Info z Ministerstva dopravy a výstavby

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 24. Dec 2009 10:41

Aha, takže vitaj Mesík. :)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kuko6969 » 24. Dec 2009 11:02

Nie som Mesik ale inak dakujem.

p.s. paranoja je liecitelna - treba znizit uzivanie drog
kuko6969
diskutujúci
 
Príspevky: 105
Založený: 22. Dec 2009 16:59
Bydlisko: SR

Odoslaťod mino » 24. Dec 2009 11:52

kuko6969 napísal: a D1 v okoli Ziliny po dostavbe bude prazdna tak ako je prazdna od TT po ZA a od Ivachnovej po Poprad


to je velmi relativne tvrdenie
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod Dialniciar » 24. Dec 2009 11:58

kuko6969 napísal:Nie som Mesik ale inak dakujem.
Sú Vianoce, tak budem metaforický: trafená hus zagágala. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sergej » 24. Dec 2009 12:03

mino napísal:
kuko6969 napísal: a D1 v okoli Ziliny po dostavbe bude prazdna tak ako je prazdna od TT po ZA a od Ivachnovej po Poprad


to je velmi relativne tvrdenie

Myslim, ze vyroky 'prazdna D1' a 'R4 najvytazenejsia a najuzitocnejsia na Slovensku' vypovedaju o vsetkom a viac to komentovat netreba.

Stastne a vesele ;)
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Dialniciar » 24. Dec 2009 12:10

sergej, veru je to tak, treba ich v tom nechať. :)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Material na pobavenie

Odoslaťod sergej » 27. Jan 2010 18:35

Stratégia rozvoja dopravy Slovenskej republiky do roku 2020

http://www.rokovanie.sk/appl/material.n ... enDocument

Dopravná infraštruktúra

Vstupom SR do EÚ, prostredníctvom prístupovej zmluvy, ktorou bolo doplnené rozhodnutie EP a Rady č. 1692/96/EC o pravidlách pre rozvoj TEN-T, boli hlavné dopravné koridory definované medzinárodnými dohodami AGTC a AGC a závermi medzinárodných konferencií (Kréta, Helsinki) zaradené do transeurópskych dopravných sietí (ďalej len “TEN-T“). Sieť TEN-T pozostáva z dvojvrstovej štruktúry: základná sieť a prioritné projekty.

Do základnej siete TEN-T patrí:
  • cestná infraštruktúra: diaľnica D1, D2, D3 v dĺžke 654 km a rýchlostné cesty R3 a R4 v dĺžke 390 km (spolu 1 044 km)
  • železničná infraštruktúra: paneurópske koridory IV, Va, VI, južná trasa Bratislava – Zvolen – Košice a úsek Plaveč – Prešov – Košice – Kechnec “ (spolu 1382 km, príloha 1, graf 15 a 17)
  • vodná doprava: rieka Dunaj
  • letecká doprava: letiská Bratislava, Košice a Poprad
Prioritné projekty (30) boli definované Rozhodnutím EP a Rady č. 884/2004, ktoré doplnilo rozhodnutie EP a Rady č. 1692/96/EC o pravidlách pre rozvoj TEN-T. Uvedené prioritné projekty majú štatút “projekt európskeho záujmu“ a členský štát je povinný sústrediť dostupné zdroje (zdroje EÚ a národné) na ich realizáciu. Štyri prioritné projekty sa týkajú Slovenska:
  • železničná os Paríž – Bratislava: železničné prepojenie Viedeň – Bratislava – cezhraničná časť, časť projektu 17,
  • vodná cesta Rýn – Dunaj: Viedeň–Bratislava – cezhraničná časť a Sap – Moháč, časť projektu 18
  • železničná os Gdansk – Varšava – Brno/Bratislava – Viedeň: železničné prepojenie Katowice – Žilina – Nové Mesto n/V, časť projektu 23
  • diaľničné prepojenie Gdansk - Brno/Bratislava – Viedeň: prepojenie Katowice – Žilina – cezhraničná časť, časť projektu 25
Medzi projekty spoločného záujmu patrí aj železničný projekt ERTMS – koridor E “Drážďany – Praha – Viedeň/Bratislava – Budapešť – Konstanca“.

Súčasný stav nadradenej cestnej infraštruktúry je charakterizovaný nedostatočným pokrytím územia a prístupu k sieti diaľnic a rýchlostných ciest, pričom až tretina územia Slovenska má prístup na diaľnicu, resp. rýchlostnú cestu v čase dlhšom ako 45 minút . Jedným z dôvodov je skutočnosť, že v predchádzajúcom období (do roku 2006) neboli naplnené plánované ročné výdavky na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest, a to najmä z dôvodov: nedostatočná projektová príprava stavieb, nekompletnosť projektovej dokumentácie, meškanie rozhodnutí vydávaných v režime stavebného zákona a nedostatočné finančné krytie.

Infraštruktúra železničnej dopravy SR je charakterizovaná vysokou hustotou siete, ale so zastaranou technológiou, nízkou využiteľnosťou jej kapacity a vysokými poplatkami za prístup. Najmä tieto nedostatky neumožňujú jej širšie uplatnenie na dopravnom trhu. K 1. 1. 2010 bolo v prevádzke 3 623 km železničných tratí, z toho 3 474 km železničných tratí normálneho rozchodu, 50 km úzkorozchodných tratí a 100 km širokorozchodných tratí, pričom 2 640 km bolo jednokoľajných tratí a 1 020 km dvojkoľajných tratí. Z uvedených železničných tratí je 1 577 km elektrifikovaných, čo predstavuje 43,5 % z celkovej dĺžky železničných tratí. V sieti TEN-T je zahrnutých 1 382 km tratí. Doteraz bol modernizovaný traťový úsek Bratislava (Rača) – Trnava – Nové Mesto nad Váhom (92 km) na rýchlosť do 160 km/h. Okrem toho boli modernizované železničné stanice v Poprade a Prešove a ukončená elektrifikácia trate Zvolen – Banská Bystrica.


Víziou stratégie je do roku 2020 zabezpečiť:

Priority v oblasti cestnej infraštruktúry
  • dokončiť výstavbu úsekov diaľnice D1 a D3, predovšetkým dostavbu diaľnice D1 v trase Bratislava – Žilina – Prešov – Košice – (št. hr. SR / Ukrajina)
  • zrealizovať vzhľadom na mimoriadny nárast dopravných intenzít v okolí Bratislavy diaľnicu D4 v trase “št. hranica Rakúsko/SR - Bratislava - križovatka D2 Jarovce - križovatka Rovinka - križovatka s D1 Ivanka pri Dunaji – sever - križovatka s cestou II/502 - križovatka s cestou I/2 - križovatka s D2 Stupava juh – št. hr. SR/Rakúsko“
  • dokončiť výstavbu rýchlostnej cesty R4, ktorá je súčasťou TEN-T
  • postupne realizovať výstavbu rýchlostných ciest, ktoré nie sú súčasťou TEN-T (R1, R2, R5, R6, R7, R8 ) a R3 (je súčasťou TEN-T), avšak z hľadiska vyrovnávania regionálnych rozdielov v SR majú značný význam;
  • Časový harmonogram výstavby diaľnic a rýchlostných ciest:
    • ukončenie rýchlostnej cesty R1 v úseku Trnava - Banská Bystrica do konca júna 2012 v súlade s podpísanou zmluvou v rámci koncesie 2. balíka projektov verejno – súkromného partnerstva,
    • ukončenie diaľnice D1 v úseku Bratislava – Košice do roku 2014,
    • ukončenie úseku diaľnice D3 Svrčinovec – št. hranica s Poľskom do roku 2014 vrátane úseku rýchlostnej cesty R5,
    • prepojenie rýchlostnej cesty R6 na českú R 49 do roku 2016;
    • ukončenie rýchlostnej cesty R4 do roku 2017;
    • ukončenie výstavy diaľnice D1 na úseku Košice – št. hranica SR / Ukrajina (90 km) do roku 2020;
    • budovanie ostatnej siete rýchlostných ciest R1, R2, R3, R6, R7, R8 (627 km) do roku 2020 v závislosti od pridelených finančných zdrojov zo štátneho rozpočtu
Sieť diaľnic a rýchlostných ciest v roku 2020 :arrow:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=7467
(ak by bol záujem, mám to aj v brutálnom rozlíšení 11272x7471 bodov, 4 MB)

Pentlogram zaťaženia cestnej siete TEN-T v roku 2020, osobné vozidlá :arrow:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=7466

Pentlogram zaťaženia cestnej siete TEN-T v roku 2020, osobné vozidlá :arrow:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=7465


Priority v oblasti železničnej infraštruktúry:
  • zvyšovať traťové rýchlosti v úsekoch, kde je vzhľadom na geografické podmienky možné minimálne na 160 km (s možnosťou prevádzky do 200 km/h), zabezpečiť interoperabilitu pri modernizovaní a rekonštrukcii tratí zaradených do TEN-T siete v súlade s legislatívou EÚ (smernica o interoperabilite a TSI) a dosiahnutie štandardov definovaných v dohodách AGC a AGTC
  • do roku 2016 zmodernizovať železničné trate TEN-T, ktoré sú súčasťou prioritných projektov, a to projekt č. 23 (úsek Nové Mesto nad Váhom – Žilina – št. hranica SR/PR) a projekt č. 17 (úsek št. hranica Rakúsko/SR – Bratislava vrátane napojenia letiska Bratislava na železničnú sieť)
  • do roku 2020 zmodernizovať železničnú trať TEN-T v úseku Žilina – Košice – št. hranica SR/Ukrajina
  • do roku 2020 realizovať na úseku koridoru IV Kúty – Bratislava – Štúrovo systém ERTMS, ktorý je súčasťou koridoru E “Drážďany – Praha – Viedeň/Bratislava – Budapešť – Konstanca“ (do roku 2015 úsek št. hranica ČR/SR – Bratislava - Rajka a do roku 2020 úsek Bratislava – Nové Zámky-Štúrovo/Komárno – št. hranica SR/MR)
  • modernizovať úsek Púchov - Lúky pod Makytou - Horní Lideč, ktorý je súčasť koridoru pre konkurencieschopnú železničnú nákladnú dopravu “Praha - Horní Lideč - Žilina - Košice - Čierna n/T“
  • zabezpečiť postupnú elektrifikáciu a modernizáciu tratí spájajúcich krajské mestá s hlavnými koridormi: Leopoldov – Nitra – Šurany, Bánovce nad Ondavou – Humenné, Zvolen – Fiľakovo – Haniska pri Košiciach
Plán modernizácie železničných koridorov do roku 2020 :arrow:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=7468

Objem prepravy v nákladnej žel. doprave na tratiach TEN-T v roku 2020 :arrow:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=7464


Priority v oblasti infraštruktúry intermodálnej prepravy:
  • vybudovať základnú sieť terminálov intermodálnej prepravy (terminály Bratislava, Leopoldov, Košice, Žilina, Budča a Dobrá) v súlade s OP Doprava a ich vzájomné prepojenie (technologicky a informačne) ako aj s logistickými centrami nákladnej dopravy
  • v rámci EÚ podporiť budovanie prístupu k moru v južnej časti Európy (prístavy Koper, Rieka, Terst), predovšetkým železničného spojenia v úseku Koper – Divač, ktorý je úzkym miestom pri preprave tovaru
  • súbežne s budovaním základnej siete terminálov intermodálnej prepravy pripravovať a realizovať nový transkontinentálny tranzitný terminál s využitím všetkých druhov dopravy

Priority v oblasti infraštruktúry vnútrozemskej vodnej dopravy:
  • realizovať prijatý generálny program implementácie NAIADES v SR (uznesenie vlády SR č. 642/2009) a vytvoriť podmienky na zapojenie slovenských dopravcov do programu
  • vytvárať podmienky na modernizáciu jestvujúcich vodných ciest (Dunajskú, Vážsku) na dosiahnutie požadovaných dopravných kritérií
  • dobudovať a modernizovať verejné prístavy v Bratislave a Komárne
  • využívať Riečne informačné služby (RIS) na slovenskom úseku Dunaja a spoločných úsekoch Dunaja s Rakúskom a Maďarskom (manažment plavebnej situácie, zabezpečenie cezhraničnej elektronickej výmeny dát o aktuálnej plavbe)

Priority v oblasti infraštruktúry leteckej dopravy:
  • vybudovať nový terminál letiska Bratislava do roku 2010 (1. etapa), do roku 2012 (2. etapa) a železničnú dopravnú infraštruktúru umožňujúcu efektívnu spoluprácu bratislavského letiska a viedenského letiska do roku 2013
  • do roku 2015 zrealizovať železničné spojenie v rámci TEN-T projektu a pripraviť napojenie letiska Bratislava na železničnú sieť a diaľnicu D4
  • spracovať generel letiska a začať s realizáciou úprav dráhového systému Letiska Bratislava (rozšírenie vybavovacej plochy v roku 2012, rekonštrukcia vzletovej a pristávacej dráhy v roku 2016)
  • rozvíjať letisko Košice a regionálne letiská (Poprad, Žilina, Sliač)
  • realizovať projekty, ktoré zabezpečia lepšie využitie súčasnej a budúcej dopravnej infraštruktúry v priestoroch letísk, ako sú napr. cargo terminály, logistické centrá a pod


celý materiál: http://www.rokovanie.sk/appl/material.n ... enDocument

odkaz pre devila: materiál má 47 strán, nečítal som ho celý.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Re: Material na pobavenie

Odoslaťod michael89 » 27. Jan 2010 19:07

sergej napísal:Stratégia rozvoja dopravy Slovenskej republiky do roku 2020...


Neviem ako vy, ale na mňa takéto plány a plánovačky pôsobia prinajmenšom komicky. Keď som bol menší, stále ma bavilo predstavovať si čo a ako by bolo, kresliť si všeličo možné a potom sa tým nadchýnať :D
michael89
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 380
Založený: 08. Jan 2009 13:44

Odoslaťod ELZ » 27. Jan 2010 21:19

hej ... ale nejaku viziu potrebujes, aby si to potom mohol rozmenit na jednotlive projekty.
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Odoslaťod 1mmortal2 » 27. Jan 2010 22:16

takze v 2020 uz nebude pomaly co stavat :lol:
1mmortal2
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 443
Obrázky: 37
Založený: 28. Dec 2007 18:34
Bydlisko: Trencin

Odoslaťod michael89 » 27. Jan 2010 22:46

Ešte som si všimol, čo už úplne podkopáva autenticitu tohto plánu výstavby, ale v roku 2018 chcú mať postavených dokopy 23 tunelov ( z toho 9 km tunel Karpaty ) a Soroška má byť rozostavaná.

Zaujímavá je R1 BB - RK, tam žiaden tunel nie je.

Tento plán je podľa mňa úplná fantázia. Za 8 rokov chcú mať postavenú ( vyjmuc určité úseky ) kompletnú diaľničnú sieť SR.
michael89
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 380
Založený: 08. Jan 2009 13:44

Odoslaťod Vlados » 27. Jan 2010 23:20

Celé je to povrchné a príliš optimistické. Možno počítajú ešte s 10-20 PPPčkami, ale splácanie takej investície do infraštruktúr v relatívne tak krátkom čase bude nemožné. Už si mohli dať námahu a napr. v grafe 16 aktualizovať tunely alebo predsa len bude Šutovo a Malá Fatra :roll:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod Slavomir » 28. Jan 2010 00:02

Vlados napísal:Celé je to povrchné a príliš optimistické. Možno počítajú ešte s 10-20 PPPčkami, ale splácanie takej investície do infraštruktúr v relatívne tak krátkom čase bude nemožné. Už si mohli dať námahu a napr. v grafe 16 aktualizovať tunely alebo predsa len bude Šutovo a Malá Fatra :roll:


Neviem ci pan Fico vydrzi, ale skor nie a odvola este pred volbami pana ministra. Takyto paskvil predlozit do vlady, neunosne. Je jedno ze ho pan minister nepisal, musi ho mat prestudovany a zhotovitela poslat do teplych krajin. Aj ked iste, ten vycuc je velmi kratky oproti temer 50 stranam, tie vety, okrem inych, su tam. Napr. kolko koridorov zeleznicnych, cestnych plus vodne cesty pojde cez maticku Bratislavu? Nestacil som pocitat, taka Vieden ci Budapest, to su nuly.
Slavomir
Slavomir
diskutujúci
 
Príspevky: 182
Založený: 18. Nov 2009 22:33
Bydlisko: Kosice

Odoslaťod Vlados » 28. Jan 2010 09:27

Myslím, že ho neodvolá, veď je to jeho vlasný človek a naviac do volieb by sa nový ani nerozkukal... iba ak by nový pokrčoval v ďalšom období.
Myslím, že tie dokumenty (hlavne obrázky) boli spracovávané ešte pred krízou, keď bol velký optimizmus na nekončený rast HDP (dobehneme aj Nemecko). Nasvedčujú tomu aj roky 2018 vs. 2020.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod tondiego » 28. Jan 2010 09:30

Ufff, tak tieto plany zostavoval budto nadsenec, zijuci absolutne mimo realitu, alebo blazon z nejakeho ustavu.
tondiego
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 480
Založený: 11. Dec 2009 10:37

Odoslaťod joe1024 » 28. Jan 2010 10:34

V tom ustave sa ale za to poberaju celkom slusne peniaze z nasich dani, takze by som bol opatrny s tymi srandickami.

Ja viem, oproti 600 mld je toto nic (a tak to aj naveky zostane, lebo ak by nieco PPP trmoflo, tak to by nastal statny bankrot, co sa uz nepocita :-) ), no aj tak.
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod Dialniciar » 28. Jan 2010 16:31

Je to len vízia stratégie ... naučte sa čítať ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Vlados » 28. Jan 2010 16:51

s termínom naplnenia po 2050 :)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod Dialniciar » 28. Jan 2010 16:55

Ale nemusí to tak byť, tam je veľa neutrálnych textov, nepíše sa o plných profiloch, napr. "prepojenie rýchlostnej cesty R6 na českú R 49 do roku 2016;" ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Vlados » 28. Jan 2010 17:04

Necháme sa prekvapiť. Prvé bude hneď po voľbách :D
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod Dialniciar » 28. Jan 2010 18:03

Inak budem aj verejný. sergej, máš môj obdiv za tak krásne napísaný príspevok (stratégia rozvoja do 2020), to bolo veľa práce aj s tým nahrávaním obrázkov, ale stálo to za to.

Respect :)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod racto » 28. Jan 2010 20:14

Ten dokument je dosť dôležitý a mal by isť celý do liniek a dokumentov. :!: :!: :!:

Sergej mohol by si ho tam dať celý kedže si sa vtom najviac vrtal :)
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Odoslaťod sergej » 31. Jan 2010 15:19

racto, kludne ho tam mozes dat. Je uplne jedno, kto ho tam da ;)
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod i15 » 31. Jan 2010 15:35

ale pozor, material ma 47 stran 8)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 02. Feb 2010 17:44

No tak po tých vyjadreniach, čo odzneli od tých múdrych na MDPT strácam akosi dôveru ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 24 hostí.