Moderátor: Moderátori
bystrik napísal:vdaka za fotky mardzano. a teraz sa na useku nepracuje?
Tomas PO napísal:Ved to nevyzera nejako tragicky. Ci poskodeny je aj most?
Dialniciar napísal:Sú 3 firmy, všetky top 10 najväčšie európske, Eurovia, Strabag, Inžinierske stavby (Colas) a ja znovu zopakujem fakty:
Firmy neporušili nič v rámci stavebných postupov, min. nie tá prvá menovaná. Na to je predsa dozor. Aj firemný, aj štátny.
Firmy sa odvolávajú na projektovú dokumentáciu. A projektant sa odvoláva na nedostatočný geologický prieskum v rámci zadania na NDS. Totiž vždy je nejaký balík na prípravu a v tomto prípade sa zistilo, že treba odmínovať územie. Peniaze sa zrejme vyčerpali a na ďalšie štúdie nezostali financie.
NDS síce trvá na tom, že nebude platiť nič naviac, ale aj firmy trvajú na tom, že nemienia sanovať chyby štátu.
Výstavba v zime nepokračuje: treba sanovať svah, mrzne, sú práce, ktoré sa robiť nedajú. Okrem toho, NDS má nevyrovnané záväzky za doteraz uskutočnené (a dobré) časti na stavbe.
Spevnenie cementom prebehlo min. na úseku prvej menovanej firmy, mardzano, či sa ti to páči alebo nie, fotodokumentačný materiál nemám.
Aktuálne to vyzerá tak, že v r. 2010 sa spojazdní iba časť obchvatu a druhá časť až v r. 2011-2012. Lebo treba nájsť iné technické riešenie, prepracovať dokumentácie, vybaviť nové povolenia. To nie je tak, že mávneme prútikom a všetko je hotové.
mardzano napísal:ja viem, že za to, ako to dopadlo nemôžu robotníci či firmy. ak je niečo od začiatku nedomyslené, tak potom to nemôže dopadnúť ináč. to je jasná vec.
nekritizujem ani firmy, určite ten, kto stavia naše cesty vie ako na to. s tým s tebou plne súhlasím.
vidím, že si opravil to, čo si písal a tak sa chápeme. otvoria celý úsek polovičného profilu naraz.
a čo by si vedel povedať o druhom profile? kadiaľ by mal viesť? máš nejaké info?
nevieš aj niečo o výbere trasy R4 prešov - vyšný komárnik?
i15 napísal:mardzano napísal:ja viem, že za to, ako to dopadlo nemôžu robotníci či firmy. ak je niečo od začiatku nedomyslené, tak potom to nemôže dopadnúť ináč. to je jasná vec.
nekritizujem ani firmy, určite ten, kto stavia naše cesty vie ako na to. s tým s tebou plne súhlasím.
vidím, že si opravil to, čo si písal a tak sa chápeme. otvoria celý úsek polovičného profilu naraz.
a čo by si vedel povedať o druhom profile? kadiaľ by mal viesť? máš nejaké info?
nevieš aj niečo o výbere trasy R4 prešov - vyšný komárnik?
Pri intenzitach, co tu su, nebude druhy profil tak skoro potrebny. Najblizsich 10-15 rokov urcite nie. Co sa tyka trasy medzi PO a SK, tam je hotova len sprava o vplyve na zivotne prostredie s dvoma variantami (cez Giraltovce a cez Stropkov), konkretna trasa sa este neriesi.
i15 napísal:mardzano napísal:ja viem, že za to, ako to dopadlo nemôžu robotníci či firmy. ak je niečo od začiatku nedomyslené, tak potom to nemôže dopadnúť ináč. to je jasná vec.
nekritizujem ani firmy, určite ten, kto stavia naše cesty vie ako na to. s tým s tebou plne súhlasím.
vidím, že si opravil to, čo si písal a tak sa chápeme. otvoria celý úsek polovičného profilu naraz.
a čo by si vedel povedať o druhom profile? kadiaľ by mal viesť? máš nejaké info?
nevieš aj niečo o výbere trasy R4 prešov - vyšný komárnik?
Pri intenzitach, co tu su, nebude druhy profil tak skoro potrebny. Najblizsich 10-15 rokov urcite nie. Co sa tyka trasy medzi PO a SK, tam je hotova len sprava o vplyve na zivotne prostredie s dvoma variantami (cez Giraltovce a cez Stropkov), konkretna trasa sa este neriesi.
expwy napísal:Medzičasom už bol vydaný MŽP rozsah hodnotenia jednotlivých variantov a na úzmné konanie bola postúpená trasa cez Giraltovce. Teraz sa zadáva vypracovanie dokumentácie na územné rozhodnutie a dokumentácie na stabený zámer.
expwy napísal:Medzičasom už bol vydaný MŽP rozsah hodnotenia jednotlivých variantov a na úzmné konanie bola postúpená trasa cez Giraltovce. Teraz sa zadáva vypracovanie dokumentácie na územné rozhodnutie a dokumentácie na stabený zámer.
mardzano napísal:
podľa čoho usudzuješ, že intenzita vystačí na najbližších 10 či až 15 rokov???
mardzano napísal:a ktorý variant cez giraltovce? giraltovce - soboš - svidník alebo giraltovce - domaša - stropkov - svidník?
Pôjde o 1/2 profil alebo plný profil ?expwy napísal:mardzano napísal:a ktorý variant cez giraltovce? giraltovce - soboš - svidník alebo giraltovce - domaša - stropkov - svidník?
giraltovce - soboš - svidník
http://motorways-exitlists.com/europe/sk/r4.htm
Dialniciar napísal:Za to, kde sú a kde nie sú mosty, za to nemôžu stavebné firmy, ale projektant. My musíme stavať tak a výhradne tak, ako je navrhnuté v projekte. Vieš a niekedy sa v minulosti aj kritizovalo, ale to potom viedlo k tomu, že štát ťa nevyberie neskôr.
i15 napísal:mardzano napísal:
podľa čoho usudzuješ, že intenzita vystačí na najbližších 10 či až 15 rokov???
Podla scitania boli v roku 2005 na severnom vjazde do Svidnika intenzity 4120 voz. a nie vsetko z toho je tranzit, cast ide do mesta. Polovicny profil zvlada bez problemov 10000 vozidiel a znesitelnych je aj 15000, take cisla na obchvate podla mna do roku 2025 nehrozia.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.