R9 Prešov - Ubla, ze by ďalsia "nová" RC na východ

Lipníky - Ubľa

Moderátor: Moderátori

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Andrej » 12. Jan 2013 22:56

Zatial vsak tito "pani zo Ziliny" rozbehli 5 stavieb na vychode a len jednu v ZA kraji. Detto priprava - rozbehli sa DSP pre obchvaty PO, Budimir-Bidovce ci dokonca geologicky prieskum pre tunel Soroska. A R4 sa predsa bude preprojektovavat na ziadost EU. Ci? :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Kanky » 13. Jan 2013 08:57

Andrej napísal: Takze neda sa povedat, ze by sa vobec nebudovali, len to tempo by sa malo podstatne zvysit - prave na ukor ekonomicky neopodstatnenych RC (R7, R8, R9).


ci je nejaka R7, R8, R9 v sucasnosti ekonomicky opodstatnena sa bavit neda lebo na to opodstatnenie nie su aktualne cisla (aj ked si dovolim tvrdit, ze su useky v tych trasach, kde by ta opodstatnenost bola)... a nech sa ta cesta kludne nazyva aj XY 7,8,9, nemusi sa volat R, len nech sa nieco robi lebo to tempo je naozaj slabucke
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Andrej » 13. Jan 2013 09:30

Opodstatnenost na trasach R7, R8, R9 je pre prelozky ciest I. triedy, pokial to je nevyhnutne, tak aj 2+2 pruhy, ale naco RC? Vsetky tieto RC su politicke vymysly nepodlozene odbornymi argumentmi.

R7 ma vyznam po Samorin, pripadne po DS, dalej je potrebne postavit cestu I. triedy DS-NZ a prelozky I/75 po LC. R8 a R9 je potrebne riesit prelozkou - v mnohych usekoch to je omnoho lacnejsie, komfort oproti RC iba o malo nizsi a hlavne podstatne skor realizovatelnejsie.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod i15 » 13. Jan 2013 10:17

Andrej napísal: A R4 sa predsa bude preprojektovavat na ziadost EU. Ci? :-)


preco to beries ako hotovu vec?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Andrej » 13. Jan 2013 11:21

Par prispevkov dozadu :-)
umk napísal:Súťaže vraj boli zrušené z dôvodu, že treba naprojektovať štúdiu realizovateľnosti, ktorú požaduje odnedávna EU.
...
Mimochodom štúdia realizovateľnosti / fysibility study je niečo podobné ako technická štúdia s variantmi trasy.

Tiez starsi johhanov prispevok, ktoremu opät nikto neveril ;-)
johhan napísal:...pri financovaní TEN-T koridorov je to povinnosť a v OPD 2014-2020 to bude povidnnosť pre všetky projekty - teda aj R2 a ostatných ... takže od 2014 sa bude robiť feasibility study pre všetky projekty ohľadom dopravy v celej EU
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod i15 » 13. Jan 2013 12:38

z toho nevyplyva, ze studia realizovatelnosti je preprojektovanie, to by sla do kosa pomerne rozsiahla priprava na usekoch D1 a D3, ktore sa planuju financovat z fondov 2014+
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Andrej » 13. Jan 2013 13:30

Ja tomu rozumiem tak, ze nove useky musia mat istu navratnost (IRR), pripadne sa musia zmestit do isteho rozpoctu - ako je uz znamych 25 mil. €/km pre useky s tunelmi resp. 10 mil. € bez tunelov. Toto D1 splna, (mimo Turany-Hubova) navyse na väcsine D1 su radovo ine intenzity.

Na D3 islo do kosa vyse 20 km projektov a nedivil by som sa, keby sa k nim pridal aj usek Svrcinovec-Skalite.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod i15 » 13. Jan 2013 14:23

R4 podla EIA splna podmienku do 10mil € aj s tunelmi :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod devil » 13. Jan 2013 14:27

Zatial vsak tito "pani zo Ziliny" rozbehli 5 stavieb na vychode a len jednu v ZA kraji.


Na D3 islo do kosa vyse 20 km projektov a nedivil by som sa, keby sa k nim pridal aj usek Svrcinovec-Skalite.


tak asi preto lebo tie rozbehnute stavby na vychode nemaju take problemy s cenou ci navratnostou ako vacsina projektov v ZA kraji.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Andrej » 13. Jan 2013 15:20

Asi preto, ze sa tendrovali skor a nebola o nich taka bitka medzi stavebnymi firmami ;-)

A Visnove ci Hubova-Ivachnova urcite nemaju problem s navratnostou pri vysutazenych cenach, inak by EU neschvalila ich fazovanie. Problem ma kartelova cena na D3 Svrcinovec-Skalite a predpokladam, ze nizka navratnost bude aj na D3 Strazov-Brodno.
R4 podla EIA splna podmienku do 10mil € aj s tunelmi :)

SO obchvat PO to nesplna a ostatne useky by som si pri plnom profile nebol taky isty. Len prvy usek R4 Kapusany-Hanusovce ma 21 mostov (z nich mnohe vcelku velke) a 0,5 km tunel. Podobne ako usek Levoca-Jablonov. Svidnik-Lomne 27 mostov, Lomne-Hanusovce 0,8 km tunel a 19 mostov. Cena v EIA je za plny profil?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Kanky » 13. Jan 2013 18:44

Andrej napísal:Opodstatnenost na trasach R7, R8, R9 je pre prelozky ciest I. triedy, pokial to je nevyhnutne, tak aj 2+2 pruhy, ale naco RC? Vsetky tieto RC su politicke vymysly nepodlozene odbornymi argumentmi.

R7 ma vyznam po Samorin, pripadne po DS, dalej je potrebne postavit cestu I. triedy DS-NZ a prelozky I/75 po LC. R8 a R9 je potrebne riesit prelozkou - v mnohych usekoch to je omnoho lacnejsie, komfort oproti RC iba o malo nizsi a hlavne podstatne skor realizovatelnejsie.


ale tak to potom mozes skrtnut drvivu vacsinu R2 a vsetky R3 a vyssie - pretoze na ich trasach su nizsie intenzity ako medzi PO a VT (I/18) az VT - HE (I/18+II/558)...
a nebudovat komfort len tam, kde je E koridor...

podla mna sa malo zrusit pokracovanie D1 od KE smerom na MI...D1 mala pokracovat od PO smerom na vychod v koridore I/18 (je to prakticky dalej stredom republiky - od juhu aj severu cca rovnaky pocet km)...pri Hanusovciach sa mala napajat R4 smer PL....D1 mala pokracovat popri VT az po Strazske, kde mohla kludne koncit a kde by sa rozdelila na 2 cca 15km privadzace k HE a MI - dvom najvacsim okresnym mestam od PO resp. od KE na vychod...
tym by sa vyriesilo napojenie aj H. aj D. Zemplina na D1, odlahcilo by sa spojenie MI - KE, odlahcilo by sa spojenie KE - Zapad, odlahcila by sa dialnica PO - KE, naopak D1 od Strazskeho do PO by bola paradne vytazena...I/50 medzi MI a KE by s malymi vylepseniami mohla ostat a vtedy by sa dalo zabudnut aj na RX

Dialn. PO-KE by bola napr. D5 a koridor E50 by sa presunul na D1 MI-Strazske-PO

Slovensko ma teren aky ma, preto aj D1 - nasa kostra, vedie prakticky nedaleko zapadnej a severnej hranice, preto je tu potreba dalsich ciest vyssieho radu... od SN smerom na vychod by sa ale D1 dala kludne tahat pekne stredom..ako je to od SN do PO...a je to prakticky riesenie pre cestovanie na zapad aj pre KE aj pre SB napr....:)

tolko moj nesplneny sen..mozem snivat dalej, ale bez naroku... hihi :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod JaNY » 13. Jan 2013 20:26

Snivas celkom zaujimavo a prakticky. Mne sa ten tvoj "project" celkom pozdava. Ale co us.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod i15 » 13. Jan 2013 20:50

Kanky tym navrhom si poslal do **** cely okres Trebisov a napojenie vychodu KSK na centum kraja :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Andrej » 13. Jan 2013 21:37

Kanky napísal:ale tak to potom mozes skrtnut drvivu vacsinu R2 a vsetky R3 a vyssie - pretoze na ich trasach su nizsie intenzity ako medzi PO a VT (I/18) az VT - HE (I/18+II/558)...
a nebudovat komfort len tam, kde je E koridor...

D a RC by sa mali budovat prave tam, kde je E koridor, obzvlast ked ide o TEN-T (D1, D3, R3, R4). Su to dialkove trasy, cize vyssi komfort a europske parametre su opodstatnene, obzvlast ked nam ich EU preplati. Trasy mimo koridorov, kde su vysoke intenzity, sa daju poriesit aj kvalitnymi cestami I. triedy - ako napr. BB-Podbrezova, ked je potrebne, tak aj 2+2 pruhy. A rovnako by sa mala riesit aj I/18 od Lipnikov po HE/MI. Viem, ze to je momentalne nepredstavitelne, kedze vystavba ciest I. triedy uz roky stoji, ale nic nedosiahneme tym, ze v tejto trase naplanujeme RC.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Kanky » 15. Jan 2013 18:07

i15 napísal:Kanky tym navrhom si poslal do cely okres Trebisov a napojenie vychodu KSK na centum kraja :)


ved som pisal, ze by sa mala upravit aj I/50 :)
je to to iste, ako posielame v sucasnosti do cely okres VT a napojenie vychodu PSK na centrum kraja...
ide o to, ze D1 zo zapadu do PO je uz prakticky hotova, mesto PO je prakticky stredom vychodneho Slovenska a uz postavena D1 medzi PO a KE nijako neposuva celu trasu na vychod, naopak koridor I/18 je prirodzenym pokracovanim D1...
ten navrh riesi napojenie celeho vychodu vych. Slovenska na E50, kedze R2, ktora by riesila spolu s D1 (KE-MI) rychl. napojenie aj SV Slovenska na zapad sa odsuva na nedohladno...
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Kanky » 15. Jan 2013 18:11

Andrej napísal:D a RC by sa mali budovat prave tam, kde je E koridor


cize, keby bola E50 od PO na vychod v trase I/18, tak by tam uz D/RC opodstatnena bola...
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod i15 » 15. Jan 2013 19:32

prirodzene pokracovanie tahu na vychod sa pripravuje - R4 po Hanusovce. Mozes byt spokojny, priprava je trochu dalej, ako priprava D1 KE-MI a to aj napriek vyssej intenzite dopravy na I/50 a medzinarodnym tahom, ktore po nej vedu
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Andrej » 15. Jan 2013 19:44

Kanky, ano, keby bol V. europsky koridor v trase I/18 a dalej na MI, tak logicky by tam mala pokracovat D/RC.

Mne vsak pride logickejsie sucasne trasovanie - na UA napojime nielen KE ako nase druhe najväcsie mesto, ale aj juzne Slovensko cez R2. UA moze byt v buducnosti pre nas este velmi atraktivnym trhom orientovanym na priemysel = vysoke intenzity a nakladna doprava. Trasa KE-MI-UA je logicky koridor pre D/RC, len mozno treba este nejaky ten rok pockat, kym sa to ukaze ako spravne rozhodnutie.

Opakujem, ze na I/18 sa prihovaram za hoc aj luxusnejsiu cestu I. triedy v celom useku od Lipnikov po MI/HE, len prosim nie dalsiu RC, lebo sa jej nedockate ani dalsich 20 rokov.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod i15 » 15. Jan 2013 19:57

este doplnim, do zasobnika na eurofondy 2014 su navrhovane aj stavby I/18 Nižný Hrabovec - Petrovce n/Laborcom, preložka a I/74 Brekov - Humenné preložka, co je vlastne skompletizovanie preloziek VT-Strazske-Humenne-Michalovce (VT-Nizny Hrabovec a Petrovce-Michalovce je velmi kvalitna cesta prvej triedy) a tieto stavby maju pokrocile stadium pripravy. Takze zostava nastatrovat len prelozku Hanusovce-VT a vobec netreba menit trasovanie D1
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Kanky » 16. Jan 2013 13:31

i15 napísal:prirodzene pokracovanie tahu na vychod sa pripravuje - R4 po Hanusovce. Mozes byt spokojny, priprava je trochu dalej, ako priprava D1 KE-MI a to aj napriek vyssej intenzite dopravy na I/50 a medzinarodnym tahom, ktore po nej vedu


ja byvam spokojny, az ked sa komunikacia uvedie do prevadzky, kedze potrebujem po tych cestach jazdit a nie vediet, ze je priprava dalej, a ze sa moze podla toho, ako sa kto vyspi, zastavit, zrusit...
podla poslednych cisel su o nieco vyssie intenzity na I/50, preco...2 medzin. tahy medzi MI-KE oproti 0 MI-Lipniky
lepsie parametre I/50 oproti I/18
najkratsie napojenie na dialnicnu siet smerom na zapad - ale len pre juznu cast Zemplina
trasa I/18 napaja na dialnicnu siet smerom na zapad aj juzny aj severny Zemplin
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Kanky » 16. Jan 2013 13:45

Andrej napísal:Kanky, ano, keby bol V. europsky koridor v trase I/18 a dalej na MI, tak logicky by tam mala pokracovat D/RC.

Mne vsak pride logickejsie sucasne trasovanie - na UA napojime nielen KE ako nase druhe najväcsie mesto, ale aj juzne Slovensko cez R2. UA moze byt v buducnosti pre nas este velmi atraktivnym trhom orientovanym na priemysel = vysoke intenzity a nakladna doprava. Trasa KE-MI-UA je logicky koridor pre D/RC, len mozno treba este nejaky ten rok pockat, kym sa to ukaze ako spravne rozhodnutie.

Opakujem, ze na I/18 sa prihovaram za hoc aj luxusnejsiu cestu I. triedy v celom useku od Lipnikov po MI/HE, len prosim nie dalsiu RC, lebo sa jej nedockate ani dalsich 20 rokov.


ano, ale povedzme si uprimne, R2 nebude hotova mozno najblizsich 15-20 rokov, kedze sme sa rozhodli pre D1 ako kostru dialn. siete a ako spojnicu vychodu so zapadom, tak prave trasa I/18 napaja v sucasnosti cely krajny vychod na D1 pri PO...a kedze zacina, resp. konci v MI, tak spojenie s UA to nijako neovplyvnuje...
ano, je jasne, ze KE-MI-UA je koridor a ze koniec koncov planovanu dialnicu uz odtial nik nepremiestni a ja budem len rad, ak to bude spravne rozhodnutie, a ze na zaklade toho bude tlak na vybudovanie R2...:)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Kanky » 16. Jan 2013 13:59

i15 napísal:este doplnim, do zasobnika na eurofondy 2014 su navrhovane aj stavby I/18 Nižný Hrabovec - Petrovce n/Laborcom, preložka a I/74 Brekov - Humenné preložka, co je vlastne skompletizovanie preloziek VT-Strazske-Humenne-Michalovce (VT-Nizny Hrabovec a Petrovce-Michalovce je velmi kvalitna cesta prvej triedy) a tieto stavby maju pokrocile stadium pripravy. Takze zostava nastatrovat len prelozku Hanusovce-VT a vobec netreba menit trasovanie D1


prelozka I/74 je v nedohladne..spor Jasenova a HE...
tou kvalitnou cestou urcite myslis sirkove usporiadanie a pod...ale aj to by sa dalo kvalitou osekat na kvalitne useky..lebo napr. v N. Hrabovci je cesta sirocizna, ale rozbita a na tej trase VT-MI najdes aj mnoho neprijemnych zakrut a nespevnenych krajnic...
a ano prelozka riesi napojenie, len sa stale odsuva ako R9, kvoli tomu, ze je podla niekoho paralelna s D1 MI-KE, co je ale blbost...:)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Andrej » 16. Jan 2013 14:16

Kanky napísal:ano, ale povedzme si uprimne, R2 nebude hotova mozno najblizsich 15-20 rokov, kedze sme sa rozhodli pre D1 ako kostru dialn. siete a ako spojnicu vychodu so zapadom, tak prave trasa I/18 napaja v sucasnosti cely krajny vychod na D1 pri PO...a kedze zacina, resp. konci v MI, tak spojenie s UA to nijako neovplyvnuje...
ano, je jasne, ze KE-MI-UA je koridor a ze koniec koncov planovanu dialnicu uz odtial nik nepremiestni a ja budem len rad, ak to bude spravne rozhodnutie, a ze na zaklade toho bude tlak na vybudovanie R2...:)

R2 sice bude hotova mozno o 15-20 rokov, ale slusna cesta aspon po Tornalu moze byt uz po dobudovani Sorosky okolo r. 2020. Odklon D1 by spojenie s UA velmi ovplyvnil - a to prave obidenim KE.

Z pohladu vodica mozno pripravu stavieb nevnimas, ale stavby, ktore uviedol i15 maju sancu byt dokoncene o viac ako 10 rokov skor, ako pripadna R9 - ktora by inac dopadla tak, ako skoncila R8 - po necelych 10 rokoch ju mozno aj zrusia a opät sa vratia k priprave prelozky cesty I. triedy :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Kanky » 16. Jan 2013 18:14

Andrej napísal:R2 sice bude hotova mozno o 15-20 rokov, ale slusna cesta aspon po Tornalu moze byt uz po dobudovani Sorosky okolo r. 2020. Odklon D1 by spojenie s UA velmi ovplyvnil - a to prave obidenim KE.


MI-KE bude treba riesit, ci uz dialnicou alebo prelozkou, to som uviedol...
Ak by to ovplyvnenie spojenia odklonenim od KE malo byt az take velke, ze by to uskodilo Slovensku, ak by bolo dialnicne napojenie z UA najprv na PO, tak potom sa vzdavam dialnice MI-Strazske-VT-PO :) a stacila by tam takato prelozka: https://maps.google.sk/maps?q=Novy+Jici ... .58,,0,0.3
na druhej strane neviem, ci by nebolo lepsie radsej urobit dve kvalitne spojenia aj od Uble, aj od V. Nemeckeho, hoci by aj neboli dialnicne, ako urobit jedno dialnicne...

Andrej napísal:Z pohladu vodica mozno pripravu stavieb nevnimas, ale stavby, ktore uviedol i15 maju sancu byt dokoncene o viac ako 10 rokov skor, ako pripadna R9 - ktora by inac dopadla tak, ako skoncila R8 - po necelych 10 rokoch ju mozno aj zrusia a opät sa vratia k priprave prelozky cesty I. triedy :-)


ak to beries dopredu tak, ze sa urcite nieco zrusi a bude treba znovu zacat pripravu, tak z toho pohladu je R9 nezmysel, treba to brat ale naopak a dufat, ze plany robia a budu robit odbornici, nie politici :)

ine krajiny vedia postavit D/RC aj mimo E koridorov, aby vedeli napojit regiony na dialn. siet, my naplanujeme a postavime RC pre E koridor, kde su 5-6 tis. intenzity a pre 10tis. intenzity prelozku...
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Andrej » 16. Jan 2013 18:54

Tak este inak - zmenou trasy by si obisiel vyse 1/4 mil. obyv a tak ci tak by tam bola casom potrebna D/RC. Obchvat Noveho Jicina je zase velmi pekny priklad, ako sa daju riesit prelozky ciest I. triedy s vyssou intenzitou - ale pre napojenie regionov, nie pre dialkovu a hlavne nakladnu dopravu.

Ono ani pripadna zmena trasovania D1 by situaciu este dlho nezmenila - od technickej studie po hotovu dialnicu je minimalne 10 rokov. Pri ceste I. triedy je priprava aj vystavba predsa len o nieco rychlejsia, a hlavne v tomto pripade aj priechodnejsia.

R7, R8, R9 - vsetko su to zbytocne pomniky politikov. Pohlo sa nieco z nich okrem par usekov R7 pred BA, kde bola uz roky planovana stvorpruhova komunikacia? Keby u nas plany riadili odbornici, tieto RC by nikdy nevznikli, mozno okrem par usekov R7. SR ma prilis nizku hustotu obyv. a zaroven rozlohu na to, aby mala RC len pre vlastnu potrebu, este aj predlzenie R1 pri BA bude sluzit predovsetkym juznemu tahu.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R9

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.

cron