Nechcel som už vôbec reagovať. Už je to "rozhodnuté" niekým a nejako. Ale niečo sa tu stále
reprízuje... Ani tie najnovšie z najnovších argumentácií nie sú úplne
in.
• Prečo obchvat NZ, ale nie KN. Veď je podobná situácia prieťahu v oboch mestách. K téme: Východná poloha mosta by nezaťažila mesto v takej miere, ako teraz naplánovaná. Aj v Komárne sú zápchy, nie je to problém len inde. A ak sa spustí tranzit nad
20 t, ktorý doteraz bol, dá sa tak povedať zakázaný nosnosťou Alžbetinho mosta, to bude len zábava. A to zahustí dopravu i v NZ a lepšia = koncepčnejšia poloha mosta, by ušetrila peniažky na výstavbu nových obchvatov inde, napríklad i v tých NZ.
• Vôbec, ale vôbec nie je "druhá strana" vyspelejšia, ako táto (nejaký rok tu bývam, tak si to dovolím tvrdiť). A nepomáha ani tá okiadzaná diaľnica (ale veď od KN je
len zaokrúhlene cca. 10 km), aj KN má železnicu, dokonca s 2 nakladiskami, nerátam k tomu prístavné vlečky (tie v Komárome nemajú), ktoré majú podobnú kapacitu, ako ju majú na "druhej strane". Len neleží na trase nejakého koridoru, ale je k nemu
len pár kilometrov. (Ani Nitra nie je na hlavnej trati a nepocítila to nejako veľmi negatívne pri svojom rozvoji a rozvíja sa.) Zavisí to i od ľudí, ktorí majú v kompetencii rozvoj tej-ktorej obce, regiónu a vyššie (nielen svojich vlastných
mešcov).
• Problém prečo nejde "štvorprúdovka" od
lodeníc až na súčasný piadikruháč je, že od MÚK pri
lodeniciach ide I/63 zväčša po násype (minim. 3 m, čiže niekde i viac) k dávnejšie postavenému premosteniu miestnej komunikácie (výška je tu asi 3 m). A ďalej od neho nie je veľa miesta na rozšírenie (čerpacia stanica hneď pri I/63) a potom úzky podjazd (žiaden most to nie je) pod železničnou traťou idúcou na vysokom násype (cca 7 m) do Maďarska, a ten bude ďalším hrdlom k novému mostu, ktorý bude pripojený k I/63 (a zároveň k I/64) taktiež s piadikruháčom, pozri:
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=21130 . Z tohto "nákresu" ťažko presne určiť jeho priemer, ale nevyzerá to na dobré parametre, podľa môjho odhadu to vyzerá na piadikruháč
à la OK pri Kauflande (modrou je zakreslená dočasná obchádzka pri jeho výstavbe). Ani od OK pri Kauflande sa nebude (asi) rozširovať vozovka k podjazdu a k napojeniu mosta, aspoň to tak je na tom "náčrte". Dimenzovanie terajšieho prieťahu mestom bolo nastavené na polohu nového mosta, ktorý bol plánovaný na východnom "okraji" KN (prieťah sa staval koncom 70. rokov 20. storočia). [V NZ "problémom" pre rozšírenie na "štvorpruh" je hlavne most cez rieku Nitru, inde to by šlo ľahšie. Tým, ale nie som proti ich obchvatu.]
Možno bude časom snaha obmedziť prejazd ťažkej NAD mestom...
Zaujímavé je, že tu trasovanie vyhovuje. Inde majú k vedeniu cestných (i iných dopravných) stavieb plno výhrad.
Ale i ja sa môžem mýliť. Ale... Uvidíme.