ŽSR, modernizácia železničnej trate Trnava- Nové Mesto n/V

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

ŽSR, modernizácia železničnej trate Trnava- Nové Mesto n/V

Odoslaťod Hosť » 30. Jún 2005 15:12

Prosím moderátorov o presun príspevkov týkajúcich sa tejto časti trate z časti Modernizácia úseku Bratislava-Trnava. Ďakujem.
Hosť
 

Odoslaťod Majkl » 30. Jún 2005 15:15

Ospravedlňujem sa, zabudol som sa prihlásiť. Je to tou únavou s toľkého množstva príspevkov.

Majkl
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 754
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 08:20

Odoslaťod Majkl » 30. Jún 2005 15:26

Modernizácia žel. trate Trnava – Nové Mesto nad Váhom
v žkm 47,550 – 100,500 pre trať. rýchlosť do 160 km/hod.


Investor: Železnice Slovenskej republiky, Bratislava
Stupeň spracovania PD: projektová dokumentácia pre realizáciu stavby
a výber zhotoviteľa stavby
Investičné náklady: 7.960 mil. Sk

Charakteristika:
Jedným zo strategických cieľov SR v procese európskej integrácie je napojenie na európsku dopravnú sieť. Požiadavka modernizácie vybraných železničných tratí vychádza z koncepcie európskych dopravných koridorov definovaných na II. Paneurópskej konferencii ministrov dopravy v roku 1994.

Stavba „ŽSR, Modernizácia železničnej trate Trnava - Nové Mesto nad Váhom, žkm 47,550 – 100,500 pre traťovú rýchlosť do 160 km/h.“ je súčasťou koridoru č. V - vetva A2.

Hlavným účelom stavby je modernizácia technickej infraštruktúry železničnej trate pre dosiahnutie požadovaných európskych parametrov podľa medzinárodných dohôd AGT a AGTC so zameraním na:

Zvýšenie traťovej rýchlosti do 160 km/h.
Priechodnosť vozidiel pre kinematický obrys vozidla UIC C a priechodný prierez UIC GC.
Únosnosť železničného zvršku a zodpovedajúca únosnosť železničného podvalového podložia.
Priechodnosť železničných mostných stavieb.
Prestavbu železničných staníc pre dosiahnutie užitočných dĺžok hlavných a predchádzajúcich koľají.
Peronizáciu s – mimoúrovňovým prístupom cestujúcich.
Prispôsobenie verejných priestorov prijímacej budovy zvýšenému štandartu služieb, informačných systémov.
Vylúčenie všetkých úrovňových priecestí – krížení s cestnými komunikáciami.
Komplexnú prestavbu trakčných vedení pre prevádzkovú rýchlosť 160 km/h + 30%.
Rekonštrukciu dotknutých silnoprúdových rozvodov a elektrického osvetlenia.
Vybudovanie elektrického ohrevu výhybiek a systému predhrievania vlakových súprav.
Riadenie technologických procesov napájania pevných trakčných zariadení a vybraných elektrických odberov miestnymi riadiacimi systémami ako aj diaľkovo riadenými systémami z dispečerských centier – Bratislava, Žilina.
Nové staničné zabezpečovacie zariadenie 3.
Nové traťové zabezpečovacie zariadenie, vlakový zabezpečovač.
Novú telekomunikačnú techniku – nové telekomunikačné vedenia.
Modernizácia 2. úseku na koridore č. V, Trnava – Nové Mesto nad Váhom - prezentácie:

1. etapa Trnava – Piešťany

http://www.reming.sk/referencie/0106/10 ... rezent.pdf

2. etapa Piešťany – Nové Mesto nad Váhom

http://www.reming.sk/referencie/0106/10 ... rezent.pdf
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 754
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 08:20

Odoslaťod Alexander Velky » 30. Jún 2005 18:09

Inak tieto modernizácie sú dosť drahé. Ale Majkl, ďakujem za info v tejto oblasti, ja v rámci železníc mám ešte veľké rezervy. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Adaios » 05. Nov 2005 17:57

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1836

Je to zaujimave, ze by nikto nemal zaujem o tento usek?

Tak asi to bude musiet opravit sam stat - ale ako, ze? :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod tob.tob » 06. Nov 2005 14:50

Adoas napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1836

Je to zaujimave, ze by nikto nemal zaujem o tento usek?

Tak asi to bude musiet opravit sam stat - ale ako, ze? :wink:


Problem je skorej v tom že nevedia spraviť riadnu súťaž ktorá spľňa podmienky verejného obstarávania.
tob.tob
diskutujúci
 
Príspevky: 77
Obrázky: 1
Založený: 05. Okt 2005 20:37

Odoslaťod Adaios » 07. Nov 2005 11:06

tob.tob napísal:Problem je skorej v tom že nevedia spraviť riadnu súťaž ktorá spľňa podmienky verejného obstarávania.


Skor tam budu nejake podmienky, ktore nikto nechce vziat na seba.

Ja len nechapem, preco sa cely usek BA-ZA nedal ako jeden usek - jeden tender. Ten by sa dal rozclenit aj na 10 mensich usekov a kazdy by mal zaciatocny termin aj konecny, aj naklady aj projekt atd.

Uz teraz by sa vedelo, kto bude stavat kedy a ktory usek.

Len stat by musel mat prehlad, aj viac penazi, EU v tomto problem nema a je 5-15% riziko, ze keby tam boli useky aj za r. 2015, ze by mohla nejaka firma skrachovat. ... a musel by byt dodatocny tender na dany usek. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod magnus » 07. Nov 2005 11:32

Aj pri dialniciach sa uz stalo, ze sa stanovili podmienky, ktore na Slovensku nikto nesplanal :-) Ono, niekedy si uradnici z brucha vymyslia podmienky, ktroe su na hony vzdialene realnym moznostiam firiem :-) tak som zvedavy, ako to cele dopadne.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Adaios » 07. Nov 2005 13:30

magnus napísal:Aj pri dialniciach sa uz stalo, ze sa stanovili podmienky, ktore na Slovensku nikto nesplanal :-) Ono, niekedy si uradnici z brucha vymyslia podmienky, ktroe su na hony vzdialene realnym moznostiam firiem :-) tak som zvedavy, ako to cele dopadne.


Never tomu. Zakazky na dopravnu infrastrukturu su sledovane vladou. Vzdy a vsade. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod magnus » 07. Nov 2005 17:37

No a myslis ze vlada ma nejaky prehlad o tom, co je a co ma byt naplnou podmienok v tendroch? Obavam sa, ze tieto informacie su im lautr ukradnute :-) Iba ak by bol eminentny zaujem, aby ten ktory tender vyhrala presne urcena firma - to sa potom sa do tendra dat vsetko presne tak, aby vsecko sadlo :-) Tomu verim viacej.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Adaios » 07. Nov 2005 17:42

magnus napísal:No a myslis ze vlada ma nejaky prehlad o tom, co je a co ma byt naplnou podmienok v tendroch? Obavam sa, ze tieto informacie su im lautr ukradnute :-) Iba ak by bol eminentny zaujem, aby ten ktory tender vyhrala presne urcena firma - to sa potom sa do tendra dat vsetko presne tak, aby vsecko sadlo :-) Tomu verim viacej.


Ja som magnus narazal prave na tu druhu cast v tvojom prispevku. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 08. Nov 2005 15:43

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1857

PN-NM - dalsia sutaz uz je vyhlasena, tak uvidime ako to skonci tentokrat. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Caesar » 14. Nov 2005 22:33

Adoas napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1857

PN-NM - dalsia sutaz uz je vyhlasena, tak uvidime ako to skonci tentokrat. :wink:


Aj tu je vidieť tá kvalita "úradníckej práce". :roll:

Nikto nevyhrá a nie raz, ani 2. krát. ... A ide aj o peniaze EÚ. Aké sú problémy na diaľniciach, také sú aj na železniciach. Problém bude niekde inde ... asi tie peniaze z EÚ nepotrebujeme. Mimochodom pri prerokovávaní rozpočtu EÚ sme boli prví (alebo medzi prvými), ktorý sme povedali, že nám stačí aj menej peňazí z EÚ ... tak aspoň je vidieť, že prečo. Lebo pre nás je problém ich minúť, ... skutočne peňazí máme dosť a všade. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Adaios » 05. Dec 2005 18:59

Caesar napísal:Aj tu je vidieť tá kvalita "úradníckej práce". :roll:

Nikto nevyhrá a nie raz, ani 2. krát. ... A ide aj o peniaze EÚ. Aké sú problémy na diaľniciach, také sú aj na železniciach. Problém bude niekde inde ... asi tie peniaze z EÚ nepotrebujeme. Mimochodom pri prerokovávaní rozpočtu EÚ sme boli prví (alebo medzi prvými), ktorý sme povedali, že nám stačí aj menej peňazí z EÚ ... tak aspoň je vidieť, že prečo. Lebo pre nás je problém ich minúť, ... skutočne peňazí máme dosť a všade. 8)


Caesar,

vlada SR vyhlasila, ze jej nebude prekazat, ak sa znizia jej prijmy o 10% z fondov EU - aj tak ich vsetky nikto nedokaze vycerpat na 100%. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Lenny » 18. Mar 2006 15:15

Zmodernizované jsou tyto mezistaniční úseky:
1. Brestovany - Leopoldov v dĺžke cca 8,5 km
2. V. Kostoľany - Piešťany v dĺžke cca 10,4 km

Modernizačné práce v roku 2006

Trnava - Piešťany
• úsek Trnava - Brestovany máj - august
• Rekonštrukcia stanice Leopoldov marec - december
• Prvá traťová koľaj Leopoldov - Velké Kostolany marec - máj
• Druhá traťová koľaj Leopoldov - Velké Kostolany august - október

Piešťany - Nové mesto nad Váhom
• želez. stanica Piešťany apríl - december
• úsek Piešťany - Brúnovce apríl - december
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adaios » 21. Mar 2006 15:51

ŽSR podpísali zmluvu na úsek Piešťany-Nové Mesto n.V. Modernizačné práce na úseku by malo združenie vedené Doprastavom zrealizovať za vyše 3,5 mld. Sk. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3209
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Lenny » 21. Mar 2006 17:58

Adoas napísal:ŽSR podpísali zmluvu na úsek Piešťany-Nové Mesto n.V. Modernizačné práce na úseku by malo združenie vedené Doprastavom zrealizovať za vyše 3,5 mld. Sk. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3209


Práce by se měly rozběhnout v aprili
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Majkl » 03. Máj 2006 15:09

Reportáž k modernizácii žel. stanice Leopoldov aj s obrázkami. :arrow:

http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=1167
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 754
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 08:20

Odoslaťod jano.z » 04. Máj 2006 20:25

Už sa len teším na Turecký vrch, čo tam bude za tunel ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Lenny » 23. Máj 2006 19:13

Reportáž k výstavbě mezistaničního úseku Leopoldov - Veľké Kostoľany v km 65,028 - 70,036 1. kolej :arrow:
http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=1244
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jan 2007 20:41

JoHnZ napísal:Už sa len teším na Turecký vrch, čo tam bude za tunel ...


Rozpíš prosím ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 17. Jan 2007 21:35

Trochu som si pomýlil úseky, patrí to do úseku Nové Mesto - Trenčín, čo je iná stavebná časť. Ale už odpoviem, jedná sa o tunel v silne zvážavom flyšovom svahu, ktorý sa chodí pravidelne monitorovať.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jan 2007 21:59

JoHnZ napísal:Trochu som si pomýlil úseky, patrí to do úseku Nové Mesto - Trenčín, čo je iná stavebná časť. Ale už odpoviem, jedná sa o tunel v silne zvážavom flyšovom svahu, ktorý sa chodí pravidelne monitorovať.


Hrozí jeho zrútenie :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 17. Jan 2007 22:33

Sú tam často menšie zosuvy, v zásade neohrozujú bezpečnosť žel. prevádzky. Ale neviem, ako by to vyzeralo keby do toho terénu šli raziť tunel ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jan 2007 22:43

JoHnZ napísal:Sú tam často menšie zosuvy, v zásade neohrozujú bezpečnosť žel. prevádzky. Ale neviem, ako by to vyzeralo keby do toho terénu šli raziť tunel ...


A plánuje sa tam tunel :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Ďalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.