od eric987 » 07. Nov 2015 20:55
Co sa tyka samotnej R7, ta by mala mat zmysel, no nie dnes. R7 po pripadnom dobudovani (snad o 20-30 rokov) bude najkratsou spojnicou KE (MI) <=> BA, AT a tak prevezme velku cast z D1 (resp. aj z R1), pricom prva menovana zrejme nebude kapacitne stacit na Povazi a druha zasa po NR. Ohladom modreho vs. cerveneho variantu - obe maju svoje pre a proti. Ak vezmeme do uvahy nadvaznost, vyhrava jednoznacne modry. Ten nadvazuje na schvalenu trasu DS-NZ Caka aj nezatrhnutu trasu VK-LC. Avsak je drahsi a zrejme vo vyslednom variante by museli byt aj tunely, obsahuje totiz bezne 25-27 m hlboke zarezy, najhlbsi ma mat az 37 m (modry "len" 27 m). Z tohto pohladu je naschodnejsim riesenim fialovy, ktory obchadza oba extremy, avsak je najdrahsi. Tento usek ma este cas (vlastne ako cela R7 od NZ az po LC), ide o to vybrat trasu a uzemne ju stabilizovat, aby po dobudovani D1 a problematickych usekoch R2-7 bolo co staviat.