od tob.tob » 07. Okt 2005 11:48
Momochodm stanovisko MŽP SR z 20.9.2001 - teda pred 4 rokmi.
Vedenie trasy cesty, ktoré od km 14,98 bolo navrhované v jednom spoločnom základnom variante, bude negatívne pôsobiť na okrajové južné a JV časti mesta Žiar nad Hronom a jeho obyvateľov, a to hlukom i emisiami , vizuálnym a barierovým efektom, hlavne v km 15,3 - 16,2, kde cesta je navrhnutá vo vysokom násype, resp. v km 15,6 - 17,0, kde okrem hluku obmedzuje aj rekreačno-oddychovú zónu mesta a v km 17,0 - 18,0. Uvedené negatíva pripomienkovali viaceré subjekty posudzovania, vrátane petičných akcií občianskych združení, cirkevnej obce i jednotlivých občanov a nakoniec i posudkár. Z tohto dôvodu sa odporúča alternatívna zmena trasy cesty od km 15,30 po koniec posudzovaného úseku cez Hron a Ladomerské lúky ako možný nový subvariant trasy preložky cesty I/65, pričom v km 15,3 - 16,2 by bolo žiadúce posúdiť aj možnosť korekcie výškového vedenia cesty. Uvedeným trasovaním sa zabezpečí pre mesto a jeho obyvateľov, že táto časť územia bude zachovaná pre nerušené rekreačné, oddychové i športové aktivity aj s voľným prístupom k rieke Hron a bude zabezpečené občanmi požadované cestné prepojenie do Šášovského Podhradia - Píly.