Lenže oni <takmer> na sto percent hľadia bezohľadne len na svoje "záujmy". Mnoho spoločných dohôd nedodržali alebo tzv. vypovedali (VDG-N, apod.), keď im z nejakého dôvodu nevyhovovalo alebo chceli z toho niečo vytĺcť. (Chceli, aby sa hranica medzi ČSSR/ČSFR/SR a MĽR/MR presunula z pôvodnej prúdnice - stredu plavebnej dráhy - Dunaja do stredu plavebnej dráhy gabčíkovskej časti, v dohode o výstavbe VDG-N bolo dohodnuté, a predovšetkým napísané na papieri, že hranica sa nepresunie a de facto sa opäť písomne potvrdili vzájomné hranice. Aj preto bujtošili proti nej, dúfajúc, že sa anuluje, a že 's-Gravenhage im potom niečo priklepne.)bodrik napísal:To chápem, netreba ale zabúdať, že pri takýchto medzinárodných prepojeniach sa musí hľadieť na záujmy oboch štátov.
...
• O prístavisku najnovšie niet vidu ani slychu. Pri PP je zastavané a ďalej západne je dosť vysoký breh, v strede (pri Dunaji) je prístavisko pre osobné lode, dtto je i na slovenskej strane. Teraz trocha východnejšie (od železničnej stanice) zvyšovali nízky breh, ktorý je nízky zopár kilometrov smerom na východ - k úpätiu Hrčí (Gerecse). Počas spevňovania a zvyšovania postavili, akoby som to jemne napísal, no prístavíčkovú plochu pre jeden žeriav, zatiaľ mobilný. Áno, pritom nanovo postavili nové kotvisko na uväzovanie plavidiel, keďže zvyšovali breh, presnejšie vybudovali hrádzu a niekde i postavili betónový múr, podobne ako to postavili na našej strane aj kvôli tomu, že náš breh je nižší ako ich a aj pre plánovanú, dohodnutú a nepostavenú časť VDG-N: Nagymaros. To (kotvisko) leží tesne pri trati č. 1 Budapešť - Hegyeshalom, št. hr. - (Viedeň), ktorú predtým často Dunaj zalial a aj podmyl, niet tam miesta pre prístav, jedine žeby tú trať zrušili alebo ju posunuli južnejšiezvR7 napísal:Pre Madarov je to logické plánovanie napojenia na M1, vedľa majú priemyselný park a kúsok ďalej vybudované dunajské prekladisko (zatiaľ síce prázdne, ale pripravené), a teraz podpísali zmluvu s čínskym výrobcom elektroautobusov , ktorý postaví fabriku pri Komárome a zamestná 300 ľudí ). Takže východné napojenie už pre nich nemá zmysel. Väčšiu prioritu bude mať v budúcnosti skôr prepojenie pri Štúrove.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
• Len aby im most pri Štúrove nekazil panorámu Ostrihomu a Dunajského meandra (Dunakanyar), ako to im mal kaziť Nagymaros.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Nielen pre to by som bol za to, ak sa bude voľakedy stavať južná R3, aby sa napojila pri Šahách. A nie aby sa zbytočne mrhali veľké peniaze na drahý druhý spoločný most cez Dunaj.