Moderátor: Moderátori
Andrej napísal: Takze neda sa povedat, ze by sa vobec nebudovali, len to tempo by sa malo podstatne zvysit - prave na ukor ekonomicky neopodstatnenych RC (R7, R8, R9).
Andrej napísal: A R4 sa predsa bude preprojektovavat na ziadost EU. Ci?
umk napísal:Súťaže vraj boli zrušené z dôvodu, že treba naprojektovať štúdiu realizovateľnosti, ktorú požaduje odnedávna EU.
...
Mimochodom štúdia realizovateľnosti / fysibility study je niečo podobné ako technická štúdia s variantmi trasy.
johhan napísal:...pri financovaní TEN-T koridorov je to povinnosť a v OPD 2014-2020 to bude povidnnosť pre všetky projekty - teda aj R2 a ostatných ... takže od 2014 sa bude robiť feasibility study pre všetky projekty ohľadom dopravy v celej EU
Zatial vsak tito "pani zo Ziliny" rozbehli 5 stavieb na vychode a len jednu v ZA kraji.
Na D3 islo do kosa vyse 20 km projektov a nedivil by som sa, keby sa k nim pridal aj usek Svrcinovec-Skalite.
R4 podla EIA splna podmienku do 10mil € aj s tunelmi
Andrej napísal:Opodstatnenost na trasach R7, R8, R9 je pre prelozky ciest I. triedy, pokial to je nevyhnutne, tak aj 2+2 pruhy, ale naco RC? Vsetky tieto RC su politicke vymysly nepodlozene odbornymi argumentmi.
R7 ma vyznam po Samorin, pripadne po DS, dalej je potrebne postavit cestu I. triedy DS-NZ a prelozky I/75 po LC. R8 a R9 je potrebne riesit prelozkou - v mnohych usekoch to je omnoho lacnejsie, komfort oproti RC iba o malo nizsi a hlavne podstatne skor realizovatelnejsie.
Kanky napísal:ale tak to potom mozes skrtnut drvivu vacsinu R2 a vsetky R3 a vyssie - pretoze na ich trasach su nizsie intenzity ako medzi PO a VT (I/18) az VT - HE (I/18+II/558)...
a nebudovat komfort len tam, kde je E koridor...
i15 napísal:Kanky tym navrhom si poslal do cely okres Trebisov a napojenie vychodu KSK na centum kraja
Andrej napísal:D a RC by sa mali budovat prave tam, kde je E koridor
i15 napísal:prirodzene pokracovanie tahu na vychod sa pripravuje - R4 po Hanusovce. Mozes byt spokojny, priprava je trochu dalej, ako priprava D1 KE-MI a to aj napriek vyssej intenzite dopravy na I/50 a medzinarodnym tahom, ktore po nej vedu
Andrej napísal:Kanky, ano, keby bol V. europsky koridor v trase I/18 a dalej na MI, tak logicky by tam mala pokracovat D/RC.
Mne vsak pride logickejsie sucasne trasovanie - na UA napojime nielen KE ako nase druhe najväcsie mesto, ale aj juzne Slovensko cez R2. UA moze byt v buducnosti pre nas este velmi atraktivnym trhom orientovanym na priemysel = vysoke intenzity a nakladna doprava. Trasa KE-MI-UA je logicky koridor pre D/RC, len mozno treba este nejaky ten rok pockat, kym sa to ukaze ako spravne rozhodnutie.
Opakujem, ze na I/18 sa prihovaram za hoc aj luxusnejsiu cestu I. triedy v celom useku od Lipnikov po MI/HE, len prosim nie dalsiu RC, lebo sa jej nedockate ani dalsich 20 rokov.
i15 napísal:este doplnim, do zasobnika na eurofondy 2014 su navrhovane aj stavby I/18 Nižný Hrabovec - Petrovce n/Laborcom, preložka a I/74 Brekov - Humenné preložka, co je vlastne skompletizovanie preloziek VT-Strazske-Humenne-Michalovce (VT-Nizny Hrabovec a Petrovce-Michalovce je velmi kvalitna cesta prvej triedy) a tieto stavby maju pokrocile stadium pripravy. Takze zostava nastatrovat len prelozku Hanusovce-VT a vobec netreba menit trasovanie D1
Kanky napísal:ano, ale povedzme si uprimne, R2 nebude hotova mozno najblizsich 15-20 rokov, kedze sme sa rozhodli pre D1 ako kostru dialn. siete a ako spojnicu vychodu so zapadom, tak prave trasa I/18 napaja v sucasnosti cely krajny vychod na D1 pri PO...a kedze zacina, resp. konci v MI, tak spojenie s UA to nijako neovplyvnuje...
ano, je jasne, ze KE-MI-UA je koridor a ze koniec koncov planovanu dialnicu uz odtial nik nepremiestni a ja budem len rad, ak to bude spravne rozhodnutie, a ze na zaklade toho bude tlak na vybudovanie R2...
Andrej napísal:R2 sice bude hotova mozno o 15-20 rokov, ale slusna cesta aspon po Tornalu moze byt uz po dobudovani Sorosky okolo r. 2020. Odklon D1 by spojenie s UA velmi ovplyvnil - a to prave obidenim KE.
Andrej napísal:Z pohladu vodica mozno pripravu stavieb nevnimas, ale stavby, ktore uviedol i15 maju sancu byt dokoncene o viac ako 10 rokov skor, ako pripadna R9 - ktora by inac dopadla tak, ako skoncila R8 - po necelych 10 rokoch ju mozno aj zrusia a opät sa vratia k priprave prelozky cesty I. triedy
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.