Jano1 napísal:juraj1 napísal:BA (a čiastočne KE) je znevýhodnená v tom, že na rozdiel od iných miest:
- má v správe cesty I.triedy na území mesta (inde spravuje SSC)
- má v správe cesty II. a III. triedy na území mesta (inde spravuje VUC)
- nedostáva výnos z cestnej dane (na rozdiel od VUC)
Nespoplatnenie D na území mesta chápem ako (slabú) kompenzáciu za vyššieuvedené znevýhodnenia.
To mi napis, ktore cesty D/RC/I.triedy spravuje mesto Kosice, ja som ziadne take nenasiel.
BA spravuje 62 km ciest I.triedy. Moze ich odovzdat statu, pri tych 3 300 km ciest I.triedy by to prilis rozpocet SSC nepocitil.
Cesty II. a III.triedy nech odovzda VUC. VUC BA sa stazuje, ze nemoze investovat do majetku mesta Bratislavy a mesto Bratislava nechce tieto cesty odovzdat VUC. VUC parlament odmietol poskytnut cast penazi z dani z mot.voz. mestu Bratislava.
Napísal som "čiastočne KE". Nemal som na mysli cesty I.triedy ani D/RC. KE spravuje cesty II. a II. triedy. Tu je to presne:
c) Členenie cestnej siete podľa vlastníctva a majetkovej správy: Cesty I. triedy sú až naďalej uvedené výnimky vo vlastníctve a správe štátu (výkonsprávy zabezpečuje SSC). Na území Bratislavy súvo vlastníctve a správe mesta. Cesty II. a III. triedy sú vo vlastníctve a správe samosprávnych krajov (VÚC), na územíBratislavy sú vo vlastníctve a v správe mesta, na území mesta Košice sú cesty II. a III. triedy vo vlastníctve a v správe mesta Košice.
Zdroj: http://www.ssc.sk/files/documents/rozvo ... _cesty.pdf
Aquila: súhlasím - pokiaľ mesto dostane pomernú časť peňazí na správu II. a III. triedy tak ako VUC, je to v poriadku. Rovnako by som bol za všetkými desiatimi, aby cesty I.triedy prešli do kompetencie SSC a cesty II. a III. triedy pod VUC. V koordinácii by som problém nevidel, aj v súčasnosti je podľa mňa problém skôr v neschopnosti Magistrátu BA.
Inak kupujem si každoročne diaľničnú nálepku, takže mňa osobne by sa spoplatnenie D na území BA nedotklo. Len sa mi to zdá nevhodné. Okrem spomenutých prípadov môžem uviesť Ďalší príklad: obchvat Paríža - tiež nie je spoplatnený. A nejde o žiaden prieťah mestom. Pritom na D vo FR je systém klasických mýtnic po úsekoch, s pomerne vysokými cenami. Ďalší príklad: D obchvat Zahrebu.
Ak to mám zovšeobecniť, som proti spoplatneniu D/RC na miestach, kde slúžia v značnej miere pre lokálnu dopravu na území mesta. Okrem BA sa to určite týka aj BB, iný diaľničný prieťah mestom ma na Slovensku nenapadá.
Ešte poznámka k adresnosti daní/poplatkov: daň z motorových vozidiel, ktorej prijemcom sú VUC, tiež nie je viazaná na použitie v infraštruktúre, hoci by sa to žiadalo. O spotrebnej dani škoda hovoriť.