Stránka 5 z 7
Re: Oblasť Nových Zámkov a Komárna
Odoslané:
12. Feb 2020 14:34
od Pacho
to už neviem, ale raz určite spadne skôr, alebo neskôr, respektíve, budu ho musieť zbúrať.
Re: Oblasť Nových Zámkov a Komárna
Odoslané:
12. Feb 2020 20:43
od Vlados
Pacho napísal:ináč, to podopieranie, tohto architektonicky krásneho štíhleho mostu, je kultúrne barbarstvo, horšie ako v rusku.
Nemá byť podopretý iba počas rekonštrukcie?
Oblasť NZ a KN — Podopieranie Vážskeho mosta v Komárne
Odoslané:
13. Feb 2020 13:23
od KN.SK
Neviem ako to bude po oprave. Nič o novom výzore po nej neviem, projektuje sa. Ja tiež laicky predpokladám, že to bude len dočasná opora.
Možno by to mohli i takto riešiť:
, ale radšej by som bol, ak sa mu ponechali čo najmenej znetvorený výzor.
1261
Re: Oblasť Nových Zámkov a Komárna
Odoslané:
13. Feb 2020 14:41
od Pacho
podľa mňa jednoduchšie, rýchlejšia a určite aj lacnejšie by bolo jestvujúci most zbúrať, a nanovo ho postaviť, hoci aj taký istý.
Re: Oblasť Nových Zámkov a Komárna
Odoslané:
14. Feb 2020 08:35
od milan_KM
Ja to vidím skôr na inštaláciu deviátorov v strede poľa a dodatočné predpätie.
Oblasť NZ a KN — Podopieranie Vážskeho mosta v Komárne
Odoslané:
15. Feb 2020 22:37
od KN.SK
Re: Oblasť Nových Zámkov a Komárna
Odoslané:
16. Feb 2020 06:41
od Pacho
nechať takto zdevastovať most, je trestroprávna nezodpovednosť, kompetentných. Toto platí vlastne pre celé slovensko. Tuna jasne vidno, prístup dnešnej generácie k práci naších otcov a dedov, kde si súčasníci vôbec nevážia. Len pre seba , žiť a užiť vôbec nemyslieť na budúcnosť.
Oblasť NZ a KN — Podopieranie Vážskeho mosta v Komárne
Odoslané:
23. Feb 2020 01:27
od KN.SK
Jedna staršia z FB 29. januára 2020, pred stúpnutím hladiny:
• • •
Už zo včerajška, 22. február 2020:
Nosia a ukladajú betónové panely do "ostrovčeka":
•
Tam, v línii, kde trčí "uvoľnené" armovanie
, tam je asi prehnutie mosta
•
Poruchy.
• • •
Úplne ohradili pracovisko.
• • • • • • •Dúfam. že vedia, čo robia.
• • • • • • •Jeden menej prispôsobivý hulvátsky spoluobčan sa z mosta (nie z politického) veľmi nahlas vyhrážal, že im na hlavy niečo nahádže. Asi bolo šťastie, že tí Námestovčania maďarčine nerozumeli.
1267
Re: Oblasť Nových Zámkov a Komárna
Odoslané:
23. Feb 2020 12:29
od Yoggy52
Ten pilier vedla je z akeho mosta?
Oblasť NZ a KN — Podopieranie Vážskeho mosta v Komárne
Odoslané:
23. Feb 2020 19:31
od KN.SK
Yoggy52 napísal:Ten pilier vedla je z akeho mosta?
Yoggy, to bol pilier(e) predchodcu tohto terajšieho mosta. Bol pred ním od Komárna ešte jeden kratší a rovnako nizučký most ponad zaslepené pravostranné ramienko Váhu.
Hrádze, ak boli, boli nižšie a bližšie k mestu. Aj I/64 viedla pred ním i v meste ináč a kľukatejšie, I/63 dokonca cez areál Lodeníc (aj železnica pred II. sv. vojnou, ale vtedy boli Lodenice menšie a inde, na Alžbetinom moste).
Pozri:
1955
1938
Tadeto šla cesta BA - KN:
(Po skončení II. sv. vojny do roku 1968, keď dali do prevádzky sklápací most, jazdilo sa cez Alžbetin, vtedy Ostrov Červenej armády, pôvodný názov vo vtedajšej nemčine bol Kriegs Insel [Kriegsinsel]. Premával i prievoz —
komárňansky: Kompa,
prevážajúci osoby.)
1268
Oblasť Nových Zámkov a Komárna
Odoslané:
24. Feb 2020 16:09
od KN.SK
Oprava: Správne to malo byť Ostrov Červenej flotily a nie Ostrov Červenej armády, aj keď to je už len poloostrov.
Ostrov vznikol z naplavenín Dunaja z dvoch menších ostrovov. Bol dlhú dobu majetkom veliteľa pevnosti v Komárne, až v roku 1745 sa vrátil mestu.
Ostrov plný zelene poskytoval miesto na oddych miestnym i mnohým, ktorí zavítali do Komárna. V roku 1875 Kornel Pulay, vtedajší primátor Komárna rozhodol, aby sa na pamiatku návštevy cisára Františka Jozefa I. a jeho manželky Alžbety pomenoval dunajský ostrov podľa cisárovnej a kráľovnej Alžbety.
Ostrov si svoje meno zachoval aj po tom, čo ho medzi rokmi 1897-1904 pri budovaní zimného prístavu spojili so severným brehom a vznikol z neho polostrov. K zmene jeho názvu došlo až po 2. svetovej vojne, v roku 1945, kedy ho premenovali na Ostrov Červenej flotily. Od roku 1992 je jeho oficiálny názov "opäť" Alžbetin.
1269
Oblasť NZ a KN — Podopieranie Vážskeho mosta v Komárne
Odoslané:
13. Mar 2020 09:47
od KN.SK
Začali už zostavovať podpernú konštriukciu:
Zdroj.
• • •
22. februára 2020 pridané na FB
1285
Oblasť Nových Zámkov a Komárna
Odoslané:
15. Mar 2020 23:31
od KN.SK
"Výročie prírodnej kalamity" na horúcich dolniakoch.
Vtedy,
15. marca 2013, polícia uzatvorila i Komárno, nik nesmel von. Uviaznutým pomáhali OS SR i HaZZ...
1288
Oblasť NZ a KN — Podopieranie Vážskeho mosta v Komárne
Odoslané:
19. Mar 2020 20:11
od KN.SK
Re: Oblasť Nových Zámkov a Komárna
Odoslané:
20. Mar 2020 21:02
od Pacho
predpokladá,.že to tam vydrží neakých 20 rokov.
Oblasť Nových Zámkov a Komárna
Odoslané:
27. Mar 2020 09:09
od KN.SK
Na I/63 v Komárne na dvoch kúskoch začali práce na výmene koberca; približne sú tu:
prvý a
druhý. "Koľaje" sú i mimo nadjazdu a "zhupy" na nadjazde - realita je horšia ako napríklad
tu, zhoršila sa od augusta 2019.
1303
Re: Oblasť Nových Zámkov a Komárna
Odoslané:
27. Mar 2020 10:41
od PK
Ano situacia sa zhorsila od augusta 2019 na vela miestach, osobne som videl. Vtedy ma napadlo, ze by stalo za to zakazat jazdu doprave nad 10ton ak je predpoved nad 32C medzi 10:00 a 18:00. Tie skody co vtedy kamiony sposobili su desiatky milionov a nemuselo sa to stat.
Re: Oblasť Nových Zámkov a Komárna
Odoslané:
27. Mar 2020 11:01
od Kvík
Hm, a do budúcna sa nejak ráta s tým, že treba cesty stavať trochu inak, aby zvládali aj vyššie teploty... alebo to zase len opravia po starom a bude sa obmedzovať a reparovať?
Re: Oblasť Nových Zámkov a Komárna
Odoslané:
28. Mar 2020 17:55
od milan_KM
Teraz sa projektuje úplne inde. Ako normové zaťaženie sa používa 120t plus nejaké drobné, takže to vedie skôr k masívnejším konštrukciám. Druhá vec je výstavba... za socializmu zo stavby pomizlo všeličo. A hlavný chronický problém je údržba, kedy sa na SK (nielen) nechá stav konštrukcie dôjsť až do vyhlásenia stavu ohrozenia a aj kolapsu mosta ako sa stalo nedávno v Trstenej. A pritom sa pravidel robia mostné prehliadky takže zodpovedné úrady vedia v akom stave je most!
Re: Oblasť Nových Zámkov a Komárna
Odoslané:
28. Mar 2020 19:21
od cPalo
od milan_KM » 28. Mar 2020 18:55
Druhá vec je výstavba... za socializmu zo stavby pomizlo všeličo.
Trošku budem polemizovať, tie normy čo mali komunisti boli predimenzované. Už som videl po socializme postavenú bytovku na základoch obchodu s reštauráciou. Otec bol stavbyvedúci a vravel, že vtedy boli zodpovedný on a stavebný dozor. Ak niečo chýbalo, statik to musel schváliť (aspoň otec si to so stavebným dozorom nedovolili postaviť len tak). Pred pár rokmi v BA padali stavby pred kolaudáciou, čo tiež nie je pekná vizitka. A komouši cesty stavali pre úplne iné intenzity (viď Prístavný most).
Ale nechcem sa zastávať socializmu
Oblasť Nových Zámkov a Komárna
Odoslané:
28. Mar 2020 23:55
od KN.SK
I/63 - "výmena" povrchu vozovky: Začiatok
prvého úseku. Bližšiu časť menili minulý rok.
... obe menia.
Koniec
prvého úseku.
• • •
"Výmena" povrchu vozovky čiastočne i na nadjazde.
Začiatok kratšieho
druhého úseku smerom od centra (za nadjazdom.). Tu bol najhorší stav vozovky, veľké "zvlnenie".
13041305
Re: Oblasť Nových Zámkov a Komárna
Odoslané:
30. Mar 2020 12:31
od KN.SK
V novembri roku
2015 tiež opravovali kratší úsek
I/63 pred a za
semaformi.
Tu cca. (Koľaje a zvlnenia...)
Nie zriedka i takýto
drobci.
Myslel som si, že to bolo
menej dávno, no podarilo sa mi to vydolovať z hĺbky pamäte počítača.
13051306
Re: Oblasť Nových Zámkov a Komárna
Odoslané:
30. Mar 2020 15:55
od Yoggy52
Nechapem, ze preco sa nepouziva CB kryt. Ved cena je vyssia o cca 10%, ale rekonstrukcia sa spravi raz za 40 rokov a nie stale to asfaltovat...
Re: Oblasť Nových Zámkov a Komárna
Odoslané:
30. Mar 2020 17:42
od milan_KM
Pretože s CB krytom musíš spraviť aj podložie, teda to chce projekt, vysporiadať pozemky a práce budú trvať na SK aspoň pol roka
Takže rýchle preasfaltovanie = problem solved... o dva roky zas.. podporuješ ekonomiku
Oblasť Nových Zámkov a Komárna
Odoslané:
31. Mar 2020 13:45
od KN.SK
Koncom sedemdesiatych rokov sa robila (i) v tomto
úseku nová I/63, širšia a i menej kľukatá, cez Komárno:
Nechcem zavádzať, ale ak sa dobre pamätám, tak minimálne do hĺbky 1 (až 1,2) m bola vybraná zemina. Potom do "lôžka" dali kamenivo rôznej "frakcie" po vrstvách, na to dali po zhutňovaní "valcami" možno 30 (až 50) cm hrubý betónový podklad. A nakoniec naň niekoľko vrstiev AB. Možno používam zlú stavbársku terminológiu. Dokončili to asi v rokoch 1981/1982 (?), ale nie som si istý s presnosťou rokov.
1307Trasovania I/63 a I/64 cez Komárno kedysi a v súčasnosti.