Oblasť Prešova a Sabinova

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Oblasť Prešova a Sabinova

Odoslaťod Dialniciar » 04. Feb 2006 13:24

Táto oblasť je významná predovšetkým už tým, že sa tu nachádza mesto Prešov. Viac už v jednotlivých častiach tohto príspevku.

Cestná sieť. :arrow:

Konkrétne by sa mal klásť dôraz na tieto cestné úseky:

1. Prešov-Košice (D1)
2. Prešov-Drienovská Nová Ves-smer Košice
3. Prešov-Kapušany-smer Hanušovce nad Topľou
4. Kapušany-smer Giraltovce
5. Kapušany-Fulianka-Raslavice
6. Prešov-Veľký Šariš-Šarišské Michaľany-Sabinov-Pečovská Nová Ves-Lipany-Kamenica-Pusté Pole-Ľubotín
7. Prešov-Chminianska Nová Ves-Široké-smer Levoča
8. Bzenov-Rokycany-Žipov-Klenov-smer Gelnica
9. Lipany-Krivany-Torysa
10. Pečovská Nová Ves-Olejníkov
11. Prešov-Fintice-Záhradné-Mošurov-Demjata

Tým dôrazom myslím výraznejšie investície do týchto ciest v podobe zlepšenia ich parametrov ako aj lepšej údržbe počas a po zimnom období.

Tento región nie je jednoduché opísať z hľadiska cestnej siete, pretože je tu toho veľmi veľa, čomu by bolo potrebné venovať sa. Podľa priorít je potrebné budovať diaľnicu D1 Prešov-Svinia a ďalej na západ v smere na Branisko atď. Okrem toho je potrebné investovať do D1 Prešov-Košice tak, aby boli vyriešené úseky, ktoré by mohli byť zaplavené, keby boli povodne, s tým súvisí lepšia a častejšia oprava napríklad vozovky (povrch cesty) alebo aj príprava na rozšírenie D1 z 2+2 na 3+3 pruhy, teda spracovať projektovú dokumentáciu, pretože tu je vysoký predpoklad, že za 10 rokov bude potrebná takáto úprava podobne ako je tomu dnes na úseku D1 BA-TT, kde to je potrebné už 10 rokov a ak to bude za 10 rokov, tak bude dobre. Okrem diaľnice D1 je však potrebné venovať sa aj rýchlostnej ceste (RC) R4 v smere na Svidník a ďalej Poľsko ako aj od Košíc v smere na Milhosť (Kechnec) a ďalej na Maďarsko. Diaľničná sieť teda presahuje tento región, ale priamo ho aj ovplyvňuje.

Okrem diaľničnej siete je prioritou aj základná cestná sieť, cesty I. až III. triedy. Aj tu by mali byť jasné priority. Treba investovať do hlavného cestného ťahu od Prešova na západ, ale aj na východ a juh. Teda na Levoču (paralelná cesta I. triedy k diaľnici D1), na Košice (paralelná cesta k diaľnici D1), na Svidník (R4) a na Humenné (2. najvýznamnejšia cesta v smere na Ukrajinu). To sú cesty I. triedy. Nasledujú cesty II. triedy, kde by bolo potrebné investovať hlavne na cestný ťah Prešov-Bardejov a túto cestu prebudovať na cestu I. triedy. Ohľadom cesty Prešov-Sabinov, tu treba viac investovať v rámci lepších opráv. A nasledujú aj cesty III. triedy. Tých je tu veľmi veľa, ja som niektoré spomenul aj v rámci priorít (v bodoch) a tu je potrebné takisto viac sa o tieto cesty starať - nespevnené krajnice, zlepšenie parametrov pri nevyhovujúcich zákrutách atď.

Ďalej je potrebné vybudovať tieto cestné obchvaty:

1. Prešov
2. Sabinov
3. Lipany
4. Kapušany
5. Šarišké Michaľany
6. Pečovská Nová Ves

Podobne ako cesty je tu potrebné výrazne investovať aj do cestných obchvatov. Predovšetkým hlavne mesto Prešov, kde treba riešiť prepojenie diaľnice D1 Prešov-Svinia a Prešov-Košice, ale aj zároveň treba vybudovať obchvat v smere na RC R4 severná vetva a zároveň aj hlavný ťah v smere na Ukrajinu. Okrem Prešova by som sa ja sústredil na cestu II. triedy Prešov-Sabinov-Lipany. A obce, ktoré ležia na ceste I. triedy od Prešova na západ bude riešiť diaľnica D1.

Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne. :arrow:

Železničné trate:

Tento región má stredne hustú železničnú sieť, ktorá de facto postačuje a v podstate je vysoko nerentabilné investovať do výstavby nejakých nových, v tomto prípade dlhých tratí. Jedine snáď keby aj EU pomohla a postavila by sa nová železničná trať, ktorá by spojila Prešov, Giraltovce, Svidník s Poľskom, čo však nie je potrebné, pretože v tomto regióne nie je vyťažená ani súčasná cesta I. triedy a ešte sa tu plánuje stavať aj RC R4 v 1. fáze na 1/2 profil. Skôr by bolo potrebné udržiavať všetky súčasné trate, teda Prešov-Bardejov a Prešov-Košice a Prešov-Sabinov-Lipany a Prešov-smer Hanušovce nad Topľou. Ohľadom lepšieho železničného spojenia by potom bolo skôr lepšie spojiť Medzilaborce s Poľskom, ale to už je iný región.

Železničné stanice:

Je potrebné udržiavať v modernom stave stanice v Prešove a v Sabinove.

Letecká doprava. :arrow:

Tento región je významným regiónom, ale vzhľadom na blízkosť mesta Košice tu nie je potrebné stavať letisko regionálneho významu aké je napríklad v PP.

Ostatné investície do infraštruktúry v tejto oblasti v rámci predovšetkým vodných zdrojov a ochrany ŽP. :arrow:

Potrebné sú investície do vodárenstva a kanalizačnej siete, kde sú potrebné rekonštrukčné práce ako aj výstavba nových ČOV atď. Vzhľadom na prebiehajúcu a plánovanú veľkú výstavbu v oblasti cestnej/diaľničnej siete je potrebné chrániť hlavne vodné zdroje, aby neprichádzalo k nejakým zníženiam stavov spodných vôd atď.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Adaios » 07. Feb 2006 20:32

Dialniciar casto hovoril o tom, ze treba D1 stavat aj od vychodu SR, dobre sa to planovalo a pripravovalo ale teraz to skor vyzera na nejaku sabotaz na slovensky sposob. Presov-Svinia je problem, obchvat Presova je problem. Vsetky dlhe useky s tunelom az po PP budu na 1/2 profil - to je skutocna uroven vystavby od vychodu SR.

Tak aspon tie zeleznice sa budu stavat - len zase trat nejde priamo do Presova. Ani regionalne letisko tu nie je. Este su aj problemy s splacanim PPP na opravy ciest v hodnote 500 mil. SKK takze dalsie PPP tak skoro nebude.

Co tu je pozitivne :?: ... Ani investicie cez EU sem nejdu viac ako na zapad SR - stale sa prepada rozdiel zivotnej urovne a nezastavila to ani EU a ani tak skoro nezastavi, lebo D1+D3+R1 to je skor zapadne Slovensko a nie vychodne. Takze zostane len pri Dialniciarovych slovach o zvyseni vyznamu D1 PP-PO a KE-MI. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Dialniciar » 08. Feb 2006 20:20

Adoas,

za obdobie 2-12 rokov sa tu bude stavať viac - bude sa dobudovávať alebo aktuálne stavať diaľnica D1, k tomu niekoľko obchvatov, k tomu sa bude modernizovať železničný koridor, k tomu EU a k tomu prídu aj investori tak ako dnes prichádzajú do ZA. Nedá sa všetko hneď a keď už si myslíš, že práve PO VÚC je na tom najhoršie, tak sa mýliš, ešte horšie je na tom KE VÚC z hľadiska infraštruktúry. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PO VÚC, úver so splatnosťou na 25 rokov od EIB

Odoslaťod Dialniciar » 14. Feb 2006 17:10

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2868

Skúste mi niekto vysvetliť (ekonóm nie som a o EÚ všetko neviem), že či som to správne pochopil, či EIB dá 1,3 mld. SKK a Prešov VÚC dá 1,3 mld. SKK, alebo každý dá po 650 mil. SKK?

V každom prípade až to vyjde, tak 880 mil. SKK na cesty II. a III. triedy, keby sa investovalo, tak to je super. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: PO VÚC, úver so splatnosťou na 25 rokov od EIB

Odoslaťod Andrej » 14. Feb 2006 17:15

Dy napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2868

Skúste mi niekto vysvetliť (ekonóm nie som a o EÚ všetko neviem), že či som to správne pochopil, či EIB dá 1,3 mld. SKK a Prešov VÚC dá 1,3 mld. SKK, alebo každý dá po 650 mil. SKK?

V každom prípade až to vyjde, tak 880 mil. SKK na cesty II. a III. triedy, keby sa investovalo, tak to je super. :lol:


No ja som to pochopil tak, ze PSK si vezme uver od EIB 1,3 mld Sk a z toho 880 mil. Sk pojde na opravu ciest II. a III. triedy :D :P :D
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: PO VÚC, úver so splatnosťou na 25 rokov od EIB

Odoslaťod Dialniciar » 14. Feb 2006 17:17

Andrej napísal:
Dy napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2868

Skúste mi niekto vysvetliť (ekonóm nie som a o EÚ všetko neviem), že či som to správne pochopil, či EIB dá 1,3 mld. SKK a Prešov VÚC dá 1,3 mld. SKK, alebo každý dá po 650 mil. SKK?

V každom prípade až to vyjde, tak 880 mil. SKK na cesty II. a III. triedy, keby sa investovalo, tak to je super. :lol:


No ja som to pochopil tak, ze PSK si vezme uver od EIB 1,3 mld Sk a z toho 880 mil. Sk pojde na opravu ciest II. a III. triedy :D :P :D


Andrej,

toto sa tam píše: "Úver má rámcový charakter, PSK sa bude na ňom podieľať rovnakou sumou ako EIB."

Tak, čo to znamená?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: PO VÚC, úver so splatnosťou na 25 rokov od EIB

Odoslaťod Andrej » 14. Feb 2006 17:33

Dy napísal:Andrej,

toto sa tam píše: "Úver má rámcový charakter, PSK sa bude na ňom podieľať rovnakou sumou ako EIB."

Tak, čo to znamená?


Aha, tak toto som prehliadol :oops: Teraz uz tiez neviem, kto to ako bude financovat, ale podstatne je, ze tych 880 mil. Sk pojde na opravu ciest, co si myslim, ze nie je mala suma a snad aspon 500-700 km ciest sa z toho opravi :D
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: PO VÚC, úver so splatnosťou na 25 rokov od EIB

Odoslaťod Dialniciar » 24. Feb 2006 20:59

Andrej napísal:ale podstatne je, ze tych 880 mil. Sk pojde na opravu ciest, co si myslim, ze nie je mala suma a snad aspon 500-700 km ciest sa z toho opravi :D


No keby sa podarilo dať 880 mil. SKK na opravy ciest II. a III. triedy, tak už by to stálo za niečo, lebo tá suma 500 mil. SKK v r. 2005 sa minula a veľa ciest zostalo v zlom stave a hlavne cesty III. triedy stačí výrazne a lepšie opraviť raz za 20-30 rokov, keď po nich nie je výrazna premávka. Treba si uvedomiť, že PO VÚC je obrovský a cesty sú tu v zanedbanom stave. Najhoršia situácia je v PO, KE a BB VÚC. A potom aj v TT VÚC, kde sa situácia takmer vôbec v r. 2005 neriešila, len sa stanovil plán opráv na 10-15 rokov dopredu, čo je hrôza, ... prístup ako predtým štát.

Za 880 mil. SKK sa môže opraviť tak rôzny počet km ciest, záleží, čo sa bude na nich robiť. Ale mohlo by to byť aspoň tých 500 km ciest, možno čiastkové opravy by vyšli aj na 800 km ciest. Ale treba si tiež uvedomiť, že to bude potom potrebné aj splácať a dlhšiu dobu sa už nič takéto podľa mňa realizovať nebude. Ale skôr to bude tých 500-600 km ciest a investície do techniky na údržbu ciest v zimnom a letnom období, lebo aj na to by sa malo podľa správy investovať.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Adaios » 22. Mar 2006 17:27

Výstavba nábrežnej komunikácie v Prešove trvá už desať rokov. Podľa primátora mesta M. BENČA sa však o realizácii komunikácie rozmýšľalo už dávno pred rokom 1996. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3156
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod E499.3056 » 23. Mar 2006 21:03

Dy, davam Ti podporu, ze si sa odvazil nieco take napisat... verim, ze si sa zapotil. Totizto keby bol schopny primator, uz je tunel aj D1 pri Presove, ale dvaja dedkovia (co maju domky) sa nechcu vystahovat a teraz musime cakat, pokym ....
Obrázok používateľa
E499.3056
diskutujúci
 
Príspevky: 183
Obrázky: 16
Založený: 17. Sep 2005 16:39

Odoslaťod Adaios » 23. Mar 2006 21:19

E499.3056 napísal:Dy, davam Ti podporu, ze si sa odvazil nieco take napisat... verim, ze si sa zapotil. Totizto keby bol schopny primator, uz je tunel aj D1 pri Presove, ale dvaja dedkovia (co maju domky) sa nechcu vystahovat a teraz musime cakat, pokym ....


A co napisal Dy - ma tu tych prispevkov viac a nikde nevidim nic o primatorovi. :?:

A ohladom predaja pozemkov atd. - to je o vyvlastnovacom zakone. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod E499.3056 » 23. Mar 2006 21:28

pochybujem, senil co tam byva cely svoj zivot by nechcel nechat presunut dom a ostat v starobinci... ja by tom to robil ako v anglicku, presunut cele domy! :D
Obrázok používateľa
E499.3056
diskutujúci
 
Príspevky: 183
Obrázky: 16
Založený: 17. Sep 2005 16:39

Odoslaťod Adaios » 23. Mar 2006 21:32

E499.3056 napísal:pochybujem, senil co tam byva cely svoj zivot by nechcel nechat presunut dom a ostat v starobinci... ja by tom to robil ako v anglicku, presunut cele domy! :D


"senil" ... na mna musis pomaly ... to je co/kto :?: - ty poznas toho kto tam byva - to je nejake meno :?:

Nikde sa kvoli dialniciam nestahuju cele domy - mozno niekde vynimocne ano ale to musi byt super vynimka a super dovod - stat nezaujima jednotlivec v pripade dialnicnej siete ktora je celospolocenskou zalezitostou - postup v Velkej Britanii a v USA atd. je takyto - ponukne sa cena za 1 m2, mozno sa da neskor aj 2. ponuka s vacsou cenou a ked ani to nepomoze tak sa zaplati povodna cena a dom sa zbura. :!:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod E499.3056 » 23. Mar 2006 21:58

Adoas: Prepac, Adoas... ale nevies, co znamena slovo senilný? Ano z videnia ich poznam.
Obrázok používateľa
E499.3056
diskutujúci
 
Príspevky: 183
Obrázky: 16
Založený: 17. Sep 2005 16:39

Odoslaťod Adaios » 23. Mar 2006 22:24

E499.3056 napísal:Adoas: Prepac, Adoas... ale nevies, co znamena slovo senilný? Ano z videnia ich poznam.


Dobre tak inak.

Ty na jednej strane kritizujes primatora mesta Presov ze je podla teba neschopny ... a okamzite ako sa diskusia vyvija tak zase obhajujes stareho cloveka v dome ktory stoji na trase D1 ... tento svet funguje na nejakych principoch a jednoducho stary clovek dostane plnu cenu za dom a pozemok a este mozno aj byt alebo iny dom - ja neviem - a primator mesta nema v podstate ziadne nejake extra pravomoci ked sa stavia dialnica - to ma na starosti Narodna Dialnicna Spolocnost a stat/vlada. Ta riesi pozemky v konecnom dosledku a NDS riesi trasu a variant a pokial mam prehlad tak neviem ci je aj schvalena definitivna varianta cez mesto Presov a pokial viem tak primator mesta Presov je jeden z tych lepsich v SR co nie je obhajoba ale moj nazor.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Dialniciar » 09. Apr 2006 20:05

Vypracovanie technickej štúdie a zámeru pre zisťovacie konanie pre stavbu I/68 Prešov, odb. Škultétyho - ZVL. :arrow:

http://www.ssc.sk/user/view_page.php?pa ... &preview=1

Identifikácia úspešného uchádzača
DOPRAVOPROJEKT, a. s.

Predpokladaná cena
(bez DPH)
600 000 Sk.

Celková zmluvná cena: 439 380 Sk.

Celková najnižšia ponuková cena: 421 160 Sk, celková najvyššia ponuková cena: 699 140 Sk.

...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 09. Apr 2006 20:07

Vypracovanie technickej štúdie a zámeru pre zisťovacie konanie pre stavbu I/68 Prešov, Košická - Petrovanská. :arrow:

http://www.ssc.sk/user/view_page.php?pa ... &preview=1

Identifikácia úspešného uchádzača
DOPRAVOPROJEKT, a. s.

Predpokladaná cena
(bez DPH)
600 000 Sk.

Celková zmluvná cena: 259 680 Sk.

Celková najnižšia ponuková cena: 259 680 Sk, celková najvyššia ponuková cena: 570 480 Sk.

...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 12. Máj 2006 10:23

Podle http://www.ssc.sk/custom/doc/Intenzita.jpg mělo dojít na I/68 (Prešov - St. Lubovňa) u Lipan od r. 2000 k podstatnému snížení intenzity dopravy (cca o 45 %). Nevíte někdo, zda nejde o chybný údaj a pokud ne, co je toho příčinou?
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod bodrik » 12. Máj 2006 11:54

Jaroslav Štemberk napísal:Podle http://www.ssc.sk/custom/doc/Intenzita.jpg mělo dojít na I/68 (Prešov - St. Lubovňa) u Lipan od r. 2000 k podstatnému snížení intenzity dopravy (cca o 45 %). Nevíte někdo, zda nejde o chybný údaj a pokud ne, co je toho příčinou?

Jaroslav, myslím si, že to nemusí byť chybný údaj. K poklesu došlo len v úseku od Lipian smerom k Starej Ľubovni, zatiaľ čo na úseku medzi Sabinovom (resp. Lipanmi) a Prešovom došlo k vzostupu. Mohlo to byť spôsobené tým, že v roku 2000, keď ešte nebol otvorený tunel Branisko a jazdilo sa cez horske sedlo, tak veľa ľudí bývajúcich v Lipanoch a od nich na sever jazdilo v smere na Poprad cez Staru Ľubovňu, lebo to bolo pre nich výhodnejšie, bezpečnejšie, a myslím že aj kratšie. Teraz, keď je otvorený tunel, ktorý je súčasťou 15km diaľničného úseku sa situácia zmenila a ľudia začali viac jazdiť cez Branisko, nakoľko sa trasa zrýchlila a je aj bezpečnejšia.. Z Lipian, čo sa týka dĺžky trasy je variant cez Starú Ľubovňu síce kratší, ale cesta je v mnohých úsekoch už vo veľmi zlom stave.. Podobne si myslím že kvôli otvoreniu tunela došlo k poklesu aj v úseku Bardejov - Stará ľubovňa (resp. Ľubotín). Cesta z Bardejova do Popradu je síce cez Starú Ľubovňu cca o 20km kratšia, ale cez Prešov je v oveľa lepšom stave, s lepšími parametrami a časovo to vyjde zhruba rovnako.. Takže aj Bardejovčania volia pri ceste "na západ" čoraz častejšie trasu cez Prešov.. Situáciu dobre poznám, lebo odtiaľ pochádzam :wink:
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod Jarda » 12. Máj 2006 12:38

bodrik napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Podle http://www.ssc.sk/custom/doc/Intenzita.jpg mělo dojít na I/68 (Prešov - St. Lubovňa) u Lipan od r. 2000 k podstatnému snížení intenzity dopravy (cca o 45 %). Nevíte někdo, zda nejde o chybný údaj a pokud ne, co je toho příčinou?

Jaroslav, myslím si, že to nemusí byť chybný údaj. K poklesu došlo len v úseku od Lipian smerom k Starej Ľubovni, zatiaľ čo na úseku medzi Sabinovom (resp. Lipanmi) a Prešovom došlo k vzostupu. Mohlo to byť spôsobené tým, že v roku 2000, keď ešte nebol otvorený tunel Branisko a jazdilo sa cez horske sedlo, tak veľa ľudí bývajúcich v Lipanoch a od nich na sever jazdilo v smere na Poprad cez Staru Ľubovňu, lebo to bolo pre nich výhodnejšie, bezpečnejšie, a myslím že aj kratšie. Teraz, keď je otvorený tunel, ktorý je súčasťou 15km diaľničného úseku sa situácia zmenila a ľudia začali viac jazdiť cez Branisko, nakoľko sa trasa zrýchlila a je aj bezpečnejšia.. Z Lipian, čo sa týka dĺžky trasy je variant cez Starú Ľubovňu síce kratší, ale cesta je v mnohých úsekoch už vo veľmi zlom stave.. Podobne si myslím že kvôli otvoreniu tunela došlo k poklesu aj v úseku Bardejov - Stará ľubovňa (resp. Ľubotín). Cesta z Bardejova do Popradu je síce cez Starú Ľubovňu cca o 20km kratšia, ale cez Prešov je v oveľa lepšom stave, s lepšími parametrami a časovo to vyjde zhruba rovnako.. Takže aj Bardejovčania volia pri ceste "na západ" čoraz častejšie trasu cez Prešov.. Situáciu dobre poznám, lebo odtiaľ pochádzam :wink:


Díky. Vypadá to tedy tak, že se projevil efekt dálnice, která "nasává" dopravu, která před tím jezdila trasami sice o trochu kratšími, ale méně pohodlnými.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod bodrik » 12. Máj 2006 13:02

Jaroslav Štemberk napísal:Díky. Vypadá to tedy tak, že se projevil efekt dálnice, která "nasává" dopravu, která před tím jezdila trasami sice o trochu kratšími, ale méně pohodlnými.

Myslím, že si to vcelku vystihol :D ..je to zrejme tak :wink:
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod Dialniciar » 13. Máj 2006 13:20

bodrik napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Díky. Vypadá to tedy tak, že se projevil efekt dálnice, která "nasává" dopravu, která před tím jezdila trasami sice o trochu kratšími, ale méně pohodlnými.

Myslím, že si to vcelku vystihol :D ..je to zrejme tak :wink:


Nič iné ako tunel Branisko v tom ani nemôže byť. Branisko stiahlo dopravu aj z trasy cez Krompachy (BA-KE nie cez Prešov ale cez Krompachy sa pred otvorením tunela viac jazdilo). :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Ondra O.K. » 18. Sep 2006 15:54

Nevite jestli je nejaka myslenka o obchvatu Lady (vesnice za Kapusanmi) na silnici I/18? Uz nejakou dobu je tam 40 km/h, dost provoz a uz jsem tam videl i par nehezkych bouracek...

Jsou nejake plany pro I/18 ve smeru na Vranov n. Toplou (obchvaty apod.)?
Obrázok používateľa
Ondra O.K.
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 573
Obrázky: 112
Založený: 28. Aug 2006 14:58

Moje informácie

Odoslaťod Dialniciar » 20. Sep 2006 18:28

ok79 napísal:Nevite jestli je nejaka myslenka o obchvatu Lady (vesnice za Kapusanmi) na silnici I/18? Uz nejakou dobu je tam 40 km/h, dost provoz a uz jsem tam videl i par nehezkych bouracek...

Jsou nejake plany pro I/18 ve smeru na Vranov n. Toplou (obchvaty apod.)?


Na ceste I/18 nie je zatiaľ plán stavať cestné obchvaty, sledujú sa intenzity a cesta sa udržiava v dobrom stave. Môže bheje tam znížená rýchlosť, to si presadí vždy obec/mesto, pretože ak je tých áut veľa, tak tým trpia obyvatelia - nebezpečné je dostať sa na druhú stranu cesty atď.

Dôraz sa tu kladie na cesty I/50 a I/73. Cesty I/18 a I/79 sú až na druhom mieste.

Ide o stanovenie si priorít, je jasné, že cesta I/18 je strategická v celom regióne, nakoľko na ňu nadväzujú I/74 a I/79, ale treba sa prispôsobiť aj z hľadiska finančných prostriedkov a tých je akurát na udržiavanie dobrého stavu cesty I/18.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 06. Dec 2006 12:25

Je to zaujímavé, ale v tejto lokalite nie je prakticky žiadna cesta II. triedy s výnimkou II/545 a II/546, ale to sú už cesty pre napojenie iných regiónov na Prešov samotný. Hlavnú kompetenciu tu má štát cez NDS, a.s. cez diaľnicu D1 a SSC cez cesty I. triedy I/18 a I/68.

PO VÚC má k dispozícii obrovský balík peňazí s ktorým sa podľa mojich informácií investovalo hlavne do opráv ciest II. triedy a až teraz sa plánujú výraznejšie opravy ciest III. triedy, takže uvidíme, čo sa bude diať v tejto oblasti.

Ale asi najpotrebnejšie sú cestné obchvaty samotných miest Prešov a Sabinov s pokračovaním opráv ciest III. triedy.

Z hľadiska hospodárskeho rozvoja mesto Prešov potrebuje čo najskôr súvislé diaľničné napojenie na PP.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Ďalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 18 hostí.