Moderátor: Moderátori
Potrebný by bol aj tunel ktorý by lepšie sprístupnil Banskú Štiavnicu. Je to turisticky atraktívne mesto. 1/51 by som k mestu neviedol cez Banskú Belú, ale popri žel. trati smerom na Banský Studenec a odtiaľ krátkym cca 0,5 - 1 km tunelom niekam zhruba do priestoru žel. stanice, resp. jej širšieho okolia a tam to napojiť na 1/51 smerujúcu na Sv. Anton a zároveň prepojiť aj s 2/524, čím by vznikol užitočný obchvat mesta a dopravne by sa odbremenilo centrum.
Maxx787 napísal:ja sa vyjadrim ku tunelu pod prislopom...
myslim si ze tunel je tam znacne zbytocne stavat, skor by som bol za rozsirenie cesty I/78 na parametre 9,5 m + pruh pre pomale vozidla na stupani do prislopu aspon po tych dvoch vracackach. bolo by to lacnejsie riesenie, a myslim ze rovnako efektivne, intenzity tam su nie take vysoke ako napr na I/59.
o ostatnych tuneloch sa vyjadrovat nebudem, pretoze nepoznam do detailov dane pomery...
Maxx787 napísal:chlapce kludni sa, na prislope sa tak lahko nezbavis vracaciek, ano mohli by sa urobit tak aby bol polomer o nieco väcsi. Obchvaty: Hrustin pohoda sa da zrobit. Babin je trochu problemovejsi... Lokca by sla keby siel obchvat zapadne od obce, + napojenie na II/520 od Zakamenneho. Na obchvat NO zabudni bude prietah, Zubrohlava s obchvatom pocita v uzemnom plane. Rabca a Or.Polhora obchvat nerealne, kvoli suvislej zastavbe. Parametre 11,5m sa mi zda aj dost luxusne 9,5/80 by stacilo, ked si to tak vezmeme tak na I/78 je najvacsia sirka 8m cena: keby sa stavalo rozumne, nie po slovensky tak by som to odhadol na 2,5 mil. €/km aj s obchvatmi...nepocitam prietah NO uz. Je to dlzka 31 km po zaciatok Rabce.
mne skor napadla kompletna rekonstrukcia aj s akustickym VDZ + gombiky ako na kysuciach ale cez obce by to bolo tazko zrobit pre malo priestoru :-/ potom jedine obchvaty. ale to su vzdusne zamky...
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.