mel napísal:Uplne by stacilo aby sa postavila poriadna cesta I. triedy. Myslim tym v slusnych parametroch, rozsirena o odbocovacie pruhy na krizovatkach, aby nedochadzalo ku koliziam. Na tejto trase je tym ze ide cesta na 80% v intravilane este dolezite ako budu realizovane napojenia na obce a ci pojde blizko alebo dalej od nich, pretoze to moze mat zasadny dopad na to, ci nenastane presun z hromadnej na individualnu dopravu, kvoli casovej uspore. Ak by isla blizko dedin tak aby sa tam dalo dostat peso, tym padom by busy nemuseli zachadzat do obci, pripadne chodit cez obce, ale vyuzivat novu cestu suvisle. Na to podla mna tiez treba dbat...
Tie zastávky sú úplne zbytočné, dokonca by som povedal že kontraproduktívne. V prvom rade, medzi Jelšovcami a Chrabranmi by vôbec nemusel/nemal byť ani jeden výjazd z preloženej I/64, keď už, tak maximálne jeden.
No hlavne, pozdĺž týchto dedín vedie železničná trať č. 140, ktorá úplne v pohode zabezpečuje funkciu rýchleho spojenie tých dedín s mestami TO a NR, takže ak už niekto má chuť šliapať z domu napríklad 1 km, tak už teraz môže a môže ísť na vlak. Zdupľovať to zastávkami autobusov na ceste prvej triedy je zbytočné. Samozrejme chodia tam aj prímestské autobusy, ktoré stoja v každej dedine x-krát a ktoré obslúžia zvyšok. V tomto smere sa obyvatelia toho pásu dedín nemôžu sťažovať na nedostatočnú dopravnú obsluhu.
okorec napísal:aký je odhadom rozdiel v nákladoch na túto trasu ako polprofil RC a ako preložku v slušných parametroch? lebo terén je to relatívne jednoduchý a argument, že ako RC sa to nedostane medzi priority tak skoro mi príde ako slabý, keďže neviem prečo by sa mala takáto drahá a rozsiahla preložka dostať medzi priority skôr.
Ťažko to porovnať, skúsim tak z brucha. Podľa EIA preferovaný zelený variant má stáť 985 mil. €, čo sa mi ale zdá prehnané za 55 km RC, aj keď je to R 24,5/120 v plnom profile. Najlacnejší, červený variant má stáť 713,6 mil. €. Rozdiel medzi nimi je, že zelený vedie medzi TO a NR západne od súčasnej I/64 v pahorkatinnom teréne, červený vedie východne od I/64 po rovine pozdĺž rieky Nitry.
Podľa mňa by vzhľadom na tieto ceny mohla preložka cesty prvej triedy východne od I/64 (po tej rovine) stáť, povedzme, polovicu z toho, čo červený variant, teda 357 mil. €, s tým, že by to bolo C 11,5/80 (100) bez MÚK, možno s jedným odpočívadlom. Možno som úplne mimo, možno nie, ale ak by to stálo toľko, alebo hoci aj 400 mil. €, tak nie je o čom, to je cena jedného náročnejšieho úseku D, pričom je to asi 42 km kvalitnej cesty.