D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Štátna hranica AT/SR, Bratislava (Jarovce) – križovatka s D2 – Ivanka pri Dunaji - sever – Devínska Nová Ves, štátna hranica SR/AT

Moderátor: Moderátori

D4 Bratislava Jarovce – Ivanka sever

Odoslaťod Andrej » 07. Sep 2011 09:06

Tento usek by sa mal spomedzi D4 stavat ako prvy, napriek tomu este nema vlastnu temu.

Z programu vystavby D a RC 2011-2014:

D4 Bratislava Jarovce – Ivanka pri Dunaji
Najdôležitejšia 23-kilometrová časť plánovaného diaľničného obchvatu hlavného mesta SR má odkloniť tranzitnú dopravu z dnešného prieťahu Bratislavy na jej východný a južný okraj. Čiastočne odbremení exponované úseky D1 od vstupu do Bratislavy v smere z Trnavy až po Petržalku, vrátane Prístavného mosta, ktorý je najviac zaťaženou cestnou komunikáciu na Slovensku. Denne ho využije v priemere vyše 100-tisíc vozidiel, z toho 14-tisíc nákladných.
V roku 2011 sa plánuje ukončiť proces EIA na tento úsek D4, ktorý smeruje k vydaniu záverečného stanoviska. Realizácia a financovanie tohto projektu sa plánuje formou verejno-súkromného partnerstva. Koncesionár by mal prevziať projekt už v nižšom štádiu prípravy, aby mal možnosť optimalizovať dizajn a ponúknuť štátu vybudovanie, prevádzkovanie a financovanie diaľnice s požadovanými parametrami za čo najlepších finančných podmienok pre štát. Medzinárodný tender na výber koncesionára sa začne v roku 2013, začatie výstavby je možné najskôr v roku 2014.



Udaje zo stranky NDS (terminy vystavby treba brat s rezervou, aj ked su mozno realnejsie, ako pocita MDVRR):

Dĺžka: 22168 m
Lokalizácia stavby: Bratislava, Bratislava,
Predpokladaný začiatok výstavby: 05/ 2015
Predpokladané ukončenie výstavby: 10/ 2018
TŠ: 06/2005, štúdia realizovateľnosti 09/2009
EIA: , zámer EIA zaslaný na MŽP v 02/2008,správa EIA dodaná 04/2010, doplnenie Správy EIA o tunelový variant D

Aktuálny stav stavby: v príprave

Charakteristika úseku

Územie, ktorým prechádza diaľnica D4 je na hranici katastrálneho územia Bratislavy, v trase nultého okruhu mesta Bratislavy. Je v tesnej blízkosti letiska Milana Rastislava Štefánika – stret so vzletovými a pristávacími kuželmi letiska. V južnej časti prechádza chránenými územiami lužných lesov. Trasa riešená pri prechode cez rieku Dunaj v 3 základných variantoch.


Tunely:

0 ks,
Trasa je vedená v záreze cca 7 m pod úrovňou terénu, nezakrytá – dohoda s letiskom, že v rámci výstavby plánovanej VPD sa dobuduje prekrytie diaľnice formou tunela „Zálesie“ v dĺžke 1330 m.

Mosty:

31 ks - celková dĺžka 7 848 m (var.“E“) z toho:
na diaľnici 20, dĺžka 6139 m
nad diaľnicou 11, dĺžka 830 m,
na cestách mimo diaľnice 879 m /2x tesniaca vaňa (10+600m), most nad Šúrskym kanálom, dĺ. 30,4 m, 2x rampa pre chodcov 378 m (252+126), 2x rampa pre cyklistov 284 m (192+92)/
z toho dominantný most cez Dunaj v celkovej dĺžke 2 364 m
a to : km 2,6 -3,4 nad hrádzou a Jarov. ramenom (dĺ. 1050 m), od km 3,4 – 4,2 nad veslárskou dráhou a Dunajom (dĺ. 849 m) a od 4,2 – 4,9 nad ramenami Dunaja, hrádzou a kanálom (dĺ. 465 m)

Križovatky:

Počet križovatiek: 7ks

Mimoúrovňové
Jarovce, Rusovce, Ketelec, Rovinka, Most pri Bratislave, (Zálesie – rezerva, ak sa preukáže jej opodstatnenosť), Ivanka západ, Ivanka sever

Odpočívadla:

1 veľké Rovinka - obojstranné

Ostatné

Životné prostredie:
Životné prostredie: trasa prechádza aj chráneným územím Dunajské luhy, čiastočne sústavou Natura 2000. Opatrenia:
-vegetačné úpravy zeleň bude mať protieróznu a stabilizačnú funkciu a vysadená zeleň v blízkosti zástavby zmierni negatívne účinky od dopravy - zachytávanie exhalátov, prachu, tlmenie hluku, začlenenie diaľnice do krajiny
-diaľničná kanalizácia s odlučovačmi ropných látok.
-9250 m PHS

Vyvolané investície:
Preložky meliorácií, kanalizácie, vodovodov, plynovodov, silno a slaboprúdových vední, úpravy komunikácií.

Správy

.Príprav v štádiu procesu EIA. Dňa 12.1.2011 sa na MŽP SR konalo prerokovanie návrhu záverečného stanoviska za účasti MDVRR SR, BROZ-u, Magistrátu na ktorom boli prijaté závery, že bude doplnená Správa EIA o posúdenie tunelového vatiantu vedenia diaľnice D4 pod riekou Dunaj. Doplnená Správa EIA bola dňa 15.4.2011 zaslaná na MŽP SR. Dňa 9.5.2011 sa uskutočnilo verejn é prerokovanie tunelového variantu a v súčasnosti sa dopracováva Posudok EIA s termínom dodania 30.5.2011 a následne bude vydané záverečné stanovisko.

http://www.ndsas.sk/dialnice/12328s?ids ... 1&prm2=173
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

Odoslaťod eucitizen » 22. Feb 2012 21:13

Na tender D4 Bratislava Jarovce - Rača, DÚR, DSZ bola podana namietka. UVO to zamietnul pretoze navrhovatel nesplnil lehotu 10 dni aby dorucil vsetky podklady:

http://www.uvo.gov.sk/download/2012/nam ... ON_421.pdf
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

Odoslaťod Andrej » 22. Feb 2012 22:32

Aj medzi projektantskymi firmami je obrovsky boj, zmluvne ceny su percentualne este podstatne nizsie oproti PHZ ako pri stavbach dialnic. Hold, ku koncu Vazneho ery sa dokopy nic nerozbehlo a kym sa rozhybal Figel, aj na projektantov prisla kriza. A v tomto pripade ide o velmi lukrativny usek, ktory sa bude pravdepodobne stavat cez sukromny kapital.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

Odoslaťod eucitizen » 23. Feb 2012 00:28

Mna skor udivuje ten fakt ze vel namietok su odmietnute pre niektore hlupe chyby, ako keby jediny ciel bol len to aby sa zdrzial tender.
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

Odoslaťod Koro » 23. Feb 2012 10:51

Rovnako ako je veľa námietok, pre hlúpe chyby vôbec podaných. Pravda bude niekde uprostred...
Obrázok používateľa
Koro
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 291
Obrázky: 50
Založený: 19. Sep 2008 22:07

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

Odoslaťod aquila » 06. Jún 2012 08:23

viewtopic.php?f=35&t=17124

takze ak vsetko pojde hladko zaciatok vystavby 2016 ... len je zaujimava zmena retoriky, za figela to bolo AZ 2014 a teraz je to UZ 2016 ;)

cize relane bude D4 mozno tiez okolo roku 2020

plus nechapem nadpisu ze dalsi obchvat, ked bratislava este ziadny obchvat nema, lebo aj D1 aj D2 idu cez mesto ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

Odoslaťod Andrej » 06. Jún 2012 08:28

Zial, stale nie je vyhodnoteny ani tender na DUR a proti studii EIA na Ivanka-Z.Bystrica (cize aj dôlezity usek Ivanka-Raca) sa odvolali mimovladne organizacie. Takze minimalne rocny posun je uz isty.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

Odoslaťod aquila » 06. Jún 2012 08:41

osobne by mi to nevadli, tak sa usek ivanka - raca bude stavat neskorsie .. nic katastrofalne by sa nezmenilo a mozno by aj vajnorom a ciernej vode doslo, ze radsej mat obchvat ako trvat na nezmyselnej MUK ..

2016 je este 5 rokov, cize casu este dost a realne aj tak nepredpokladam ze to tak rychlo zacne
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

Odoslaťod Andrej » 06. Jún 2012 09:04

Na dnesnej absolutne nevyhovujucej ceste Raca-Vajnory su intenzity cez 25 000 a kazde rano 20-40 minutove zapchy, takze aj tento usek D4 by sa urcite zaplnil.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

Odoslaťod aquila » 06. Jún 2012 09:33

vsak ja ani netvrdim, ze nezaplni, ale ta MUK cierna voda/vajnory tam nema co hladat ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

Odoslaťod Andrej » 06. Jún 2012 09:43

Viac by ma zaujimalo, ako bude vyzerat MUK Raca
gallery/image_page.php?album_id=64&image_id=10824 variant 7c
gallery/image_page.php?album_id=64&image_id=10823 variant 7a,7b
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

Odoslaťod aquila » 06. Jún 2012 10:13

tipujem, ze 7c, kedze bude lacnejsi, a ak si dobre spominam celkovo bol vybrany variant 7c
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

Odoslaťod devil » 06. Jún 2012 14:22

Na dnesnej absolutne nevyhovujucej ceste Raca-Vajnory su intenzity cez 25 000 a kazde rano 20-40 minutove zapchy, takze aj tento usek D4 by sa urcite zaplnil.


iste akurat auta smeruju na D1. takze D4 len posunie kolonu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

Odoslaťod Andrej » 06. Jún 2012 14:30

Mnohe smeruju do Petrzalky (dalej po D4), dalsie na Senecku, okrem toho pribudne dalsi kapacitny vstup do mesta - R7, v lepsom pripade aj so skapacitnenim Pristavneho mostu. Navyse D4 odkloni z D1 v BA najmä tranzit, cim aj ranne spicky na samotnej D1 budu miernejsie.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

Odoslaťod devil » 06. Jún 2012 14:45

no podla mna raca ma chodit elektrickou az do centra a nasledne do petrzalky. R1 jednoducho nemoze ustit na nejakej ceste II. triedy s tym ze vodici maju chodit cez D4/R7 a neviem cez co vsetko lebo je to 2x dlhsie a mnohi to nebudu akceptovat. to je presne to iste ako ked R7 mala koncit pri biskupiciach a malo sa chodit tiez po D4.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

Odoslaťod Andrej » 06. Jún 2012 15:16

Aj vsetky logisticke centra v Raci, CEPIT, PK a okolie (50 tis.obyv.) maju chodit elektrickou (ktorej jazda mimochodom trva 32 minut po Safko)? Filialku, ktora by dostala ludi do centra ci Petrzalky omnoho rychlejsie, ako akakolvek dialnica, tiez nechceme. Mam pocit, ze na tomto fore ide o zlepsovanie infrastruktury len vtedy, ked to mne osobne vyhovuje...

R1 by mala koncit na D4 s moznostou dostat sa do celeho mesta, R7 by v pripade variantu C koncila na 2 pruhovej I/63. Ak je to mozne, R1 by sa mala potiahnut az po Galvaniho/letisko, aspon ako privadzac.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

Odoslaťod aquila » 06. Jún 2012 15:22

v raci toho az tak vela nie je, CEPIT je len trik na vynatie pozemkov z pozemkoveho fondu a nic z toho nie je, PK a okolie sa budu musiet naucit na vlak

ale ako som spominal v inej teme, obrovsky kamen urazu je zufalo pomala elektricka, ktora na racianskej radiale miestam ichodi 5kmh!!!

a riesenie osobne nevidim v stavani dalsich ciest.

je nelogicke dat 100 milionov na co i len zlepseni starej seneckej a nedame nic do zlepsovani MHD..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

Odoslaťod Andrej » 06. Jún 2012 15:32

Mnoho ludi z PK a okolia by rado chodilo vlakom, keby ich vlak doviezol do centra. Filialku vsak nechceme...

Ze ta strasi 10 km tunel Karpaty sa necudujem, ale ze si aj proti hlupym 4 km dialnice po rovine, na ktorej isto budu vyse 20 tisicove intenzity, vazne nechapem.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

Odoslaťod devil » 06. Jún 2012 15:37

vlakom mozes ist aj teraz len keby z hlavnej chodili elektricky. lebo co je vlastne centrum ? okolie trnavskeho myta ?

nie, "my" chceme zlepsovat infrastrukturu len ako vedlajsi ucinok minania miliard. iste ze najlepsie by bolo mat po mesto dialnice a 4pruhovky z kazdeho smeru a dalej pokracovat metrom, ale to je sen z kt. by mala BA zobudit, cim skor tym lepsie.

R7 sa pokial viem tiez mala riesit -spanosonosne- s D4. v kazdom prip. ist od mosta pri BA popod slovnaft na bajkalsku je blizsie naokolo, to proste nema logiku. a cez vrakunu su len 2 pruhy a 4 su az hlboko v meste....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

Odoslaťod pohodak » 06. Jún 2012 16:01

devil v PK je taky miniproblem s cestovanim vlakom - vacsina obyvatelov to ma k stanici viac ako 15 minut pesi...z hlavnej aj ked chodili elektricky stalo to za 2 veci, a ci chces ci nechces tak trnavske myto je naozaj blizsie do centra ako hlavna stanica...

a moc nechapem co je nelogicke na R7 poza slovnaft a napojeni na bajkalsku vs. ukoncenie na ceste 1+1 v podunajskych biskupiciach
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

Odoslaťod aquila » 06. Jún 2012 16:25

andrej tie 4 km ma nedesia, som za ne ale bez MUK vajnory s dvomi kruhacmi .. vsak to je nezmysel napajat sa na cestu nizsej kategorie .. a podla definicie dialnice by sa to ani nemalo diat ..

ad vlak v PK resp hlavna, ano suhlasim MHD je dost na nic a v bratislave clovek ozaj bohuzial nic ine nezostava ako ist autom, ale len rozsirovat komunikacie nie je riesenie ..

v BA chyba celkovy dopravny koncept a generel .. cize o tom to je .. je nezmysel vyhodit 300 mio euro na zimny stadion a mat rozpadnute elektrickove trate
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

Odoslaťod Andrej » 06. Jún 2012 17:41

ok, suhlas. Osobne som nazoru, ze vsetky MUK s cestami nizsich kategorii ako cesty I. triedy by mali byt financovane VUC resp. mestami.

pohodak, stanica v PK by sa mala riesit vybudovanim P&R, aj ked opät je to postavene na hlavu, kedze podla projektu sa nebude dat dostat z parkoviska do predajne listkov...

devil, vsetky obchvaty su potom naokolo, preco teda nejazdis namiesto R1 cez Nitru? Chod sa pozriet napr. do Prahy ci Viedne, ako mimoriadne pomohli obchvaty R0 a S1 - mimoriadne urychlili tranzit a vnutromestskym tahom sa vyrazne ulavilo. A to su pritom stavby so spolu viac ako 4 km tunelov.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

Odoslaťod devil » 07. Jún 2012 07:27

hehe, gratulujem k vlastnemu golu. ked idem BA-NR tak zidem z R1 pri lehote a nie na levickej, ked budem chciet ist do BA po R1 tak tiez nepojdem cez bajkalsku.

z hlavnej aj ked chodili elektricky stalo to za 2 veci, a ci chces ci nechces tak trnavske myto je naozaj blizsie do centra ako hlavna stanica...


to co bolo zle bola "rychlost" elektriciek. najskor treba konecne postavit novu hlavnu stanicu aj s obnovou elektricky a nie stavat 2 hlavne stanice pri sebe.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

Odoslaťod pohodak » 07. Jún 2012 07:34

nie to nebolo len rychlostou (hoci ta je naozaj problem celej BA, spolu s prilis hustymi zastavkami), ale rozostupmi spojov
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

Odoslaťod Andrej » 07. Jún 2012 07:39

devil napísal:hehe, gratulujem k vlastnemu golu. ked idem BA-NR tak zidem z R1 pri lehote a nie na levickej, ked budem chciet ist do BA po R1 tak tiez nepojdem cez bajkalsku.

Pytal som sa na to, ci ked ides z BA do BB (po R1), preco nejdes krizom cez NR, ked po R1 je to dlhsie? ;-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Ďalšia

Naspäť na D4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.