D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Kedy je podľa vás potrebné začať so stavbou tunela Višňové ?

Anketa bola ukončená dňa 11. Jún 2014 12:34

Ihneď - t.j. vyhlásiť tender ešte tento rok
132
92%
Postačí neskôr, do r. 2020
4
3%
V ďalekej budúcnosti, t.j. po r. 2020
1
1%
Nikdy - tento úsek by sa nikdy nemal stavať
7
5%
 
Celkový počet hlasov : 144

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod peterle » 19. Jún 2014 20:25

michaelse napísal:caka ich velmi vela pripravnych prac pred razenim,aktualiczacia stav. povoleni, prekladky sieti atd. ,atd. az bude toto hotove mozu ist kopat


A ja som myslel, že prípravné práce sú už urobené, keďže prieskumná štôlňa je prerazená. Aj v rámci PPP sa niečo robilo.
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod devil » 20. Jún 2014 19:53

uplne presne sa to spocitat neda, ale beriem spat tych 300 mil. to som silne prestrelil. vyslo mi to okolo 230 mil. eur. bez prieskumnej stolne. dokopy teda min. 265 ale mozno viac mil. eur. cize 35 mil. na kilometer dvojrury. v podstate podobne ako hp-ll.

stale dvojnasobok oproti predrazenym cenam RC za fica a 3-4 nasobok oproti beznej 10 mil cene za km.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod 1mmortal2 » 21. Jún 2014 01:10

Ak je toto pravda, tak je to vela uz aj na SVK: http://ekonomika.sme.sk/c/7244143/dialn ... ml?ref=trz
1mmortal2
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 443
Obrázky: 37
Založený: 28. Dec 2007 18:34
Bydlisko: Trencin

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod rado » 21. Jún 2014 08:51

1mmortal2: pridal som ten článok do Monitoringu, nech ho tu máme v archíve.
:arrow: viewtopic.php?f=35&t=19381
Obrázok používateľa
rado
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 27. Feb 2008 20:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod ecce » 21. Jún 2014 09:31

Ak sa to potvrdi, tak je to prinajmensom na vymenu sefa NDS, ak nie ministra. Nejakych 100 mil. eur ci kolko strata spolu za tri useky a pravne to rozmotat bude tiez riadny oriesok.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod 1mmortal2 » 21. Jún 2014 11:23

rado napísal:1mmortal2: pridal som ten článok do Monitoringu, nech ho tu máme v archíve.
:arrow: viewtopic.php?f=35&t=19381


Dik ja nemam piano...
1mmortal2
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 443
Obrázky: 37
Založený: 28. Dec 2007 18:34
Bydlisko: Trencin

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod plš » 21. Jún 2014 17:37

To naštartovanie Skanska-tendrov bolo len tak-tak, termín dokončenia sa blížil, tak s tým museli na NDS a MD niečo robiť, aby sa eurofondy využili a neprepadli. Tá menovaná drobnosť 100 mil Eur - to je pri miliardách malina. Nemá NDS povolené percento strát ako Benzinol za socializmu 0,5% :D ? Či to bol zámer...?
Pre informáciu Zvolen, V-Pstruša je už tiež napnutý jak trenková guma. Červený fidic, ale úsek treba dokončiť do konca 2016 /predĺžené o rok/, pričom je nutné počítať s tým, že stavbári si budú preťahovať subdodávateľov, materiál, ... aj výhovorky viď VHS a DPS.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod Andrej » 23. Jún 2014 07:31

To nie je na odvolanie ministra, ale na trestopravnu zodpovednost. Obzvlast po podpise terajsich kartelov na D1, D3 a R2.

devil napísal:uplne presne sa to spocitat neda, ale beriem spat tych 300 mil. to som silne prestrelil. vyslo mi to okolo 230 mil. eur. bez prieskumnej stolne. dokopy teda min. 265 ale mozno viac mil. eur. cize 35 mil. na kilometer dvojrury. v podstate podobne ako hp-ll.

stale dvojnasobok oproti predrazenym cenam RC za fica a 3-4 nasobok oproti beznej 10 mil cene za km.

S tym sa v podstate da suhlasit - co ale pri tej navratnosti tohto useku (tiez oproti "beznym" RC) je vlastne velmi vyhodna investicia. Obzvlast vzhladom na to, ze sa jedna o najdlhsi tunel (ak nepocitame D4) :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod Viktorius » 23. Jún 2014 11:10

Viem mi niekto povedat, preco v centralnom registre zmluv je zmluva podpisana pre zhotovenie diela o hodnote 491 760 00€? Zdroj: https://www.crz.gov.sk/index.php?ID=1399391&l=sk

Narazam nato, ze dielo ma byt zhotovene za sumu 410 000 000€.
Viktorius
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 19
Založený: 20. Nov 2013 18:09

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod Sentilj » 23. Jún 2014 11:17

Nebude to aj s DPH? Ten rozdiel vychádza práve na 20%
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 492
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod svaco » 23. Jún 2014 11:19

zrejme DPH
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod mirsi » 23. Jún 2014 12:01

v zmluve je cena:
bez dph: 409.800.000,50 eur
dph: 81.960.000,10 eur
spolu: 491.760.000,60 eur

zaujimave su ceny jednotlivych prac - priklady:
Razenie tunela NRTM a primarne ostenie - 80m eur + dph
sekundarne ostenie tunela - 40m eur + dph
priecne unikove cesty - 13m + dph
vetranie,.. 4,6m
...

celkovo sa pocita s cenou 341m cena za dialnicu + 32m za vseobecne polozky (poistenie, dokumentacia,...) + 10% rezerva
mirsi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 540
Obrázky: 10
Založený: 26. Sep 2013 15:21

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod devil » 24. Jún 2014 13:33

S tym sa v podstate da suhlasit - co ale pri tej navratnosti tohto useku (tiez oproti "beznym" RC) je vlastne velmi vyhodna investicia. Obzvlast vzhladom na to, ze sa jedna o najdlhsi tunel (ak nepocitame D4) :-)


k navratnosti este treba spoznat intenzitu dopravy, ked sa stihne rok 2020 tak to bude akurat k zacatiu prevadzky. oproti beznym RC logicky treba cca 3 nasobna intenzita aby to bola velmi vyhodna investicia.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod Andrej » 24. Jún 2014 15:42

Na velmi vyhodnu investiciu nie je potrebna 3 nasobna intenzita, kedze je tu obrovska uspora vzdialenosti (8 km) aj casu, neporovnatelna s akymkolvek inym usekom, a to nielen na dialnici, ale aj na celej ovplyvnenej cestnej sieti.

Myslim, ze tu inak nikto nespomenul, ze Pociatek pripustil aj mozne skorsie otvorenie useku a to az o 1,5 roka, kedze tazko predpovedat, ako rychlo sa bude razit tunel. Dobu vystavby totiz Figel predlzil zrejme preto, aby prisli co najnizsie cenove ponuky. Aj ked po nekonecnych peripetiach tomu pri tomto useku len malokto veri, budeme radi aj ked sa to otvori nacas.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod rastislav5 » 25. Jún 2014 09:51

O vyzname tunela Visnove hovoria aj buduce dopravne vzdialenosti do Ceska, ktore je nasim druhym najvacsim obchodnym partnerom a lezi na ceste do Nemecka, ktore ja nasim najvacsim partnerom.

Po dokonceni core TEN-T koridorov R3 (stredna cast) a R6 na Slovensku a R49 v Cesku bude z vacsiny okresov Slovenska pri ceste do vacsiny Ceska (krizovatka Brno-Juh) vyhodne pouzit tunel Visnove. Napr. z buducej krizovatky Ziar nad Hronom (R1 s R2) to bude podla Motorways exitlistu a wikipedie cez Zilinu a Puchov do Brna 284 km a cez Prievidzu a Puchov 288 km . Aj po dostavani tunela popod Male Karpaty D4 Ivanka - Stupava to nebude cez Bratislavu kratsie ako cez Zilinu. Tzn. okresom od ciary Ziar nad Hronom - Martin na vychod to bude vyhodnejsie cez Visnove.
Aj ked nie o vela, ale predsa Brno lezi severnejsie ako Visnove.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod DrX » 25. Jún 2014 15:44

Standardny nakolo-blizsie argument standardnych vsetko-na-zilinu truhlikov. Este nie ej ani Visnove ani R49/R6, ale dookola verklikovat, ako bude pre vsetkych uz pocuvame 20 rokov.
Som ochotny sa stavit ocokolvek, ze s vynimkou exotov rastislav5-ovskeho formatu nikto zo Ziaru do Brna cez Zilinu jazdit nebude. Priamo (R2+I/50) to maju 225km a aj cez Trnavu (R1+I/51+D2) je to 275km a netreba sa motat po kdejakych kopcoch/tuneloch... Uz nehovoriac o tom, ze ak by toto bola normalna krajina a za prejazd tunelom by sa doplacalo, tak ako napr. v Rakusku, tak by Visnove obchadzali aj ti zilinsko-martinski ***, co dochadzaju medzi ZA a MT, lebo za 1Euro si nechaju prevrtat koleno. Ale dat si postavit tunel za peniaze ostatnych to sa pachovsko-janosikovskym socialistom velmi paci.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod jozkopokus » 25. Jún 2014 17:40

Prial by som ti byvat vo Vrutkach. Standartne v piatok a nedelu sa nedostanes na I/18 alebo az tak po x minutach cakania. Tyzden dozadu, sa zase dialo nieco na I/18. Auta v smere od Ruzomberka stali este pred tabulou oznacenia Martin. Nedalo sa prejst z Martina do Vrutok, lebo 18 bola zapchata. Auta od Ziaru nad Hronom zacali zapchavat prietah Martinom, lebo sa nedokazali dosta na 18 smerom na Zilinu.
jozkopokus
nováčik
 
Príspevky: 1
Založený: 25. Jún 2014 17:29

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod rastislav5 » 25. Jún 2014 18:46

DrX napísal:Standardny nakolo-blizsie argument standardnych vsetko-na-zilinu truhlikov. Este nie ej ani Visnove ani R49/R6, ale dookola verklikovat, ako bude pre vsetkych uz pocuvame 20 rokov.
Som ochotny sa stavit ocokolvek, ze s vynimkou exotov rastislav5-ovskeho formatu nikto zo Ziaru do Brna cez Zilinu jazdit nebude. Priamo (R2+I/50) to maju 225km a aj cez Trnavu (R1+I/51+D2) je to 275km a netreba sa motat po kdejakych kopcoch/tuneloch... Uz nehovoriac o tom, ze ak by toto bola normalna krajina a za prejazd tunelom by sa doplacalo, tak ako napr. v Rakusku, tak by Visnove obchadzali aj ti zilinsko-martinski ***, co dochadzaju medzi ZA a MT, lebo za 1Euro si nechaju prevrtat koleno. Ale dat si postavit tunel za peniaze ostatnych to sa pachovsko-janosikovskym socialistom velmi paci.

Cesta po R3, R6 a R49 bude po dostavani rychlejsia, pohodlnejsia a bezpecnejsia ako po R2 + I/50 alebo R1+I/51+D2.

Verim, ze si si svojimi invektivami ulavil, chapem, ze Ti asi nic ine neostava, aj ked bohuzial vobec nezaberaju, lebo Visnove sa uz zacina stavat aj proti Tvojej voli (a na radost 132, t.j. 92% hlasujucich v tejto teme)
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod DrX » 25. Jún 2014 18:57

Snivajte s nami. Tak mi prosim povedz rok, v ktorom podla teba bude cesta po R3+D1+R6 rychlejsia, pohodlnejsia a bezpecnejsia nez po R2+I/50 al. R1+I/51+D2. Kludne sa s tebou stavim o sud piva, ze to nebude nikdy, a ze nikdy nebude vacsina vodicov jazdit Ziar nH-Brno po tvojej trase.
A to uz nehovorim o tom, ze ak by sa podobnym sposobom riesili stavby aj inde, nie len na h........ku, tak sa napr. okolo Prievidze postavil tunel http://binged.it/1qwxH94, ktory by tu trasu skratil o 10km, a zrazu by bolo najuzitocnejsie spojenie vsade "najkratsie" cez Novaky :-)
Ale nic, uz sa tesim, kolkokrat sa este Visnove bude v najblizsich 10 rokoch poklepkavat. A ako ho v r 2022 mozno aj dostavaju.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod rastislav5 » 25. Jún 2014 19:11

Rok neviem, ale na rozdiel od Tvojich snov ako napr. v podobe tunela "okolo Prievidze" (ktory by som osobne vyuzival, skratil by cestu aj mne) su stredna cast R3, R6 aj R49 zaradene do core TEN-T.

Viem, ze kazdy problem na Visnovom Ti urobi radost a dovod nieco "pozitivne" napisat do tohto fora, ale ver mi, ze existuje mnoho ludi byvajucich daleko od Ziliny, ktorych kazdy pokrok na tomto tuneli (a tiez na ostatnych tuneloch na Slovensku) tesi.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod DrX » 25. Jún 2014 19:20

A v tom je presne ubohost Slovenska. Volime si politikov, ktori nam slubuju nesplnitelne megatunelove dialnice, nezmyselne "narodne striebra bratislavske letisko", ci Pendolino, ktore bude jazdit BA-ZA-KE za 3.5hod (to bol slub neviem ktoreho ministra dopravy cca v 2005). A potom sa tesime za "kazdy pokrok na tomto tuneli (a tiez na ostatnych tuneloch na Slovensku)", a zaroven placeme aki sme chudacikovia chudobni. Pritom ta chudoba je sposobena presne tym, ze volime tych, ktori nam to vsetko radi naslubuju, potom hodia kosticku a sami vytuneluju 10x viac. Ale my ich zvolime znova, a dalej budeme snivat o dialnici naookolo blizsie (aj ked "Rok neviem"), o megaletisku Bratislava, z ktoreho budu lietat priamo Cinania, Arabi, proste cely svet, a megazeleznici. Akurat, ze v tom vsetkom sme z nejakeho dovodu desatrocia pozadu v porovnani so vsetkymi susedmi (napr. ak sa pozrieme, ze Madar a dnes uz aj poliak su prakticky na ukrajinskej hranici, o tom ake maju letecke spojenie, a ze v oboch je v ramci TEN-T naplanovana vysokorychlostna zeleznica, nehovoriac). Ale aspon, ze nas "kazdy pokrok na tuneloch tesi" - hlavne, ked smeruju do Ziliny.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod rastislav5 » 25. Jún 2014 21:03

Zasnem, cim vsetkym si dokazes odovodnit svoju nenavist voci Ziline, Visnovemu a inym tunelom, ze vystavbu Visnoveho vyhlasujes za ubohost Slovenska. Kazdy si urobi nazor sam, ci je to tak. Nastastie mame demokraciu, takze rozhoduje vacsina. Ale niektore Tvoje nazory beriem ako dan za demokraciu.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod plš » 25. Jún 2014 21:45

Načo toľko vzletných slov... a zbytočných... :D
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod vladi87 » 26. Jún 2014 06:14

Toľko zatrpknutosti som už dávno nečítal..som zvedavý, kedy sa začne raziť + prvé foto :)
Obrázok používateľa
vladi87
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 403
Obrázky: 8
Založený: 05. Jún 2009 07:38

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod pohodak » 26. Jún 2014 07:32

ja sa cudujem ze tu este niekto vobec reaguje na tie vecne vylevy od DrX :)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 27 hostí.