Moderátor: Moderátori
Christian Sch. napísal:Zdravim panove, jak se mate ?
Pratele lobing byl je a bude, s tym nic nenadelate - lobing v normalnich statech osvetluje politikum veci ktere ze svych postu nevidi a vo to to je , tedy mnelo byt .-)
Koukam ze Slovensko sa stava pomalu bananovou republikou kde politikove slibuji pomaly ze ne 'pecene holuby primo do huby' to co se dovadi v silnicni infrastrukture je dost divoke, dalnice doprostred mesta PB, stavby nepostatnych useku, pricem s useky ktere praskaji se nic nedela. Co mne potesilo bylo ze se rozbehli Donovaly - tak jako se rikalo kdysi jenom ze spozdenim 10 let -jo smula.
JoHnZ napísal:PB je špecifický prípad. Variant sa vybral takým spôosobm, že sa úplne kašľalo na ľudí a na životné prostredie ... ako vyvolaná investícia sa bude fasovať 1000 plastových okien ... čo to znamená ... že za 1000 oknami má byť hlučnosť väčšia ako 50 dB ... cez 1000 okien sa nebude dať vetrať, lebo po ich otvorení vstúpi do bytu nadmerná hlučnosť ... takto naozaj nie ...
JoHnZ napísal:Keď sa môžu stavať obchvaty iných miest, prečo by sa nemohol postaviť aj obchvat PB? Naozaj, vymetať čerta diablom nie je dobré riešenie ...
Christian Sch. napísal:A suma 25 mld je neskutecne prestrelena tolik nebude stat ani Visnove.
JoHnZ napísal:Dy: Tak to zoberme do extrému. Variant cez mesto so zákazom vjazdu kamiónom ( v meste kontrola nákladových listov, nejdeš do okolia PB = mastná pokuta), dráha trojkoľajka a obdesať minút Rola TN-ZA ... ekologický systém menej hluku, ...
Christian Sch. napísal:Jo PB je specificka tu se delala chyba a chybou, a dopadalo lejno za lejnem az je s toho velice piekna kupka. A jak s toho ven.
Ja se obavam ze toto reseni je docasne ta na 20 let pak sa bude muset stavet obchvat mesta protoze ta situace tam bude brutalni. To je jedna stana mince. Druha je ze mesto bolo nenazrane a chtelo polknout velke souto a ted se z toho dusi. Ja byt investoem tak se povznesu a udelam ten tunelovy variant i za cenu rocniho spozdeni a vyssich nakladu. Ale zadne kompenzace, zadna krizovatka centrum prost nic pro mesto ani vindru a aspon 5 lete kraceni podilovych dani pro mesto. A suma 25 mld je neskutecne prestrelena tolik nebude stat ani Visnove.
A co stavet a jak stavet to je na dlouho, takovy Martin Zilina, odlehcit okoli Zvolena stavet obchvaty mist, obchvat Presova. Ruzomberoka .. je toho moc a malo penez, nevim ci euro je to pravy zlate tele kteremu sa klanite.
aquila napísal:na usek lietavska lucka - turany v ramci PPP odhaduju okolo 22-24 miliard.
Dy napísal:aquila napísal:na usek lietavska lucka - turany v ramci PPP odhaduju okolo 22-24 miliard.
PPP to postaví za 200% viac.
Casova hodnota penazi prosim!!!! PPP moze byt efektivnejsie ako stat. A nech je to v NOMINALNYCH hodnotach aj 300%.
devil napísal:ale to predsa zavisi od toho o aku dlhu dobu PPP "predbehne" stat, ci EU. napriklad ak za 10 rokov by stal usek 2x tolko ako teraz a PPP by tiez bolo 2x take drahe tak sa PPP oplati iba v pripade, ze stat ci Eu by to postavili o viac ako 10 rokov. ak to ma byt omeskanie kratsie tak PPP nema zmysel. a inflacia uz taka vysoka ako po 1998 asi nebude... podla mna by PPP mohlo byt v pripade D4 aj s klasickym mytom za prejazd, s tym ze sucasny kvaziobchvat BA by bol bezplatny, pripadene po dostavbe D4 by sa to vymenilo. jedine tam su garantovane efektivne vynosy z myta...robit cez PPP tunely kde vedla nevedie poriadna paralelna komunikacia je nezmysel. takisto ani 20.000 aut podla mna nie je na klasicku PPP dostatocna intenzita.
devil napísal:bolo by dobre nazyvat ludi tak ako sa podpisuju...nech debata ma nejaku uroven...a prestat sa hrat na odhalovacov nickov...
devil napísal:neexistuje 2pruhova cesta I. triedy kde je 40.000 kapacita. aspon teda nie na 1 den
devil napísal: ...ide o I/11, plati vsak ze tato cesta je jedna z najlepsich v SR prietahy takmer ziadne (ak mi niekto oponuje ze ide cez KM, tak D3 pojde tiez) a hlavne tadial chodi velke % aglomeracnej dopravy, ktora neprejde na spoplatnenu dialnicu. ved preco aj teda aj IRR D3 nemoze dosahovat nejake extra cisla.
devil napísal: to sa -sice v mensej miere- tyka aj D1. npr. na D1 paralelnej I/61 je casto pomer intenzit 60/40. je obrovskou chybou ze pri scitani intenzit dostaneme len suche cislo. IRR na D1 je velmi tazke urcit, pravdepodobne Dubna Sk. - Turany ho ma vysoke, Visnove velmi zavisi od toho o kolko sa predrazi, tie problemy s obrovskym mnozstvom vody su zname. vyhodu ma ze skrati cestu.
devil napísal:pri dalsich tuneloch treba spomenut ze Kralovany - RK je intenzita okolo 12.000 voz/den, az v RK je to 20.000. teda pocet vozidiel ktore chcu obist mesto je este mensi. cize npr. turany-hubova pri tych nakladoch ake maju byt, by nemala byt prilis pretlacana.
devil napísal:o HP-LL ani nehovorim.
devil napísal:co sa tyka R1-R2 na R2 pozname IRR pre ZV-Krivan okolo 11 %...predpokladane intenzity nie su zname....ak ta R2 tam bude tych 15.000 voz tam bez problemov bude. I/50 je tam prietah za prietahom takze znizena rychlost je treba tak ci tak dodrzat. R1 maju byt intenzity okolo 20.000 a uz aj su medzi ZH-ZV. na R1 za posledne roky pribudlo do roku 2005 ked sa scitala doprava 13 km, koncom 2005 pribudli 3 km a nedavno 10 km. cez 60 km sa este ani nezacalo.
devil napísal: takze chciet 20.000 intenzity pre rok 2005 podla predpokladanej IRR je trocha silna poziadavka, nemyslis Aquila
devil napísal: mimochodom na tych 13 km okolo NB preslo zo starej cesty cez 80 % intenzit (overitelny udaj). to svedci ze nie je jedno aka je paralelna cesta. co sa tyka ostatnych usekov, I/65 ZC-Lehotka je hrozna cesta cez dediny (vraj 9,5 ale to tazko), NR-Beladice je stupanie za stupanim, efekt toho ze nejde cez dediny je uplne eliminovany staci pomale auto. sirka je dokonca v tomto pripade zneuzivana na adrenalinove sporty (vsetci vieme o co ide). vsetky horeuvedene useky su vysoko opodstatnene, takisto lacny usek Figa-Batka (len ciastocne vo vystavbe), kde plati 40 km/h, teda aj pri sucasnych intenzitach treba ist 40 km/h akoby clovek isiel niekde v kolone.
devil napísal:stat by mal zabezpecit aspon 10 mld z vlastnych prip. aj zo zdojov NDS a od EU (ak nam ich nezatrhnu) nam v priemere za rok pride tiez asi tolko. z toho (pri deleni 60/40) sa da aj na D1 urobit kopa uzitocnych usekov, da sa urobit npr. aj Visnove. vacsina usekov ZA-PO by kludne mohla stat. cim viac ale pojde na D3 tym toho bude menej. takze D3 treba nechat tak, snad este CA-Svrcinovec. R1 sa da dokoncit cela, na ZV-KE sa daju urobit obchvaty vsetkych kritickych miest okrem tunela Soroska, a aj na nejake mensie R3, R4 useky by ostalo.
v tomto dost nesuhlasim. dovolim si tvrdit, ze aj na D1 sa prenese viac ako 60% intenzit co sa tohto useku tyka.
tunak az tak nesuhlasim. na to useku je rovnaka aglomeracna doprava ako na useku D3. co je vsak fakt, na useku KNM - ZA je podstatne lepsia cesta
prihliadnuc k momentalnej situacii sa tu zhodneme, ze usek HP - LL je teraz a aj v dohladnej dobe zbytocny. co si vsak neodpustim, urcite sa nemal vobec budovat usek HP - zilina, strazov a by sa nemal budovat vo velmi dalekej dobe budovat usek zilina strazov - brodno.
miesto tychto ozaj nezmyselnych usekov sa mal urobit usek HP - LL. dovod ? v pripade existencie tohto useku, by sa doprava spustala zo ziliny po dialnicnom privadzaci zilina juh - LL a usek HP - zilina strazov by zaznamenal temer iste pokles intenzit a to na uroven, ze by nebolo potrebne ani budovanie 2+2 komunikacie od estakady po zilina strazov.
samozrejme aj doprava od povazia by isla po dialnici az po LL a odtial po privadzaci k ziline.
no a v neposlednej rady by samozrejme tato varianta totalne opodstatnila tunel visnove, kedze oproti starej ceste by bola uspora enormna.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 18 hostí.