D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod sergej » 01. Mar 2017 22:54

BoroZA napísal:Kiežby si mal pravdu s reálnosťou druhej rúry tunela Horelica, vidím to ale blede, keďže NDSka už predbežné termíny realizácií D3 predstavila...

A ty si ich ocividne necital. Podla aktualneho planu ide Horelica do vystavby ako prva z nerozostavanych usekov D3 s terminom ukoncenia 2023.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod Jano1 » 02. Mar 2017 16:02

BoroZA napísal:Osobne si myslím, že výsledky sčítania dopravy z roku 2015 sú už násobne prekonané. Stačí, keď si porovnám cestovanie cez tento úsek v roku 2015 a teraz. Niet jediného dňa, kedy by nebol tunel priebežne uzatváraný, keďže nezvláda nával nákladnej dopravy, najmä v smere ZA-CA. A čo bude ešte po dokončení D3 Čadca,Bukov - Svrčinovec, to si radšej ani nechcem predstaviť.

Ale neprehanaj, nasobne urcite nie. Na druhej strane scitanie treba brat s rezervou, pretoze uzatvaranie tunela (resp. celeho useku), ktore sa deje uz roky a samozrejme, ze sa zhustuje, malo negativny vplyv na scitanu hodnotu, pretoze vozidla usekom nepustili a boli odklonene - ASD ich tak samozrejme nezapocital.
Otvorenim CA,Bukov - Svrcinovec sa situacia zlepsi, pretoze prejazd bude plynuly, aj ked ZA->CA mozno iba priemer 70 km/h na polprofile kvoli stupaniu a ocakavanemu obmedzeniu 40 km/h na severnom konci tunela.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod Jano1 » 02. Mar 2017 16:30

Este doplnim
scitanie 2010 -> scitanie 2015 :
I/11: 5615->7066 narast 1452 v./24h, 25,8%
I/11A: 14759->15053 narast 294 v./24h, 1,9%
Jednoducho ich do tunela nepustili, keby tam bola kapacita v tuneli tak su narasty pre dane dva useky presne opacne, teda v tuneli cez 16 tisic a na I/11 pod 6 tisic. A este je tam dalsi faktor v prospech I/11, tam je v obci 70 km/h, kym na I/11A je len 60 km/h v celej dlzke, co je motivacia ist mimo tunela.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod BoroZA » 02. Mar 2017 20:37

sergej napísal:A ty si ich ocividne necital. Podla aktualneho planu ide Horelica do vystavby ako prva z nerozostavanych usekov D3 s terminom ukoncenia 2023.


Čítal a preto som taký skeptický - takmer sedem rokov je neúnosne dlhé čakanie (ktoré ani nie je definitívne určité). Nie som stavbár ani tunelár, ale predpokladám, že ak sú technické štúdie/právne podklady pripravené, možno aj do konca roku 2017 by sa mohol tento kratučký tunel začať raziť (ak by bola vôľa & peniaze), a odhadom si myslím, že celý úsek by sa dal za 2,5 roka postaviť, takže rok 2023 mi pripadá ako príliš vzdialený a neurčitý termín, kvôli ktorému bude zmarených ešte veľa životov na súčasnom polprofile.

Jano1, presne o tom stále píšem, "stará" cesta cez Horelicu je vyťažená viac ako kedysi, a predpokladám, že po dokončení mosta Horelica sa doprava ešte výraznejšie presunie z D3 na I/11. Kto by sa chcel teperiť šesťdesiatkou a stáť v kolóne pred tunelom, keď môže prefrčať sedemdesiatkou cez stred obývanej zóny? To vo výsledku ukazuje nevyhovujúci súčasný stav, t.j., že D3 v polprofile sa nemusí stavať vôbec, keďže polprofil dlhodobo nič nerieši. ;)
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod Yoggy52 » 02. Mar 2017 20:58

Napisal som kratku basnicku, snad sa ti bude pacit BoroZA :) Pod poslednym riadkom si predstav niektore useky D3, ktore su uz vo vystavbe...

Ak by boli peniaze

Ak by boli peniaze, tak D1 uz davno mame.
Ak by boli peniaze, tak D3 uz davno mame.
Ak by boli peniaze, tak D4 uz davno mame.
Ak by boli peniaze, tak R1 uz davno mame.
Ak by boli peniaze, tak R2 uz davno mame.
Ak by boli peniaze, tak R3 uz davno mame.
Ak by boli peniaze, tak R4 uz davno mame.
Ak by boli peniaze, tak R5 uz davno mame.
Ak by boli peniaze, tak R6 uz davno mame.
Ak by boli peniaze, tak R7 uz davno mame.
Ale my peniaze nemame a aj tak staviame len to, na co nemame.

Yoggy52
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod Maxx787 » 02. Mar 2017 23:20

teraz si sa krasne chytil do vlastnej pasce, "ak by boli peniaze" si uplne protireci s tvojou vetou "treba to stavat za kazdu cenu," ano stavalo sa za kazdu cenu a tak dnes nemame peniaze ani na ZA-KNM ani na horelicu, ani na nic ine lebo sa prave 10-20 rokov rozmyslalo tak ako si hovoril pri CA bukov Svr. :-D :-D budeme radi ak si konecne po dekade zvolime normalnu vladu, a ta najde 150-200 milionov rocne na infrastrukturne projekty vratane vystavby a komplexnych rekonstrukcii ciest I. tr.
a potom sa bude kukat hlavne na to aby sa nieco kriticke opravilo, alebo vyriesilo ci uz aby sa odklonila doprava od nejakeho mesta, alebo aby sa znizil pocet nehod s nasledkami na minimum. pamätaj na moje slova v roku 2020.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod Viktorius » 03. Mar 2017 11:08

Ja by som vyrazne zoskrtal vydavky na obranu a presunul na dialnice. Az vtedy by naskocila ekonomika. Bez toho to nepojde, a tam su dostatocne prostriedky.
Viktorius
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 19
Založený: 20. Nov 2013 18:09

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod Maxx787 » 03. Mar 2017 18:39

vydavky na obranu nemozes zoskrtat kedze sme sa zaviazali mat vydavky na obranu 2% hdp, takze musime pomaly pridavat aj do obrany, ja to vidim skor v ruseni nezmyselnych socialnych balickoch, setreni na statnych uradnikoch a to hlavne na ich pocte, a potom v zluceni SSC a NDS, tak by sa dali zohnat prachy, a ked sa konsoliduje rozpocet na vyrovnany tak v ramci rozpoctu pridavat cestam, a potom tie peniaze efektivne vyuzivat postavenim rebricka priorit pomocou value for money ale nie tak hocijako, matematicky vycislit uz existujucu pripravu a prinosy nedostatky ako peniaze. a zostavit rebricek co stavat ako prve, druhe, tretie...a nie ako pri PO ze chcu uz vysutazenu dialnicu robit s nou rosadu...
(ale bol by zo mna dobry minister nie? :-D :-D )
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod devil » 04. Mar 2017 11:27

vydavky na obranu budu musiet min. drzat tam kde su, aj tak neplnime kriteria NATO, nastiastie ich neplni skoro nikto ani nemecko. prostriedkov na dialnice je dost len treba stavat lacnejsie, navysit treba prostriedky na cesty, prip. si pozicat mensiu sumu /urcite nie 5-7 mld./ a medzi cesty zaradit aj useky v poloprofiloch.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod aquila » 18. Okt 2017 10:49

takye polprofil stal 3,7 miliardy korun, dostavba druheho profilu na tomto 6 km bude stat aspon dalsich 115 mio euro (kedze kazdy jeden usek D3 bol predrezeny nad odhad, neocakavam ani v tomto pripade iny pristup)

cize cena atakaje dalsi usek D3, ktory je suverenne najdrahsi .. pritom druhy profil je uplne zbytocny. staci zrusit MUK cadca bukov.. a bula by oddelena lokalka a tranzit..

viewtopic.php?f=35&t=22893&p=200676#p200676
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod Lorenc » 18. Okt 2017 10:54

Asi to robia obzvlast kvalitne. :-D
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod Jonathan » 18. Okt 2017 11:03

Netreba rusit Cadcu Bukov. Po dostavani D3 po Svrcinovec, druhy profil Horelice nebude potrebny. Za tie peniaze radsej postavit obchvat Kysuckeho noveho mesta a ten spojit s uz postavenym polprofilom za Kysuckym Lieskovcom. Tym bude D3 hotova a pripadne rozsirovanie na plny profil sa moze riesit aj ciastkovymi zadaniami.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod aquila » 18. Okt 2017 11:13

ale toto nikto z papalasov nepripusti
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod IceFox » 18. Okt 2017 11:47

aquila napísal: pritom druhy profil je uplne zbytocny.

Jediné čo bolo treba bol obchvat Čadce a MUK do KNM. Inak sa nemuselo stavať nič viac z tejto rýchlostnej cesty s názvom D3
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod BoroZA » 18. Okt 2017 20:48

aquila napísal:takye polprofil stal 3,7 miliardy korun, dostavba druheho profilu na tomto 6 km bude stat aspon dalsich 115 mio euro (kedze kazdy jeden usek D3 bol predrezeny nad odhad, neocakavam ani v tomto pripade iny pristup)

cize cena atakaje dalsi usek D3, ktory je suverenne najdrahsi .. pritom druhy profil je uplne zbytocny. staci zrusit MUK cadca bukov.. a bula by oddelena lokalka a tranzit..

viewtopic.php?f=35&t=22893&p=200676#p200676


Treba pozorne čítať v článku: "...ílovce s geologickými poruchami..." Preto tá cena, či sa to niekomu páči alebo nie. :wink:
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod i15 » 18. Okt 2017 21:28

Jonathan napísal:Po dostavani D3 po Svrcinovec, druhy profil Horelice nebude potrebny.


to akým zázrakom?

Poloprofil s intenzitou dopravy 15000 vozidiel a vysokým podielom kamiónov nepotrebuje rozšíriť na 2+2, ale cesta na Senec s 13000 vozidlami a zanedbateľným podielom kamiónov áno?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod Vlados » 18. Okt 2017 21:31

Cesta na Senec po rozšírení nemá problém mať zo dňa na deň aj 20-25000 a tom splasne potreba kolektorov popri D1.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod ANDi » 18. Okt 2017 21:51

Asi tak.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod i15 » 18. Okt 2017 21:57

Vlados napísal:Cesta na Senec po rozšírení nemá problém mať zo dňa na deň aj 20-25000 a tom splasne potreba kolektorov popri D1.


a prečo tadiaľ dnes nejazdí aspoň 15000 vozidiel, keď je to "v pohode premávka" na 1+1?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod Jonathan » 19. Okt 2017 08:52

i15 napísal:
Jonathan napísal:Po dostavani D3 po Svrcinovec, druhy profil Horelice nebude potrebny.


to akým zázrakom?

Poloprofil s intenzitou dopravy 15000 vozidiel a vysokým podielom kamiónov nepotrebuje rozšíriť na 2+2, ale cesta na Senec s 13000 vozidlami a zanedbateľným podielom kamiónov áno?

Napisem to inak. Postavenie obchvatu Kysuckeho noveho mesta bude mat vacsi prinos ako postavenie druheho profilu Horelice.
Sucastne problemy v Horelici su sposobene primarne ombedzenou kapacitou na nasledujucom useku. Preto dostavanim useku po Svrcinovec tento problem bude odstraneny. Naopak problem pri Radoli druhy profil Horelice nijako neriesi.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod milan_KM » 19. Okt 2017 09:16

Presne tak, postavením úseku na Svrčinovec bude premávka plynulá a tunel aj keď blízko kapacity bude stále stíhať. Kdežto problém pri KNM treba riešiť čo najskôr. Druhá rúra a úsek KNM-Ošcadnica, môže kludne počkať ďalšie roky, keďže sa odstránie bodové závady a premávka bude plus minus plynulá.
Peniaze na zvysok D3 sa môžu presunúť na R3(ŠR) či R2
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod juancarlos » 19. Okt 2017 09:38

aquila napísal:takye polprofil stal 3,7 miliardy korun, dostavba druheho profilu na tomto 6 km bude stat aspon dalsich 115 mio euro (kedze kazdy jeden usek D3 bol predrezeny nad odhad, neocakavam ani v tomto pripade iny pristup)

cize cena atakaje dalsi usek D3, ktory je suverenne najdrahsi .. pritom druhy profil je uplne zbytocny. staci zrusit MUK cadca bukov.. a bula by oddelena lokalka a tranzit..

viewtopic.php?f=35&t=22893&p=200676#p200676


Ja navrhujem zrušiť všetky MUK na D1 medzi Ba a Košicami s výnimkou tých kde sa napájajú D-čky a R-ky , oddelí sa lokálka od tranzitu a budze pokuj. A na južnom ťahu na R1 ich ani neprojektovať.
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 733
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod aquila » 19. Okt 2017 09:44

ach jaj, a dochadza ti, ze na tomto kontkretnom useku su planovane 4 MUK ? len ta stvrtkrizovatka s honosnym nazvom MUK cadca bukov stala 1,2 miliardy .. a potom sa stazujete ze su problem v radoli .. no tak druckujte lokalnym papalasom, nech robia MUK do kazdej garaze..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod Vlados » 19. Okt 2017 10:06

i15 napísal:
Vlados napísal:Cesta na Senec po rozšírení nemá problém mať zo dňa na deň aj 20-25000 a tom splasne potreba kolektorov popri D1.

a prečo tadiaľ dnes nejazdí aspoň 15000 vozidiel, keď je to "v pohode premávka" na 1+1?

tá cesta má voči ostatným cestám dosť odlišné rozloženie počas dňa. v špičke sa už viac dosiahnúť nedá a v sedle je to tak či tak rýchlejšie po D1 takže tadiaľ chodia len "domáci".
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 Oščadnica – Čadca, Bukov

Odoslaťod juancarlos » 19. Okt 2017 10:46

aquila napísal:ach jaj, a dochadza ti, ze na tomto kontkretnom useku su planovane 4 MUK ? len ta stvrtkrizovatka s honosnym nazvom MUK cadca bukov stala 1,2 miliardy .. a potom sa stazujete ze su problem v radoli .. no tak druckujte lokalnym papalasom, nech robia MUK do kazdej garaze..


Myslíš si, že len ty máš patent na rozum? Myslíš si že len ty máš právo spochybňovať a navážať sa do všetkého, opakujem všetkého, čo sa na D3 robí, a neustále tu trepať o MUK do každej garáže? Sa čudujem, že s tvojim "objektívnym" odborným rozhľadom nepracuješ (neviem) minimálne na MINDOP a neriadiš celú koncepciu diaľnic. Nie som zástanca D3 za každú cenu, podľa môjho skromného názoru jedna tunelová rúra bude postačovať ešte dosť dlhý čas, ale ty by si mohol tiež troška ubrať nohu z plynu, nemyslíš? Vieš mi podľa normy zadefinovať (ale opakujem podľa normy alebo nejakých iných odporúčacích smerníc, lebo tvoj "objektívny" názor veľa toho nepovie) od koľkých km je doprava lokálka a od koľkých je to tranzit?
Naposledy upravil juancarlos dňa 19. Okt 2017 10:52, celkovo upravené 1 krát.
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 733
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.