PREBRATE Z DOMOVSKEJ STRANKY
http://www.highways.sk/
Reálne D3 po roku 1998 nebola prioritou, aj keď ešte 16.januára 2006 náš pán minister dopravy na slávnostnom otvorení 150 metrového úseku diaľnice D3 pri Skalitom povedal toto:
"Zo slovenskej strany máme nastavené parametre v štátnych rozpočtoch na roky 2006 až 2008 tak, že sme schopní našu stranu diaľnice ukončiť do konca roku 2010, čo považujem za reálny termín," uviedol slovenský minister dopravy."
Citát z denníka SME zo 16.januára 2006: "Generálny riaditeľ NDS Dušan Faktor informoval, že podľa súčasnej rozostavanosti diaľnice D3 je jej dokončenie do roku 2010 reálne. Spresnil, že ide približne o 40 km, pričom na trase sa nachádza niekoľko tunelov, preto náklady na kilometer diaľnice dosiahnu približne 300 až 400 miliónov Sk."
Až dodnes bola oficiálne prioritou nášho MDPT aj diaľnica D3. Podľa článku v denníku SME sa to zmenilo.
Časť článku z denníka SME: "BRATISLAVA - Česi by chceli najneskôr do troch rokov prepojiť diaľnicou Frýdek-Místek a Žilinu. K urýchlenej výstavbe ich tlačí automobilka Hyundai, ktorá chce postaviť východne od Frýdku-Místku továreň. Štyri cestné pruhy do Žiliny sú jednou z podmienok Hyundai. Vedenie slovenského ministerstva dopravy váha. Táto diaľnica nie je našou prioritou."
Zrazu keď Poliaci intenzívne stavajú rýchlostnú cestu smerom na Skalité a Česká republika má záujem urýchliť výstavbu rýchlostnej cesty smerom na Svrčinovec, slovenské MDPT sa konečne vyfarbilo. Pritom pre dostavbu diaľnice D3 a R5 na polovičný profil medzi Žilinou a hranicou ČR zostáva postaviť celkovo 17 km (a žiadny razený tunel). Zvyšok je už postavená D3 a existujúca cesta I/11 v trase diaľnice D3. Severne od križovatky Kysucké Nové Mesto, juh (Brodno-KNM,juh 3,5 km) na ďaľších 10 rokov postačuje polovičný profil. Pritom nezanedbateľný význam majú investície a pracovné miesta na Slovensku, ktoré vzniknú, ak budú dodávatelia pre Hyundai aj na Slovensku.
Vláda SR na svojom rokovaní 142/2001, dňa 21.02.2001 schválila "Nový projekt výstavby diaľnic a rýchlostných ciest" je tam napr. uvedené ukončenie výstavby úsekov D3 Svrčinovec – Skalité a D3 Skalité – št.hr. SR/PR v roku 2005 a úsekov D3 Čadca,Bukov - Svrčinovec a D3 Hričovské Podhradie – Žilina,Strážov v roku 2006. Bol to samozrejme iba ďaľší výsmech voličov. Ani jedna z týchto stavieb ani v roku 2006 dokončená nebude. Ukončenie výstavby úsekov D3 Brodno - K.N.Mesto a D3 K.N.Mesto – Krásno N/K (v plnom profile!) bolo schválené na rok 2007, samozrejme výstavba sa ani len nezačne v roku 2007.