R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Lipníky - Ubľa

Moderátor: Moderátori

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod i15 » 17. Jan 2013 18:52

devil napísal:Kanky, keby si pozrel do googlemaps tak by si videl ze : rozdiel pri ceste MI-PO je neuveritelnych 4 km v prospech I/18. cize MI-KE-PO zmysel ma kym MI-PO-KE zmysel nema.


To je dalsi argument. Ist PO-MI cez KE je aj dnes celkom dobra alternativa, ale ist KE-HE cez PO sa neoplati nikdy.

Intrenzity za Presovom az po Lipniky su vysoke, lebo je to spojeny tah zapad-vychod a sever juh. Osobne by som nebol proti, keby sa tu R4 zacala stavat uz buduci rok a Figel sa takto snazil nastavit aj pripravu. Na I/50 mas len cistu dopravu zapad-vychod a intenzita dopravy je od 7000 do 15000 vozidiel denne. Na I/18 a I/74 od Lipnikov je od 6000 do 11000, takze globalne menej.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod Slavomir » 18. Jan 2013 00:12

Neviem ci sa tu na tomto fore uz nieco take spominalo. Z pocutia iste uz mnohi vedia ze existuje nejake Herlanske sedlo. Je na trase Vranov cez Bidovce do Kosic. Trasa je zhruba o 20 km kratsia ako akakolvek ina. Moj kacirsky sen je napojenie touto trasou cely region Vranova, Humenneho a dalsieho SV takto na Budimir a cez toto krizovanie hlavne na Kosice, R2 s moznostou na Zvolen ci do Madarska. Na strane ku Vranovu/ niekde pri Banskom/ nasmerovat vlastne pokracovanie R4 na Hanusovce a snad cez Stropkov na Polsko. Jedinou vacsiou terennou prekazkou je Herlansky kopec, kde by mal byt tunel, urcite nie dlhsi ako na Dargove. Ine tereny su tam velmi prijatelne. Zrejme by potom stacila D1 len po Bidovce a dalej do Michaloviec na UA kvalitna R-ka. Tiez by sa znizila teraz velka zatazenost na useku Po -Vranov. Cast R4 podla tejto varianty hned by bola sucastou tejto trasy.
Kazdy si tu moze svoje vidiny ci sny napisat, ale urcite je najdolezitejsie dokoncit " obchvat" Slovenska, cize D1 a R2, Mimoriadne potrebny kratky usek D1 Budimir - Bidovce a hned potom napojenia na Polsko/ Dukla a Bielsko- Biala. Na Zap. Slovensku urychlene zlikvidovat hanbu, tankodrom, na sirokej betonovej ceste z Velkeho Medera smerom na Gyor.
Slavomir
Slavomir
diskutujúci
 
Príspevky: 182
Založený: 18. Nov 2009 22:33
Bydlisko: Kosice

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod Sentilj » 18. Jan 2013 09:15

Slavomir trasu ktoru navrhujes som si presiel iba raz v lete min. roku, ale ani pri velkej davke fantazie si neviem v takom terenecestu v beznych parametroch D/RC, mozno klasicka I-tka. Masiv nad Banskym nevyzera len na jeden ks tunela 2-3km od oka by tam boli treba mozno dalsie dva 500m-1km tunely.
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 492
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod Kanky » 18. Jan 2013 12:15

DrX napísal:sam tvrdis, ze ked sa R2 postavi, tak ti, co sa teraz presunuli na D1, sa na nu zas vratia (a z vlekej casti sa uz aj vratili, ked sa otvorila R1, co v poslednych statistikach nebolo zahrnute). takze nema ziaden zmysel veci dalej deformovat, ked je jasne, ze je to len docasne.


to teda tvrdim, ale tvrdim aj to, ze na to, aby sa tam vratila velka cast, je potrebne aj to, aby sa z velkej casti vybudovala cca 200 km trasa ZV-KE..

ppp vynecham lebo 100-200km ppp by polozilo stat resp. zastavilo vystavbu...

otazka pre teba znie: za ako dlho sa podla teba postavi co i len 100 - 150 km usek na tejto trase (ZV-KE) (aby bola tato trasa plnohodnotne konkurencna pre D1), ak vieme, ze cca 50 km usek R1 Tekovske Nemce - Sasovske Podhradie sme budovali viac ako 10 rokov....cize, ako docasne to teda je??????
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod Kanky » 18. Jan 2013 13:54

devil napísal:z toho vyplyva ze "pupok vychodu" nebude PO len preto ze z neho vychadzaju vacsie intenzity. bude to mesto ktore ma najviac obyvatelov a/alebo ma najvacsiu ekonomicku silu. a to iste v pripade E50. ked mesta v regione na E50 ako poprad a spisska budu tak velke & vyspele hospodarske centra ze nebude treba dialnice na zapadne Sk a zapadnu europu tak kludne moze ist dialnica cez PO namiesto KE.


prepac, zabudol som tam napisat "dopravny" pupok vychodu...dopravna krizovatka
ale ok...ekonomicka sila mesta ovplyvnuje aj intenzity dopravy, ktore smeruju z/do toho mesta, cize ak ma taku velku ekonomicku silu, tak preco su tie intenzity mensie ako pri PO? azda Kosiciam stacia mensie alebo ak chces porovnatelne intenzity na to, aby mali taku velku ekonomicku silu?
alebo ten pocet obyvatelov az tak ovplyvnuje to ekonomicke dianie a su tak sebestacne? tak potom nepotrebuju ani dialnicu...:)
ak by boli KE hlavnym mestom republiky, vtedy by boli pupkom, ale nie su...

ale ok, tak este inac...
porovnajme si D/RC 1.PO-Hanusovce-VT-Strazske+privadzac MI vs. 2. KE-MI
dajme tomu, ze intenzity pri PO resp. KE su rovnake, cize to znamena, ze tak, ako potrebuje ist niekto z KE kraja do PO, tak isto to je, ako potrebuje ist niekto z PO kraja do KE...kazdy ma svoje krajske mesto, na ktore potrebuje byt napojeny primarne...

-pocet obyvatelov, pre napojenie okresov na svoje krajske mesta: pri 1. VT,SP,SK,ML,HE,SV (vynecham okres BJ - vyuzitie male, len usek Kapus.-PO)...po zaokruhleni 240 tis.
pri 2. TV,MI,SO..po zaokruhleni 240 tis.
-porovnatelne (ak by som ale pridal aj okres BJ, tak uz je to v prospech 1.)

-pocet obyvatelov, napojenych na existujucu D1 a teda aj alternativami ako su Donly alebo Certovica aj na BA a zapad: pri 1. prakticky vsetky okresy, ale ok, vynecham zasa BJ a vynecham aj cely okres TV...po zaokruhleni 370 tis.
pri 2. TV,MI,SO...240 tis.
-tu je to uz v prospech 1. (ak by som pridal okres BJ, este viac v prospech 1.)

-ak by sme uvazovali s existujucou D1 aj s existujucou R2 - pocet obyv. napoj. na BA a zapad: vysledok je ten isty, ako pri neexistujucej R2, kedze BJ,VT,SP,SK,ML,HE,SV (a teda viac obyv. ako TV,MI,SO) to budu mat stale blizsie do BA a teda aj na zapad po D1 (prip. s alternativami)
-zasa v prospech 1.

-v prospech 2. by bolo jedine to, ze by naozaj potrebovalo do KE za ich ekonomickou silou jazdit velke mnozstvo obyv. z okresov VT-juh,HE,SV a ze by toto mnozstvo bolo rapidne vyssie, ako mnozstvo obyv. z okresov MI,SO smerujucich do PO - ...ostatne okresy PO kraja to maju do KE blizsie cez PO a teda by vyuzili 1.
- aj o tomto velkom rozdiele vsak pochybujem....

:)

tie cisla som len tak z hlavy zaokruhlil, ak niekto chce a ma cas, kludne si tam dajte presne cisla, vysledok bude rovnaky...:)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod Kanky » 18. Jan 2013 14:07

i15 napísal: To je dalsi argument. Ist PO-MI cez KE je aj dnes celkom dobra alternativa, ale ist KE-HE cez PO sa neoplati nikdy.


aky je poctet obyv. jazdiacich z okresov SV, HE a juhu VT do KE ???
alebo este lepsie....aky je rozdiel poctu obyv., ktori jazdia z SV,HE a juhu VT do KE a poctu obyv., ktori jazdia z okresov MI,SO,TV do PO ???

lebo prave pre ten rozdiel by bola ta ktora D/RC
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod Tomas PO » 18. Jan 2013 16:00

ja chodim do MI stale cez KE, resp. cez Rozhanovce
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod i15 » 18. Jan 2013 23:01

Kanky napísal:
i15 napísal: To je dalsi argument. Ist PO-MI cez KE je aj dnes celkom dobra alternativa, ale ist KE-HE cez PO sa neoplati nikdy.


aky je poctet obyv. jazdiacich z okresov SV, HE a juhu VT do KE ???
alebo este lepsie....aky je rozdiel poctu obyv., ktori jazdia z SV,HE a juhu VT do KE a poctu obyv., ktori jazdia z okresov MI,SO,TV do PO ???

lebo prave pre ten rozdiel by bola ta ktora D/RC


to nie je bud-alebo, obe trasy maju svoj vyznam a su prirodzenym predlzenim juzneho a severneho tahu zapad-vychod. Ale kedze medzi PO a SV chyba medzinarodny aspekt a aj mesta su mensie, je tu planovana cesta nizsej kategorie
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod devil » 19. Jan 2013 11:15

azda Kosiciam stacia mensie alebo ak chces porovnatelne intenzity na to, aby mali taku velku ekonomicku silu?


overil som si to, su to porovnatelne cisla. nie su v tom zahrnute intenzity z okrajov miest odkial jazdi tiez vela ludi do centier. okrajove stvrte su tiez vacsie v KE cize je to viac aut. dalej je to aj MHD z okrajovych stvrti zcasti kolajova. dalej je to HD z kraja. autobusy a zeleznica. pri zeleznici je prevaha KE az drviva. do KE jazdia rychliky vrchom (kazde 2 hod), spodkom (kazde 4 hod), IC (4 pary na BA, 2 pary na BP). a tiez REx (byvale Zr) na trase HE-MI-TV-KE (kazde 2 hod). to je taziskova trasa zemplina. do PO jazdi polana (aj to cez KE) a sarisan cez vikend a to je tusim vsetko. takze o obrovskom rozdiele niet pochyb.

krajske mesta...to som davno napisal ale zopakujem to. dnesne kraje zaviedli za meciara. neberu do uvahy prirodzene ekonomicke vazby casto ani dopravne toky. ako regionalne centra su prilis velke a ako nadregionalne prilis male. krajske urady su uplne najzbytocnejsie urady ake existuju a VUC su mrtvy chrobaci bez penazi a odbornych kapacit. ale to nielen na vychode. na zapade je TT kraj ktory tazi z blizkosti BA a to este robi obrovska masa ludi z kraja robi v BA kraji.

a potom je samozrejme spomenuty medzinarodny vyznam. mat 2 E trasy par km od seba je tiez nezmysel.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod Kanky » 20. Jan 2013 01:37

i15 napísal:to nie je bud-alebo, obe trasy maju svoj vyznam a su prirodzenym predlzenim juzneho a severneho tahu zapad-vychod. Ale kedze medzi PO a SV chyba medzinarodny aspekt a aj mesta su mensie, je tu planovana cesta nizsej kategorie


som rad, ze sme sa k tomu dostali, ze maju svoj vyznam, aj ked neviem, ze tie mesta medzi PO a SV su mensie od ktorych...?

ja tu dialnicu odtial neberiem, ja sam ju tiez dost casto vyuzijem, ak sa jej dozijem...:) ja som len chcel naznacit, ze sa to da riesit aj inac, mam navrh aj pre spojenie KE-MI...dobre vieme, aka je I/50 od KE na vychod...zoberme si napr. usek KE - Secovce...na tomto useku by stacilo postavit kratucke obchvaty K.Olsian, Durdosika a K. Klecenova a o nieco dlhsie obchvaty Svinice a Dargova (vsetko 2+2) - vsetko dokopy max 5 km, vsetko ostatne sa da pouzit pre rozsirenie na 2+2...na Dargove by trebalo trosku vyrovnat 2 zakruty a nie je potrebny ani tunel...vsetko lacnejsie riesenie oproti dialnici...
to iste sa da spravit aj od Secoviec az po MI s rozsirenim na 2+2 ...jeden obchvat Secovce+Hriadky, 1 Horovce+Trhoviste, 1 Pozdisovce+Mocarany...toto nech je spolu s juznym privadzacom (alebo alternativa SZ privadzac)... dokopy 10 km....4 prudovka lacno vybavena, kpl mimo obci...dialnica by nebola potrebna...zvysnych viac ako 30 km medzi KE a Pozdisovcami je mimo obci a uz teraz je ako polprofil 4prudovky z toho odhadom 12-13 km je uz 2+1...

taketo nieco sa neda spravit na I/18 od PO/Lipnikov/Hanusoviec na vychod (velke obce, kratke vzdialenosti medzi nimi)... a teda, na to, aby sme tu cestu dostali uplne mimo obci, tak bude treba postavit skoro kpl paralelnu cestu a to bude prakticky polprofil RC...a to mohla byt prave ta D1, resp. pokracovanie D1 od PO na vychod, ktora by vo velkej miere odlahcila hore uvedenu 4prudovku KE-MI od tahu E50 smer POzapad, aj i....
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod i15 » 20. Jan 2013 01:46

Cesta po Dargov je pomerne kvalitna, ale intenzita pomalicky zacina prekracovat 15000 aut denne a to je hranica, kedy treba zacat vazne pripravovat dialnicu/RC. A od Dargova po UA je cista rovina, takze nie je velky rozdiel medzi prelozkou cesty 1.triedy a poloprofilom dialnice.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod Kanky » 20. Jan 2013 01:57

devil napísal:overil som si to, su to porovnatelne cisla. nie su v tom zahrnute intenzity z okrajov miest odkial jazdi tiez vela ludi do centier. okrajove stvrte su tiez vacsie v KE cize je to viac aut. dalej je to aj MHD z okrajovych stvrti zcasti kolajova. dalej je to HD z kraja. autobusy a zeleznica. pri zeleznici je prevaha KE az drviva. do KE jazdia rychliky vrchom (kazde 2 hod), spodkom (kazde 4 hod), IC (4 pary na BA, 2 pary na BP). a tiez REx (byvale Zr) na trase HE-MI-TV-KE (kazde 2 hod). to je taziskova trasa zemplina. do PO jazdi polana (aj to cez KE) a sarisan cez vikend a to je tusim vsetko. takze o obrovskom rozdiele niet pochyb.


to si napisal spravne, sucasne naplanovana D1 vsak obchadza KE (Budimir-Hrasovik-Bidovce) a teda, nijako nepomoze tym autam z okrajov miest, ani MHD...
a prave preto, ze ma PO blbe zel. napojenie na zapad - cez Kysak, aj preto su od PO na zapad take intenzity na ceste, aj preto je tam potrebna dialnica....
a prave preto, ze ma PO blbe zel. napojenie na vychod, aj preto pomoze doprave od PO na vychod dialnica/RC, proste cesta...
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod Kanky » 20. Jan 2013 02:11

i15 napísal:Cesta po Dargov je pomerne kvalitna, ale intenzita pomalicky zacina prekracovat 15000 aut denne a to je hranica, kedy treba zacat vazne pripravovat dialnicu/RC. A od Dargova po UA je cista rovina, takze nie je velky rozdiel medzi prelozkou cesty 1.triedy a poloprofilom dialnice.


4prudova cesta medzi PO a Kapusanmi uz zrejme prekrocila 30.000, na tom sa urcite zhodneme a este bude musiet zvladnut roky aj viac...I/18 MT - ZA je uz niekde okolo 30 tis. a tvoj zemljak z KE (odbornik) drx tam navrhuje rozsirenie na 2+2, s tym by urcite suhlasil aj devil, ak nie, tak sorry devil...:)

kvalitne spojenie Strazske-VT-PO odcerpa nieco aj z tych 15tis. medzi KE a Dargovom
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod Kanky » 20. Jan 2013 02:35

i15 napísal:od Dargova po UA je cista rovina, takze nie je velky rozdiel medzi prelozkou cesty 1.triedy a poloprofilom dialnice.


chces radsej polprofil dialnice ako 4pruhovu cestu I.tr.?
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod Kanky » 20. Jan 2013 03:01

devil napísal:a potom je samozrejme spomenuty medzinarodny vyznam. mat 2 E trasy par km od seba je tiez nezmysel.


tie E trasy by sa od seba oddelili v MI tak isto, ako sa teraz oddeluju v KE...
pokial bude Slovensko-Ukrajinska hranica tak "otvorena" ako je, tak tie E trasy (50,58) po KE budu mat dovtedy skoro uplne len narodny charakter...
Ukrajina ma dialnicne spojenie na zapad cez Madarsko...
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod devil » 20. Jan 2013 09:26

tie E trasy by sa od seba oddelili v MI tak isto, ako sa teraz oddeluju v KE...


v KE ? ktore myslis ?

to si napisal spravne, sucasne naplanovana D1 vsak obchadza KE (Budimir-Hrasovik-Bidovce) a teda, nijako nepomoze tym autam z okrajov miest, ani MHD...


to nie je jej uloha. ani som to nikde takto nepisal. na to ma sluzit KORID. pisal som len tolko ze do centra jazdia nielen z okolitych okresov ale aj vlastnych okrajovych stvrti. ale vsetky tie busy, R, IC, REx su stale ohromny rozdiel, tak sa pytam ci si myslis ze ak bude hlavny tah v-z cez PO tak zrazu vsetci zacnu robit v PO? PO moze mat aj kvalitne zeleznicne prepojenie ale ty si mylis princinu a nasledok. do KE bude cestovat aj tak viac ludi lebo su omnoho vacsie a maju vacsiu ekonomicku silu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod i15 » 20. Jan 2013 10:14

Kanky napísal:4prudova cesta medzi PO a Kapusanmi uz zrejme prekrocila 30.000, na tom sa urcite zhodneme a este bude musiet zvladnut roky aj viac...I/18 MT - ZA je uz niekde okolo 30 tis. a tvoj zemljak z KE (odbornik) drx tam navrhuje rozsirenie na 2+2, s tym by urcite suhlasil aj devil, ak nie, tak sorry devil...:)


tie navrhy boli kvoli cene D1 pri ZA, tu su tie ceny trochu ine

Kanky napísal:
i15 napísal:od Dargova po UA je cista rovina, takze nie je velky rozdiel medzi prelozkou cesty 1.triedy a poloprofilom dialnice.


chces radsej polprofil dialnice ako 4pruhovu cestu I.tr.?


Radsej poloprofil dialnice :) Skoda ze nie je prirpaveny na vystavbu, tych 60km poloprofilu od Dargova po UA by sa dalo postavit za cenu, ktoru ponukaju za 12km Svrcinovec Skalite :!: Usek Budimir-Bidovce nema cenu riesit, bezi posledna faza pripravy D1 a lacne dobudovanie obchvatov K.Olsian a Durdosika by uz velmi nepomohlo, lebo kym by sa to pripravilo a postavilo, premavka sa bude blizit 20000 v. denne a to uz bude vela, lebo su tu dlhe useky s plnou ciarou. Medzi Bidovcami a Dargovom by sice pomohli obchvaty Svinice a Klecenova, ale s HP Dargov sa neda urobit nic, stale tam zostane viac cez 180 stupnova zakruta so 40-tkou a vela plnej ciary.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod Kanky » 20. Jan 2013 14:07

devil, v KE sa oddeluju od seba E50 a E58, ktore su od Hranice po KE v trase I/50...je podla teba nezmysel, keby sa takto oddelili v MI?

bavime sa o D1, ci by nemohla pokracovat v trase I/18 od PO na vychod...cize je debata o jej ulohach, ktore by plnila tu, ci tu...

toto mas vsetko pravdu, ze ak spocitas vsetko, tak do KE bude stale cestovat viac ludi ci tovarov, ale PO bude hlavnou cestnou krizovatkou...
aj v BB konci/zacina viac ludi, tovarov ako v ZV ci ZH, ale cestnymi krizovatkami su prave ZV a ZH, preto sa tam buduju RC, odhladnuc aj od E koridorov lebo aj tu splnaju tie RC v drvivej vacsine dopravu na narodnej urovni...:)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod Kanky » 20. Jan 2013 14:33

i15, na tu D1 pri ZA mame cenu 340 mil. pri 30.000 intenzitach...bude podla teba priblizne rovnako dlhy usek Bidovce-Dargov, kde su intenzity polovicne, cena 170 mil.? alebo kolko to bude?
ja mam radsej 4prudovu cestu I.tr. ako polprofily :)
Svrcinovec - Skalite je velke varovanie, to urcite, len skoda, ze peniaze odtial sa nedaju presunut na konretne miesto...:(
ved koniec koncov, na useku Budimir - Bidovce presne uvidime podla intenzit, ze aky vyznam bude mat D1 KE-MI...
praveze aj po dostavani useku Budimir - Bidovce bude mat vyznam riesit aj nadalej ako usek I/50 Bidovce-K.Olsany, tak aj usek K.Olsany-KE lebo prave na tych usekoch ostanu skoro vsetci od SV,hejuhu VT,SO,MI,TV smerujuci do mesta KE...
na HP Dargov staci pridat jeden pruh a mas ho 2+2 a kludne aj so zvodidlami v strede...
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod i15 » 20. Jan 2013 21:07

To je super 2+2 cesta, kde je 40tka. A kolko bude stat usek Lipniky-Hanusovce v parametroch D, kde je o tretinu nizsia premavka ako na Dargove? O kolko drahsia bude D v udoli Tople v porovnani s dialnicou cez vychodoslovensku nizinu?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod devil » 21. Jan 2013 10:54

devil, v KE sa oddeluju od seba E50 a E58, ktore su od Hranice po KE v trase I/50...je podla teba nezmysel, keby sa takto oddelili v MI?


no je. lebo by isli vedla seba. v KE sa uz musia oddelit lebo dalej by sa neviem kde oddelili. na druhej strane sa necudujem ze aj tam niekoho napadlo mat pri sebe dve D/RC ked sa naplanovali aj inde. siet E ciest tu uz bola a uplne stacilo zadefinovat ze D/RC len v ich trasach. dokonca aj R7 je len z malej casti E cesta, R8, R9 vobec, D3 a R3 scasti. to co je mimo E by som rusil bez mihnutia oka.

npr. aj E65 a E75 idu kusok v jednej trase lebo to by jedna z nich musela minut BA.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod Andrej » 21. Jan 2013 12:32

Kompletna preozka I/18 a I/74 v useku Lipniky-Ubla sa inac pripravuje v kategorii C11,5/100, 120 s vyhladovym rozsirenim na R 22,5.
http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... ozka-cesty

Cize namiesto stvorpruhovej komunikacie hoc aj na nizsiu rychlost opät planujeme len megalomansku cestu I. triedy, kde bude nadalej problemom predbiehat a ktovie, aka bude jej ekonomicka navratnost...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod Kanky » 21. Jan 2013 19:42

i15 napísal:To je super 2+2 cesta, kde je 40tka. A kolko bude stat usek Lipniky-Hanusovce v parametroch D, kde je o tretinu nizsia premavka ako na Dargove? O kolko drahsia bude D v udoli Tople v porovnani s dialnicou cez vychodoslovensku nizinu?


D1 KE-MI + R4 PO - Lipniky + prelozka cesty I.tr. Lipniky - Strazske bude O DOST drahsia ako by bola D/RC PO-VT-Strazske + cesta I.tr. 2+2 KE-MI
usek N. Hrabovec - Hlinne v udoli Tople poskytuje porovnatelne podmienky ako usek Dargov - MI
na useku Lipniky - Hanusovce je zasa o 15% vyssia intenzita nakladnej dopravy ako na Dargove
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod Kanky » 21. Jan 2013 20:26

devil napísal: siet E ciest tu uz bola a uplne stacilo zadefinovat ze D/RC len v ich trasach. dokonca aj R7 je len z malej casti E cesta, R8, R9 vobec, D3 a R3 scasti. to co je mimo E by som rusil bez mihnutia oka.


uvazujes medzinarodne a na Slovensku mame medzinarodnych tahov az az, cize siet D/RC v E koridoroch by Slovensku urcite stacila, to vsak neznamena, ze to musi byt vyhodou pre Slovakov, ani to nevylucuje alternativy, s dobou sa moze menit aj vyznam ciest...cize s tym rusenim by som to neprehanal
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Odoslaťod i15 » 21. Jan 2013 20:30

navrhujes cestu vyssej kategorie tam, kde je nizsia premavka a chyba medzinarodny tranzit... koncim diskusiu.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R9

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.