Moderátor: Moderátori
prosim ta ked tu uz trieskas vymyslenymi cislami tak bud aspon konzistentny, raz tu meles o 15k/24h potom zas 11k/24h
diskusia fakt na úrovni, intenzity cucané z prsta, IRR pletené s dobou návratnosti, odkazy na mesíka, diagonálne spojenia Sereď-Kežmarok nutne cez Nízke Tatry, porovnávanie VVN vedení s diaľnicami... ak sem zavíta niekto fundovaný, tak si musí spraviť o fóre fakt "dobrú" mienku. byť to na mne, tak túto tému zavriem až kým sa nezačne stavať.
V Martine otvoril Volkswagen svoju fabriku v maji 2000. Vtedy bola dialnica po Belusu. Na dialnicnu siet bude Martin pripojeny v decembri 2019 po dokonceni Visnoveho, tzn. skoro 20 rokov po otvoreni zavodu VW. A podla tej mapy VW nie je jediny subdovatel automobiliek v Martine.
devil napísal:diskusia fakt na úrovni, intenzity cucané z prsta, IRR pletené s dobou návratnosti, odkazy na mesíka, diagonálne spojenia Sereď-Kežmarok nutne cez Nízke Tatry, porovnávanie VVN vedení s diaľnicami... ak sem zavíta niekto fundovaný, tak si musí spraviť o fóre fakt "dobrú" mienku. byť to na mne, tak túto tému zavriem až kým sa nezačne stavať.
no a ? niektore vladou schvalene dokumenty su podobobne "fundovane".
devil napísal:V Martine otvoril Volkswagen svoju fabriku v maji 2000. Vtedy bola dialnica po Belusu. Na dialnicnu siet bude Martin pripojeny v decembri 2019 po dokonceni Visnoveho, tzn. skoro 20 rokov po otvoreni zavodu VW. A podla tej mapy VW nie je jediny subdovatel automobiliek v Martine.
nakolko vlada sa zmluvne zaviazala postavit dialnicu po ZA tak jej efekt sa prejavil skor nez bola postavena, a to sa prejavilo aj 30 km dalej.
devil napísal:zaciatkom roku 2000 bola v okrese MT 17% nezamestnanost ktora postupne klesala a napodiv najrychlejsi pokles bol po ohlaseni investicie KIA od roku 2004.
devil napísal:2004-2016 je kolko rokov?
Lorenc napísal:Základy logiky.
To je zavádzanie o variantách kvôli vtáčim územiam.
Prirovnal som to už minule k vlakom, teraz to špecifikujem podľa cestovného poriadku.
Napr. človek z PP, DK, LM ide do BB.
1.Variant: Vystúpi v RK a sadne na bus a prejde 58km za 1 hodinu. za cena 3 eura
2.Variant: Ide do Martina cez Štubňu a do BB urazí 111km. a trvať mu to bude 1h 58min cena 5,7 eura
(použíl som rýchlik a diaľkový autobus)
Lorenc napísal:Čiže alternatíva R3 Šturec ako variant voči R1 sa dá spochybniť jednoducho, neobslúži takmer nikoho a nič.
rastislav5 napísal:Kvoli rozdielu 2,7 eura v cene alebo ze musis prestupovat na bus Ti treba postavit do Ruzomberka zeleznicny tunel cez narodny park? Uz pochop, ze Ruzomberok nie je stred sveta. Mas zeleznicnu stanicu priamo v meste, 12 priamych rychlikov denne do Bratislavy a Kosic a 5 priamych rychlikov do Prahy, porovnaj si to napr. s krajskou Nitrou bez rychlika alebo s okresnym Namestovom, ktore nema zeleznicnu stanicu vobec a uz neplac.
Aby bolo jasne, tie sumy su hypoteticke. Za R1 tu Lorenc spominal 1.000mil EUR a R3 vobec netusim, sa mi nieco mari, ze 700mil EUR som tu videl na fore, ale kludne ma opravte. Ide o princip, ako sa na tie cisla pozerat z globalneho hladiska. IRR je urcite voditko, no nie je to ziadna modla.
Lorenc napísal:To: Rastislav5
Len spojením BB a ZA cez Šturec napájaš TT, nie ťažisko osídlenia DK-RK-LM. Tzn keď sa bavíme sa o integrite medziľahlého územia. R1 Vyrieši viac vzájomných prepojení aj SJ transit. Ak nechcem z 6,5 tis Turč.T. spraviť krajské mesto. Čiže toto považujem za menší počet obyvateľov. Tak klamem?
Lorenc napísal:Čiže alternatíva R3 Šturec ako variant voči R1 sa dá spochybniť jednoducho, neobslúži takmer nikoho a nič.
takze trend bol vseobecny, zavadzas devil selektivnym vytahovanim neoverenych faktov
a prosím adminov, nech sa vyjadria, čím je prínosných tých niekoľko posledných strán bludov, čo tu píše Lorenc.
dalsi argument, ze BB nebude pripojena a otazka znie, a preco by mala byt len kvoli BB urobena dalsia cesta ? ked pojde R3 cez turiec, nie je ani najmensi dovod co i len uvazovat nad nejakym prepojenim BB na D1 dialnicou. naco ?
Už sa to tu dole vysvetlilo- 11tis/24h z priemeru za týždeň. 15 tis môže byť v piatok. Horské priechody majú presné merania (aj Soroška) - Dĺžka vozidla, čas prechodu a rýchlosť vozidla. napr. Nieže tam niekto čiarka 2 x po 4 hodiny a potom ponásobí nejaké koeficienty.
devil napísal:takze trend bol vseobecny, zavadzas devil selektivnym vytahovanim neoverenych faktov
trend bol vseobecny ale pokles nebol vsade rovnaky. cisla mas tu, ty vytahovac overenych hluposti.
http://www.sme.sk/c/4363530/interaktivn ... -2009.html
2004-2005 bol pokles zo 14,9 na zaciatku 2014 na 11,4 az 8,9 na konci 2015. to asi tiez kvoli VW. zbrojarska vyroba sa rusila po neznej revolucii ale npr. za meciara bola nezamestnanost aj pod 10% ako npr. v 1997 a problem nastal po roku 1998. zeby sa umelo udrziavali fabriky lebo hzds a sns tam mali svojich podnikatelov aj volicov?
.
fh napísal:Pleties tu piate cez deviate a odchadzas od toho co si povodne napisal ze informacia o stavbe KIE a dialnice k Ziline v roku 2004 spustila pokles nezamestnanosti v roku 2004 v Martine a ona klesala v tom roku aj inde na Slovensku aj bez dialnice. V tom tvojom linku su potvrdene moje slova nie tvoje zavadzajuce implikacie.
Wildk2 napísal:Chlapi, čítam to tu už pár rokov, ale nezapájal som sa do diskusie. Dohadujete sa tu ako malé deti. Vyjadrujete tu svoje pocity a hlavne svoj lokálny patriotizmus, čo je síce pekne, ale pri takejto téme obzvlášť nevhodné. R1 z BB do RK je strategický projekt. Táto cesta s pokračovaním na Krakow až k Baltu so začiatkom pri Jadrane tu bola už od praveku. Vždy to bola hlavná dopravná tepna Sever-Juh a ňou aj ostane. To by ste museli premiestniť horské masívy. Čo sa týka Ružomberka, ten je od nepamäti križovatkou 4 ciest. Do vybudovania cesty a železnice v Kraľovanoch a horského priechodu Huty v 70 rokoch to bolo jediné cestné spojenie Oravy so Slovenskom. Martin, presnejšie Vrútky sú križovatkou 3 ciest a zmeniť sa to nedá aj keby bol prepojený rýchlostnou cestou. Vodiči nebudú jazdiť 70km do Martina a následne do Ružomberka. Je fajn, že ste z Turca a zastávate logicky Turiec. Cestu cez Donovaly absolvujete veľmi málo a nepoznáte tamojšie pomery. Skúste si otvoriť mapu, previezť sa po danej trase a bude vám hneď všetko jasné. Už 66 rokov sú snahy Ružomberok odrezať a najradšej by niektorí toto niekdajšie župné mesto pod ktoré určitý čas spadalo územie od Považskej Bystrice až po Rožňavu, vymazali zo sveta. Našťastie geológia a geografická morfológia krajiny sa zmeniť nedá. Ružomberok je veľká križovatka, ktorou vždy aj bol a taktiež veľká spádová oblasť.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.