Stránka 1 z 7

Oblasť Topoľčian a Partizánskeho

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2005 16:27
od Dialniciar
V tejto oblasti sa budem venovať viacerým oblastiam ako aj viacerým časovým harmonogramom. Ak by tu niečo chýbalo, čo vás zaujíma, napíšte.

Cestná infraštruktúra:

V rámci opráv cestnej siete sa budú opravovať tieto úseky (do r. 2006):

1. Topoľčany-Nitra (predovšetkým oprava úsekov s vyjzdenými koľajami a inými nerovnosťami), táto cesta bude prechádzať až do r. 2010 viacerými úpravami, mali by sa postupne pridávať odbočovacie pruhy, ...
2. Topoľčany-Bojná-Radošina (k tejto ceste sa pristupuje ako ku strategickému dopravnému uzlu, pretože táto cesta sa bude nachádzať medzi RK R1 a R2 a napája sa na D1)
3. Topoľčany-Rajčany-Chynorany-Partizánske
4. Práznovce-Bošany-Nedanovce
5. Kovarce-Solčany
6. Jacovce-Prašice
7. Partizánske-Horná Ves
8. Partizánske-Oslany
9. Veľké Uherce-Skýcov
10. Bošany-Ješkova Ves

V rámci opráv sa budú ešte upresňovať presné km. Na týchto úsekoch sa bude postupne vymieňať povrch na zlých úsekoch, kde sú vyjazdené koľaje alebo iné nerovnosti. Vysprávkovanie jednotlivých zlých častí daných úsekov sa bude robiť priebežne v celej oblasti.

Cestné obchvaty:

Topoľčany - plánujú sa viaceré štúdie a projekty
Partizánske - posudzujú sa rôzne vplyvy na ŽP ako aj možná trasa
Ludanice - pripravujú sa projekty
Chynorany - skúma sa dopravná zaťaženosť
Bošany - prípravné projekty

Letecká doprava:

V rámci Topoľčian aj Partizánskeho sa zvažujú možné investície do tejto sféry dopravy, ale reálne zatiaľ postačuje letisko v PN.

Železničná doprava:

Prípravné štúdie a projekty na postupné rekonštrukcie železničných staníc v danej oblasti.

Iná infraštruktúra:

V oblasti vodárenstva a kanalizácie celkové investície v lokalite ako aj s už začatými investíciami dosiahnu postupne do r. 2006-10 takmer 5 mld. Sk, pričom však v tejto sume už sú zahrnuté aj náklady na ochranu ŽP.

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2005 19:09
od Caesar
Hlavne v tej cestnej infraštruktúre ten 2. úsek je dôležitý, pretože napája Hornú Nitru na D1 ako 1. možný úsek v tejto oblasti. 8)

Re: Oblasť Topoľčian a Partizánskeho

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 12:23
od Branco
Dy napísal:V tejto oblasti sa budem venovať viacerým oblastiam ako aj viacerým časovým harmonogramom. Ak by tu niečo chýbalo, čo vás zaujíma, napíšte.

Cestná infraštruktúra:

V rámci opráv cestnej siete sa budú opravovať tieto úseky (do r. 2006):

1. Topoľčany-Nitra (predovšetkým oprava úsekov s vyjzdenými koľajami a inými nerovnosťami), táto cesta bude prechádzať až do r. 2010 viacerými úpravami, mali by sa postupne pridávať odbočovacie pruhy, ...
2. Topoľčany-Bojná-Radošina (k tejto ceste sa pristupuje ako ku strategickému dopravnému uzlu, pretože táto cesta sa bude nachádzať medzi RK R1 a R2 a napája sa na D1)
3. Topoľčany-Rajčany-Chynorany-Partizánske
4. Práznovce-Bošany-Nedanovce
5. Kovarce-Solčany
6. Jacovce-Prašice
7. Partizánske-Horná Ves
8. Partizánske-Oslany
9. Veľké Uherce-Skýcov
10. Bošany-Ješkova Ves

V rámci opráv sa budú ešte upresňovať presné km. Na týchto úsekoch sa bude postupne vymieňať povrch na zlých úsekoch, kde sú vyjazdené koľaje alebo iné nerovnosti. Vysprávkovanie jednotlivých zlých častí daných úsekov sa bude robiť priebežne v celej oblasti.

Cestné obchvaty:

Topoľčany - plánujú sa viaceré štúdie a projekty
Partizánske - posudzujú sa rôzne vplyvy na ŽP ako aj možná trasa
Ludanice - pripravujú sa projekty
Chynorany - skúma sa dopravná zaťaženosť
Bošany - prípravné projekty

Letecká doprava:

V rámci Topoľčian aj Partizánskeho sa zvažujú možné investície do tejto sféry dopravy, ale reálne zatiaľ postačuje letisko v PN.

Železničná doprava:

Prípravné štúdie a projekty na postupné rekonštrukcie železničných staníc v danej oblasti.

Iná infraštruktúra:

V oblasti vodárenstva a kanalizácie celkové investície v lokalite ako aj s už začatými investíciami dosiahnu postupne do r. 2006-10 takmer 5 mld. Sk, pričom však v tejto sume už sú zahrnuté aj náklady na ochranu ŽP.


Výborný prehľad, Dy.

Pripojím zopár mojich postrehov: cestná infraštruktúra:

1. Topoľčany-Nitra sú vlastne dve trasy: jedna cez Bošany (cesta II. triedy) a jedna cez Čakajovce, Preseľany,... - cesta I. triedy. Ako prvý by bolo možné riešiť obchvat Drážoviec (keďže tento úsek je spoločný pre obe trasy, možno v súvislosti s výstavbou priemyselného parku v susednej oblasti Nitry. Od Nitry na Topoľčany by stálo tiež za zváženie výstavba aspoň nejakých obchvatov, keďže celá trasa vedie praktickz súvisle v zastavanom území.
2. Topoľčany-Bojná-Radošina: V Bojnej je križovanie s cestou na Topoľčany, jeho premiestnenie mimo obce by bolo tiež riešením
3. Topoľčany-Partizánske toto je podľa mňa jeden z hlavných problémov hornej Nitry. Od Topoľčian je to vlastne jedna (síce dedinská, ale predsa) aglomerácia, navyše dosť frekventovaná. Možno v prvej fáze by sa mohol postaviť obchvat Žabokriek zo strany PE, alebo Krušoviec zo strany TO, v budúcnosti postupne dobudovávať túto trasu, výhľadovo ako RK.
4,5,6,7 - sú to miestne komunikácie a zaťaženie podľa mňa je primerané akejkoľvek inej miestnej komunikácii, t.j. bežbé opravy by mohli postačovať.
8. Partizánske-Oslany - jeden z prioritných ťahov, 90 a 180 stupňové zákruty za Oslanmi v smere na PD, úzka cesta, vyťažená komunikácia, celý ťah by podľa mňa mal byť jedna z priorít.
9,10: rovnako miestne komunikácie, cesta na Skýcov je málo používaná, budú postačovať bežné opravy.

K cestným obchvatom: Predbežne by som vypustil obchvat Chynorian, keďže obec už vlastne obchvat má. Namiesto toho obchvat Žabokriek, prípadne Krušoviec zo strany TO. Tiež obchvat Ludaníc bude fajn, ale dopravne zaťaženie je väčšie v Drážovciach (už spomínaná spoločná cesta dvoch trás na Topoľčany). Bošany - môžu byť, ale je to cesta II. triedy, vlastne paralelná s cestou cez Ludanice. Prioritný je IMO ťah cez Ludanice, mohlo by to teda pokračovať napr. obchvatom Čakajoviec...

Letecká doprava: Aj v PE je v Malých Uherciach menšie letisko, faktom je, že podľa mojich informácií zatiaľ kapacitne postačuje.

Železničná doprava: Od Hlohovca, aj od Nitry vedie na hornú Nitru jednokoľajka, zdvojkoľajnenie trate by asi bolo nemalou investíciou, rekonštrukcie staníc môžu byť, ale väčší dôraz by som dal na cestnú infraštruktúru, RK na Hlohovec a vylepšovanie cestného a RK spojenia.

Re: Oblasť Topoľčian a Partizánskeho

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 16:47
od Dialniciar
Branco napísal:Výborný prehľad, Dy.

Pripojím zopár mojich postrehov: cestná infraštruktúra:

K cestným obchvatom: Predbežne by som vypustil obchvat Chynorian, keďže obec už vlastne obchvat má.


Ďakujem, robím, čo môžem. :lol:

Tie Chynorany sú zaujímavé, ale ešte sa tam niečo "chystá" zrealizovať. :wink:

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 18:23
od Alexander Velky
Ja zase pokiaľ viem, tak hlavným problémom je predovšetkým cestný ťah NR-TO. :lol:

Re: Oblasť Topoľčian a Partizánskeho

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 06:42
od Čavo
Branco napísal:
Dy napísal:1. Topoľčany-Nitra (predovšetkým oprava úsekov s vyjzdenými koľajami a inými nerovnosťami), táto cesta bude prechádzať až do r. 2010 viacerými úpravami, mali by sa postupne pridávať odbočovacie pruhy, ...

3. Topoľčany-Rajčany-Chynorany-Partizánske


Výborný prehľad, Dy.

Pripojím zopár mojich postrehov: cestná infraštruktúra:

1. Topoľčany-Nitra sú vlastne dve trasy: jedna cez Bošany (cesta II. triedy) a jedna cez Čakajovce, Preseľany,... - cesta I. triedy. Ako prvý by bolo možné riešiť obchvat Drážoviec (keďže tento úsek je spoločný pre obe trasy, možno v súvislosti s výstavbou priemyselného parku v susednej oblasti Nitry. Od Nitry na Topoľčany by stálo tiež za zváženie výstavba aspoň nejakých obchvatov, keďže celá trasa vedie praktickz súvisle v zastavanom území.
3. Topoľčany-Partizánske toto je podľa mňa jeden z hlavných problémov hornej Nitry. Od Topoľčian je to vlastne jedna (síce dedinská, ale predsa) aglomerácia, navyše dosť frekventovaná. Možno v prvej fáze by sa mohol postaviť obchvat Žabokriek zo strany PE, alebo Krušoviec zo strany TO, v budúcnosti postupne dobudovávať túto trasu, výhľadovo ako RK.

Osobne si myslím, že ak sa niečo chce zlepšovať v tomto úseku (NR - TO - PE), tak by bolo vhodnejšie zainvestovať v trase cesty II. triedy, kde by stačilo pár obchvatov a dala by sa potom prípadne upraviť na RK. Uľavilo by sa i obyvateľom obcí na ceste I. triedy a i vodičom, ktorí by nemuseli jazdiť celý čas v obci.

Samozrejme, že opravovať treba všetky cesty, podľa toho ako sú zničené. To bez debát.

Re: Oblasť Topoľčian a Partizánskeho

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 10:25
od Branco
čavo napísal:Osobne si myslím, že ak sa niečo chce zlepšovať v tomto úseku (NR - TO - PE), tak by bolo vhodnejšie zainvestovať v trase cesty II. triedy, kde by stačilo pár obchvatov a dala by sa potom prípadne upraviť na RK. Uľavilo by sa i obyvateľom obcí na ceste I. triedy a i vodičom, ktorí by nemuseli jazdiť celý čas v obci.

Samozrejme, že opravovať treba všetky cesty, podľa toho ako sú zničené. To bez debát.


Cesta II. triedy na Bošany a Partizánske je úzka a má prevýšenia (napr. serpentíny v okolí Krásna). Cesta cez Ludanice vedie rovinou, je viac využívaná a širšia. Výhodnejšie by podľa mňa bolo stavať ako RC smer Ludanice-Topoľčany.

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 17:41
od Alexander Velky
Je veľmi nepravdepodobné, že sa bude robiť v budúcnosti RK z inej cesty ako z cesty I. triedy. Práveže bude snahou presmerovať dopravu pozdĺž hlavnej cesty I. triedy, na nej sa bude investovať najviac, aj sa postaví druhá cesta, aby z nej bola RK a z cesty II. triedy sa stane paralelná komunikácia. :lol:

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2005 12:09
od Dialniciar
AV,

máš pravdu, cesta NR-TO, I. triedy sa plánuje opraviť, postaviť obchvaty a potom sa len dobuduje ďalšia 2-prúdová cesta tak, aby vznikla RK a paralelná cesta II. triedy bude slúžiť ako paralelná cesta pre RK/4-prúdovú cestu. :wink:

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2005 13:52
od Branco
Aspoň malá náplať:V programe Výstavby cest. siete 1. triedy na roky 2005-2008 http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=871 je obchvat Topoľčian-2.etapa.

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2005 11:06
od mel
Dy napísal:AV,

máš pravdu, cesta NR-TO, I. triedy sa plánuje opraviť, postaviť obchvaty a potom sa len dobuduje ďalšia 2-prúdová cesta tak, aby vznikla RK a paralelná cesta II. triedy bude slúžiť ako paralelná cesta pre RK/4-prúdovú cestu. :wink:


No ked toto bude, tak ja budem do Partizanskeho (kde chodim relativne casto) fakt chodit len cez NR a TO :) Teraz idem semtami cez PN, potom to uz bude jasne... :)

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2005 09:26
od Caesar
Dy napísal:AV,

máš pravdu, cesta NR-TO, I. triedy sa plánuje opraviť, postaviť obchvaty a potom sa len dobuduje ďalšia 2-prúdová cesta tak, aby vznikla RK a paralelná cesta II. triedy bude slúžiť ako paralelná cesta pre RK/4-prúdovú cestu. :wink:


Lenže toto je také "sci-fi", ...

Ja som v tomto čisto realista - týmto smerom idú 2 cesty, takže o nejakej RC nemôže byť ani reči. Bolo by to len napojenie na Hornú Nitru a to už bude lepšia skôr cesta RC R2 TN-ZH. 8)

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2005 15:25
od Dialniciar
Branco napísal:Aspoň malá náplať:V programe Výstavby cest. siete 1. triedy na roky 2005-2008 http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=871 je obchvat Topoľčian-2.etapa.


Ano, mesto TO bude mať obchvat, reálna výstavba sa začne v r. 2006. :lol:

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2005 16:36
od Branco
Ak za cca. 1 rok stihnú všetky prípravné a legisltívne práce, bude to len dobre. Nie som si istý, či TO počítali v územnom pláne s vedením obchvatu. Ak áno, nemal by to byť taký problém.
Dy, kde bude vyústenie obchvatu. Pred Krušovcami, pri odbočke na Jacovce, prípadne ďalej?
Dík za odpoveď, Brančo.

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2005 18:26
od Dialniciar
Branco napísal:Ak za cca. 1 rok stihnú všetky prípravné a legisltívne práce, bude to len dobre. Nie som si istý, či TO počítali v územnom pláne s vedením obchvatu. Ak áno, nemal by to byť taký problém.
Dy, kde bude vyústenie obchvatu. Pred Krušovcami, pri odbočke na Jacovce, prípadne ďalej?
Dík za odpoveď, Brančo.


Brančo,

problémy s plánmi a pozemkami sú, aj problémy so zabezpečením financií. Rok 2006 je v pláne, bližší plán daných rokov 2005-2008, a ja si to osobne netrúfam hodnotiť, či to je možné. :lol:

Čo sa vyústenia obchvatu týka, ja tiež presne neviem, koľko etáp sa má robiť. :roll:

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2005 08:35
od Branco
Dy,

vďaka za informácie. Obchvat TO je čiastočne hotový. Od NR obchádza Tovarníky, jeho vyústenie je však do TO pri TESCU, ďalej sa musí prechádzať okolo pivovaru, popri sídlisku a cez želeyničný prejazd. Podľa mojich odhadov je táto časť dosť frekventovaná.
Vyústenie bude pravdepodobne pred Krušovcami, ak by sa plánovalo predĺženie ďalej na Rajčany, prípadne po Chynorany, bola by to mimoriadne dobrá správa, ale až takým optimistom nie som.
Zatiaľ je dôležité, že sa obchvat Topoľčian dokončí.
Ak budeš mať ďalšie informácie, daj prosím vedieť.
Ahoj, Brančo.

Nielen pre Branča, ...

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2005 17:14
od Dialniciar
Branco napísal:Dy,

vďaka za informácie. Obchvat TO je čiastočne hotový. Od NR obchádza Tovarníky, jeho vyústenie je však do TO pri TESCU, ďalej sa musí prechádzať okolo pivovaru, popri sídlisku a cez želeyničný prejazd. Podľa mojich odhadov je táto časť dosť frekventovaná.
Vyústenie bude pravdepodobne pred Krušovcami, ak by sa plánovalo predĺženie ďalej na Rajčany, prípadne po Chynorany, bola by to mimoriadne dobrá správa, ale až takým optimistom nie som.
Zatiaľ je dôležité, že sa obchvat Topoľčian dokončí.
Ak budeš mať ďalšie informácie, daj prosím vedieť.
Ahoj, Brančo.


Brančo,

budem reagovať na tento tvoj príspevok, pretože chcem vysvetliť niektoré súvislosti (môjho pôsobenia tu) a nechcem zaťažovať sekciu O tomto fóre.

Ja sa venujem regionálnej doprave, jej problémom už dosť dlhú dobu, je to práca+hobby, mám tak veľa kontaktov, prehľad a som stavbár. A som na to hrdý. Aj keď verejná mienka nie je práve naklonená tomuto odvetviu. Aj keď nie kvôli tomu, že by sa prepúšťalo, práve naopak, ale skôr preto, že stavebníctvo je práve tá sféra, ktorá najviac manipuluje so štátnymi peniazemi cez tendre, dotácie, ... diaľnice, byty, ... a je tu nedôvera verejnosti. Aj ku štátu, aj ku stavbárom. Zmeniť sa to dá len veľmi ťažko, ja som sa rozhodol, že sa o to pokúsim (ako aj iní na tomto fóre :wink: ) aspoň takto cez toto fórum. Nemusím, ale chcem. Mne nejde o reklamu konkrétnej firmy, ale o stavebníctvo ako celok.

Ja informujem, ak je niečo nové, ak sa má niečo stavať, ak je plán, tak ho približne zverejním. Informujem o problémoch, ak sa niečo neplní. Ak ja napíšem, že v r. 2006 je takýto plán, tak to ešte neznamená, že to tak aj bude - nie som na vine ja! Rozhodol som sa písať od západu SR na východ. Mám základ (témy členené podľa oblastí, kde už sa dá dopĺňať, aby o BA nebolo v KE atď.), BA+TT+NR kraj/VÚC už sú kompletné, z TN ešte 2 oblasti. To je 50% SR, reálne, podľa členenia, aj podľa investícií (v tomto ohľade aj viac než 50%). Zostávajú BB+ZA+PO+KE. Tam sú problémy, pretože napr. ZA+PO+KE, tam je PPP na opravy ciest. V BB nie je koncepcia a v ZA sa investuje viac. To neznamená, že sa tomu nebudem venovať, len je to pomalšie tempo. Regionálna doprava je zložitá téma a tu na tomto fóre musí zatiaľ stačiť - cesty, železnice, ... - to je všetko. Iste, ak "padne" otázka, tak ak viem, tak aj zodpoviem.

Konkrétne k TO. V TO sa obchvat staval, len nie podľa pôvodného návrhu, takže dnes to vyzerá tak, že reálne nie je dokončený a cestuje sa cez mesto. Alebo sa mýlim?

V TO sú problémy, ale aj prísľuby a všetko je tak na 50% rozpracované, takže neviem, ako to presne bude, neviem, čo bude s EÚ - fondy. Pozemky, legislatívny proces, financie, plány, prísľuby štátu a samosprávy, ... toto všetko je veľmi dôležité. A nič nie je na 100%. Okrem toho prísľubu.

Ak niečo budim vedieť, informujem. To aj robím, ak je niečo nové - raz za 2-3 mesiace, 20-30 nových príspevkov napíšem naraz do 20 tém (a hneď sa rozbehne diskusia, čo si vyžaduje ďalšie moje reakcie, ja sa moc do fóra nezápajam :? ). Niekde nie je nové nič. Alebo si niečo nevšimnem. Ale pre všetkých, treba sa pýtať. :)

Okrem toho, ja informujem aj cez SS, pretože kým tu budú všetky oblasti SR, tak tu možno aj ja nebudem. Preto sa ma mnohí z východu SR (presnejšie užívatelia sa pýtajú na východ SR a jeho rozvoj, konkrétne cesty, obchvaty, plány) pýtajú cez SS.

Inak teraz mám rozpracované 4 oblasti, 2 v BB a 2 v TN, tým TN ukončím. Ale kedy to bude neviem, snáď ešte tento mesiac sem dám niečo nové. :lol:

Re: Nielen pre Branča, ...

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2005 19:29
od Branco
Dy napísal:
Brančo,

budem reagovať na tento tvoj príspevok, pretože chcem vysvetliť niektoré súvislosti (môjho pôsobenia tu) a nechcem zaťažovať sekciu O tomto fóre.

Ja sa venujem regionálnej doprave, jej problémom už dosť dlhú dobu, je to práca+hobby, mám tak veľa kontaktov, prehľad a som stavbár. A som na to hrdý. Aj keď verejná mienka nie je práve naklonená tomuto odvetviu. Aj keď nie kvôli tomu, že by sa prepúšťalo, práve naopak, ale skôr preto, že stavebníctvo je práve tá sféra, ktorá najviac manipuluje so štátnymi peniazemi cez tendre, dotácie, ... diaľnice, byty, ... a je tu nedôvera verejnosti. Aj ku štátu, aj ku stavbárom. Zmeniť sa to dá len veľmi ťažko, ja som sa rozhodol, že sa o to pokúsim (ako aj iní na tomto fóre :wink: ) aspoň takto cez toto fórum. Nemusím, ale chcem. Mne nejde o reklamu konkrétnej firmy, ale o stavebníctvo ako celok.

Ja informujem, ak je niečo nové, ak sa má niečo stavať, ak je plán, tak ho približne zverejním. Informujem o problémoch, ak sa niečo neplní. Ak ja napíšem, že v r. 2006 je takýto plán, tak to ešte neznamená, že to tak aj bude - nie som na vine ja! Rozhodol som sa písať od západu SR na východ. Mám základ (témy členené podľa oblastí, kde už sa dá dopĺňať, aby o BA nebolo v KE atď.), BA+TT+NR kraj/VÚC už sú kompletné, z TN ešte 2 oblasti. To je 50% SR, reálne, podľa členenia, aj podľa investícií (v tomto ohľade aj viac než 50%). Zostávajú BB+ZA+PO+KE. Tam sú problémy, pretože napr. ZA+PO+KE, tam je PPP na opravy ciest. V BB nie je koncepcia a v ZA sa investuje viac. To neznamená, že sa tomu nebudem venovať, len je to pomalšie tempo. Regionálna doprava je zložitá téma a tu na tomto fóre musí zatiaľ stačiť - cesty, železnice, ... - to je všetko. Iste, ak "padne" otázka, tak ak viem, tak aj zodpoviem.

Konkrétne k TO. V TO sa obchvat staval, len nie podľa pôvodného návrhu, takže dnes to vyzerá tak, že reálne nie je dokončený a cestuje sa cez mesto. Alebo sa mýlim?

V TO sú problémy, ale aj prísľuby a všetko je tak na 50% rozpracované, takže neviem, ako to presne bude, neviem, čo bude s EÚ - fondy. Pozemky, legislatívny proces, financie, plány, prísľuby štátu a samosprávy, ... toto všetko je veľmi dôležité. A nič nie je na 100%. Okrem toho prísľubu.

Ak niečo budim vedieť, informujem. To aj robím, ak je niečo nové - raz za 2-3 mesiace, 20-30 nových príspevkov napíšem naraz do 20 tém (a hneď sa rozbehne diskusia, čo si vyžaduje ďalšie moje reakcie, ja sa moc do fóra nezápajam :? ). Niekde nie je nové nič. Alebo si niečo nevšimnem. Ale pre všetkých, treba sa pýtať. :)

Okrem toho, ja informujem aj cez SS, pretože kým tu budú všetky oblasti SR, tak tu možno aj ja nebudem. Preto sa ma mnohí z východu SR (presnejšie užívatelia sa pýtajú na východ SR a jeho rozvoj, konkrétne cesty, obchvaty, plány) pýtajú cez SS.

Inak teraz mám rozpracované 4 oblasti, 2 v BB a 2 v TN, tým TN ukončím. Ale kedy to bude neviem, snáď ešte tento mesiac sem dám niečo nové. :lol:


Dy,

vďaka za velmi otvorený príspevok. Vieš, verejná mienka možno nie je naklonená odvatviu stavebníctva, ale povedz, čo čítame v správach? Väčšinou sú to senzácie /aj novinári si chcú napokon zarobiť na svoj chlebíček/ - KIA napr. už zamestnáva novinárske kruhy už nejaký ten čas a my sa vačšinou nedozvedáme o tom, čo sa stavia, resp. postavilo, ale o tom, kto kde podal trestné oznámenie, kto kedy protestoval, koho oslovil, atď. Ak sa ja nejaká správa o stave rozostavanosti objaví, je to krátka informácie, ktorú si vačšina verejnosti možno ani nevšimne.

K Tvojim informáciam o stave, resp. plánocch výstavby, či rekonštrukcie cestnej siete - je to fajn čítat a tí, ktorí častejšie jazdia po úsekoch, ktoré spomínaš vo svojich správach ich pripomienkujú. To je aj moj prípad, keďže oblast hornej Nitry nielen ako vodič poznám dovolím si povedat dost dobre. Uz sa teším na Tvoje informácie aj o ostatných krajoch :) :wink:

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2005 19:57
od Dialniciar
Branco napísal:To je aj moj prípad, keďže oblast hornej Nitry nielen ako vodič poznám dovolím si povedat dost dobre.


Horná Nitra má problém. Nebude postavená RK R2 TN-ZH. Nebude tak skoro postavená ani RK od NR v smere na TO a ďalej na Hornú Nitru. Dokonca len veľmi pomaly sa opravuje cestná sieť v tejto oblasti. Je to teda región, ktorý je dosť "odrezaný" od okolitého Slovenska, má zlé napojenie na TN a ZA, aj na NR. Sú tu 2-3 hlavné ťahy, kde však treba stavať obchvaty, 10-15 obchvatov na všetkých a ani na to nie je dosť peňazí. Teraz nejde o pozemky, ale o to, že na to nie sú ani peniaze. A nie je to teda ani v plánoch, okrem tých obchvatov. A vláda to verejne priznáva.

A to je problém, pretože je to všeobecne známy fakt. Investorov teda veľa do takéhoto regiónu nepríde a medzitým je napr. útlm v baníctve, ... takže nič výrazné sa stavať nebude. Obyvateľom môže pomôcť aspoň zlepšenie ich regionálnej dopravy, v PD to je MÚK a inde niekoľko obchvatov či opravený povrch ciest, to je všetko. :lol:

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2005 16:24
od Branco
Pri Drážovciach otvorili novú križovatku:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1593

Zároveň by sa malo uvažovať o obchvate Drážoviec: od NR do Drážoviec vedie úzka a kľukatá cesta a v Drážovciach sú dve prudké pravotočivé zákruty.

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2005 21:48
od Dialniciar
Branco napísal:Pri Drážovciach otvorili novú križovatku:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1593

Zároveň by sa malo uvažovať o obchvate Drážoviec: od NR do Drážoviec vedie úzka a kľukatá cesta a v Drážovciach sú dve prudké pravotočivé zákruty.


Je jasné, že tam, kam ide investor, tak tam sa bude investovať aj do infraštruktúry, ale väčšinou je problémom riešiť ďalšie investície do tejto oblasti v čase, keď už investor v regióne pôsobí. To nie je teória, alebo moja "neprajnosť", to je prax a moje skúsenosti. :lol:

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2006 22:19
od Dialniciar
Niekde som čítal, že Fico je z Topoľčian, ... to len tak. :lol:

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2006 11:30
od Branco
V stave posudzovania je aj "Cesta I/64 hranice krajov - Prievidza"

http://eia.enviroportal.sk/akcia-detail.php?akcia=6712

V okolí Nadlic - s najväčšou pravdepodobnosťou je to predĺženie obchvatu Topoľčian :) .

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2006 16:00
od Dialniciar
Branco napísal:V stave posudzovania je aj "Cesta I/64 hranice krajov - Prievidza"

http://eia.enviroportal.sk/akcia-detail.php?akcia=6712

V okolí Nadlic - s najväčšou pravdepodobnosťou je to predĺženie obchvatu Topoľčian :) .


Je to možné, veď to sa aj plánovalo, dokončiť obchvat TO. Ale plánuje sa to už dosť dlho a pri stave toho, že čo všetko prejde EIA a nespraví sa to a zase sa to musí posúdiť, ... tým chcem povedať, že obchvat TO už mal byť dávno hotový a nie je ... a tak skoro ani nebude.

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2006 11:59
od Caesar
Dy napísal:Niekde som čítal, že Fico je z Topoľčian, ... to len tak. :lol:


Ja byť vládou, tak obchvat TO už je celý vybudovaný, vrátane celej dopravy v ňom a je to vyriešené. Jednoducho, politikárčenie by neexistovalo, keby sa tu stavalo tak ako je potrebné a nie tak ako vždy vláda usúdi.