Moderátor: Moderátori
1. Žilina (mimo) - Varín:
V súčasnosti sa mala uzatvárať zmluva o poskytnutí financií na realizáciu. Kedy bude vyhlásené VO?
Predpoklad druhý polrok 2018.
Kedy by sa mala začať realizácia?
Po ukončení VO predpoklad druhý polrok 2019.
Ako bola nakoniec naprojektovaná stanica Varín (bude to zastávka s odbočkou alebo stanica (koľko bude koľají, resp. čo sa z nej zachová)?
Stanica Varín je vyprojektovaná ako ŽST Varín. V ŽST Varín sa vybudujú nové nástupištia (pri koľaji č. 1a 2) s mimoúrovňovým prístupom vrátane prístupu i pre osoby so zníženou pohyblivosťou. Na Nástupištiach budú vybudované prístrešky pre cestujúcich spolu s informačným zvukovým, vizuálnym a kamerovým zariadením spolu s prvkami drobného mobiliáru. Vybuduje sa nové staničné a traťové zabezpečovacie zariadenie. Na zníženie emisii hluku budú realizované protihlukové opatrenia a to vybudovaním protihlukových stien, novým konštrukčným riešením železničného spodku (použitie geomreží a separačných vrstiev) a železničného zvršku (nové typy koľají budú upevnené k betónovým podvalom tzv. bezpodkladnicovým upevnením, zvarením koľajníc do bezstykovej koľaji). Ako je spomenuté, v ŽST Varín budú dve priebežné koľaje a 3 dopravné koľaje umožňujúce križovanie alebo odstavenie vlakov v závislosti od dopravnej situácie na trati, od stavu prác v zriaďovacej stanici Žilina – Teplička, príp. počas výlukových prác pri údržbe železničnej infraštruktúry. Zároveň do siete ŽSR budú zapojené existujúce vlečky v obvode ŽST Varín.
2. Uzol Žilina:
Podľa informácií z Mediaroomu by malo byť VO vyhlásené v 2. polroku roku 2018. Aké bude financovanie? Už je zabezpečené?
Financovanie sa uvažuje z Operačného programu integrovaná infraštruktúra.
Kedy by sa mohla začať realizácia?
Po ukončení VO predpoklad druhý polrok 2019.
Aké bude technické riešenie uzla Žilina?
Po modernizácii uzla Žilina bude v ŽST Žilina rýchlosť do 120km/hod (v súčasnosti je to 40 km/hod). Na dosiahnutie požadovanej rýchlosti bude vybudovaný nový železničný zvršok a spodok, nové staničné zabezpečovacie zariadenie - typu elektronické stavadlo (s technickými parametrami ako na predchádzajúcich modernizáciách), nové traťové zabezpečovacie zariadenia, dobuduje sa rádiová sieť, vybuduje sa nové trakčné vedenie , ktoré umožní zmenu trakčného napájania z 3kV jednosmerného prúdu napájania na 25kV striedavého prúdu spolu s novou trakčnou napájacou stanicou. Jeden z hlavných prvkov modernizácie je odstránenie úrovňových krížení pozemných komunikácii so železničnou traťou. V ŽST Žilina k existujúcim ostrovným nástupištiam pribudne ďalšie, tieto nástupištia budú mať zabezpečený mimoúrovňovým prístupom vrátane prístupu i pre osoby so zníženou pohyblivosťou. Taktiež sa upravia „rajecké“ nástupištia, aby vyhovovali príslušným štandardom. Existujúci podchod z ulice Národná bude predĺžený až za ulicu Uhoľná. Týmto prepojením sa výrazne prispeje k bezkolíznemu prístupu verejnosti do oblasti športových areálov Mesta Žilina, zároveň tento podchod bude slúžiť i k prístupu na nástupištia. Na nástupištiach budú vybudované informačné zvukové a vizuálne zariadenia spolu s kamerovým systémom a s prvkami drobného mobiliáru. Vybuduje sa nový podchod na ostrovné nástupištia , ktorý bude vyúsťovať v novej budove riadenia dopravy. Objekt budovy riadenia dopravy bude umiestnený v susedstve pošty. Na zníženie emisii hluku budú realizované protihlukové opatrenia, a to vybudovaním protihlukových stien, novým konštrukčným riešením železničného spodku (použitie geomreží a separačných vrstiev) a železničného zvršku (nové typy koľají budú upevnené k betónovým podvalom tzv. bezpodkladnicovým upevnením, zvarením koľajníc do bezstykovej koľaji). Jeden z významných prvkov modernizácie ŽST Žilina je i výstavba cestného mostu preklenujúci celú stanicu a spájajúci ulicu 1. Mája s Ľavobrežnou. V ŽST Žilina sa vybuduje 52 nových parkovacích miest. Taktiež sa vykonajú prekládky existujúcich inžinierskych sietí, ktoré sú v kolízii s modernizáciou.
V novej polohe v oblasti Strážova bude vybudovaná nová zastávka pre cestujúcich s mimoúrovňovým prístupom vrátane prístupu i pre osoby so zníženou pohyblivosťou. Na nástupištiach budú vybudované prístrešky pre cestujúcich spolu s informačným zvukovým a vizuálnym zariadením. Taktiež tu bude vybudovaný nový cestný nadjazd, ktorý umožní prístup do záhradkárskej oblasti (po odstránení existujúceho priecestia) a k rušňovému depu. Zároveň sprístupní lokalitu pri brehu Váh uvažovanú v ÚP Mesta Žilina ako s oddychovo-rekreačnou zónou.
daphne napísal:stanice z ktorej spravil niekolkopodlazne nakupne stredisko
BoroZA napísal:Sú tieto objekty vôbec v prevádzke, alebo je to všetko len na okrasu? Díky za vysvetlenie...
sendvo napísal:tu mas o tom peknu reportaz
https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/4993-VLAKYNET-os
cize podobne ako sa budova rekonstruovala v Kosiciach, tam to robil achilles s.r.o. ,ktory vyhral tender na reko stanice z ktorej spravil niekolkopodlazne nakupne stredisko.. no este aj tam zabudli vymenit podlahu na prizemi ,ktoru nechali povodnu, comu sa doteraz smejem a nedokazem
jarino napísal:Prebieha. Už boli vydané aj prvé stavebné povolenia.
EmBe napísal:https://www.asb.sk/inzinierske-stavby/mosty/novy-cestny-nadjazd-na-ulici-1.-maja-v-ziline
Nový cestný nadjazd na Ulici 1. mája v Žiline
EmBe napísal:Takže vyhlásenie VO v 2. polke tohto roka (ktorá už začala) je reálne? Tak tvrdili ŽSR.
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 23 hostí.