od jano.z » 22. Jan 2010 01:35
Tak ich zavrime a prestavajme na diaľnice. To nám bude hej. Že na zábore dvojkoľajnej železnice nejde postaviť ani len štvorprúdovku? Huups ... Ja, byť na Slovensku, pôjdem milerád robiť dopravného policajta či dispečera do kamiónovej logistickej firmy. Ono je skoro o tom istom a kopec ex-kolegov miesto vláčikov naháňa na monitore kamióny a ako sa majú dobre. Len čo z toho, keď to diaľničná infraštruktúra (vrátane tej za miliardy prebudovanej zo železníc) nebude dávať. Čo až začne taká vykurovacia sezóna? Budú uhoľné prázdniny ako kedysi? Koľko bude nehôd? Koľko mŕtvych? Prevážia tie škody súčasný či budúci dlh železnice? Ono je ľahké zrušiť, ale ťažké nahrádzať.
A keď sa aj zrušia režijky, aký vplyv na hospodárenie takého Carga budú mať tie tisícky cesťákov vyplatených za mesiac (myslím len služobné presuny, nie cesty do práce a z práce). Verím, že nižší management (ktorý za celý tento vecheť môže), čo doteraz chodil vlakom si vydupe služobné autá. Kto to bude živiť? Tadteto cesta nevedie. Príležitostí je dosť, treba povedať, prečo sa nevozí a tých ľudí čo za to môžu vyhodiť. Veľa ich nie je, tak do stovky, možno do dvoch.
Celý ten dlh je len daň za odfláknuté rozdelenie, kedy je také obrovské množstvo duplicitných postov, že to ani ináč končiť nemôže. Navyše dokiaľ železnica bude slúžiť aj ako peňazovod do straníckych kasičiek a upratávanie známych, nemožno predpokladať zlepšenie súčasného stavu. Navyše chýba koordinačný orgán? Prečo musia ŽSR na niektorých tratiach držať personál kvôli jedinému vlaku? Ak ministerstvo povie, že tam teda už osobná doprava nebude, ŽSR sa zariadia, prepustia, zrušia. Manipulák, ktorý sa nemá s čím zraziť je na D3 ideál. Že cargista nemôže dirigovať D3 lebo je to iná firma? Hups!