od DrX » 27. Júl 2011 15:18
S tou R7 VK-LC to nie je celkom pravda, minimálne čo sa obchvatu Lučenca týka. Tu je info priamo od toho najkompetentnejšieho (staré asi mesiac). Takže ten Qwertov návrh dáva zmysel, a na ministerstve sa na to myslí...
"Na stavbu Cesta I/75 Lučenec – preložka bola v roku 2000 vypracovaná dokumentácia
pre územné rozhodnutia a dokumentácia stavebného zámeru. Mesto Lučenec vydalo dňa
22.07.2004 rozhodnutie o umiestení stavby Cesta I/75 Lučenec preložka – I. etapa, ktoré
nadobudlo právoplatnosť dňa 02.09.2004. Na žiadosť Slovenskej správy ciest Investičná
výstavba a správa ciest Banská Bystrica bola Mestom Lučenec dňa 02.09.2009 predĺžená
platnosť územného rozhodnutia do 02.09.2011. Jedná sa o vybudovanie novej cesty I/75
v úseku od križovatky s existujúcou cestou I/75 – Haličská cesta, pri sídlisku Rúbanisko
vrátane križovatky s ul. Podjavorinskej, križovatky s cestou III/50855 – Zvolenská cesta,
s cieľom odľahčovania dopravy cez obec Vidiná a vybudovaním napojenia na cestu I/
50, vrátane mimoúrovňovej križovatky cesty I/75 a I/50 na konci úpravy. Celková dĺžka
preložky, ktorá bola navrhnutá v kategórii 11,5/80 je 8,0565 km. Dňa 4.4.2011 sa konalo na
Ministerstve výstavby a regionálneho rozvoja v rámci výkonu štátnej expertízy prerokovanie
dokumentácie stavebného zámeru stavby Cesta I/75 Lučenec preložka – I. etapa, kde bola
vznesená požiadavka o preverenie možnosti rozšírenia preložky cesty I/75 na kategóriu
R22,5/80 (100) z dôvodu, že navrhovaná preložka cesty I/75 by mala byť výhľadovo súčasťou
pripravovanej rýchlostnej cesty R7 Bratislava – Dunajská Streda – Nové Zámky – Veľký
Krtíš – Lučenec."
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (
aktualizácia maj 2023)