Moderátor: Moderátori
Adoas napísal:B; napísal:Ak niekoho zaujima:
Dnes schvalili Statny rozpocet na rok 2006
Kapitola 053 uvadza vydavky na Cestnu infrastrukturu 14 438 558 000 SK,
z toho na D+R 9 218 448 000.
link :
http://www.nrsr.sk/appbin/Tmp/navrh%20v ... 20cast.pdf
strana 38
Program na rok 2007 uvadza pokles na 12.8 mld ??, v 2008 opat 14,1 mld
Ale predpoklad je PPP a 1. usek ma stavebne naklady na 22 mld. SKK. Bude sa to stavat 3-4 roky aj s tendrom ak pojde vsetko idealne a tak je to narast o 6 mld. SKK na 1 rok. Ale nemam cas citat este aj slovensky rozpocet - tym chcem povedat, ze mozno tam to PPP uz je zahrnute, ale pochybujem o tom.
aquila napísal:nie je 9 miliard nejako malo ? ci tam sa nepocita uz NDS a jej prijmy ?
Čumil napísal:aquila napísal:nie je 9 miliard nejako malo ? ci tam sa nepocita uz NDS a jej prijmy ?
To by som sa divil, ved ako som tu viackrat cital, NDS vznikla prave kvoli tomu, aby sa vydavky na dialnice nepocitali do rozpoctovych vydavkov.
Čumil napísal:aquila napísal:nie je 9 miliard nejako malo ? ci tam sa nepocita uz NDS a jej prijmy ?
To by som sa divil, ved ako som tu viackrat cital, NDS vznikla prave kvoli tomu, aby sa vydavky na dialnice nepocitali do rozpoctovych vydavkov.
Koksolam napísal:Neopakujes sa, nema kazdy moznost a ani sancu precitat minule prispevky, je ich tu cez 10 000, ja som skusal prejst par celych tem od zaciatku a skoro sa zomna stal slepec, tie bezsenne noci za monitorom stali zato.
Suhlas, nezamestnany nemozu stavat.
Co sa tykla vozoveho parku, pri vystavbe prelozky za Braniskom v smere Presov som svedkom zaujimaveho sposobu vymeny vozoveho parku... pretazene Tatry 815 boli naschval nicene a nahradzane velkokapacitnymi Komatsku, toto som si necucol z prsta, to povedal jeden stavbyveduci na tomto useku a my sme s padnutymi sankamy cumeli ako Tatrovky si to hasili po stavenisku, veru, pekny pohlad, Tatra vtedy ukazala, co sa z nej da vyzmykat
Koksolam napísal:Ono slo vtedy asi o to, ze boli davane dotacie na tie nove stroje a celkovo usek Branisko a spol bol nejako divne predrazeny, mozno na ukor vozoveho parku...v tuneli jazdila zo zapadnej strany stara tatra 148 s vodnym filtrom, bola tam aj znacka, ktore auta smu do tunela a ono tam vtedy mohla jedina starucka tatra 148, ale tunel stoji, budme radi aspon za jeden tubus
VM dokazal SR nastartovat dialnicnu vystavbu tak ze to kazdy stat V4 len pozeral a platilo sa nacas dost casto a okrem toho SR budovala vo velkom aj energeticky system
MK napísal:Adoas, vyznas v stavarine ale v ekonomii nie. Poriadne si to s tymi urokmi domotal.
Nizsie uvery a moznost pozicat si na dlhsie obdobie su znakmi kvality ekonomickeho prostredia. Vysoke uroky a kratke doby splatnosti su znakom choreho ekonomickeho proistredia s vysokym rizikom. Meciarovi nikto nechcel pozicat, a ak nahodou ano tak iba na kratko (lebo vedel ze jeho hospodarska politika je kratkozraka a odsudena na krach) a za vysoke uroky ktore kompenzovali vysoky risk tychto uverov.
devil napísal:VM dokazal SR nastartovat dialnicnu vystavbu tak ze to kazdy stat V4 len pozeral a platilo sa nacas dost casto a okrem toho SR budovala vo velkom aj energeticky system
podla mna to mohli urobit aj oni - ak by chceli. takto sa natiska otazka - ci ostatne krajiny V4 boli "hlupe" a len my sme boli "mudry"
Adoas napísal: VM si hlavne poziciaval na 1-2 roky s vysokymi urokmi a to je z hladiska vystavby dialnic prijatelne, a ma to rovnaky efekt ako dlhodoby uver s nizsimi urokmi - to ma nepresvedcis.
Adoas napísal:A ja si nemyslim ze mam nejaky extra vysoky prehlad o stavbarskom prostredi - mozno este tak EU, USA, Japonsko a UAE.
MK napísal:Adoas, vyznas v stavarine ale v ekonomii nie. Poriadne si to s tymi urokmi domotal.
Nizsie uvery a moznost pozicat si na dlhsie obdobie su znakmi kvality ekonomickeho prostredia. Vysoke uroky a kratke doby splatnosti su znakom choreho ekonomickeho proistredia s vysokym rizikom. Meciarovi nikto nechcel pozicat, a ak nahodou ano tak iba na kratko (lebo vedel ze jeho hospodarska politika je kratkozraka a odsudena na krach) a za vysoke uroky ktore kompenzovali vysoky risk tychto uverov.
Čumil napísal:Adoas napísal: VM si hlavne poziciaval na 1-2 roky s vysokymi urokmi a to je z hladiska vystavby dialnic prijatelne, a ma to rovnaky efekt ako dlhodoby uver s nizsimi urokmi - to ma nepresvedcis.
Dost odvazne tvrdenie, moze platit za predpokladu, ze o ten rok alebo dva sa podari ziskat uver s vyrazne lepsimi urokmi, co je nanajvys pochybne v pripade pokracovania vlady VM.
V kazdom pripade su to dnes uz len spekulacie.
Koksolam napísal:Dy, prosim, Argentinu tu neplist, keby sme boli na jej mieste, tak ok, ale...dufam, ze nema nehrozi Cross default
Dy napísal:Adoas napísal:A ja si nemyslim ze mam nejaky extra vysoky prehlad o stavbarskom prostredi - mozno este tak EU, USA, Japonsko a UAE.
No ďakujem pekne, to je to najdôležitejšie z celého sveta okrem ešte Kanady a Austrálie a niekoľko firiem z Afriky ale "gro" je práve v USA, EÚ, Japonsku a UAE ... to je na 100% viac ako 1/2 všetkých firiem z hľadiska peňazí a takisto je to na 100% viac ako 1/2 všetkého čo sa postaví z hľadiska peňazí. A to už nehovorím o tom, že aký je podiel daných firiem z týchto trhov na tých ostatných, kde vlastne nejaká Afrika je takmer úplne ovládaná práve tými svetovými firmami. Nakoniec aj taký Irak ... kto tam vládne? Bechtel, USA. Atď.
Čumil napísal:Adoas napísal: VM si hlavne poziciaval na 1-2 roky s vysokymi urokmi a to je z hladiska vystavby dialnic prijatelne, a ma to rovnaky efekt ako dlhodoby uver s nizsimi urokmi - to ma nepresvedcis.
Dost odvazne tvrdenie, moze platit za predpokladu, ze o ten rok alebo dva sa podari ziskat uver s vyrazne lepsimi urokmi, co je nanajvys pochybne v pripade pokracovania vlady VM.
V kazdom pripade su to dnes uz len spekulacie.
Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.