Moderátor: Moderátori
magnus napísal: NDS to asi nebude, ale napriklad ZSR v useku ZA - RK by mohla mat taku viziu (skoda, ze vsetci okolo toho mlcia, tak sa clovek nedozvie, co sa pecie).
random napísal:Ceasar ... to ZSR malo byt akoze zjednodusene ...
random napísal:no hej .. konkretizuj ... to sa lahko povie ... ale toto su iba nejake dohady ... mozno keby sa viac spolocnosti dalo dohromady v nejakom konzorciu tak by si ten TBM mohli zadovazit ... alebo spolocnost ktora ma najvacsie predpoklady ze bude realizovat tie stavby ... ale to vsetko je iba v rovine spekulacii medzi nami a byt tebou sa nad tym absolutne nezamyslam ... mas asi viac inych dolezitejsich problemov ako sa znervoznovat na takychto blbostiach a spekulaciach
... uzavreme to radsej?> ... ked dakto kupi TBM tak to bude mat asi svoju podstatu ak ee ... tak tiez to bude mat svoju podstatu ... dolezita skutocnost ale je... vediet kde sa bude dat viuzit tato technologia a kde nie ... na slovensku toho razit asi nebudeme TBM (asi ani m. karpaty .. ktomu mozno viac magnus:) ... mame vynikajuce skusenosti s NRTM (viac ako 100rocne) tak preco aj ... rychlost razenia je v pripade rozvolnenych a zavodnenych hornin vyhodnejsia pre NRTM ... a na slovensku budu tuneli prevzne v takychto horninach
johhan napísal:Kúpa TBM stroja na Slovensku sú vyhodené peniaze, až na pár vecí je pre Slovensko nepoužiteľný.
Adaios napísal:A este priamo k teme.
Korbelka - tunelovy variant by mal byt postaveny podla mna. Ale zase mne osobne to moze byt jedno. Len pri tunelovom variante su vopred zname priblizne problemy a mnohym sa da na 100% vyhnut. Aj ked bude cena vacsia, tak je tu navratnost pri udrzbe oproti inemu variantu v horizonte po 10 rokoch na 99,99%. Povrchovy variant predpoklada nizsiu cenu (a nebudem sa teraz s nikym hadat - ja cerpam info z viacerych materialov a su aj take ze cena bude vacsia, ale zalezi od roznych faktorov), ale da sa pri nom predpokladat vacsie problemy a teda cena bude nizsia len pri idealnych podmienkach na rozdiel od tuneloveho variantu. V pripade ze budu vaznejsie problemy hlavne so stabilitiou uzemia tak cena bude priblizne rovnaka a uz od 1. roka bude tento variant stracat na udrzbe atd. Nehovoriac o tom, ze tunel je ohladuplnejsi k ochrane ZP ak prostrediu ako takemu a da sa ist cez neho kedykolvek - kamiony maju problem ist po estakadach ak je silny vietor - to je typicky problem napriklad v HR.
Takze tolko ja po dlhsej analyze problemu.
Jaroslav Štemberk napísal:Byl by skutečně tunel provozně levnější?
Sice odpadají náklady na zimní údržbu, ale naproti tomu se v něm musí neustále udržovat v chodu ventilace, osvětlení a bezpečnostní systém, což jsou nemalé výdaje, hlavně za el. energii, které nejsou u povrchové varianty.
Adaios napísal:Jaroslav Štemberk napísal:Byl by skutečně tunel provozně levnější?
Sice odpadají náklady na zimní údržbu, ale naproti tomu se v něm musí neustále udržovat v chodu ventilace, osvětlení a bezpečnostní systém, což jsou nemalé výdaje, hlavně za el. energii, které nejsou u povrchové varianty.
Ano - prevadzka by bola uspornejsia + tunel moze ist bez obmedzenia v akomkolvek pocasi vzdy na 1 ruru ale estakada nie. A nie je to len zimne obdobie ale aj letne obdobie - rozne naterove prace atd. - ohladom roznych technologickych zalezitosti tak ja som na forume uz viackrat vysvetloval ze tam je dlhodoba zaruka a potom vyhodne servisne podmienky z dovodov "aby bola pouzita znovu ta ista technologia v inom tunely" a to je len zisk na prevadzke. Potom tu mame aj fakt ze prejazd cez tunel je drahsi prave pre vyhody s pocasim atd. takze v priemere sa rozdiely v stavebnych nakladoch medzi estakadovym a tunelovym riesenim v dlzke 3-8 km (najcastejsi problem ci stavat tunel alebo estakady) za 10 rokov "stratia" a tunel je v zisku v pripade stredne narocnych stavebnych podmienok. Ale staci si precitat viac prispevkov v sekcia Tunely - ja som tu uz vsetko pisal.
Jaroslav Štemberk napísal:Ono záleží na konkrétních podmínkách. Lenny kdesi zmiňoval, že podle studie k eventualitě tunelu Kubačka na české D8 by tam byl tunel provozně podstatně dražší než estakáda. U Korbelky to může být naopak, protože klimatické podmínky jsou tam horší a estakáda by oproti tunelu byla podstatně delší.
10. Provozní náklady tunelu Kubačka lze odvodit již z provozovaných děl a bude činit cca 26,4 mil Kč/rok. Nepřetržitá spotřeba elektrické energie bude činit cca 4,5-5MW. Pro porovnání – 1 blok Ledvické uhelné elektrárny má výkon 110 MW
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.