od yombie » 09. Jún 2015 11:15
Pokiaľ viem, tak podľa pôvodných plánov (ešte keď sa počítalo s R2 od hraníc s ČR), bolo v pláne využiť súčasnú I/50 ako jeden profil rýchlostnej cesty + dobudovať obchvaty miest a obcí.. takže by po rozšírení na 2+2 spoplatnená určite bola, rovnako ako napr. pôvodná I/50 v úseku Šášovské Podhradie - Budča, alebo I/51 v úseku Trnava - Nitra a pod.. Jasné, logika hovorí áno, rozšíriť.. ale prejdi sa po tých úsekoch "západnej časti R2".. havarijný stav cesty a mostov každým druhým kilometrom, nevhodné šírkové parametre takmer na celej dĺžke, potreba množstva násypov, zárubných múrov a terénnych úprav, množstvo stúpaní s veľkým sklonom, chýbajúce obchvaty minimálne 6 obcí, potreba dobudovania niekoľkých úplne zbytočných MUK (Veľké Bierovce, Trenčianske Stankovce, Trenčianska Turná, Trenčianske Mitice, pravdepodobne Svinná, určite Dežerice, Brezolupy, Jerichov, Horné Vestenice, Nitrica, Nitrianske Sučany, Diviacka Nová Ves (Majer)), prípadne miesto množstva MUK zabezpečiť kilometre prekládok ciest II. a III.triedy, atď.. Obrovské množstvo z toho pri novom trasovaní R2 proste odpadáva.. Nehovoriac o tom, čo by toto skapacitnenie pri súčasných intenzitách na I/50 spôsobilo. Doprava kolabuje už pri budovaní obchvatu Bánoviec alebo rekonštrukcii zosuvu v Trenčianskych Miticiach a súbehu I/50 a I/64 od Novák po Prievidzu. Cesta TN - PD, ktorá za normálnych okolností trvá cca. hodinu, sa v súčanosti dokáža natiahnúť bez akýchkoľvek problémov aj na dve hodiny. A to sa pracuje len na "pár" metroch. Takže suma sumárum, nie som si úplne istý, či by skapacitnenie a prebudovanie súčasnej I/50 malo nejaký časový a finačný prínos.. príde mi to skôr len ako veľmi odvážne tvrdenie kdesi od PC..