V rozhovore s L. Odorom - viceguvernerom NBS sa jedna otazka tyka dialnic a dlhovej brzdy:
Ste kritikom investičnej výnimky, uvoľnenie dlhovej brzdy nepovažujete za dobrý nápad ani v prípade diaľnic. Je v rozpočte dosť peňazí na rýchlostné cesty a diaľnice?My sme vyčíslili, že ak vláda dodrží svoje ciele, potom bez toho, aby bola dlhová brzda limitujúcim faktorom, je k dispozícii 9 miliárd eur. Zatiaľ vidíme, že diaľnice sa nestavajú a nie preto, že nie sú peniaze, ale z nejakých iných dôvodov. Pozrite sa na obchvat Bratislavy. Koľko kilometrov máme už postavených? Žiadne. Vtedy argumentovali – prečo sa na tento projekt pozerá tím Hodnoty za peniaze, oddiali sa tým štart a nie je rovnocenná alternatíva stavať zo štátnych a z PPP, pretože z PPP to môžeme hneď stavať. Teraz vidno, že najväčšia priorita bola vykúpiť pozemky a potom ten proces už nefunguje. Myslím si, že plánovanie a manažovanie výstavby diaľnic je na Slovensku veľký problém. Keď sa upravovali ciele (zvyšoval deficit, pozn.), na diaľnice sa pridalo nula eur. To nesvedčí o tom, že je to najväčšia priorita.
Zdroj:
https://dennikn.sk/1031468/ludovit-odor ... l/?ref=mpm