Moderátor: Moderátori
Vlados napísal:Arpi klame... je rovnaký populista ako jeho predchodcovia. Maďari nepočítajú s plným profilom až po hranice.
Vlados napísal:.. každý vidí len nové diaľnice a RC no nevidí 50 rokov zanedbanú údržbu. Ak sa nezmení naše uvažovanie tak cca po roku 2030 sa vráti 1/3 ciesť do kategórie prašných komunikácií.
expwy napísal:Vlados napísal:.. každý vidí len nové diaľnice a RC no nevidí 50 rokov zanedbanú údržbu. Ak sa nezmení naše uvažovanie tak cca po roku 2030 sa vráti 1/3 ciesť do kategórie prašných komunikácií.
Túto vetu vytesať do kameňa !!!
DrX napísal:Kazdy pozdlz D1+D3 chce len nielen nove dialnice ale vsade este aj tunely. Nikto uz nehovori o tom, ze tie tunely nie su drahe len na postavenie, ale draha je potom aj ich udrzba a prevadzka. Vyrataj si, kolko nas teraz stoji ich prevadzka+udrzba v porovnani s tym, ak by bol postaveny jeden tunel Soroska a poprepajane Rkami+1kami cele Slovensko. Ale to radsej nie, co? Vlados - odbornik na setrenie na R2 KE-ZV.
To https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc. ... t=20170630 je z roku 2003 (2003. évi XXVI. törvény). Nečítal som to celé, ale takto sa to zve: 2003. évi XXVI. törvény az Országos Területrendezési Tervről/Zákon č. XXVI z roku 2003, t. j. zákon O štátnom "územnom plánovaní" (kalk: o štátnom pláne územného riešenia; kto vie presný slovenský ekvivalent, nech to opraví...). Tam sa ešte spomína Tebou uvedená R21, ale ak dobre viem, tak je už vyňatá z maďarských RC, pozri i tu: https://hu.wikipedia.org/wiki/21-es_f%C5%91%C3%BAt_(Magyarorsz%C3%A1g) [ viewtopic.php?f=21&p=205269#p205215 ]. Mne sa zdá z tohto textu, že "skapacitnenie" plánujú po Š-T., ale môžem sa mýliť alebo ešte oni môžu prehodnotiť plány.rastislav5 napísal:Vlados napísal:Arpi klame... je rovnaký populista ako jeho predchodcovia. Maďari nepočítajú s plným profilom až po hranice.
S plnym profilom mozno nie, ale pocitaju az na hranice s cestou dialnicneho typu R. Pozri napr. tu:
R21: M3 Hatvan térsége - Salgótarján - Somoskőújfalu - (Szlovákia)
https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc. ... t=20170630
Nie som proti tunelu Soroška ani Plešivec ani Sliač a radšej ako estakádový (17,5), ktorý višiel z procesu EIA, alebo povrchový variant, ktorý rozseká údolie Krivánskeho potoka na nepoznanie by som bol za optimálny variant s 2 krátkymi tunelmi.
D3 úsek KNM - CA sa pripravuje ako rozšírenie terajšej cesty I. triedy.
Diaľnice majú viesť v trasách medzinárodných koridorov (TEN-T core) a súčasne tam, kde si to vyžadujú intenzity dopravy. Ďalej mimo týchto koridorov, kde má ťah nadregionálny význam a kde si to vyžadujú intenzity premávky napr. BA -DS. A naopak nikde nie je napísané, že v koridore, v ktorom má viesť v budúcnosti diaľnica a sú tam nedostatočné intenzity, nemôže byť situácia riešená iným vhodným spôsobom ako diaľnicou.
To nám na plnú hubu majú povedať, že oyebávate samých seba? Šak nám stále našepkávajú, HALÓ diaľnice už skoro máte vybudované a miesto niečoho čo voláte RC stavajte lacnejšie cesty I. triedy, ktoré netreba tak striktne posudzovať a kľudne môžu byť aj v parametre 24,5/100.
Vlados napísal:DrX, neviem prečo máš pocit že som pozdĺž D1+D3. Aktuálne som pri Lučenci. Z RV si v LC za hodinu, z KE za 2. Príď na kávu, myslím to vážne.
KN.SK napísal:Nečítal som to celé, ale takto sa to zve: 2003. évi XXVI. törvény az Országos Területrendezési Tervről/Zákon č. XXVI z roku 2003, t. j. zákon O štátnom "územnom plánovaní" (kalk: o štátnom pláne územného riešenia; kto vie presný slovenský ekvivalent, nech to opraví...).
devil napísal:cize ako potom mohlo prejst UR s estakadovym variantom samozrejme migracne trasy ostanu zachovane aj pri estakade v kombinacii so zarezmi.
devil napísal:skus niektorej s tychto obci a miest navrhnut rozsirenie na 2+1 jej stredom. myslis ze to bude vhodne riesenie prosim o odpoved, ak nepride budem to povazovat za neochotu debatovat.
devil napísal:preco nenasepkavali ze minut 700M ktore ani nestacili na celu D3 bola blbost. teraz su ZRAZU strasne osvietene, zrovna ked na D1 sa prakticky dokoncuje. dzin bol vypusteny z flase a nie kazdy bude ochotny pristupit na ine riesenia. polsko stavia aj RC ako beziacom pase, cesko a madarsko maju 4-6 DIALNIC nieze RC. kde je jaspers, kde je EK
devil napísal:este by ma zaujimalo co hovori jaspers na 900M za 14 km turany-hubova, a 300M za 10 km brodno-KM
devil napísal:PS. stale nechapem ze ako zastavi EK usek na ktory sa neziadaju fondy.
devil napísal:Diaľnice majú viesť v trasách medzinárodných koridorov (TEN-T core) a súčasne tam, kde si to vyžadujú intenzity dopravy. Ďalej mimo týchto koridorov, kde má ťah nadregionálny význam a kde si to vyžadujú intenzity premávky napr. BA -DS. A naopak nikde nie je napísané, že v koridore, v ktorom má viesť v budúcnosti diaľnica a sú tam nedostatočné intenzity, nemôže byť situácia riešená iným vhodným spôsobom ako diaľnicou.
1) po lovinobanu je to efektivne riesenie co potvrdilo aj tak kriticka institucia ako je ineko
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.