Moderátor: Moderátori
Lenny napísal:Elektrifikací by se rychlost zvýšila, ale ne víc než na 120 km/h v některých úsecích.
JoHnZ napísal:No je to prezyvka pre hnacie kolajove vozidla rady 240 (velmi hojne pouzivane na juhu na nakladnych vlakoch), vzniklo to podla skrine, ktora je kompletne (teda nie len predok a zadok) vyrobena zo sklolaminatu (svetovy unikat).
Lenny napísal:Podle dlouhodobého plánu jehož první návrh byl v roce 1987, kdy byla zpracována studie, se uvažuje o sjednocení trakčích soustav na Slovensku. Měla by být zachována střídavá soustava a stejnosměrná soustava by měla být zrušena.
Dle rozhodnutí GŘ ŽSR ze dne 30.11.2005 se bude trakční soustava měnit postupně jak budou postupovat modernizační práce na V. koridoru.
johhan napísal:Štúdia bola spracovaná pre celé Československo. Prvé štúdie sú datované do roku 1963 - kedy sa uvažovalo že sa všetky rozostavané úseky na DC preelektrifikujú už na AC a komplet sa zmení existujúce DC na AC. Nakoniec sa rozhodlo že sa rozostavané úseky na DC dostavajú ( usúdili že je neefektívne meniť nedávno elektrifikované úseky ) a bude sa elektrifikovať už len AC a tým že Škoda Plzeň dostala úlohu vyvinúť dvojsystémové hnacie vozidlá a pri generálnej rekonštrukcii ( cca o 50 rokov ) tratí DC trakcie sa táto bude meniť na AC.
ŽSR toto ide robiť pri rekonštrukcii koridoru - gro DC trakcie leží na koridore takže to má význam.
ČD má pol tratí na DC v koridore a polku nie. Tam už tá efektivita by bola otázna.
JoHnZ napísal:Postup má byť nasledovný:
Pri rekonštrukcii koridoru sa bude dávať zapletaný drát na 25 kV s tým, že sa ňom zníži prúdová zaťažiteľnosť, čo bude zrejme znamenať zriadenie dočasných meniarní (žiadny problem, ŽSR disponujú príslušnými zariadeniami, ktoré sú na vagónoch, dajú sa presúvať a ak je niekde na okolí rozvod 25 kV alebo 110 kV nie je problém dočasne zriadiť), takisto pri súčasných meniarňach sa vykoná iba nevyhnutná údržba a bude sa veriť a dúfať, že to tie 40 ročné ortuťové usmerňovače zvládnu ... potom sa zbudujú nové napájacie stanice a jednoho krásneho dňa sa šťukne gombíkom ... a žiadna jednosmerná mašina si tam potom ani neškrtne ...
... pre ZSSK to nebude až taká ťažká strata, nakoľko väčšina rušňov rýdzo 3 kV sú rušne zo záveru II. generácie Škoda, ktoré sú pomerne slušne unifikované a tak by za cenu pod 20 miliónov Sk bola možná ich prestavba ...
... ale takto sa stane polka parku rušňov ZSSK CARGO zo dňa na deň bezcenná a CARGO bude musieť kúpiť nové rušne (na pokrytie súčasnej potreby by pre CARGO "zo dňa na deň" vyvstala potreba nákupu 70-100 elektrických rušňov o vysokom výkone (najmä náhrada za radu 131 bude veselá, lebo vďaka jej veľkej adhéznej hmotnosti jej výkonovo nemôže na štrbskej rampe konkurovať vlastne žiadna moderná elektrická lokomotíva, hoc so štvornásobným výkonom). Len pre zaujímavosť, keď budeme unifikovať len na jednu radu a došlo by k nákupu príslušného počtu lokomotív zhodné s radou 185/189 DB (taký slušný kompromis cena/výkon) znamenalo by to pre Cargo náklady zhruba 30 miliárd Sk. A kde ich zobrať? Pri súčasnom prístupe to môže znamenať všeličo ...
A preto je namieste otázka, či sa na to radšej nevyfláknuť a neskúsiť eliminovať nevýhody js trakcie modernou technikou v meniarňach a rozvodoch.
JoHnZ napísal:Ma to zmysel v tom, ze nasi to budu moct chodit az do MCG (elektrizacna sustava ma byt 25 kV/50 Hz) a ak sa ma nejaky vlak prepriahat tak sa to bude robit na rakuskom uzemi a kilometre budu plynut nam a nie OBB ... tam ide o vyrovnavku kilometrov, specialne do rakuska je v tom znacny bordel, kedze rakusanom cargo v podstate nema ako vyrovnavat vykony (ono sa to zda ze kusok, ale za rok to su stovky/tisice km ...) za ZSSK v kope sa jazdilo cez Marchegg az na Wien - Kledering nasimi dizlami, len tie teraz dostala Spolocnost a Cargo utrelo, tak si pritlacili na ZSR nech im tam natiahne tie draty (a dohodli s OBB, ze ako prejde tak si elektrifikaciu Marcheggu zaplatia oni /OBB/ (uz s vyhladom na prepinatelne napatie rakuske/nase napatie) v ramci priprav na reko tejto trate. Vysledkom bude, ze Cargo si bude moct chodit s laminatom az do Marcheggu a brat odtial vlaky (a opacnym protipolom bude Kitsee + Petrzalka, kde bude cez ranice vozit OBB).
JoHnZ napísal:Caesar: Technika je porád niekde inde ... tak prečo dopekla maú všetky nové n-systémové mašiny najvyšší písaný výkon pod 3kV DC ...
JoHnZ napísal:Konkurencia? Kde?
JoHnZ napísal:Predaj CARGA za korunu s podmienkou na masívne investície by bol za súčasného stavu zavše veľmi rozumný nápad ... bohochraňuj ešte aj s Prokopovičom ...
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.