Moderátor: Moderátori
compotronix napísal:Maxx787 no ale to vyznieva ešte horšie pre Slovensko. Lebo rakúsky ASFINAG vyberá mýto iba na diaľniciach a rýchlostných cestách.
http://www.asfinag.at/ueber-uns/unternehmen Tu je pekne popísané, že od roku 1997 má právo vyberať mýto, nedostáva teda žiadne dotácie z rozpočtu(od daňových poplatníkov) a dĺžka siete je momentálne 2200 km. Mimochodom informácia, ktorej sa akosi na webe nds-ky neviem dopátrať. Takáto podľa mňa dôležitá informácia by mala byť dostupná na 1-2 kliky.
Čiže keby som to porovnal
- slovenské príjmy 250 mil. €(ešte mínus príjem z ciest 1. triedy minus ) pri dĺžke siete cca 700km
- rakúske príjmy cca 1,85 mld € podľa tohto článku napr. za rok 2014 http://www.teraz.sk/ekonomika/dialnicne ... lanok.html
No nechápem ten nepomer. O to viac, že ASFINAG do štátnej pokladnice ešte odviedol dividendy 200 miliónov namiesto toho, aby z nej bral dotácie.
cargobull napísal:nezabudaj kolko % z myta ide skytollu do vacku
compotronix napísal:Už dlhšie mi vŕta v hlave, ako to že rozdiel v mýtnych príjmoch je taký veľký(v Rakúsku dosahujú až cca 2 miliardy eur ročne). Je za tým dĺžka spoplatnených ciest, intenzity dopravy alebo výška mýta?
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.