vyhľadávacej štúdie a vo výhľade uvažovať s územnou rezervou pre:
- novú železničnú trať v úseku Bardejov – Svidník - Stropkov – Medzilaborce s odbočkou Stropkov – Vranov nad Topľou.
- prepojenie TEŽ Kežmarok – Vrbov s novonavrhovanou železničnou stanicou vo Vrbove so zohľadnením národných kultúrnych pamiatok, ich bezprostredného okolia a územia Pamiatkovej zóny Vrbov,
- rozšírenie Tatranskej elektrickej železnice (TEŽ) v úseku Tatranská Lomnica – Tatranská Kotlina – Ždiar,
- rozšírenie Tatranskej elektrickej železnice (TEŽ) Tatranská Kotlina (smer Tatranská Lomnica) - Malý Slavkov – Kežmarok – Spišská Belá,
- prepojenie TEŽ Svit - Vysoké Tatry.
Na území Prešovského kraja sa predpokladá zriadenie doplnkového terminálu kombinovanej dopravy v Prešove - Šarišské Lúky a Poprad - Vydrník.
https://www.po-kraj.sk/sk/samosprava/ud ... kraja.html