TEN - usmernenia, definície, financie, projekty

sekcia, ktorá sa venuje popisu technických aj netechnických záležitostí, postupov a pojmov dotýkajúcich sa infraštruktúry

Moderátor: Moderátori

TEN - usmernenia, definície, financie, projekty

Odoslaťod Adaios » 03. Mar 2006 21:35

Zakladne definicie a ciele EU ohladom celej dopravnej infrastruktury po slovensky :arrow:

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 03:SK:HTML


na strankach EU

http://ec.europa.eu/ten/transport/index_en.htm

uvod k TEN je tu:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1832

by W.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod wazari » 06. Mar 2006 11:29

vzhladom na vstup novych krajin a celkoveho vyvoja toto rozhodnutie bolo novelizovane

v anglictine

http://ec.europa.eu/ten/transport/legis ... 884_en.pdf
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/sit ... 010038.pdf

boli tam zavedene pojmy ako morské diaľnice, Európsky koordinátor, projekty v európskom záujme, je tu nový zoznam prioritnych projektov (30, 4 sa tykaju SR) + dátumy ich dokončenia ( :wink: )

uz som to tu raz niekde spominal

Odhadovane potreby financii :wink:
€225 miliárd do roku 2020 na prioritné projekty
€600 miliárd do roku 2020 na celé TEN
Naposledy upravil wazari dňa 03. Mar 2007 18:25, celkovo upravené 2 krát.
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod wazari » 06. Mar 2006 11:44

este by som pridal, v tlaci sa casto teraz spomina snaha SR s podporou CR presadit zeleznicnu spojnicu vychod - zapad na Ukrajinu cez nas ( http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2949 ) - podla mna to bude sucastou tohto procesu z roku 2004: EK ustanovila Pracovnú skupinu na najvhej úrovni pre predĺženie hlavných traseurópskych sietí do okolitých krajín a regiónov (Loyola de Palacio, byvala komisarka pre dopravu tomu sefuje), finálna správa v novemberi 2005, do 10.3.06 mozno posielat pripomienky k tejto sprave

link (iba anglictina, pripadne francuzstina)

http://ec.europa.eu/ten/transport/exter ... dex_en.htm
Naposledy upravil wazari dňa 03. Mar 2007 18:26, celkovo upravené 1 krát.
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod wazari » 07. Mar 2006 13:59

financne pravidla pre TEN:

Nariadenie Rady 2236/95 (su tam ustanovenia aj o PPP)v slovencine:

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 36:SK:HTML

anglictine

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 36:EN:HTML

aktualizacia - Nariadenie 1655/99 - tzv. viacročný indikatívny program (skoro na programovacie obdobie) 2001-2006, €515 miliónov – železnice >55% z tejto sumy, cesty <25% z tejto sumy

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 01:SK:HTML

aktualizacia - Nariadenie 807/2004

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 01:SK:HTML

tie preambuly v nariadeniach si je zaujimave precitat - preco a naco to je

Všeobecné pravidlá na financovanie z fondu TEN:
- spolufinancovanie štúdií do 50%, iniciatívy EÚ 50%<
- spolufinancovanie investícií až do 10% celkových nákladov;
Špecifické prípady :
- 20 % celkových nákladov pre GALILEO
- 20% celkových nákladov pre prioritné cezhraničné projekty alebo projekty prekonávajúce prírodné prekážky (bezpečnosť, interoperabilita, presun na iný dopravný mód, odstránenie úzkych miest)
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Dialniciar » 12. Mar 2007 12:44

TENs – TRANS-EUROPEAN NETWORKS

- organizácia vznikla v roku 1992, uzavretím Maastrichtskej dohody (články 154-156) členmi Európskej únie,
- v dohode boli definované tri druhy sietí:

TEN-T – Trans-European transport networks
TEN-E – Trans-European energy network
eTEN – Trans-European telecommunications network.

TEN – T : TRANS EUROPEAN TRANSPORT NETWORK

- sú naplánované a naprojektované cestné, železničné, vzdušné a vodné dopravné siete tak aby boli použiteľné pre celý kontinent – Európu
- hlavnými cieľmi sú: spojiť národnú sieť, poprepájať okrajové regióny únie s centrom, zlepšiť bezpečnosť a efektívnosť sietí

- TEN-T sieť obsahuje:

75.200 km ciest
78.000 km železníc,
330 letísk,
270 medzinárodných námorných prístavov,
210 vnútrozemských prístavov,
a dopravné riadiace systémy.
TEN-T vychádza zo siete Pan-Európskych koridorov. Členmi organizácie TEN-T je 25 krajín EÚ.

TEN-T koridory

CEZ SLOVENSKÚ REPUBLIKU PRECHÁDZAJÚ 3 MULTIMODÁLNE KORIDORY:

IV. koridor: Drážďany – Praha – Bratislava – Viedeň – Budapešť – Arad
na území SR: št.hranica CZ/SK, hr.priechod Kúty, okr.Skalica – Malacky – Bratislava – št.hranica SK/H, hr.priechod Rusovce, okr.Bratislava = 80,792 km

V. koridor: Benátky – Koper – Terst – Ľubľana – Budapešť - Užhorod
doplnková trasa V.a: Bratislava – Žilina – Užhorod
na území SR: križ.s D2, I/2, I/61 Bratislava – Trnava – Trenčín - Považská Bystrica – Žilina – Ružomberok - Lipt.Mikuláš - Poprad – Prešov - Košice – Michalovce - Sobrance – št.hranica SK/U, hr.priechod Vyšné Nemecké, okr.Sobrance = 547,848 km.

VI. koridor: Gdaňsk - Grudziadz – Varšava - Katovice – Žilina
na území SR: št.hranica PL/SK, hr.priechod Skalité, okr. Čadca – križ. s I/11, I/18 Žilina = 49,810 km.

DOPLNKOVÁ TRANS-EURÓPSKA SIEŤ:

001: križ.s I/18, I/65D Martin – Žiar n.Hronom – Zvolen – Levice – št.hranica SK/H, hr.priechod Šahy, okr.Levice = 152,988 km
002: št.hranica PL/SK, hr.priechod Vyšný Komárnik, okr.Svidník – križ.s I/18, I/68 Prešov = 73,219 km
003: križ. s I/50, I/68 Košice – št.hranica SK/H, hr.priechod Milhosť, okr.Košice = 22,640 km

Zdroj: SSC, http://www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=1119
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: TEN - usmernenia, definície, financie, projekty

Odoslaťod Dialniciar » 08. Jún 2010 11:13

Brusel predstaví politiku dopravných sietí v 21. storočí :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=13614
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod Qwert » 23. Mar 2012 21:37

DrX napísal:Andrej, sumár je dobrý - však aj zahŕňa v podstate všetko, čo môžeme reálne a hypoteticky očakávať. Len doplním, že o zaraďovanie/preraďovanie vecí do TEN-T môžeme my požiadať. Čiže kľudne v ňom nemusí byť D3, ktorá z európskeho hľadiska nerieši vôbec nič, a môže byť nahradená R3-kou (alebo R4-kou). A kuľdne tam miesto D1 môže byť R1+R2, ktorá tvorí z európskeho hľadiska lepší koridor AU/CZ-UA/RU než naokolo-bližšie. Akurát, to by niekto na *** musel chcieť zmeniť, nie vyplakať si D1 a D3 a potom používať ako argument, že ich musíme stavať lebo TEN-T...


Iné krajiny sa snažia sieť TEN-T na svojom území doplniť o nové prioritné ťahy, my na Slovensku sa máme snažiť zrušiť tie čo máme a namiesto nich zaviesť iné? Vlastne som nepočul o tom, že by bol nejaký TEN-T koridor zrušený. Neviem, čo by sa muselo stať, aby nejaký koridor prestal byť koridorom. :roll:
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod DrX » 24. Mar 2012 16:27

Zas mierne od veci. Uplne staci, ak by sme sa snazili nejaky koridor pridat, tak ako to robia ine krajiny. Ja som si zatial ziadnu taku iniciativu nevsimol, aj ked kandidatov na pridanie je vela:
- R1+R2
- R3 alebo R4
- zeleznica Balt-Krakow-Kosice-Cierne more
- nasa juzna zeleznicna vetva

Ale, pocuvat (*** argument, ze tu a tu sa stavat neda, lebo to nie je koridor, to sme sa za poslednych 20 rokov napocuvali az az...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod johhan » 26. Mar 2012 19:12

DrX napísal:Zas mierne od veci. Uplne staci, ak by sme sa snazili nejaky koridor pridat, tak ako to robia ine krajiny. Ja som si zatial ziadnu taku iniciativu nevsimol, aj ked kandidatov na pridanie je vela:
- R1+R2
- R3 alebo R4
- zeleznica Balt-Krakow-Kosice-Cierne more
- nasa juzna zeleznicna vetva

Ale, pocuvat *** argument, ze tu a tu sa stavat neda, lebo to nie je koridor, to sme sa za poslednych 20 rokov napocuvali az az...


Koridory do TEN sa pridávajú aj Slovensko tam bude mať nejaké(-ú) trasy(-u), tieto koridory musia byť cezhraničné ( kedže sú transeurópske ) a tým pádom podliehajú schvalovaniu a dohode zo susednými štátmi. Dalej musia byť hlavnými dobravnými tepnami a zároveň aspoň čiastočne splnovať zásadu multimodálnosti.
.
Keďže R1 a R2 sú vnútroštátne trasy - sú pasé, R3 a R4 sú už dávno doplnkové trasy TEN , južná železničná trasa pre TEN je z hladiska dôležitosti v europskom merítku absolútne nedôležitá trať - jedine ako širokorozchodná do Viedne - vtedy by padla medzi transeuropske trasy
.
Slovensko podla názoru komisie nie je schopné dostavať doterajšie koridory a prioritné multimodálne trasy na svojom území a pravidelne porušuje svoje záväzky o dostavbe týchto trás a aj ostatné záväzky vyplívajúce z medzištátnych dohôd, preto je aj nadalej nevhodné aby sa prijímali jeho návrhy na rozšírenie trás TEN cez územie Slovenska najmä z dôvodu keď nesplňajú požiadavky multimodálnosti a transeurópskeho významu a ani nemajú podporu dotknutých susedných štátov.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod devil » 27. Mar 2012 07:09

Keďže R1 a R2 sú vnútroštátne trasy - sú pasé, R3 a R4 sú už dávno doplnkové trasy TEN , južná železničná trasa pre TEN je z hladiska dôležitosti v europskom merítku absolútne nedôležitá trať - jedine ako širokorozchodná do Viedne - vtedy by padla medzi transeuropske trasy


zavadzas, aj D1 je vnutrostatna trasa az na konci na napaja na UA co je fakt neuveritelne vyznamna vec (resp. bude ked sa sk-ua dialnice dozijeme) a porusujeme nou vsetko co sa da, klameme a podvadzame EU ked sme ju odovodnili ako transpeuropsku siet a doma hovorime o tzv. obsluhe uzemia. R1 a R2 su sucastou medzinarodneho tahu E58 ktora smeruje z viedne. lepsia trasa pre TEN-T spajajuca nasho navyspelejsieho suseda, nase hl. mesto a vychod najkratsou trasou neexistuje....vlastne je to jedina.

a co sa tyka zeleznice tak tam ma zmysel severna cast (kosicko-bohuminska trasa) ktora je aletak narocna ze sa neda urobit reko na jej znacnej casti. za juzna trasa je asi tak bezvyznamna ako trasa BA-ZA....no povedz nam kolko EC vlakov tadial chodi....(?)
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod DrX » 27. Mar 2012 08:51

johhan, take zavadzanie a neznalosti, az to boli.

ohladom R1 a R2 ti odpovedal devil (a aby tvoje zavadzanie nemohlo pokracovat, poviem to jasne: R1+R2 oznacujem ako spojenie medzinarodny koridor Austria-BA-NR-ZV-KE-MI-UA).

ohladom koridorov nemoze byt ten nas zeleznicny ani cestny na zilinu zaujimavy pre poliakov, cechov, rakusakov, ani madarov. prvym trom nepomoze vobec, kedze budu mat svoj NORMALNY SKUTOCNY koridor VIe-brno-ostrava-polsko. a Madarsko by ovela viac potrebovalo koridor Budapest-Krakow, nez ist Budapest-Bratislava-Zilina-Polsko. Cize jednoznacne su tie koridory nakreslene kvoli ***, nie kvoli europskym potrebam.

Juzna zeleznicna trasa je tiez doplnkovou trasou TEN. A taktiez poliaci zaiadaju o doplnenie do TEN aj Krakow-Kosice. Akurat na Slovensku o tom nikto ani nepachne.

Kazdemu muselo byt jasne, ze Slovensko nebude schopne dostavat svoje sucasne koridory, a ze bude porusovat svoje zavazky. Totizto, ked ich vedie naokolo blizsie cez najvacsie kopce v desiatkach tunelov a po stovkach mostov, tak sa na to proste nedoplati. EU by prave bola urcite rada, ak by sa dialnicny koridor AU-UA viedol juhom slovenska, kde je potrebny jediny tunel a inak je rovinia a je to o 60km kratsie. Prave z medzinarodneho hladiska nie je dolezite, ci to ide cez Zilinu.

No a to iste na zelezniciach. Dnes uz je jasne, ze od ZA na vychod nevieme skoridorovanie zeleznice zaplatit ani z EU penazi. Ale aj tak to mame nakreslene ako jedinu alternativu, aby sme pchali peniaze po zilinu, a potom v r 2030, ked uz bude BA-ZA aj ZA-PL koridorom, potom zistime, ze vsak na vychod to tahat nemozeme lebo nemame prachy.... Pritom, ak by sa napr. urobila poriadna rychlotrat KE-PO ako sucast IX koridoru, dnes medzi KE a PO mohli cestovat tisice ludi za 15 min vlakom. To ale nejde, lebo Kysucke hove mesto a Zilina...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod johhan » 27. Mar 2012 09:15

Devil no dakujem ti za dnešné usmiate ráno, vždy ma pobaví že viete čo je pre Viedeň lepšie ako Viedeň samotná :-). Expresívne povedané konkrétne Viedeň ako taká z vysoka prdí na spojenie s Košicami juhom Slovenska R1-R2-R7 ( keďže sa tam dostane pohodlne cez Maďarsko ). Pre Viedeň je doležitá ( našim smerom ) trasa k Baltu a to je trasa BA-TN-ZA-Katovice-Lodž-Gdansk. Pre Budapešť je dôležizá trasa R4 a R3+D3. Pre Prahu pôvodná federálna D1 a preto sa im podarilo do TEN-T 2030 presadiť českú R49 + slovenskú R6
.
Keďže mám pred sebou návrh TEN-T 2030 tak ti môžem zodpovedno prehlásiť že na Slovensku ako hlavné cestné koridory TEN-T zostávajú trasy:
- Viedeň-Bratislava-Žilina-Katovice
- Žilina - Prešov - Košice - Užhorod
- Budapešť - Šahy - Zvolen - Martin
- Budapešť - Bratislava - Brno
Teda D1, D2 a D3 komplet + R3 stred + juh
Ako doplnková zostáva R4 komplet a R6 komplet
.
O zvyšku doplnkových koridorov sa rokuje a shcvaluje - a je ich navrhnutých dosť aj v cestnej a železničnej sieti na úžemí SR.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod Andrej » 27. Mar 2012 09:28

johhan, a bude mozne financovat doplnkove koridory z kohezneho fondu ?

R3 Sahy-ZV-MT bude teda multimodalny koridor ?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod johhan » 27. Mar 2012 09:36

Súčastné korirody TEN-T cesty: http://www.cdb.sk/files/img/zakladne-ma ... 1-2011.jpg
.
Preštudujte si niečo o BATCo projekte ktorý priamo ukazuje záujmy našich susedov v dopravnej politike vo vzťahu ku nám ako Slovensku
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod devil » 27. Mar 2012 10:13

Expresívne povedané konkrétne Viedeň ako taká z vysoka prdí na spojenie s Košicami juhom Slovenska R1-R2-R7. Pre Viedeň je doležitá ( našim smerom ) trasa k Baltu a to je trasa BA-TN-ZA-Katovice-Lodž-Gdansk. Pre Budapešť je dôležizá trasa R4 a R3+D3. Pre Prahu pôvodná federálna D1 a preto sa im podarilo do TEN-T 2030 presadiť českú R49 + slovenskú R6


tak isto plati ze vieden z vysoka prdi na spojenie s Košicami severom Slovenska D1. trasa k baltu je vieden-brno-ostrava-katowice-lodz-gdansk a nie blizsie naokolo cez ZA. a nie je to len o obchadzke ale aj o tom ake mesta mas na trase v porovnani s moravskou trasou. vid googlemaps.

pre madarsko je D3 tj. 30-40 km velmi dolezite, vobec nie je podstatne co bude na zvysnych 150-200 km.... ale teraz vazne - spojenie sever-juh je pre nich druho az tretorada zalezitost...vid mapu madarskych dialnic.

cesi tam toho chcu zaradit viac, R49 je skor kvoli zlinu. za dolezite by som to pokladal keby R49 isla skor ako D na ostravu. takto je to po 2014 co je neurcity datum. take terminy dobre pozname...vid. mon. tlace odkedy toto forum existuje.

to ze si sa nevyjadril k zeleznicnemu koridoru zrejme znamena ze nemas ziadny argument v prospech "medzinarodneho" koridoru BA-ZA ani ZA-KE.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod Dialniciar » 27. Mar 2012 11:12

Pokým devil a DrX tliachajú, reálna politika a reálne financovanie ide presne inde. Konečne sa raz zobuďte, otvorte oči prosím vás a pozrite sa na mapu Európy. Nie na maličké Slovensko. Konečne sa raz spamätajte aj v tom, že krajina, ktorá vyprodukuje 80 mld. € ročne na HDP naozaj nemôže mať reálny problém investovať väčšiu čiastku do pár desiatok km či diaľnic alebo železníc. A taktiež aj fakt, že je ešte len prvé 7. ročné obdobie, ... to ste naozaj čakali, že za 7 rokov bude všetko postavené z eurofondov? Ani za 30 rokov to nebude. Ale bude značný posun, v celej spoločnosti, od vzdelania po dopravu.

Koridor nepôjde nikdy v horizonte 20 rokov, po trase R2. Zbytočne o tom snívate. Naopak, trasa Bratislava-Žilina-Košice bude naďalej prioritná. Detto železnice. Áno, na konci je Ukrajina. Ale to je aj cieľ, zrýchliť spojenia od východu po západ. A Slovensko má tú výhodu, že jednou D1 sa to dá elegantne riešiť. R1 je prakticky hotová a to je čisto vnútroštátny ťah. Ešte R2 nadväzuje aspoň na blízke štáty, aj keď vplyvom ČR a ich ekológmi trasa na Drietomu upadá.

Vám tá anti-žilinčina už podaktorým lezie na mozog. :D

Mimochodom, hádam každý uzná, že automobilky majú najväčší prínos na Slovensku. Bez ohľadu na negatíva. Ležia na 3 mestách zo 4, ktoré dnes D1 spája. Je len logické, že sa prepojí aj zvyšok Slovenska s D1. :idea: A nútiť Prešovčanov, aby jazdili napríklad do ČR cez Košice už začína byť trápne ... :D

Žiadne výrazné nové koridory Slovensko nezíska. To je fakt a s tým sa zmierte.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod Dialniciar » 27. Mar 2012 11:31

devil napísal:pre madarsko je D3 tj. 30-40 km velmi dolezite, vobec nie je podstatne co bude na zvysnych 150-200 km.... ale teraz vazne - spojenie sever-juh je pre nich druho az tretorada zalezitost...vid mapu madarskych dialnic.


Teraz teda naozaj vážne. Maďarom my nestojíme ani za zlámaný groš, lebo k nám vedie jediná diaľničná komunikácia, aj to len na 1/2 profil. Čo ešte k Maďarsku dáme? :D
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod DrX » 27. Mar 2012 11:37

Jedno je iste, madari aj poliaci su s dialnicou prakticky na ukrajinskej hranici. My sme v Ziline a vo Zvolene (v smere zapad-vychod). A iste je, ze ak by sme my stavali juhom a nesnivali o nezaplatitelnej D1 cez kopce, uz by sme tam boli tiez.

Ze koridor nepojde juhom je jasne. O to sa hej-lovaci postaraju. Ale uz dnes presovcania jazdia po R1. Cize D1 je fakt len pre hej-lovenske zilinske potreby.

No a tak, ako sa R1 postavila za zlomok casu a nakladov zapadnej polky D1, tak sa aj na R2ZV-KE budu veci vzdy zlepsovat na tolko (aktualne Neresnica, coskoro ZV-Pstrusa-Krivan), ze BA-KE (a tym aj medzinarodne spojenie vychod-zapad cez Slovensko) sa bude vzdy jazdit juhom.

Automobilky, je dalsia *** otrepana zavadzacka. Ak by Rusko slubil Kii dialnicu po Zvolen, bola by automobilka tam.

Pre Presovcanov ist do CR cez Kosice je trapne. Ale pre Kosicanov ist do Bratislavy cez Presov trapne nie je, vsakze. Urcite je doprava Presov-CR radovo vacsia nez doprava Kosice-BA, no nie?

PS: Bohorovne vyhlasenia Dialniciara typu "Žiadne výrazné nové koridory Slovensko nezíska. To je fakt a s tým sa zmierte" tu boli vzdycky. Napr., ked jednoznacne obhajoval a vysvetloval, ako PPP1 a PPP3 sa zrealizuju, "s tym sa zmierte" ;-).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod Dialniciar » 27. Mar 2012 11:41

My sme v Žiline? Nuž aj v Chorvátsku boli tunely na 1 rúru a kolóny aj na 5h čakania, a predsa sa tam Európania valili. 80% turistov tam ide autom. Dobre sa cestuje na východ, keďže ďalšia vyše 100 km je od LM. A veľmi dobrá je aj info, že PO-KE majú diaľnicu. To je tiež isté.

Je normálne, že sa jazdí aj po R1 - prečo nie? Ach jaj, keď niekto žije v tom, že D1 je len pre žilinské potreby, je asi zbytočné ďalej debatovať. Obzvlásť s niekým, kto o iný názor nestojí. Na invektívny štýl písania sa asi tiež nie je nutné obzerať, slušní ľudia nemajú dôvodu reagovať. :)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod devil » 27. Mar 2012 15:09

dialnica BA-ZA-KE nikdy nebude realne prioritny tah v ramci europy. nech zadam kombinacie prejazdu medzi okolitymi statmi vzdy sa ukazuje ina moznost min. rovnocenna ale skor lepsia ako je D1. npr. spomenuta trasa rakusko-cesko-polsko.

ja netvrdim ze D1 je len pre žilinské potreby, od presova do ČR cez Košice je fakt trapne, rovnako ako od KE do rakuska cez Presov je trapne. takze nie, D1 vsetko neriesi.

ja chapem ze cesko je fajn argument ale CS uz skoncilo, a zelezna opona uz tiez skoncila. jazdi sa aj inde. preco by teda nemohol byt dalsi koridor v trase E58 (?)

a co sa tyka zeleznice tak tam nie je o com. len naklady na modernizaciu l. mikulas-kysak (5 mld. €) su oznacene vo vlade ako "neakceptovateľne vysoké" a o useku ZA-LM niet ani zmienky.

Teraz teda naozaj vážne. Maďarom my nestojíme ani za zlámaný groš, lebo k nám vedie jediná diaľničná komunikácia, aj to len na 1/2 profil. Čo ešte k Maďarsku dáme?


presne tak, o tom som pisal reakciu na johhana podla kt. "Pre Budapešť je dôležizá trasa R4 a R3+D3". nie je.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod DrX » 27. Mar 2012 15:19

devil napísal:
Teraz teda naozaj vážne. Maďarom my nestojíme ani za zlámaný groš, lebo k nám vedie jediná diaľničná komunikácia, aj to len na 1/2 profil. Čo ešte k Maďarsku dáme?


presne tak, o tom som pisal reakciu na johhana podla kt. "Pre Budapešť je dôležizá trasa R4 a R3+D3". nie je.


No, vsetko je relativne. Madarsko NAM ako jedine uz v roku 2008 vybudovalo realne dialnicne spojenie KE-BA, ku ktoremu porovnatelne po *** cestach nebude este DLLLLLHO (aj ked dnes uz je R1+R2 lepsie). Cize zvlast (juho)vychod slovenska moze za takych par zahranicnych investorov co ma (Kechnec) dakovat viac Budapesti a EU (z ktorych fondov sa velka cast tych madarskych dialnic aj tak financovala) nez nasim blovocentristickym vladam ;-). A to aj napriek tomu, ze pri madarskych hraniciach su 2-prudovky (BEZPROBLEMOVE).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod devil » 27. Mar 2012 15:33

ucelom dialnice M3 akiste nebolo spojenie zapadu a vychodu Sk. popritom to juhovychodu bezpochyby pomohlo, to je fakt. tu ide v zasade o to ze zaradenim E58 do TEN by sa kohezny fond otvoril pre financovanie ZV-KE. to neznamena ze by sa hned postavila ale za jedno obdoobie by sa nepostavilo 20 km ako doteraz ale kludne 50 km alebo aj viac v zavislosti od objemu OPD. v kazdom prip. by stacilo 1 obdobie na vyriesenie komplet vsetkych zavad a ostali by len najlepsie useky I/50 kde stacia opravy s bezp. opatreniami a RC nesuri.

keby bola vola tak by sa to zaradit dalo. lenze aj kohezny fond ma svoje limity a nebudeme ho davat na nejaku zbytocnu R2 ked tu mame okrem dialnice severom aj superdolezitu D3....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod DrX » 27. Mar 2012 15:37

^^^ presne tak. Ako je veledolezita D1 koridorom "Va", moze byt TT-NR-ZV-KE vetvou "Vf", v com je problem?
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod devil » 27. Mar 2012 15:41

presne tak, v madarsku maju tiez nejaku vetvu ktoru postavili ako M6. niektori na ssc fore vypisovali o "ghost highway" ale vlada tam na taketo pseudoargumenty nedba.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Nový minister dopravy SR a jeho práca

Odoslaťod Qwert » 27. Mar 2012 17:42

Čo sa týka toho ťahania diaľnic k ukrajinským hraniciam, ale takisto aj čo sa týka maďarskej M6, odporúčam prečítať si toto a nasledujúce posty: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... count=5016
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Ďalšia

Naspäť na Glosár

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.