Moderátor: Moderátori
Caesar,
ja sa v tomto nehadam, mas pravdu vo vsetkom, co pises.
Ja som svojim prispevkom chcel povedat len to, ze ak cena za dobru a kvalitnu geologicku studiu vyjde percentualne dost vysoko oproti celkovej cene stavby, tak bude niekedy mozno vyhodnejsie ist do rizika, ze sa pri problemoch stavba predrazi.
... Skusi niekto odhadnut napr. usek s Korbelkou?
random napísal:najlepsie sa hadze spina a blato na geologov ... a la su drahy ... hej ale kto to nikdy nezazil co je to byt geologom a kartografom tak nedokaze ich zasluhy vhodne posudit ... ak sa vykona povrchna (rozumej nedostatocna) studia ... nie su na vyne geologovia ale zadavatel ... geolog musi ist do terenu a chce ci nechce musi prejist cely priestor buducej stavby a tu prichadza to prave - ak ale nema dost $$$ na zaplatenie dostatocneho poctu vrtov tak moze si to ist rovno hodit ... napriklad pre tunel nestaci urobit jeden vrt kazdych 100m ... samozrejme ze najlepsie je razit prieskumnu stolu ale to je vela penazi a hlavne vela casu ... takze tak ...
Ad o urazení: je mi to luto ospravedlnujem sa - ale prosím ťe nikdy ma už neobviňuj zo zavádzania - to je pre mňa ako červené súkno pre býka.
A kedze si pravnik , tak by si mal vediet, ze asi najviac zleho v pripade vystavby infrastruktury sa deje vinou nedostatocnej legislativy.
Co sa tyka zverejnovania "tych zlych a zle robiacich geologov" - vies si predstavit, ze by na Slovensku spravil niekto nejaky takyto hramatanec? Ja nie, pretoze Slovensko je male, kazdy kazdeho pozna a kazdy je naviazany alebo prepojeny na nejake velmi vplyvne spicky v politike.
Ostatne, sam vidis, ako sa vyhravaju konkurzy na dialnice - jedinym kriteriom je cena.
Chcel som len naznacit, ze niekedy je naozaj problemom popoluskovske postavenie geologa na stavbe. casto je prizvany az vtedy, ked sa akutne nieco zosype alebo podobne. A vtedy uz je dost neskoro.
Dialnice su drahe vsade na svete, nikde to nie je lacny spas. To ze by mohli byt lacnejsie je realny fakt. Nemyslim si vsak, ze je vhodnym smerom skrtanie objektov.
Skor si myslim, ze zlacneniu by pomohlo vycistenie obchodnych vztahov (od prvych studii az po finalnu realizoaciu) a seriozna diskusia o dajme tomu trasovani, o rizikach, ktore sa mozu na tom ktorom variante vyskytnut, o dopravnych, ekologickych ci ekonomickych aspektoch.
Myslim, ze by sme sa mali vratit k tej Korbelke.
aquila napísal:okey, tak je to fajn, ze sme sa vody ukludnili ale spat k teme
magnus, ty si taky najviac povolany asi v tomto, je realisticke korbelku tunelovat TBM ? aj s visnovim ? a ci by napr johhan nenapisal, ci by sa neoplatilo uz kupit TBM stroj kedze uz by sa razili dva velke tunely ..
aquila napísal:
magnus, ty si taky najviac povolany asi v tomto, je realisticke korbelku tunelovat TBM ? aj s visnovim ? a ci by napr johhan nenapisal, ci by sa neoplatilo uz kupit TBM stroj kedze uz by sa razili dva velke tunely ..
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.