Moderátor: Moderátori
jarino napísal:Nechápem, prečo sa nevyčlení úsek Kapušany-Lipníky z tohto veľkého úseku. Lebo kým toto posunú na úroveň ÚR(asi až po ÚR to rozdelia na menšie úseky, že?), tak príde nová vláda, ktorá to možno zmení. A takto aj vari najdôležitejší podúsek zo (zatiaľ) dlhého úseku stále stojí na niečom, čo sa ho netýka, takže jeho príprava by sa mohla posunúť, keďže teoreticky a asi aj prakticky jeho trasovanie či už pre červený alebo pre modrý variant by malo byť rovnaké...
eric987 napísal:Nova EIA sa bude robit zrejme kvoli tomu ze povodny cerveny variant je od lipnikov az po strocin s prepacenim kus hnoja - zakruty s r pod 400m, 6% tne stupanie, 2 kratke ubocne tunely (plus este treti), caste zasahy do zastavanych uzemi obci, 20% trasy cez aktivne zosuvy, dasich 25 % cez uzemia vysoko nachylne na zosuvy; aby sa papierovo vyhlo demolaciam, boli tam navrhnute mosty priamo ponad RD a pod. Skratka povrchove Turany - Hubova su oproti tomu vrcholnou pracou traserov.
ANDi napísal:V nejakej tej predoslej studii bolo, ze su porovnatelne... Samozrejme trasa cez Giraltove je kratsia. Ale cez Hanusovce/Stropkov zase lepsia obsluznost uzemia. Mne sa tiez viac pozdava ten modry variant.
Andrej napísal:jarino napísal:Nechápem...
Ako je spomenute niekolko prispevkov dozadu, priprava nestoji, DUR sa aktualne pripravuje pre usek Kapusany-Hanusovce, v ktorom je zahrnuty aj dolezity usek Kapusany-Lipniky. Vzhladom na vysledok studie pojde zrejme do uzemneho konania len tento podusek.
expwy napísal:Nový červený variant je dosť odlišný od pôvodného červeného variantu. V rámci štúdie realizovatelnosti sa robil pomerne podrobný IGHP a modra trasa sa vyznačovala podstatne väčším geologickým rizikom ako červená.
expwy napísal:... modra trasa sa vyznačovala podstatne väčším geologickým rizikom ako červená.
Z neoficiálnych zdrojov sme sa dozvedeli, že ak v Bruseli vyhodnotia intenzitu dopravy na cestách I/15 a E371 ako priemernú (v porovnaní s inými regiónmi), s financovaním R4-ky z eurofondov nebude môcť Slovenská republika rátať.
Kolko tam je denne aut?
Andrej napísal:Osobne si nemyslim, ze by sa uvazovalo v novej studii s lepsimi parametrami, aj ked iste posuny trasy ci technologia riesenia sa mozu vyskytnut v kazdom stupni dokumentacie. Tato trasa ma velmi nizke intenzity, takze treba aj uvazovat v uspornych parametroch. Osobne nevidim ako tragicke, ked bude na kratkych usekoch MPR 100 km/h (otazny je vobec plny profil) a stupanie 6%.
Lenze v tej predoslej studii bola posudzovana cisto trasa R4, neuvazovalo sa s moznostou, ze usek Lipniky-Hanusovce sa da poriesit aj prelozkami cesty I/18. Nie je to koridor, netreba tam nutne RC.
Tomas PO napísal:takze sa vraciame o 10 rokov spat - ide giraltovsky variant. dovod - je lancnejsi, kratsi a da sa robit po etapach.
najprv pojde SO PO, potom Kapusany - Lipniky a obchvat Gir.
expwy napísal:Ako prvé by mali ísť tieto 4 úseky:
MÚK Kapušany - MÚK Lipníky - s obchvatom Lipníkov na I/18
MÚK Kúkova - MÚK Giraltovce
MÚK Okrúhle - MÚK Stročín (obchvat HoP Šarišský Štiavnik)
MÚK Svidník-Sever (Ladomírová) - MÚK Hunkovce
expwy napísal:Ako prvé by mali ísť tieto 4 úseky:
MÚK Kapušany - MÚK Lipníky - s obchvatom Lipníkov na I/18
MÚK Kúkova - MÚK Giraltovce
MÚK Okrúhle - MÚK Stročín (obchvat HoP Šarišský Štiavnik)
MÚK Svidník-Sever (Ladomírová) - MÚK Hunkovce
Ondra O.K. napísal:Zdravim, pokud to tu jeste nebylo, doporucuji precist si zapis z 10. jednani komise pro dopravu presovskeho magistratu viz http://www.presov.sk/file/23030/zapisnica10-2014.pdf O R4 se mluvi hlavne o stavu pripravy resp. jejich problemech a taky o studii realizovatelnosti. Podle ni je tranzit jen cca 15-20% tudiz obchvat dopravu v Presove nevyresi a je tam k tomu i zapis z diskuze
Nicmene jiny clanek http://presov.korzar.sme.sk/c/7463489/z ... omoze.html zase zminuje ze Presov nema platny generel dopravy, tudiz ani platne a aktualni smerove pruzkumy dopravy, tak nevim na jak pevnych zakladech to stoji.
Tomas PO napísal:expwy napísal:Ako prvé by mali ísť tieto 4 úseky:
MÚK Kapušany - MÚK Lipníky - s obchvatom Lipníkov na I/18
MÚK Kúkova - MÚK Giraltovce
MÚK Okrúhle - MÚK Stročín (obchvat HoP Šarišský Štiavnik)
MÚK Svidník-Sever (Ladomírová) - MÚK Hunkovce
Moje informacie hovoria o troch usekoch. SO PO plny profil, MÚK Kapušany - MÚK Lipníky, MÚK Kúkova - MÚK Giraltovce.
Z velmi relevantneho zdroja. Preco sa lisime v info?
Tomas PO napísal:expwy napísal:Ako prvé by mali ísť tieto 4 úseky:
MÚK Kapušany - MÚK Lipníky - s obchvatom Lipníkov na I/18
MÚK Kúkova - MÚK Giraltovce
MÚK Okrúhle - MÚK Stročín (obchvat HoP Šarišský Štiavnik)
MÚK Svidník-Sever (Ladomírová) - MÚK Hunkovce
Moje informacie hovoria o troch usekoch. SO PO plny profil, MÚK Kapušany - MÚK Lipníky, MÚK Kúkova - MÚK Giraltovce.
Z velmi relevantneho zdroja. Preco sa lisime v info?
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.