Oblasť Nového Mesta nad Váhom a Myjavy
Odoslané: 28. Jún 2005 14:46
V rámci tejto oblasti sa budem venovať cestnej infraštruktúry ako aj ďalším plánom v ostatnej infraštruktúre a časovým harmonogramom do r. 2006 a s výhľadom do r. 2010 (ak bude niečo inak, tak to extra upresním) a ak by vám tu niečo chýbalo, tak sa kľudne spýtajte.
Cestná infraštruktúra:
V rámci opráv cestnej siete sa budú opravovať tieto úseky (do r. 2006):
1. Turá Lúka-Myjava-Rudník-Stará Turá-Nové Mesto nad Váhom
2. Myjava-Brezová pod Bradlom-Košariská
3. Vrbovce-štátna hranica s ČR
4. Prašník-Krajné
5. Kočovce-Beckov
6. Podolie-Čachtice
7. Trebatice-Vrbové
V tejto oblasti sa bude investovať predovšetkým do dôležitejších hlavných ťahov, inak budú opravované len lokálne nerovnosti, či výtlky po zime. Okrem toho boli zamietnuté 4 návrhy na spevnenie svahov a výstavbu oporných múrov na hlavnom cestnom ťahu Myjava-Nové Mesto nad Váhom z finančných dôvodov.
Ohľadom cesty SE-MY-NM platí, že sa bude robiť na túto cestu štúdia a možný projekt pre EÚ ako aj to, že na túto cestu je plánovaná komplexná rekonštrukcia, ktorá sa však do r. 2010 neplánuje uskutočniť z finančných dôvodov, keďže celková suma je odhadovaná na 1 mld. SKK. Plánujú sa však robiť aspoň priebežné opravy najnevyhnutnejších úsekov.
Celkové geo-politické zmeny sa plánujú aj s prípadnou zmenou začlenenia mesta Brezová pod Bradlom, v ktorom sa už dávnejšie občania v referende rozhodli, že nechcú spadať pod Myjavu (TN VÚC), ale pod Senicu (TT VÚC) avšak NR SR ešte takúto zmenu stále neodsúhlasila.
Vo všeobecnosti, predovšetkým mesto Myjava a jej okolie má problémy, keďže má riedku hustotu ciest a leží na hraniciach medzi TT a TN VÚC, kde oficiálne spadá do TN VÚC, ale viaceré úrady sa pre túto oblasť nachádzajú práve v meste Senica, ktoré však už spadá pod TT VÚC.
Železničná infraštruktúra:
Oblasť Myjavy má existenčné problémy so zachovaním svojho regionálneho železničného spojenia s ČR aj s NM a mimoriadne chýba lepšie spojenie (autobusové) s mestom SE aj s mestom NM mestom SE.
Mestom NM prechádze tzv. severný železničný koridor, ktorý sa postupne celý modernizuje a v rámci týchto investícií sa plánujú aj postupné modernizačné práce vo viacerých železničných staniciach pozdĺž tohto koridoru do r. 2010. Momentálne sa pripravujú projekty pre EÚ.
Iná infraštruktúra:
V rámci protipovodňových opatrení sa plánujú 2 poldre na rieke Myjava v oblasti Myjavy ako aj úprava koryta rieka Myjava v celkovej výške 450 mil. SKK.
V rámci rieky Váh nie sú celkové investície zatiaľ známe, ale podľa predpokladov dosiahnu niekoľko 10-tok mil. SKK.
V oblasti vodárenstva a kanalizácie sú celkové oblasti v tejto oblasti (po rozrátaní len pre túto oblasť) v celkovej výške 0,6 mld. SKK, pričom niektoré stavebné práce už sa začali, predovšetkým v oblasti ČOV.
Cestná infraštruktúra:
V rámci opráv cestnej siete sa budú opravovať tieto úseky (do r. 2006):
1. Turá Lúka-Myjava-Rudník-Stará Turá-Nové Mesto nad Váhom
2. Myjava-Brezová pod Bradlom-Košariská
3. Vrbovce-štátna hranica s ČR
4. Prašník-Krajné
5. Kočovce-Beckov
6. Podolie-Čachtice
7. Trebatice-Vrbové
V tejto oblasti sa bude investovať predovšetkým do dôležitejších hlavných ťahov, inak budú opravované len lokálne nerovnosti, či výtlky po zime. Okrem toho boli zamietnuté 4 návrhy na spevnenie svahov a výstavbu oporných múrov na hlavnom cestnom ťahu Myjava-Nové Mesto nad Váhom z finančných dôvodov.
Ohľadom cesty SE-MY-NM platí, že sa bude robiť na túto cestu štúdia a možný projekt pre EÚ ako aj to, že na túto cestu je plánovaná komplexná rekonštrukcia, ktorá sa však do r. 2010 neplánuje uskutočniť z finančných dôvodov, keďže celková suma je odhadovaná na 1 mld. SKK. Plánujú sa však robiť aspoň priebežné opravy najnevyhnutnejších úsekov.
Celkové geo-politické zmeny sa plánujú aj s prípadnou zmenou začlenenia mesta Brezová pod Bradlom, v ktorom sa už dávnejšie občania v referende rozhodli, že nechcú spadať pod Myjavu (TN VÚC), ale pod Senicu (TT VÚC) avšak NR SR ešte takúto zmenu stále neodsúhlasila.
Vo všeobecnosti, predovšetkým mesto Myjava a jej okolie má problémy, keďže má riedku hustotu ciest a leží na hraniciach medzi TT a TN VÚC, kde oficiálne spadá do TN VÚC, ale viaceré úrady sa pre túto oblasť nachádzajú práve v meste Senica, ktoré však už spadá pod TT VÚC.
Železničná infraštruktúra:
Oblasť Myjavy má existenčné problémy so zachovaním svojho regionálneho železničného spojenia s ČR aj s NM a mimoriadne chýba lepšie spojenie (autobusové) s mestom SE aj s mestom NM mestom SE.
Mestom NM prechádze tzv. severný železničný koridor, ktorý sa postupne celý modernizuje a v rámci týchto investícií sa plánujú aj postupné modernizačné práce vo viacerých železničných staniciach pozdĺž tohto koridoru do r. 2010. Momentálne sa pripravujú projekty pre EÚ.
Iná infraštruktúra:
V rámci protipovodňových opatrení sa plánujú 2 poldre na rieke Myjava v oblasti Myjavy ako aj úprava koryta rieka Myjava v celkovej výške 450 mil. SKK.
V rámci rieky Váh nie sú celkové investície zatiaľ známe, ale podľa predpokladov dosiahnu niekoľko 10-tok mil. SKK.
V oblasti vodárenstva a kanalizácie sú celkové oblasti v tejto oblasti (po rozrátaní len pre túto oblasť) v celkovej výške 0,6 mld. SKK, pričom niektoré stavebné práce už sa začali, predovšetkým v oblasti ČOV.